![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
moet ik meebetalen aan de kosten daarvan. Is dat eerlijk ? Liever had ik gezien dat mijn belastingen naar kunstenaars gingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kunstenaar heeft nog niet door dat mensen niet kunnen doen wat ze willen doen, maar wat ze moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kunst sterft niet als je er geen belastingsgeld naar pompt he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() neen , werken zoals iedereen , ik weet een truckchauffeur die na zn uren beeldhouwer was en een damn good one
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder kunst waren wij nog wilde beesten in de wildernis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals de opera? Nee die subsidie voor de rijken zal niet stoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De subsidies aan kunstacademies zorgt voor een overvloed aan meestal middelmatige kunstenaars en kunstwerken waartussen de 'waardevolle' kunst dreigt te verdrinken. Het zit daar vol met hobbyisten en dergelijke op die academies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben blij te zien dat er iemand hier DeviantART heeft vermeld. Ik ben een grote fan van die site. Je ziet er echt een hoop getalenteerde kunstenaars in allerlei verschillende media, van foto's en tekeningen tot beeldhouwwerkjes en schilderingen op stenen en schelpen. Echt geweldig mooi. Mocht ik geld hebben, ik zou ze allemaal willen ondersteunen. Maar ook ik ben spijtig genoeg maar een gewoon platzak studentje. ![]() Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 22 november 2013 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ik heb vooral een indruk van dat het vol met lulhannessen en praatjesmakers zit, zonder echt talent of vaardigheden. Mensen die hun "kunst" kunnen kaderen met een cryptische uitleg, maar vooral met de juiste connecties.
Laatst gewijzigd door six : 22 november 2013 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die krijg je nu eenmaal niet in de woensdagavond of donderdagmiddag academie voor sjieke kakmadammen die met de BMW van hun echtgenoot naar "school" rijden, tien jaar aan een stuk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een soort van democratisering van de kunstwereld dringt zich op. De elitaire monopolisering van het waardeoordeel dient doorbroken te worden aangezien het te veel een machtsspel geworden is waardoor de kunst geknecht wordt. Herover de musea.... Zou al een begin zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 22 november 2013 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want de vooraanstaande critici voeren in de kunstwereld een waar schrikbewind uit. Die mensen kunnen een kunstenaar m�*ken of bréken. Daar moet ook iets aan gedaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ben je zeker dat je een ticket voor het MAS had gekocht? Of ben je naar die gratis paviljoentjes gaan kijken beneden n�*�*st het MAS? In één van die paviljoentjes heb je inderdaad een mini-beeld van het Diamantmuseum. Het Diamantmuseum zelf is te vinden op het Astridplein, maar is tegenwoordig TIJDELIJK gesloten wegens werken aan de ernaast gelegen Elizabethzaal. In het gratis paviljoentje worden er telkens aparte tentoonstellingetjes voorzien met stukken uit dat Diamantmuseum. het MAS is helemaal niet samengesmolten met het Diamantmuseum. Het museum zal terug openen nadat de werken aan de Elizabethzaal zijn voltooid. Inkom(op het Astridplein) is dan wel betalend. -------------------- Een ander gratis paviljoentje geeft inderdaad een beeld van de Antwerpse haven, met een grote luchtfoto op de vloer en een heleboel informatie. Voor groepen kan je ook een gratis gids verkrijgen. Dat paviljoentje heeft helemaal niks te maken met de collectie van het vroegere Scheepvaartmuseum dat nu quasi volledig te bewonderen is op de zesde verdieping van het MAS gebouw. Indien U het MAS wil bezoeken is het dus wel aangewezen om een inkomstticket te kopen, want enkel het gebouw bezoeken en het panoramisch uitzicht bewonderen is altijd gratis. De paviljoentjes naast het gebouw zijn eveneens gratis. Wat dacht U dat het MAS gebouw huisvestte? Burelen? Maar om de collecties van het MAS zèlf te bezoeken moet je dus wel in je buidel tasten Dutch Strawberrie: http://www.mas.be/Museum_MAS_NL/MASN...n/Tickets.html Enkel de laatste woensdag van de maand kan je blijkbaar alles gratis bekijken. De verschillende vaste tentoonstellingen vind je op volgende link: http://www.mas.be/Museum_MAS_NL/MASN...nstelling.html -------------- Sorry mevrouw Dutch Strawberry, maar als je je op zulke denigrerende manier uitlaat over het MAS en zijn tentoonstellingen, dan kan je toch maar best je "Dutch" attitude laten vallen en een inkomstticket kopen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 november 2013 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooraleer je in zo'n echte kunstacademie terechtkan worden er trouwens ook al zeer strenge selecties uitgevoerd hoor. Van de 150 originele kandidaten komen er slechts 15 in aanmerking, en ik geloof dat er dan nog slechts 4 overbleven bij de uitreiking van het masterdiploma.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |