![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen geheim dat het mijn overtuiging is dat men BDW uit de federale regering moet zien te houden.
Om de simpele reden dat de man capabel is van Belgie te redden. En dat - zoals je wel zal begrijpen, heb ik liever niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat De Wever niet plooit, dan moet Di Rupo de stront die hij opspaarde zelf opvreten.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel heeft n-va redelijke en haalbare eisen of hij heeft er geen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is wat je zei: Het is met een inschikkelijke normaal denkende en agerende n-va, of het zal zonder n-va zijn. Mijn antwoord blijft dus: De Wever plooit voor de franstaligen zoals de andere "Vlaamse" partijen dat altijd gedaan hebben of het zal zonder de N-VA zijn. Redelijke en haalbare eisen betekenen voor Hans immers niets anders dan de Franstaligen hun zin geven. Ik hoop dat dit niet gebeurt. Di Rupo en zijn collabo's moeten de stront die ze achterlieten zelf opruimen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 november 2013 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de traditionelen kunnen er gerust in zijn niet? Ze hoeven zich toch geen zorgen te maken dat als ze een federale minderheidsregering vormen, N-VA wel eens zou kunnen dreigen om op andere niveaus niet met hen samen te werken en alternatieve meerderheden te vormen waar mogelijk... Ik denk dat wij het persoonlijk over de meeste dingen wel eens zijn Knuppel, maar van N-VA heb ik nog niets gezien dat me doet denken dat ze effectief verandering willen en al heel veel signalen in tegenovergestelde richting. De enige uitspraak van BDW waar ik hem consequent in heb weten zijn is het weigeren van samenwerking met VB en zijn wens het VB te reduceren in stemmenaantal. En BDW is dan nog een van de 'betere' N-VA'ers. Er lopen daar immers ook nog compleet walgelijke figuren als een Bracke (5e colonne als je het mij vraagt) of Bourgeois (die ervoor pleitte om die andere vlaamse partij simpelweg buiten de wet te stellen) rond. Het is een systeempartij als de anderen wat mij betreft.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan nu alle kanten uit met de N-VA. Hopelijk zijn ze daar niet vergeten waarom het met de VU is afgelopen. Hoop op geen herhaling van "met de dood in het hart" is het enige dat ons rest.
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is CD&V die mist verspreidt. Laatst gewijzigd door cato : 24 november 2013 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Haalbaar = waar de franstaligen mee akkoord gaan en tegenover een prijs. Het werkte vroeger niet, nu niet en nooit niet. Laatst gewijzigd door demonen : 24 november 2013 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Punt twee, wat ge zegt, is een volslagen idiotie en een groteske ongerijmdheid. De Vlaamse regeringspartijen hebben de Franstaligen (toen klonken het nog aan hun kant : 'on est demandeur de rien '... weet ge nog?) verplicht om BHV te splitsen en om een belangrijke overheveling van bevoegdheden én geld naar de gewesten te aanvaarden. En uw partij -met met de door u zo opgehemelde zo gezegde 'tactische' Grote Roerganger op kop - hoopten en baden de goede God dat het toch maar niet niet zou lukken. Maar het lukte! En toen stonden ze daar, uw Vlaams-nationalistische schreeuwers, langs de kant toen BHV werd gesplitst! Het is een eeuwige schande en het zal een eeuwige schande blijven voor de Vlaams-nationalisten dat BHV werd gesplitst zonder hen. Maar daar ben ik absoluut niet rouwig om. Of wat dacht ge. Laatst gewijzigd door system : 24 november 2013 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beke verkwanselde 6 Vlaams-Brabantse gemeenten aan de Brusselse kieskring , terwijl er geen enkele Waals Brabantse gemeente aan de Brusselse kieskring gekoppeld werd. Dat is een eeuwige schande voor Beke en de CD&V. Maar dat was de prijs die Beke moest betalen aan de Franstaligen om de Dexia-schandalen in de doofpot te houden . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 november 2013 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zever.
Burgemeesters organiseren geen betogingen. De meesten hebben wel degelijk laten horen wat ze erover dachten. Zonder het minste resultaat.
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Ja goed maar ik zie toch geen burgemeesters meer opstappen in een of andere betoging in dit verband. Zijn er nog wel betogingen in die zin? Ik dacht van niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht maar eens af,als de Franstalige Brusselse politici in mei 2014 weer verkiezingspubliciteit gaan maken in de zes Vlaams Brabantse gemeenten die niet mee gesplitst werden met de rest van HV. Dan zal er wel degelijk terug geprotesteerd worden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geweldloze betogingen helpen geen donder en gewelddadige betogingen zijn eerder iets voor de Walen. Waarom nog betogingen organiseren of er in meelopen als zelfs 300.000 vreedzame betogers geen fluit hebben veranderd?
Zelfs ik heb dat uiteindelijk opgegeven. We zullen wel zien volgend jaar hoe tevreden de mensen in werkelijkheid zijn. Als ze zo tevreden waren als jij je inbeeldt haalde een partij die zo afgekraakt wordt als de N-VA geen 30% in de peilingen. En al zeker kreeg de N-VA niet ruim 50% van de Vlamingen mee die het eens zijn met haar confederalisme. Dat alleen al wijst er op dat de Vlamingen alles behalve tevreden zijn.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 november 2013 om 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En buiten het politieke spectrum zijn de enige alternatieven meer 'daadkrachtige acties' - maar dat ligt niet in de vlaamse volksaard - als vlamingen nog maar een greintje van het zelfrespect hadden van eender welke natie rondom ons bestond belgië al lang niet meer.... Of stemmen met je voeten voor wie kan ... en dat is wat ik ga doen. Nog een maand en half en ik ben weg uit dit apenland.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |