Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2013, 10:39   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ook onzin. Parkeren op Schiphol is gemiddeld duurder dan op Zaventem. Voorbeeldje: het goedkoopste tarief dat ik kan vinden voor 8 dagen parkeren op Schiphol is 49,5 Euro. Op Zaventem 44 Euro. Eén dag kost op Zaventem 16 Euro, op Schiphol 17,5. Een uur kost op Zaventem 3,5 Euro, op Schiphol betaal je 4 Euro per 52 minuten (1 Euro per 13 minuten). Het enige moment dat je op Schiphol goedkoper af bent is wanneer je minder dan 39 minuten parkeert: dan betaal je daar 3 Euro, tegen 3,5 op Zaventem...
Van op Schiphol vertrekken vliegtuigmaatschappijen die gratis parkeren voor de duur van de reis aanbieden. Dat is één van de redenen waarom ik mijn kinderen niet langer naar Zaventem hoef te voeren en af te halen. Een andere reden is dat je goedkopere vluchten kan boeken via Schiphol dan via Zaventem. Nog een andere reden is dat er op Schiphol niet om de haverklap gestaakt wordt.
Oud 19 november 2013, 10:40   #42
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Indien je langer dan 1 uur parkeert op Zaventem is het tarief 20 Euro.
Daarom dat veel streekgenoten mij aanraden via Dusseldorf te vliegen.
Citaat:
Nu LANGPARKEREN-SPAARTARIEVEN boeken:
tot 8 dagen voor 44,00 euro
tot 15 dagen voor 62,00 euro
tot 22 dagen voor 80,00 euro
bron: http://www.dus-parken.nl/voordeligpa...uchthafen.html

+ Dusseldorf=minder dan 100km=dichterbij dan Zaventem.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 10:43   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel U voor : Schiphol zonder KLM-Air France of Heathrow zonder BA of Frankfurt zonder Lufthansa!?
Sabena was een grote speler zeker naar Afrika en een aantal bestemmingen in USA, Brussels airlines stelt niks voor.
Enorme inpakt op aantal vluchten, bestemmingen, ... de werkgelegenheid!
En dan het vrachtvervoer : welke leemte heeft het vertrek van DHL nagelaten?
Zaventem is een kleine luchthaven en wij zitten tussen Schiphol en Parijs.
En de HST-verbinding vanuit Zaventem is klaar!!
Moet ik een tekening maken?
Charleroi & Bierset hebben geen "eigen" luchtvaartmaatschappij en draaien op volle toeren.
Het vertrek van DHL was voor de omwonenden een + punt: ze konden 's nachts weer SLAPEN ! ! !
Wat is er mis met een "kleine" luchthaven ?
We moeten af van het waanidee dat �*lles groter en groter MOET zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 10:44   #44
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Verschillende maatschappijen zijn al langer bezig met uitwegen te zoeken.
Vueling heeft pas aangekondigd dat het z'n activiteiten op Zaventem enorm gaat uitbreiden, van ongeveer 4 vluchten per dag naar 10 - 11 per dag. Ook easyJet heeft al aangekondigd twee nieuwe bestemmingen te starten. Dat zijn beiden lagekostenmaatschappijen. Als het hier zo onbetaalbaar was zouden die hier niet uitbreiden hoor...

Citaat:
Schiphol geeft zelfs pakken subsidies om maatschappijen uit Zaventem weg te krijgen.
Klinkklare nonsens.

