Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2013, 16:55   #41
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wij hebben geen grote leider nodig om te weten wat juist is en onjuist, la Belgique en zijn francofone bekrompen vertegenwoordigers tonen ons elke dag opnieuw waar het grote Belgische drama ligt.
Als jullie niet van België houden, ga dan ergens anders wonen.
Oud 3 december 2013, 16:59   #42
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Zo radicaal voor een vrouw zeg sjonge jonge jonge
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 17:11   #43
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat er voor Europa een grote toekomst is weggelegd en dat we er in moeten geloven. Als er nu één iets is waarvan de historische feiten hebben bewezen dat het niet werkt dan is het wel van Europa.
Europa is geen toekomst, het is een continent, een aardrijkskundige benaming. Waar we het hier over hebben is de Europese Unie. Dat is geen toekomst, dat is een feit, dat is de realiteit. Dat de Unie niet werkt is een leugen. Zonder de Unie was er geen interne gemeenschappelijke markt ontwikkeld geworden. Dat de organisatorische werking van de structuren beter kan, daar is is edereen mee akkoord. Alleen moeten de individuele lidstaten daar een eerst gemeenschappelijke beslissing over nemen over een gemeenschappelijke betere organisatie.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 17:33   #44
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ga je nu ontkennen dat er geen gemeengoed is tussen mensen die in dezelfde regio's opgroeien? Die dezelfde cultuur en tradities hebben?
In tegendeel ik beweer net dat ik veel gemeen heb met de mensen in mijn regio die net over de staatsgrens wonen.

Citaat:
Ga je mij vertellen dat je niet direct het onderscheid kan maken tussen een West-Vlaming en een Limburger
Neen dat vertel ik niet.
Citaat:
of tussen een Vlaming of een Nederlander?
Ik vraag aan marie waarom er wel een onderscheid zou zijn tussen een inwoner van Nederland die hier net over de grens woont, op 2 km afstand met een gemeenschappelijke moedertaal en cultuur, maar die zij nooit Vlaming zou noemen. Maar dat ze beweert dat ik een Vlaamse identiteit heb, terwijl ik bijna niks gemeenschappelijk heb met een West-Vlaming, die volgens haar een gemeenschappelijke Vlaamse identiteit heeft.

Laatst gewijzigd door pajoske : 3 december 2013 om 17:34.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 17:40   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het Weverke deelt een paar kletsen uit.

Ook richting Di Rupo. (wat die van voetbal DENKT, maar toch gaat kijken. Dat 'denken' in tegenstelling tot toch gaan: zwaar !!)

We gaan een leuke verkiezingsstrijd te zien krijgen.

Titel: De Wever: ‘Guy Verhofstadt is een griezelige nationalist’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00868982
Het ware gelaat van de kleine leider…..
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 17:43   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Ook richting Di Rupo. (wat die van voetbal DENKT, maar toch gaat kijken. Dat 'denken' in tegenstelling tot toch gaan: zwaar !!)

Zegt nu juist de meest griezelige nationalist...

Een zeer akelige nationalist.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 18:02   #47
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ga eerst eens wat geschiedenis leren.
Leg gij mij eens uit waarom ik een Vlaamse identiteit zou hebben en mijn streekgenoten van 2 km verder die dezelfde taal spreken, dezelfde eeuwenoude cultuur hebben, gemeenschappelijk DNA (want dezelfde voorouders) geen Vlaams identiteit hebben.
Eigenlijk is dat een draad op zich waard...

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 december 2013 om 18:13.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 18:10   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Verafstoot op zich is al een griezelfiguur.
Iemand voor Halloween.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 18:19   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Verafstoot op zich is al een griezelfiguur.
Iemand voor Halloween.

Een afstotig kereltje.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 18:22   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Als jullie niet van België houden, ga dan ergens anders wonen.
En die opmerking komt van iemand die zogezegd de bekrompen Vlamingen verwijt de andere uit te sluiten: lees zijn volgende reactie onder bijdrage 22 van deze draad:
'Als BDW het daarvan koud krijgt moet hij het toch wel héél erg koud krijgen van zijn partij en geestesgenoten. Zij vinden een Vlaamse verleden uit dat er nooit is geweest binnen de grenzen van het huidige Vlaamse gewest. Ze koppelen daar dan ook noch een Vlaamse identiteit aan. En wie niet mee wil mag ophoepelen. Dat vertelde mij toch al menig flamingant op dit forum.'

