Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2013, 22:18   #41
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Deware aard van het beestje kompt toch altijd wel naar boven eh

Maar goed, strak plan, jaag al je high potentials weg, blijf achter met de grijze massa waar niks te halen valt. Eventually is zelfs datgene wat je in beslag genomen hebt op, en kan je enkel elkaar nog pluimen. Op opvreten, zo je wil
Armageddon is niet ver weg voor die gasten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 22:21   #42
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb goed nieuws voor u. Binnen kort zal je volledig uw goesting krijgen.
This te zeggen, er zullen geen zotten meer zijn die hun geld in België investeren.
Mooi. En als de andere landen België volgen, dan staan de miljonairs daar mooi met hun te investeren geld. Dan kunnen ze samengehokt in belastingparadijzen zelf hun handen beginnen vuilmaken. De chantage, de bedelzang van de investeerders hoeft ons niet bang te maken zolang we met alle landen samenwerken en het nationalisme, met zijn concurrentie tussen staten, onze middelvinger tonen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 22:22   #43
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Deware aard van het beestje kompt toch altijd wel naar boven eh

Maar goed, strak plan, jaag al je high potentials weg, blijf achter met de grijze massa waar niks te halen valt. Eventually is zelfs datgene wat je in beslag genomen hebt op, en kan je enkel elkaar nog pluimen. Op opvreten, zo je wil
Jij bent er echt van overtuigd dat jij het bent en niet jouw werknemers die voor welvaart zorgen, he?
Oud 23 december 2013, 22:22   #44
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Mooi. En als de andere landen België volgen, dan staan de miljonairs daar mooi met hun te investeren geld. Dan kunnen ze samengehokt in belastingparadijzen zelf hun handen beginnen vuilmaken. De chantage, de bedelzang van de investeerders hoeft ons niet bang te maken zolang we met alle landen samenwerken en het nationalisme, met zijn concurrentie tussen staten, onze middelvinger tonen.
Ik vrees voor U dat de nieuwe groeilanden met hun handen staan de applaudisseren.
Oud 23 december 2013, 22:22   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hij heeft gelijk. Ik kan nog begrijpen dat er in een overheidsbedrijf limieten worden gesteld aan dergelijke vergoeding wanneer het bedrijf in kwestie duidelijk verlieslatend is en afhankelijk is van subsidies. Maar uitgerekend in dit geval heeft Thijs er een winstgevende onderneming van gemaakt. Met als dank van wege de regering een enorme hap in zijn loon. Een mooi staaltje van sossen-afgunstbeleid.
Zo winstgevend is zijn bedrijf niet als de grootste privé-aandeelhouder direct bij de beursnotering ribedebie is. Er was niet eens een andere privé-partner geïnteresseerd om hun groot participatie over te nemen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 22:24   #46
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb twee jaar in New York gewoond en gewerkt en in totaal over de jaren een kleine tien jaar in Azië. Het is een soort masochisme dat ik hier blijf omdat ik de mensen die hier voor mij werken niet wil ontgoochelen.

Maar ik vrees dat het een stomme vergissing is.

De tijd is wel al lang voorbij dat landen zoals Canada of Australië elke immigrant uit België zomaar binnen lieten .
Dit gaat nu met een puntensysteem.
Zeker als 50 plusser moet je al heel wat kapitaal binnenbrengen om nog voldoende punten te behalen om als immigrant toegelaten te worden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 22:24   #47
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb twee jaar in New York gewoond en gewerkt en in totaal over de jaren een kleine tien jaar in Azië. Het is een soort masochisme dat ik hier blijf omdat ik de mensen die hier voor mij werken niet wil ontgoochelen.

Maar ik vrees dat het een stomme vergissing is.
Je moet niet in de illusie leven dat jij een gerespecteerd man bent. Alle omgang met jou is fake. Het is voor iedereen beter dat je vertrekt.
Oud 23 december 2013, 22:25   #48
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De tijd is wel al lang voorbij dat landen zoals Canada of Australië elke immigrant uit België zomaar binnen lieten .
Dit gaat nu met een puntensysteem.
Zeker als 50 plusser moet je al heel wat kapitaal binnenbrengen om nog voldoende punten te behalen om als immigrant toegelaten te worden.
Canada gaat wel nog voor ingenieurs.
Oud 23 december 2013, 22:27   #49
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vrees voor U dat de nieuwe groeilanden met hun handen staan de applaudisseren.
Ik denk op de lange termijn. In elk land komt er een tijd dat de werknemers een groter deel van de welvaart die zijzelf produceren eisen. Het kan er globaal gezien alleen maar op beteren.
Oud 23 december 2013, 22:29   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er komt hier volstrekt geen "dedain" aan te pas. Maar Thijs heeft het, met een prijzenswaardig doorzettingsvermogen, gepresteerd om van een lethargisch vakbonds- en sossen-staatsbedrijf een performante onderneming te maken. En wat gebeurt er? Hij krijgt als cadeau een halvering van zijn salaris. Er klopt hier toch iets niet. Jij lijkt dat "normaal" te vinden. Ik niet. Mag het even?
Die CEO cultus komt overgewaaid uit de USA. Bpost is niet zo succesvol als TNT of TNT&PostNL. Ook een mindere CEO-god als Thys had beter kunnen presteren als hij maar de wind maar wat mee had.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 23 december 2013, 22:30   #51
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk op de lange termijn. In elk land komt er een tijd dat de werknemers een groter deel van de welvaart die zijzelf produceren eisen. Het kan er globaal gezien alleen maar op beteren.
Ah ok, heb je nog een paar 100 jaar te wachten.
Na een burgeroorlog of 30-40.

Laatst gewijzigd door giserke : 23 december 2013 om 22:30.
Oud 23 december 2013, 22:31   #52
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hoelang zijn de vertegenwoordigers van de meerderheidsaandeelhouder in Bpost,de politiekers,van de staat,in het openbaar bezig geweest het loon van de CEO te bespreken?
Leuk,zo in de pers..
En ondertussen moet die CEO zijn werk maar blijven doen.

En nu zou die CEO HETZELFDE werk moeten doen voor de helft van zijn loon?

(En volgend jaar misschien nog eens de helft...als het de vertegenwoordigers van de meerderheidsaandeelhouders schikt,geef toe,zelfs 300000€ zijn veel centen nietwaar...of waarom niet 100000€,das ook veel geld)

Hoe kan je zo werken zonder over te komen als een ONNOZELAAR in plaats van een manager?

Het GAAT al niet meer om het loon op zich,het gaat om een gebrek aan vertrouwen van de meerderheidsaandeelhouder..Hoe moet je het naar beneden schroeven van je loon anders interpreteren?

Hij heeft beslist om geen volgende benoeming meer te aanvaarden na nieuwjaar.
Nu mogen de politici op zoek naar een vervanger van deze klassebak....misschien vinden ze iemand die het wil doen voor een bord linzensoep en een boterham met hesp.....
....................of,vrees ik, een politicus die even in de koelkast moet....
CEO's zijn gemakkelijker inwisselbaar dan IT-experten. Kijk maar naar Belgacom. Het is niet omdat Bellens weg is dat er ook maar één moment is geweest dat je niet meer kon bellen.

Oud 23 december 2013, 22:32   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Didier Bellens heeft Belgacom beurswaardig gemaakt en er voor gezorgd dat qua benchmarks Belgacom veel betere resultaten kon voorleggen dat haar concurrenten.
Beter dan welke concurrenten ?

Oud 23 december 2013, 22:32   #54
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ah ok, heb je nog een paar 100 jaar te wachten.
Na een burgeroorlog of 30-40.
Hoe lang het duurt, kan mij niets schelen. Ik hoef het zelf niet mee te maken. Ik ben geen egoïst.
Oud 23 december 2013, 22:38   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je schuift mij een soort racisme in de schoenen. Bellens heeft Belgacom met grote doeltreffendheid geleid. Als bekwame CEO was hij daar op zijn plaats. Maar, hij is in zijn communicatie met de hoofdaandeelhouder, de Staat, roekeloos tewerk gegaan. De Sinterklaas-sketch (i.v.m. met jaarlijks dividend) die Bellens rond de persoon van Di Rupo opvoerde was een brug te ver. Het mocht dan nog de waarheid geweest zijn, toch hoorde het niet dat hij DR op die wijze beledigde.
La-mij-niet-lachen. De Sinterklaassketch vertelt vooral veel over degenen die het in de media brachten.

Didier Bellens was niet aan zijn einde van zijn contract, hij kan een serieuze verbrekingsvergoeding eisen van de Belgische staat. Enkel en alleen omdat politici niet willen dat op er diners van hen een karikatuur wordt gemaakt.

Hoe ver wil jij nog gaan ? Cartoonisten verbieden politici uit te beelden ?

Oud 23 december 2013, 23:03   #56
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Didier Bellens heeft Belgacom beurswaardig gemaakt en er voor gezorgd dat qua benchmarks Belgacom veel betere resultaten kon voorleggen dat haar concurrenten.

Yep - duidelijk veel beter dan de concurrentie
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 23:09   #57
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Oei, Leve België snijdt zich weer in de vingers, maar ik vermoed wel dat hij er weer een uitleg voor zal hebben.
Pjotr 2691 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 23:58   #58
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent er echt van overtuigd dat jij het bent en niet jouw werknemers die voor welvaart zorgen, he?
Waar ik al dan niet van overtuigd ben, doet er weinig toe

Dat die teergeliefde werknemers klaarblijkelijk volledig afhangen van anderen om hun welvaart te creëren, dat ontgaat je klaarblijkelijk
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 00:30   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van 1.1 milj aan een job naar 1100 aan de dop .
Die gaat verschieten.
Oud 24 december 2013, 00:35   #60
Waarom Nu?
Burger

Waarom Nu?'s schermafbeelding

Standaard

Zo erg, de man moet nog gaan bedelen als het zo doorgaat.
Hij had echt wel voeling met Bpost, zo veel dat hij vertrok.
Het is duidelijk, de man ging het maar om 1 ding: GELD EN ZO VEEL MOGELIJK!
Waarom Nu? is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be