Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat is gevaarlijker voor de wereld?
De Islam is gevaarlijker dan het Communisme 36 73,47%
Het Communisme is gevaarlijker dan de Islam 13 26,53%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2004, 13:36   #41
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

We moeten gewoon alle moslims uit Europa verwijderen. Dat dit met geweld gepaard zal gaan is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Het zij zo. In elk geval kan geen enkel compromis met deze achterlijke religie bereikt worden.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 13:38   #42
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
We moeten gewoon alle moslims uit Europa verwijderen. Dat dit met geweld gepaard zal gaan is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Het zij zo. In elk geval kan geen enkel compromis met deze achterlijke religie bereikt worden.
weer een masker dat afvalt...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 13:55   #43
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
weer een masker dat afvalt...
Is't waar?
Bij mijn weten heb ik nooit gezegd dat er goed samen te leven valt met de islamieten. Zelfs een blinde mol ziet dat we recht afstevenen op een grootschalig conflict met de islamitische wereld. Dat dit niet in uw moreel-ideologisch kraam past kan mij niks schelen hoor.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 18:03   #44
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is't waar?
Bij mijn weten heb ik nooit gezegd dat er goed samen te leven valt met de islamieten. Zelfs een blinde mol ziet dat we recht afstevenen op een grootschalig conflict met de islamitische wereld. Dat dit niet in uw moreel-ideologisch kraam past kan mij niks schelen hoor.
Ben je al voedsel en drank aan het hamsteren?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 18:08   #45
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

De Islam is veel gevaarlijker.
Het communisme stort vanzelf in en predikt minder geweld.
Oud 4 september 2004, 20:38   #46
Scotchy
Vreemdeling

Standaard

Hallo, ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje; waarom is de islam gekomen?

Ik vind spijtig dat veel mensen in godsdienst geloven dat door iemand verzonnen en geschreven is.
Ze beweren dat ze god gezien hebben maar dat weten zij toch niet? Weet jij het?
Dat weet niemand!!
Mensen leven eenmaal in een droomwereld(
Scotchy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 20:55   #47
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af of er geen link bestaat tussen islamfundamentalisme en communisme. Behalve het feit dat het alle twee verrotte en achterlijke ideologieën zijn - die vandaag de dag beter van de aardbol geschraapt zouden worden - stralen ze alletwee een beeld van economische sloomheid en onproductiviteit uit. Bovendien is er het ultieme geloof in het lot, dat hun toekomst bepaalt waardoor elke zin voor creativiteit en initiatief wegvalt. Bij de moslims heeft Allah immers alle touwtjes in handen, en bij de commie's volgt het domme (dom gehouden) plebs blindelings de elite op om hun dagelijkse rantsoen te ontvangen.

Hoewel ontstaan op totaal verschillende tijdstippen en in totaal verschillende konteksten, meen ik dus toch enkele gelijkenissen te vinden.
Oud 4 september 2004, 20:57   #48
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scotchy
Hallo, ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje; waarom is de islam gekomen?
Er was ene profeet mohammed die het christendom niet goed in zijn kraam vond passen, en vervolgens begon te fantaseren en te fantaseren...
Oud 4 september 2004, 21:08   #49
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wat is er toch gaande in de wereld? Is dit echt de 21ste eeuw waarin we leven?

- volle passagiersvliegtuigen boren zich in wolkenkrabbers in New York
- brandende dancings in Bali
- ontploffende volle treinen in Madrid
- ontploffende vliegtuigen in Rusland
- ontploffingen in de metro van Moskou
- gijzelingen van theatergangers en schoolkinderen in Rusland
- koppen afsnijden van Amerikanen
- koppen afsnijden van Nepalezen
- ontploffende bussen in het “beloofde land”
- dreigen met koppen afsnijden van Fransen

