![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht je zelf ergens een woning met eigendom hebben dan was je het kwijt. Maar dat is blijkbaar niet van toepassing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik blow zelf sporadisch, maar heb er geen probleem mee om dit niet in het openbaar te doen. Ofwel moet ge gewoon zien dat ze u niet pakken. Op dat vlak zal het me worst wezen wat de wet zegt.
Laatst gewijzigd door Het Verzet : 8 januari 2014 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Ik ook niet, maar ik heb wel een nonkel die zijn boete niet betaalde omdat hij meende in zijn recht te zijn, dus die verscheen voor de rechter en dacht het allemaal eens goed te zeggen. Op het volgende familiefeest was hij uitzonderlijk stil over de feiten, hij had nl een serieus pak meer moeten betalen en naar het schijnt (van tante gehoord) heeft hij daar een serieuze preek ondergaan die aankwam als een koude douche.
De paar keren dat ik een boete in mijn bus kreeg, kon ik ze niet snel genoeg betalen. Maar we wijken af. Wie in Antwerpen het (wan)beleid moet ondergaan, doet er beter aan het spelletje mee te spelen. Wie niet buigt, breekt toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Degenen die die boete (+gerechtskosten) niet betalen kunnen een deurwaarder verwachten ja. Iemand die ik ken waarbij dat gebeurt was zag zijn sofa van 2000€ geveild worden voor 350€, zijn nieuwe laptop voor een fractie van de aankoopprijs, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Was dat voor cannabis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ging over een discussie met een treincontroleur over een go-pass die foutief was ingevuld en waarop een boete volgde die de persoon pertinent weigerde te betalen. De procedure voor een niet betaalde boete zou er in dit geval niet anders uitzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
On topic;De nultolerantie geld in heel het land.Het gaat daarbij niet over "het foutief gebruiken van vreemde stoffen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef eerst zelf het goede voorbeeld Bart! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zoek De Wever stemmen bij het angstig deel van Vlaanderen dat naar het verleden kijkt. Elders zal hij er stemmen door verliezen. Zou de NVA een marktonderzoek gedaan hebben terzake? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 januari 2014 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Daar zaten we écht op te wachten ! Kleine recreatieve gebruikers die nu gecriminaliseerd worden omwille van een jointje !
BDW is duidelijk een grote bewonderaar van Nixon met zijn uitspraken als 'war on drugs'. In de States zelf komen ze echter terug van heel dat repressieve beleid, het heeft een averechts effect. Enkel in Nederland en België meent men tegenwoordig het drugsbeleid te moeten 'verstrengen'. Het probleem zal zich echter niet oplossen op die manier, heel de handel en het gebruik zal nog meer 'ondergronds' gebeuren met als gevolg een volledig gebrek aan controle (zowel op criminele randactiviteiten als de vuiligheid in de drugs zelf) en een vrijhaven voor criminele organisaties. Nog nooit is een repressief beleid om genotsmiddelen aan banden te leggen op zulke manier succesvol geweest. Denk ook maar bijvoorbeeld aan de 'Drooglegging' in de States of het opiumverbod in Victoriaans Engeland. Als historicus zou de 'grote leider van A' toch wel beter moeten weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Probleem voor BDW is dat Prohibitie enkel werkt wanneer een drug kleinschalig is. Werkt in de zin van "intoombaar". Wanneer de populariteit van die drug stijgt, eindig je ofwel met een politiestaat ofwel met een open oorlog tegen de drugsmaffia (zoals in Mexico), maar in het geval van cannabis, dat eigenlijk een plant is die overal kan groeien en dus te produceren valt, kan je dat niet in de hand houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |