![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, omdat de ambtenaren:
- Zelf mee de wetten maken. - Een veel groter drukkingsmiddel hebben dan de privé (zie de spoorwegen, zie De Lijn, zie de witte woede, zie het Ondewijs, zie ... Uiteindelijk hebben ze het verkloot voor degenen die na hen komen, veel mensen werken nu voor de overheid in een nepstatuut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo moeilijk is dat echt niet. Daarbij, als 2/5 van de ambtenaren enkel bezig zijn met bouwvergunningen, zegt dat veel, zeer veel over de werkdruk van de ambtenaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom nu pas efficiënter?
Goede vraag, waarschijnlijk zat er geen druk op de ketel? Nu is er een partij die wil veranderen voor vooruitgang en tegelijkertijd is de kas leeg. Het had inderdaad al veel eerder moeten gebeuren, maar bij gebrek aan politieke moed en veel aanwezigheid van vriendjesdiensten ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op het Congres vd tsjeven in Lommel werd een akkoord bereikt over het statutair statuut nl AFSCHAFFEN. Of wat dacht U van de VLD die de overheidsambtenaren drastisch wil terugschroeven en onder meer de provincies wil afschaffen? En wat dacht U van de 2 linkse partijen die werken in de PRIVE willen belonen. Of wat dacht U van de jonge Tobback die het statutair statuut volledig achterhaald, niet van deze tijd, discriminerend en volledig onbetaalbaar noemt. Uw strijd is gestreden : er zullen de komende jaren honderdduizenden ambtenaren op straat vliegen en ja ook statutairen want uw statuut wordt afgeschaft en uw dubbel geperekweerd pensioen kunt ge in een vuilbak in Athene gaan zoeken! Laatst gewijzigd door demonen : 18 november 2013 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het hier niet lukt, ontsla er dan een paar duizend meer, zodat de rest schrik krijgt. Wedden we dat het dan wel lukt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op deze prachtvraag zijn al een tiental volle draden gepleegd mèt antwoorden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...vesector.dhtml Maarbon, straks ga je jezelf weer vergelijken met managementvennootschappen enz...wel niet vergeten dat op vergelijkbare functies bij de overheid en de overheidsbedrijven men ook werkt met managementvennootschappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Deze vraag is al verschillende keren hier aan bod gekomen - maar nu is er wel een antwoord. De Europese Commissie heeft over heel Europa de loonverschillen tussen privé- en publieke sector onderzocht, rekening houdend met opleidingsniveau en leeftijd. En hun conclusie is: (De Tijd)
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat we het land zijn met zowat de hoogste belastingen en zowat de laagste return ervoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zullen gewoon geen statutairen meer worden aangenomen. Maar bestaande statuten zomaar afschaffen, gaat gewoonweg niet. Bestaande contracten kunt ge niet eenzijdig wijzigen/opzeggen.
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bedienden en arbeiders vallen onder CAO's en die moeten onderhandeld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 18 november 2013 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 18 november 2013 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verlies eind 2014 mijn job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem het voordeel van de ziekteverzekering, gratis dokterskosten, gratis medicijnen, gratis hospitalisatie. Volgend jaar moet ik afscheid nemen van mijn job, ik zal een tijdje SWTer zijn vooraleer ik van mijn welverdiend, maar veel kleiner dan dat van mijn schoonbroer, pensioen kan genieten. |
|
![]() |
![]() |