[font=Times New Roman][font=Verdana][size=2]Wat is er nu gevaarlijker voor de wereld : de Islam of het Communisme?[/size][/font][/font]
Het communisme bestaat amper nog. Rusland droomt nu van Amerika..... U had beter de vraag gesteld : Wie is er gevaarlijker voor de wereldvrede, de Islam of Amerika ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 21:12   #50
Scotchy
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
Er was ene profeet mohammed die het christendom niet goed in zijn kraam vond passen, en vervolgens begon te fantaseren en te fantaseren...
Zijn geloof werkt om meer mensen te doen bekeren tot de islam. Als mensen elke dag dezelfde onzin horen gaan ze steeds meer in geloven. Het gaat ver boven mijn verstand als mensen hun idealen opzij zetten en in de allah gaan geloven. Je wordt niet beter als je in god gelooft, juist toch?
Oud 4 september 2004, 21:17   #51
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scotchy
Zijn geloof werkt om meer mensen te doen bekeren tot de islam. Als mensen elke dag dezelfde onzin horen gaan ze steeds meer in geloven. Het gaat ver boven mijn verstand als mensen hun idealen opzij zetten en in de allah gaan geloven. Je wordt niet beter als je in god gelooft, juist toch?
Meer specifiek Allah. De moslims w�*llen geïndoctrineerd worden, de islam beperkt elke vorm van economische groei en welvaart. De mensen leven immers met oogkleppen aan, en hun blik is niet gericht op de toekomst, wel op het verleden. Dát is het grote probleem.
Oud 4 september 2004, 21:19   #52
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een reclame voor het Vlaams Blok.....
Dit is dus wat het Vlaams Blok wenst voor Vlaanderen.
Etnische zuivering, oorlog en eugenetica.
Klinkt me bekend !
En die lievertjes zouden goed voor de eigen zwakkeren zorgen.....?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 21:30   #53
Scotchy
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Meer specifiek Allah. De moslims w�*llen geïndoctrineerd worden, de islam beperkt elke vorm van economische groei en welvaart. De mensen leven immers met oogkleppen aan, en hun blik is niet gericht op de toekomst, wel op het verleden. Dát is het grote probleem.
Het valt mij op dat staat en godsdienst ginder niet gescheiden zijn en hier wel. Zo lang staat en godsdienst ginder niet gescheiden zijn, weten ze volkeren te misleiden en te onderdrukken. Religieuze priesters weten handig op gevoeligheden van de bevolking te spelen. Als ze evolueren naar economische groei en welvaart zullen bittere pil moeten slikken en ons mee volgen.
Oud 4 september 2004, 22:07   #54
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel serieus mens zal zich durven associëren met wat er in Koran of Hadith staat. Dat zijn gewoon de walgelijkste geschriften die ik ooit gelezen heb.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Jij bent dus zo een Anti-Islamitisch schaap. Ik ken heel veel moslims. Gewone mensen die niemand kwaad doen. Gruwen bij de gedachte om te moeten stelen of ander kwaad te veroorzaken. De werkelijke boosdoeners zijn mensen als Osama en entourage, Bush en zijn misdaadsyndicaat, Philippe De Winter en zijn bende, Abou Jahjah en consoorten,...
Ik had een ook een schaap kunnen zijn. Een Islamitisch schaap. But no thanks, ik laat mij voor niemand zijn kar spannen. Zij die mot met mij zoeken, zullen ook mot krijgen. Maakt niet uit of het een Turk of Vlaming of wat dan ook is.
Maar liefst van al heb ik geen mot. Jouw houding(en andere geestesgenoten van jouw) en die van den andere kant zullen zeker niet bijdragen tot een rust of een humane verhouding met elkaar.
Je durft gewoon niet rechtstreeks te antwoorden. De islam deugt niet en is rot tot in zijn wortels. Om dat te weten heb ik heus geen Dewinter of Bush nodig.

Als er nu iets de laatste jaren aan het duidelijk worden is, dan is het wel dat de islam en de rest van de wereld het NOOIT met elkaar zullen vinden.

Ga naar eender welk continent. Overal proberen moslims elkaar in onmenselijkheid te overtreffen. Telkens als je denkt nu hebben we het wel gehad, vinden ze nog iets walgelijker uit. Het laatste wapenfeit na de vliegtuigen van New York en de koppensnellerij is nu het massaal martelen en schieten op kinderen die niks met wat dan ook te maken hebben. Het enige wat ze misdaan hebben is dat het geen moslims zijn.

En ik beweer dat die ziekelijke houding alles te maken heeft met de islam en zijn stichter.

Het nazisme hebben we klein gekregen, de Kerk hebben we klein gekregen en het communisme eveneens. Met de islam rekenen we ook af, goedschiks of kwaadschiks.

Het is niet omdat jullie nu voor het eerst sinds het ontstaan van de islam Europa met miljoenen overspoelen, dat we ons door de islamieten moeten laten intimideren en onze gedachten moeten gaan censureren.

Islam is gewoon rottigheid. Wie zich ermee associeert is niet beter dan het crapuul Mohammed.

Laatst gewijzigd door Darwin : 4 september 2004 om 22:08.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 23:02   #55
Funghus
Schepen

Standaard

Ik ben het daar niet mee eens. Je zou even goed kunnen stellen dat het Westen rot is tot in haar wortels. De top van de Islam (de mensen met geld) maken misbruik van hun macht. De top van het Westen maken ook misbruik van hun macht.

De VS heeft ongeveer de helft van alle militaire installaties ter wereld. Het Amerikaans militair budget bedraagt 43% van het militair budget van alle landen ter wereld samen. De VS heeft troepen aan de grond in 130 landen van de 191. Wie is de plaag? Wie deelt er de lakens uit? Denk je dat de gewone Irakezen nu een normaal leven hebben sinds de Amerikanen daar "democratie" zijn gaan brengen?

Je hebt het over de Islam, maar ik kan je verzekeren dat er in alle culturen extremisten zitten en gewonere mensen. Extreme Islam is zonde en er zijn veel moslims zich bewust van het gevaar en voorstander van matiging. Er zijn ook heel radicale Vlamingen die alles menen op te lossen met geweld. Ze zijn in essentie niet anders. Ze hebben gewoon schrik en leven op hun instincten.

Het communisme is helemaal geen dreiging. Ik heb met mensen gesproken die onder het communisme hebben geleefd. Die getuigen dat het eigenlijk een heel artificiële situatie was. De VS is momenteel veel gemilitariseerder. Als je kijkt naar de manier waarop manifestanten aangepakt worden in Florida en hoe ze onberechte Guantanamo "gevangenen" behandelen, dan zie ik helemaal geen morele superioriteit in het Westen.

Wat jij ziet op straat zijn mensen met een andere huidskleur en cultuur en je bent er bang van. De Marokkaanse (Belgische) jongeren die in Antwerpen op de Meir rondlopen zijn totaal niet te vergelijken met de volkeren van Afghanistan. Het liefst van al worden ze succesvol met een goede baan en een wagen. Ze verzamelen zich in Foot Locker winkels waar ze de nieuwste Nike schoenen bewonderen. Ze luisteren naar muziek van hier. Ik zie ze helemaal geen Jihad voeren of zoiets. Afghanistan is een andere wereld en Irak ook. Als het daar zo slecht gaat is dat vooral aan het Westen te danken, met name de desastreuze politiek van de VS en Rusland vanaf het einde van de jaren '70. In Irak vanaf Saddam die door het Westen werd gesteund tot in 2003. De Golfoorlog in 1991 was een manoeuvre om hem weer aan de leiband te krijgen. Het Irakese volk kan onze beleidsmakers geen moer schelen. Waarom zouden de Irakezen dan enige sympathie tonen voor Westerlingen (of de andere aasgieren die voor de petroleum soldaatjes leveren)?

De gruwelijke uitspattingen in Irak (met die onthoofdingen) zijn niet representatief voor de Islam, net zoals de foltering van Irakese gevangenen door Britse en Amerikaanse troepen niet representatief is voor de Christelijke cultuur.

Gedenk dat de invasie van Irak totaal illegaal en onrechtvaardig was. Ze bombardeerden het land zonder onderhandelingen en zijn nu de natuurlijke rijkdommen aan het stelen terwijl ze niet omkijken naar het lot van de gewone Irakezen. Je zou voor minder woedend worden als Irakees.

Laatst gewijzigd door Funghus : 4 september 2004 om 23:08.
Funghus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 11:13   #56
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Meer specifiek Allah. De moslims w�*llen geïndoctrineerd worden, de islam beperkt elke vorm van economische groei en welvaart.
Wij zijn net zo goed geïndoctrineerd. Ook wij hebben een god die we redeloos aanbidden, zonder dat we er ons ooit de minste vraag bij stellen. Die god heet 'economische groei'. We zijn rijker dan onze grootouders, die rijker waren dan hun grootouders. We hebben ruim genoeg om iedereen comfortabel te laten leven. Maar om een of andere reden vinden we onszelf nooit rijk genoeg. Ik vind het raar dat we ons daar nooit vragen bij stellen, want de offers die we brengen aan de heilige economische groeicijfers zijn niet gering.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 11:46   #57
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Wat een reclame voor het Vlaams Blok.....
Dit is dus wat het Vlaams Blok wenst voor Vlaanderen.
Etnische zuivering, oorlog en eugenetica.
Klinkt me bekend !
En die lievertjes zouden goed voor de eigen zwakkeren zorgen.....?
in mijn visie zorgt de humane eugenetica zeer goed voor de eigen zwakkeren.
doordat ze minder in aantal zullen zijn kunnen ze immers betere zorg krijgen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 12:41   #58
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Vreemde visie...
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 12:47   #59
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Stierenstront, de hijackers van 9/11 waren allemaal afkomstig uit begoede families (ze studeerden zelfs in het buitenland). Moslim-terrorisme heeft niks te maken met armoede, dat is een theorie die allang verworpen is.

8)
Armoede is effectief geen oorzaak van moslim-terrorisme zoals je aantoond. Dat is gewoon de zoveelste leugen die linkie-winkies willen verspreiden om allochtoons geweld in de doofpot te steken.
Het is de religie / politieke ideologie van de Islam zelf is de oorzaak is, vandaar ook dat iedere moslim een potentieel gevaar is voor de beschaafde wereld.
Onder een extreem-rechts beleid zou dit probleem in mum van tijd opgelost zijn, maar zolang er linksen aan de macht blijven in de politiek zal het moslimterreur alleen maar vrij spel blijven krijgen. Moslim behoren immers tot hun beschermde groep die heilig zijn. Ieder moslimwandaad zal door zulke linksen getracht worden in de doofpot gestoken te worden. Zowel het Communisme als de Islam zijn kankergezwellen op onze wereldbol en enkel extreem-rechts is het anti-bioticamiddel hiertegen.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 12:49   #60
Funghus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
in mijn visie zorgt de humane eugenetica zeer goed voor de eigen zwakkeren.
doordat ze minder in aantal zullen zijn kunnen ze immers betere zorg krijgen.
Wacht maar tot je het stempel "ZWAKKELING" op je voorhoofd krijgt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be