![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zet gewoon alle pensioenen gelijk.
Is toch simpel. Vanaf 65 jaar 1000 euro/maand netto en belastingvrij. Ongeacht hoeveel je verdient hebt en wat voor werk gedaan. Weg met brugpensioen of ander gezever. En ineens werkloosheidsvergoeding beperken tot twee jaar. 24 maanden elke dopper een vast bedrag van 1000 euro/maand belastingvrij. Op te nemen naar keuze maar slechts een maal in uw leven. Ook weg met het OCMW. Kun je uzelf niet in levensonderhoud voorzien = goot in. En dan mutualiteit. Weg ermee en via privé verzekeringen regelen. Niet verzekerd = alles uit eigen zak betalen of creperen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Another Jack;6903823]
Citaat:
Alléz, nachtmerrie bedoel ik. Dat is toch realiteit? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 november 2013 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() [quote=Another Jack;6903832]Ah, ok dan. Geen probleem.
Ps, ge hebt wel probleemkes met uw quotes... Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 november 2013 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enig idee hoe hoog de schuldenberg in de jaren '80, begin '90 bedroeg? Was jij toen ook hysterisch? http://www.debtagency.be/nl_data_public_finances.htm Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 november 2013 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Laten we realistisch zijn ; op dit ogenblik zijn de lagere overheden niet in staat de ambtenarenpensioenen te betalen. De federale overheid betaalt zijn ambtenaren met geleend geld. Dit wordt dra onmogelijk (EU, sixpack).
Ofwel ga je de welvaartscheppers (privé) nog zwaarder belasten en dan krijg je gigantische werkloosheid en minderinkomsten met als resultaat iedereen 300 Euro/maand pensioen. Ofwel laat je het zover niet komen en ga je tot een eerlijke herverdeling en zullen de politici en statutairen inleveren en de werknemers met weinig beroepsloopbaan. Er is geen ander model. Er is geen enkel scenario waarbij traditionele niet zullen afgeslacht worden in het kieshokje (eigen schuld). Er is wel een scenario waar ze afgerslacht zullen worden buiten het kieshokje. De trado's zullen samen met het Rijnlandmodel ten onder gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Realiteit is dat geen enkele politieke partij uw agenda deelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Inderdaad ze blijven mooi door doen dus tijd om het zinkend schip te gaan verlaten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Ik merk het al, hier in de straat staan een hoop huizen al jaren te koop. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 november 2013 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben jij nu plots ambtenaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Hoeveel zal mijn pensioen als ambtenaar bedragen?
Ik stel U voor om een apart regiment ambtenaren te instaleren in een lekker warm bureau om dat te berekenen . Let wel, je moet ook een onafhankelijk expert aanduiden om ook die mannen hun pensioen te bereken, het kan toch niet dat die hun eigen pensioen zouden kunnen berekenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Hoeveel zal mijn pensioen als ambtenaar bedragen?
K'heb een voorstel. Voor iedereen gelijk . Woonkost 900 € 30 kleine broodjes 500 gr Koffie 10 kgr rijst 30 kgr Patatten 10 € x 30 dagen voor groeten vlees en toespijs. 25 € voor internet en TV 100 € voor kleren per maand Ben ik niet gul ? of wil je na zo'n lui lekker leven zonder kopzorgen nog geld voor 4 vakantie's of een mobilhome ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkloos word je niet op eigen verzoek. En als 54 jarige heb ik reeds een hele loopbaan afgedragen voor de sociale zekerheid, hoe ga je mijn dus verkopen dat ik nu plots nergens nog rechten op heb? Ga je mij de reeds betaalde bijdragen terugstorten? Nee, waar Belgie mee moet stoppen, is met ocmw te spelen voor heel de wereld en met 1001 NGO's te subsideren die met belastingsgelden processen zitten te voeren om afgewezen asielzoekers toch hier te houden. Belgie moet stoppen met iedereen van waar ook in de wereld, hier te laten genieten van de sociale zekerheid zonder dat die ooit bijgedragen hebben. En Belgie moet stoppen met zijn burgers wijs te maken dat de EU in Brussel goed is voor ons land. Want niets is minder waar. De aanwezigheid van de EU in Brussel kost ons veel geld, heel veel geld zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik schreef: de pot (privéwerknemer) verwijt de ketel (ambtenaar)..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Ik denk dat het voor een vastbenoemde ambtenaar(daar gaat het hier eigenlijk over) moeilijk is om werkloos te worden en een uitkering te krijgen. En als het over vrouwen van ambtenaren gaat zijn dat privé-werknemers.
Laatst gewijzigd door pajoske : 27 november 2013 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is geen verrechtvaardiging waarom een statutaire ambtenaar recht heeft op meer pensioen dan ne arbeider/bediende of ne contractueel ambtenaar. |
|
![]() |
![]() |