Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2014, 12:28   #41
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Ik wil friet met biefsteak eten deze middag. Moet ik ook een partij oprichten?
Natuurlijk niet. Als je dit algemeen wilt verbieden of dat er boetes komen op de consumptie/handel hierin dan wel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 12:28   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Tjah, ik kan ook die rechter is goe mijn gedacht zeggen wa voor 'n domme kutzeik dat het is en zeggen dat hij zich met echte problemen moet moeien in plaats van problemen maken van allerlei onnozelheden.
Mocht je zelf ergens een woning met eigendom hebben dan was je het kwijt. Maar dat is blijkbaar niet van toepassing.
Oud 8 januari 2014, 12:36   #43
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mocht je zelf ergens een woning met eigendom hebben dan was je het kwijt. Maar dat is blijkbaar niet van toepassing.
Diegenen die hun kat stuurden zijn alles kwijt?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 12:36   #44
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Ik blow zelf sporadisch, maar heb er geen probleem mee om dit niet in het openbaar te doen. Ofwel moet ge gewoon zien dat ze u niet pakken. Op dat vlak zal het me worst wezen wat de wet zegt.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 8 januari 2014 om 12:36.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 12:37   #45
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Ik ook niet, maar ik heb wel een nonkel die zijn boete niet betaalde omdat hij meende in zijn recht te zijn, dus die verscheen voor de rechter en dacht het allemaal eens goed te zeggen. Op het volgende familiefeest was hij uitzonderlijk stil over de feiten, hij had nl een serieus pak meer moeten betalen en naar het schijnt (van tante gehoord) heeft hij daar een serieuze preek ondergaan die aankwam als een koude douche.

De paar keren dat ik een boete in mijn bus kreeg, kon ik ze niet snel genoeg betalen. Maar we wijken af. Wie in Antwerpen het (wan)beleid moet ondergaan, doet er beter aan het spelletje mee te spelen. Wie niet buigt, breekt toch.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 12:38   #46
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Als je dit algemeen wilt verbieden of dat er boetes komen op de consumptie/handel hierin dan wel.
Ik mag er niet aan denken
Oud 8 januari 2014, 12:41   #47
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Diegenen die hun kat stuurden zijn alles kwijt?
Degenen die die boete (+gerechtskosten) niet betalen kunnen een deurwaarder verwachten ja. Iemand die ik ken waarbij dat gebeurt was zag zijn sofa van 2000€ geveild worden voor 350€, zijn nieuwe laptop voor een fractie van de aankoopprijs, ...
Oud 8 januari 2014, 12:48   #48
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degenen die die boete (+gerechtskosten) niet betalen kunnen een deurwaarder verwachten ja. Iemand die ik ken waarbij dat gebeurt was zag zijn sofa van 2000€ geveild worden voor 350€, zijn nieuwe laptop voor een fractie van de aankoopprijs, ...
Was dat voor cannabis?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 13:01   #49
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was dat voor cannabis?
Dat ging over een discussie met een treincontroleur over een go-pass die foutief was ingevuld en waarop een boete volgde die de persoon pertinent weigerde te betalen. De procedure voor een niet betaalde boete zou er in dit geval niet anders uitzien.
Oud 8 januari 2014, 13:15   #50
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ging over een discussie met een treincontroleur over een go-pass die foutief was ingevuld en waarop een boete volgde die de persoon pertinent weigerde te betalen. De procedure voor een niet betaalde boete zou er in dit geval niet anders uitzien.
O,je kent het juiste woord al.Je spreekt niet over "zwartrijden" maar over een foutief ingevulde go-pass.
On topic;De nultolerantie geld in heel het land.Het gaat daarbij niet over "het foutief gebruiken van vreemde stoffen".
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 18:15   #51
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik blow zelf sporadisch, maar heb er geen probleem mee om dit niet in het openbaar te doen. Ofwel moet ge gewoon zien dat ze u niet pakken. Op dat vlak zal het me worst wezen wat de wet zegt.
Het oneerlijkste is dat Bart De Wever zélf speed pakt. En dan maar moraliserende lesjes geven aan de bevolking.
Geef eerst zelf het goede voorbeeld Bart!
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 18:21   #52
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Geweldig van De Wever, in Antwerpen verschenen ondertussen mensen voor de Correctionele Rechtbank voor het roken van één joint. De veiligheid is daar nu gegarandeerd !!
Lachwekkend en zielig. Ik schat dat dat een populistisch beleid is van De wever, want zinvol is het niet m.i.. Een achterhoedegevecht ook. Steeds meer landen legaliseren Marihuana.