Wat mijnheer schijnt te vergeten is dat ik en mijn voorouders hier al eeuwenlang wonen, zelfs voor België bestond en dat het België is die de democratische plicht heeft zich aan te passen aan zijn bewoners, al zijn bewoners en niet alleen de franstalige grote monden, die al eeuwenlang naast hun schoenen lopen en al heel veel onheil over Europa en al hun kolonies hebben uitgestort. Niet ik moet ophoepelen, maar La Belgique zal zich moeten aanpassen of anders hoogdringend ophoepelen.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 18:27   #51
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welk soort plezier beleef jij eigenlijk hier aan ? Heb jij het graag dat jouw favoriete partij aangevallen wordt ?
95 pct van de kritiek op de N-VA is zo doorzichtig en onnozel dat een normaal mens zich bescheurt van het lachen. Genieten is dat.
Oud 3 december 2013, 18:28   #52
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Eigenlijk is dat een draad op zich waard...
Idd. Als men serieus zou willen antwoorden. Die vraag heb ik al dikwijls gesteld. Maar een duidelijk antwoord wie of wat een Vlaming is heeft nog niemand kunnen/willen geven.
Oud 3 december 2013, 18:36   #53
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd. Als men serieus zou willen antwoorden. Die vraag heb ik al dikwijls gesteld. Maar een duidelijk antwoord wie of wat een Vlaming is heeft nog niemand kunnen/willen geven.
Deze is dan ook speciaal voor U:

http://forum.politics.be/showthread....11#post6913211

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 december 2013 om 18:37.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 19:40   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegendeel ik beweer net dat ik veel gemeen heb met de mensen in mijn regio die net over de staatsgrens wonen.

Neen dat vertel ik niet.

Ik vraag aan marie waarom er wel een onderscheid zou zijn tussen een inwoner van Nederland die hier net over de grens woont, op 2 km afstand met een gemeenschappelijke moedertaal en cultuur, maar die zij nooit Vlaming zou noemen. Maar dat ze beweert dat ik een Vlaamse identiteit heb, terwijl ik bijna niks gemeenschappelijk heb met een West-Vlaming, die volgens haar een gemeenschappelijke Vlaamse identiteit heeft.
Als ge dat niet uit uw eigen weet, dan zijt ge ne gevoelsautist.
Helaas is dat ongeneeslijk.
We zullen het 100 keer mogen proberen uitleggen, je zal het 100 keer niet snappen.

Er is ooit een psychiater geweest die dacht een begin van genezing gewaar te worden bij een patiënt, aan wie hij de vraag stelde of iemand van de famille royale gelijkwaardig (*) was de patiënt zelf of aan iemand die niet hoog geboren was.

(*) vertaling van égalité, van de zuiderburen van onze zuiderburen: liberté, egalité, fraternité.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 december 2013 om 19:50.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 20:07   #55
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge dat niet uit uw eigen weet, dan zijt ge ne gevoelsautist.
Helaas is dat ongeneeslijk.
We zullen het 100 keer mogen proberen uitleggen, je zal het 100 keer niet snappen.

Er is ooit een psychiater geweest die dacht een begin van genezing gewaar te worden bij een patiënt, aan wie hij de vraag stelde of iemand van de famille royale gelijkwaardig (*) was de patiënt zelf of aan iemand die niet hoog geboren was.

(*) vertaling van égalité, van de zuiderburen van onze zuiderburen: liberté, egalité, fraternité.

.
Het is niet dat hij dat niet weet; het is dat hij dat absoluut niet wil weten en zoals kleine kinderen redeneren dat wat ze niet zien niet bestaat zo denkt hij dat wat hij niet weet geen bestaansrecht heeft.
Oud 3 december 2013, 20:35   #56
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het is niet dat hij dat niet weet; het is dat hij dat absoluut niet wil weten en zoals kleine kinderen redeneren dat wat ze niet zien niet bestaat zo denkt hij dat wat hij niet weet geen bestaansrecht heeft.
Met hoogdravende zinnen de pseudo-intellectueel uithangen gaat u precies beter af dan een eenvoudige vraag beantwoorden en argumenteren.
Weer typisch iets voor flaminganten. Iemand die er een andere mening op nahoudt maar direct uitmaken voor autist, of klein kind enz. Hoe lang nog wachten op het moment dat ge me een achterlijke Limburger noemt?
Oud 3 december 2013, 20:43   #57
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Met hoogdravende zinnen de pseudo-intellectueel uithangen gaat u precies beter af dan een eenvoudige vraag beantwoorden en argumenteren.
Weer typisch iets voor flaminganten. Iemand die er een andere mening op nahoudt maar direct uitmaken voor autist, of klein kind enz. Hoe lang nog wachten op het moment dat ge me een achterlijke Limburger noemt?
Zal ik niet doen, want ik ben zelf in hart en nieren een Limburgse.
Ik heb u bovendien antwoord gegeven, maar u heeft er niet op gereageerd.
Oud 3 december 2013, 21:24   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitmaken veronderstelt een woordgebruik met negatieve connotatie.
Ik scheld je niet uit met het woord autist.
Net zoals ik je niet zou uitschelden, mocht ik van het gedacht zijn dat je griep had.

Integendeel van uitschelden: ik zit met je in. Ik heb medelijden met je.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 21:28   #59
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Uitmaken veronderstelt een woordgebruik met negatieve connotatie.
Ik scheld je niet uit met het woord autist.
Net zoals ik je niet zou uitschelden, mocht ik van het gedacht zijn dat je griep had.

Integendeel van uitschelden: ik zit met je in. Ik heb medelijden met je.

.
Wat zijn de argumenten van De Wever om Verhofstadt als een griezelige nationalist te bestempelen?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 21:45   #60
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wat zijn de argumenten van De Wever om Verhofstadt als een griezelige nationalist te bestempelen?
Lees de krant.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be