![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De religieuze ervaringen in jouw jeugd hebben jou precies niet veel goed gedaan. Je komt lichtjes gefrustreerd over , if I may say so ... Maar ik kan die frustratie wel begrijpen. Ik heb in mijn jeugd ook veel religieuze hypocrisie ervaren. De pertinente onwaarheden die uit de confrontatie religie en realiteit bleken hebben me op vrij jonge leeftijd voorgoed afstand doen nemen van alles wat maar enigszins dogmatisch aanvoelde. Ik heb m'n aanvankelijk frustratie echter mettertijd kunnen omzetten in een fascinatie voor de realiteit zoals die door de (natuur)wetenschappen wordt beschreven. Die kennis die ik daarbij, nog steeds, verwerf, stelt mij in staat om, doorgaans, op een objectieve manier tegen religie aan te kijken. Mijn vooroordelen zijn genuanceerder geworden, mijn oorspronkelijke frustraties gekanaliseerd ... ![]() Ik ben nog maar net op dit forum ... jouw post viel mij op door z'n herkenbaarheid ... daarom wou ik alvast es deze insteek meegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle antwoorden in deze thread mogen voor mij ongecensureerd gegeven worden , no problemo ![]() Trouwens , mercikes voor de inbreng ![]() Effe ook in mijn thread gezet , alles netjes bij mekaar ![]() Citaat:
Ik vond het vernederend , beschamend , kleinerend zelfs !! Het kwam altijd over als , kijk eens hoe goed wij zijn opgevoed , want wij bidden voor het eten , wie doet dat nog ??!! Wij gaan zelfs elke week nog naar de kerk !! Het was goede voorbeeld geven , blijkbaar !!?? Voor het eten , na het eten , waar ook we gingen eten !!?? Hoe de mensen keken , afschuwelijk vernederend vond ik het !!!! Ik liet mijn eten vaak zelfs onaangeroerd staan !!!!!!!! Ik lijd nog liever honger dan te bidden !!!! Op een gegeven moment ging ik dus zelfs niet meer mee !! Ik ben me hoe langer hoe meer bewust gaan verzetten , zonder spijt !! Ik had van al die zever werkelijk meer dan genoeg !! Het werd zelf KOTSELIJK !! Haal die ELIJK weg , en zet DIENST in de plaats !! In de klas (middelbare school) , vroeger de leraar een keer wie dat er nog naar de kerk ging ; hoe denk je dat ik reageerde ?? Bij sommige leraars moest er elke keer een andere leerling bidden in't begin van de les , ik weigerde om te bidden , ik zei dat ik niet geloofde !! Werd een van die leraars boos , ik kreeg zelfs een nul op m'n overhoring , ik zei dat het me werkelijk geen moer kon schelen !! Ik kwam die leraar op straat tegen , hij begon over geloven & leven , ik ben op een beleefde in de clinch gegaan , ik vroeg waarom dat je moet geloven ?? Die z'n antwoord: Jij zult niet slagen , ook niet in je leven , sukkelaar en nu onder m'n ogen uit en ge komt m'n klas niet meer in !! Ik ben gaan klagen bij de directeur !! De leraar kreeg naar z'n voeten !! Ik had zelfs effektieve getuigen , en die hebben me zelfs geholpen !!!! Nu zou ik naar de flikken gaan , en die smerige klootzak aanklagen !!!! Die leraar ligt ondertussen 2 meter diep , hartaanval => smoren !!!! I really don't give a fucking stinking pukeshit !!!! Op een familiefeestje: Ik heb 1 keer , ik was toen 20 , ze vroegen aan mij te bidden , ongelooflijk wat ik toen zei , alhoewel ik het sarcastisch bedoelde , loof de heer en de heer zal u spijzen !! Ze vonden het mooi gekozen woorden ?? ![]() Ik heb toen letterlijk gezegd dat ik het sarcastisch bedoelde !! Ik ben het toen afgetrapt van dat showfamiliefeestje !!!! En nog "grappiger" op een later familiefeestje , er zijn een hoop franskiljons in onze familie , tja .... , voor de kids moest alles in't frans gebeden worden , ook spreken !! Wel , ik vertikte het !! Vroegen ze aan mij , die kindjes verstaan u niet , ge moet een 2de taal kunnen , frans , c'est très important !! Zelfs de muziek , met al da' ge-engels , frans is belangrijk !! "Oh ??" , zei ik , ik begon zelfs in't Engels ![]() Ik zei: "Ik kan toch een 2de taal !!" ![]() De meeste verstonden me niet ![]() Maar goed , terug naar dat bidden !! Het is toch maar een ritueel , dus .... wat is het nut ?? Geef mij eens een zinvolle reden waarom bidden (wel) belangrijk is ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 26 december 2013 om 17:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat jij zelfs het spirituele onder je definitie van religie gooit, waar je de wereld zonder wilt zien. Dat laat enkel materialisme over.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() hi