Blijkbaar zoek De Wever stemmen bij het angstig deel van Vlaanderen dat naar het verleden kijkt. Elders zal hij er stemmen door verliezen. Zou de NVA een marktonderzoek gedaan hebben terzake?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 januari 2014 om 18:24.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 19:10   #53
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Het oneerlijkste is dat Bart De Wever zélf speed pakt.
Bron?
Oud 8 januari 2014, 19:23   #54
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Daar zaten we écht op te wachten ! Kleine recreatieve gebruikers die nu gecriminaliseerd worden omwille van een jointje !

BDW is duidelijk een grote bewonderaar van Nixon met zijn uitspraken als 'war on drugs'. In de States zelf komen ze echter terug van heel dat repressieve beleid, het heeft een averechts effect. Enkel in Nederland en België meent men tegenwoordig het drugsbeleid te moeten 'verstrengen'. Het probleem zal zich echter niet oplossen op die manier, heel de handel en het gebruik zal nog meer 'ondergronds' gebeuren met als gevolg een volledig gebrek aan controle (zowel op criminele randactiviteiten als de vuiligheid in de drugs zelf) en een vrijhaven voor criminele organisaties.

Nog nooit is een repressief beleid om genotsmiddelen aan banden te leggen op zulke manier succesvol geweest. Denk ook maar bijvoorbeeld aan de 'Drooglegging' in de States of het opiumverbod in Victoriaans Engeland. Als historicus zou de 'grote leider van A' toch wel beter moeten weten.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 22:41   #55
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron?
diep in zijn kikkerogen kijken
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 22:58   #56
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht

Nog nooit is een repressief beleid om genotsmiddelen aan banden te leggen op zulke manier succesvol geweest. Denk ook maar bijvoorbeeld aan de 'Drooglegging' in de States of het opiumverbod in Victoriaans Engeland. Als historicus zou de 'grote leider van A' toch wel beter moeten weten.
En zeggen dat Victoria zelf aan de wiet zat
Oud 8 januari 2014, 22:59   #57
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
diep in zijn kikkerogen kijken
Uit de duim gezogen dus.
Oud 8 januari 2014, 23:00   #58
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit de duim gezogen dus.
beter kijken dus
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 23:09   #59
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
BDW is duidelijk een grote bewonderaar van Nixon met zijn uitspraken als 'war on drugs'. In de States zelf komen ze echter terug van heel dat repressieve beleid, het heeft een averechts effect. Enkel in Nederland en België meent men tegenwoordig het drugsbeleid te moeten 'verstrengen'. Het probleem zal zich echter niet oplossen op die manier, heel de handel en het gebruik zal nog meer 'ondergronds' gebeuren met als gevolg een volledig gebrek aan controle (zowel op criminele randactiviteiten als de vuiligheid in de drugs zelf) en een vrijhaven voor criminele organisaties.
BDW is een intelligent man, ik kan niet geloven dat hij dat niet zou beseffen. Maar ik vermoed dat hier iets anders achter zit. Hij usurpeert een groot deel van het electoraat van CD&V én CD&V én het rechtse deel van de VLD (en die laatste is nog altijd tegen drugs, ondanks wat halve idioten zoals die jongerenvoorzitter ook mogen beweren). Ik hoop en ik denk dat na de verkiezingen van 2014 de teugels wat losser kunnen wanneer de realiteit hem lessen geeft, maar ideologisch blijft de man wel conservatief.

Probleem voor BDW is dat Prohibitie enkel werkt wanneer een drug kleinschalig is. Werkt in de zin van "intoombaar". Wanneer de populariteit van die drug stijgt, eindig je ofwel met een politiestaat ofwel met een open oorlog tegen de drugsmaffia (zoals in Mexico), maar in het geval van cannabis, dat eigenlijk een plant is die overal kan groeien en dus te produceren valt, kan je dat niet in de hand houden.
Oud 8 januari 2014, 23:09   #60
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
beter kijken dus
U verveelt me.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be