Citaat:
Onlangs nog in het nieuws : ethiad en jet airways. Normaal waren ze al weg maar ze hadden teveel problemen met de "slots" in Schiphol. In 2014 is dat aangepast en dan staat niets hun nog in de weg om te verhuizen.
Etihad gaat nergens naartoe. Die blijven mooi hier, van alles wat ik hoor is Zaventem een van hun beter presterende lijnen. Verhuizen naar Schiphol zou trouwens onzin zijn, Etihad vliegt namelijk al op Schiphol...
Jet Airways is een andere zaak. Zij zijn recent door Etihad overgenomen (vandaar dat Etihad in die hele zaak ook vernoemd wordt), en Jet/Etihad hebben een samenwerkingsovereenkomst afgesloten met Air France-KLM. Dat zij om die reden hun vluchten naar Schiphol zouden verhuizen is een reële mogelijkheid, maar nog niet zeker. Ook een scenario waarbij een gedeelte wordt verhuisd wordt bestudeerd.
Citaat:
Idem met nog enkele grote intercontinentale vluchten (geruchten gaan over thai, delta en united).
Thai en United zijn beiden Star Alliance-maatschappijen, dezelfde alliantie waar ook SN bij is. Thai heeft recent aangekondigd z'n aantal vluchten op Zaventem te verhogen. Een verhuis naar pakweg Schiphol zou nergens op slaan, daar hebben ze geen alliantiepartner. Het idee dat United op Zaventem zou weggaan is idioot: hun Newark-Brussel en hun Washington-Brussel behoren tot hun best presterende transatlantische lijnen, terwijl hun Chicago-vlucht nog maar enkele jaren bestaat als aparte vlucht en nu al is opgevoerd van een 767 naar een grotere 777. Dat doe je niet als dat slecht presteert. Zij zullen ook niet verhuizen naar een omringende luchthaven, want ze vliegen reeds op de omringende luchthavens. Over Delta heb ik nog geen enkel gerucht vernomen, maar het zou me ten zeerste verbazen.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 19 november 2013 om 10:45.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 10:46   #45
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Van op Schiphol vertrekken vliegtuigmaatschappijen die gratis parkeren voor de duur van de reis aanbieden. Dat is één van de redenen waarom ik mijn kinderen niet langer naar Zaventem hoef te voeren en af te halen. Een andere reden is dat je goedkopere vluchten kan boeken via Schiphol dan via Zaventem. Nog een andere reden is dat er op Schiphol niet om de haverklap gestaakt wordt.
Het is ook niet allemaal suiker op Schiphol.
Een tijd geleden vloog ik naar Canada vanuit Schiphol: dat was +/- 24 € duurder dan vanuit Zaventem.
Oud 19 november 2013, 10:46   #46
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Noem zo eens een paar maatschappijen die gratis parkeren aanbieden.
Oud 19 november 2013, 10:50   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
...
Jet Airways is een andere zaak. Zij zijn recent door Etihad overgenomen (vandaar dat Etihad in die hele zaak ook vernoemd wordt), en Jet/Etihad hebben een samenwerkingsovereenkomst afgesloten met Air France-KLM. Dat zij om die reden hun vluchten naar Schiphol zouden verhuizen is een reële mogelijkheid, maar nog niet zeker. Ook een scenario waarbij een gedeelte wordt verhuisd wordt bestudeerd.

....
Air France: als Lufthansa moeilijk doet: overstappen naar Air France.
Oud 19 november 2013, 10:55   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem zo eens een paar maatschappijen die gratis parkeren aanbieden.
Dat zal ik eerst moeten vragen want ikzelf vlieg al een hele tijd niet meer.
Oud 19 november 2013, 10:59   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Daarom dat veel streekgenoten mij aanraden via Dusseldorf te vliegen.

bron: http://www.dus-parken.nl/voordeligpa...uchthafen.html

+ Dusseldorf=minder dan 100km=dichterbij dan Zaventem.
Streekgenoten van jou die toch naar Zaventem gaan, zijn in mijn ogen dan niet echt slim bezig.

Hoeveel Fransen en Nederlanders zijn er niet die naar Zaventem komen omdat dit nu eenmaal de dichtste luchthaven is?
Oud 19 november 2013, 11:26   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Streekgenoten van jou die toch naar Zaventem gaan, zijn in mijn ogen dan niet echt slim bezig.

Hoeveel Fransen en Nederlanders zijn er niet die naar Zaventem komen omdat dit nu eenmaal de dichtste luchthaven is?
De dichtste maar voor sommige zaken ook de "zuinigste". Dat woord heeft een enorme aantrekkingskracht op Nederlanders.

Oud 20 november 2013, 00:04   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hoeft niet naar Istanbul te gaan om goedkoper te vliegen. Mijn dochter en haar gezin vliegen al j�*ren de hele wereld rond via Schiphol. .
Mijn zuster en haar man doen dat ook, veel goedkoper!

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 november 2013 om 00:04.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 00:06   #52
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Alweer een winnaar
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 00:32   #53
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volkomen gelijk, een Belgische piloot is 2 keer duurder dan zijn Spaanse collega.
Altijd komen we bij de loonkost uit!
Di Rupo wil die hoog houden omdat zijn volk niet mag verarmen. In 2018, lachtte hij, zal hij er proberen iets aan te doen.
Hij is dan pensioengerechtigd. Zijn privékapitaal wordt geschat op 20 miljoen Euro. Après nous le déluge!
Een grote groep ex Sabena piloten werkt nu bij Etihad. Waar ze nog meer verdienen dan vroeger. Die maatschappij recruteert zeer graag belgische piloten omdat ze weet dat die gewoonweg goed zijn.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 12:37   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch, er is 1 land in de wereld dat (vanaf 2014) zijn internationale voetbalwedstrijden niet meer in eigen land kan afwerken. Het Boudewijnstadion voldoet niet en het straatarme België heeft niet de middelen om een nieuw stadion te bouwen.
Een overheid moet niet opdraaien voor de hobby van een groep mensen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 14:36   #55
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een overheid moet niet opdraaien voor de hobby van een groep mensen.
Ze willen heel graag, ze zijn zelfs in Quatar gaan bedelen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 20:07   #56
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Een grote groep ex Sabena piloten werkt nu bij Etihad. Waar ze nog meer verdienen dan vroeger. Die maatschappij recruteert zeer graag belgische piloten omdat ze weet dat die gewoonweg goed zijn.
Ervaren piloten op de lange afstandsvluchten verdienen nu eenmaal meer dan de pendelvliegertjes bij Sabena. Ik geloof niet dat Etihad voor dezelfde classificatie van een piloot meer betaalt dan Sabena of een andere grote carrier.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 08:43   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ervaren piloten op de lange afstandsvluchten verdienen nu eenmaal meer dan de pendelvliegertjes bij Sabena. Ik geloof niet dat Etihad voor dezelfde classificatie van een piloot meer betaalt dan Sabena of een andere grote carrier.
Juist ! ! !
Oud 21 november 2013, 20:35   #58
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Brussels Airlines heeft ook lange afstandsvluchten, en Etihad heeft ook korte afstandsvluchten.