ik heb maar noodgedwongen mijn eigen geloof moeten ontwikkelen en dat is het dewanisme geworden als surviving technology en om geen zelfmoord te plegen. Ik kan niet langer, blanker en groter geschapen worden dus ik ben verdoemd in een wereld van lange, superieure grootgeschapen, sterke blanke mannen en daarom haatte ik mijzelf altijd heel extreem als kleine waardeloze inferieure koelie jongen met vieze bruine apen kleur. en mijn koelie/hindoe vader heeft mij altijd al totaal de dood ingepraat omdat hij zijn titel haalde als hoge kaste dokter en ik dus niet kon afstuderen, en daarom mocht ik dood en hielp hij mij nog gisteren om zelfmoord te plegen en mij dood te praten als mislukte koelie apen zoon, zijn mislukte kloon ben ik. mijn geloof is mijn zaak en ik moest mijzelf van de dood door zelfmoord redden en had geen andere keus verder. Nu ben ik paria van de paria's en weet ik het zelf niet meer. mijn dood is mijn troost denk ik vaak maar wat voor ellende staat mij nog daarna te wachten? dit leven is al zo hard, zinloos, verdriet en vol leed, en wat is het volgende leven of fase dan als ik dood ga? Nauwelijks twee of drie mensen zullen mij nu missen na mijn dood door zelfmoord en ik heb het al losgelaten verder. waarom ben ik zo inferieur en vies bruin en de blanke man zo lang en superieur met supergrote penissen die notabene blank zijn? Ik weet niet waarom ik moet bestaan nu. Geloof gaat hierover en ik heb wel een of andere hypothese nu van mijn bestaan ontwikkeld. zie boekje over Altecrea van mij op site. dewanand en wieroe hindoe fundamentalisten planet of the intelligent hindu chimps |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger werd het geloof ook hier in de streken er blind ingeramd !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() Klopt. Bij AnarchoChristophe hebben ze het blijkbaar zeer diep geramd.
![]() |
#49 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Moet het verder gaan ? Moeten religies meer beperkingen opgelegd krijgen ? Rigoureuzer op hun inhoudelijke boodschap gecheckt worden ? Kortom, hoe ver mag/moet het gaan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als puntje bij paaltje komt , religie zwaait nog altijd de plak !!
Ik hou mijn overtuiging ook meestal binnenshuis , op een discussie na , want gegarandeerd koekenbak !!!! religie is persoonlijk / prive !! Soms lopen er van die bijbelverkondigers op straat , wat die allemaal voor onzin uitkramen ?? Ook waarom moeten religies boeken of andere spullen verkopen ?? Die hebben toch geen geld nodig , alles komt toch van boven ?? De staat moet stoppen met hen steun te geven !! Dat ze hun eigen boontjes maar zoeken in hun klik , eens zien hoeveel ze zullen bijeen krijgen !!?? Wel moeten ze hun boekhouding aan de belastingen tonen & dokken !!
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bv: Voetbal , schildersclub , muziek zijn op materiële dingen gebouwd !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 26 december 2013 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Elk van die voorbeelden zijn gebaseerd op passie en overtuiging. Zo ook religie. Welke criteria zouden wel valabel kunnen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal morgen wel antwoorden , ik ga nu maffen
![]() Oogpijn , temperatuursverschil & het weer !! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Noem mij eens één oorlog, waarvan godsdienst niet op één of andere manier aan de basis lag.
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wereldoorlog I. Wereldoorlog II. De Koude Oorlog. De Russische Burgeroorlog. De Chinese Burgeroorlog. De Amerikaanse Burgeroorlog. ... Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 26 december 2013 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Algemeen beschouwd wordt ons tegenwoordig veel opgedrongen. Elk moment van de dag wordt ons wel een of ander iets aangeboden. Iets materieel, een idee, een gedachte. We hebben in deze cultuur nog de vrijheid van daar wel of niet op in te gaan. Welke criteria zouden voor jou geldig zijn om het onderscheid te leggen op wat wel of geen overheidsondersteuning zou kunnen genieten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Heb ik gezegd, dat godsdienst is opgenomen in elk leerplan?
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je loon besteden aan wat niet verzadigen kan? Luister aandachtig naar mij, en je zult ruimschoots te eten hebben en genieten van een overvloedig maal. - Jes 55:2
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik durf te stellen dat bij de meeste oorlogen niet of niet enkel religie aan de basis ligt. Religie is zelden de motor van het conflict, des te meer de olie die het onderhoudt. |
|
![]() |
![]() |