En ik kan je garanderen dat een piloot met gelijke kwalificatie, type rating en ervaring, gevoelig meer verdient bij de ME3 (Emirates, Qatar AW en Etihad) dan bij SN. Het overgrote deel van de piloten bij die maatschappijen zijn Westerlingen (Europeanen, Amerikanen, Australiërs,...). Die gaan echt niet naar daar als ze daar maar hetzelfde verdienen als hier hoor.

Een voorbeeld: een beginnende (!) captain bij Emirates verdient zo'n 8500 Euro per maand, meer dan een piloot lange afstand einde loopbaan bij SN. Daarenboven deelt die bij Emirates vanaf een aantal jaren dienst in de winst. Hij heeft daarenboven ook gratis (!) accommodatie in Dubai, met ook een maandelijkse toelage voor zijn kosten (water, elektriciteit,...). Emirates betaalt het onderwijs van z'n kinderen, ze krijgen zelfs een chauffeur ter beschikking om hen van en naar hun werk te rijden. Een beginnende First Officer (copiloot) vangt net geen 6000 Euro, en heeft daarnaast al de andere opgesomde extra voordelen die een captain heeft.
Oud 18 december 2013, 16:35   #59
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussels Airlines heeft ook lange afstandsvluchten, en Etihad heeft ook korte afstandsvluchten.

En ik kan je garanderen dat een piloot met gelijke kwalificatie, type rating en ervaring, gevoelig meer verdient bij de ME3 (Emirates, Qatar AW en Etihad) dan bij SN. Het overgrote deel van de piloten bij die maatschappijen zijn Westerlingen (Europeanen, Amerikanen, Australiërs,...). Die gaan echt niet naar daar als ze daar maar hetzelfde verdienen als hier hoor.

Een voorbeeld: een beginnende (!) captain bij Emirates verdient zo'n 8500 Euro per maand, meer dan een piloot lange afstand einde loopbaan bij SN. Daarenboven deelt die bij Emirates vanaf een aantal jaren dienst in de winst. Hij heeft daarenboven ook gratis (!) accommodatie in Dubai, met ook een maandelijkse toelage voor zijn kosten (water, elektriciteit,...). Emirates betaalt het onderwijs van z'n kinderen, ze krijgen zelfs een chauffeur ter beschikking om hen van en naar hun werk te rijden. Een beginnende First Officer (copiloot) vangt net geen 6000 Euro, en heeft daarnaast al de andere opgesomde extra voordelen die een captain heeft.
Toch eens nagekeken:
Een beginnende kapitein heeft 6967€ maandloon bij Etihad, maar amper sociale voordelen (geen verzekerd pensioen, ...)
Etihad Airways pilot jobs Wiki

Een beginnende kapitein op een AVRO of B737 vliegertje bij SN Airlines vangt slechts 6376€ per maand, maar daar staat wel een behoorlijke pensioenregeling en een pakket extra-legale voordelen tegenover.
Brussels Airlines pilot jobs Wiki
Op lange termijn ben je eigenlijk beter af bij SN Airlines, alleen: is er nog een lange termijn?
Citaat:
Pilots are forced to fly 85% and 90% during summer. Very low spirits, most of them are trying to leave the sinking boat...
Oud 18 december 2013, 16:52   #60
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Morgen, donderdag, strijken de bazen van Lufthansa neer op Zaventem om te kijken of de Belgische regering genoeg geld op tafel wil leggen om de chronische verliezen van 60 miljoen Euro per jaar bij te passen. Indien niet is het gedaan met Brussels Airlines. Ryanair ligt al op de loer om Zaventem in te palmen. Goede vooruitzichten zijn er niet: het quasi-monopolie van Brussels Airlines op dure verbindingen naar Afrika is doorbroken, je kan vandaag stukken goedkoper met Turkse of Marokkaanse luchtvaartmaatschappijen naar Afrika. En het toerisme binnen Europa zijn ze totaal kwijt aan lage kost maatschappijen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be