Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2014, 17:51   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je dat nog moet vragen, dan begrijp je het toch niet.
Zou jij iets zijn met stemadvies voor West-Vlaamse lijsten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 17:59   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zou jij iets zijn met stemadvies voor West-Vlaamse lijsten?
wel het is moeilijk: hoe kunnen we de PS dictatuur tegenhouden ?

als je NVA stemt is dat al een goeie stap. Zeker niet voor splinterpartijen ala blok en LDD want dat is gewoonuw stem weggooien. Een Vld stem is in principe rechts genoeg en een stem die vrijdenkend genoeg is om buiten de lijntjes te kleuren

maar we moeten vooral voorkomen dat er teveel CDV gestemd wordt omdat dit een centrumlinkse partij is, die typisch nu aangevallen wordt dankzij haar Arcoactiepartij probleem. Die partij is verknecht aan zijn zuilen, dus een zuilloze partij is altijd beter dan een verzuilde. Maar die partij zit altijd in het bootje en kan de PS dictatuur niet tegenhouden. Ze geven de indruk aan de kiezer dat ze willen meedoen met NVA om niet teveel stemmen te verliezen aan NVA, maar in principe is dit gewoon fake, zelfbehoud noem het zoals je wilt

Maar we moeten in de eerste plaats voorkomen dat de Spa sterker wordt, zelfs groen is niet opportuun want zal altijd dwepen met gelijk welke coalitie om aan de pot te zitten. Dus ja volgens mij moeten we zo rechts mogelijk stemmen.

De ideale uitslag heeft 30% NVA, 15% VLD, 10% groen en vormen we een economische ecologische regering aan vlaamse zijde, en heb je 20% CDH 20% liberalen en 10% ecolo aan waalse zijde en dan zou je pas een regering krijgen die eens tabula rasa kan redeneren en een change kan betekenen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 januari 2014 om 18:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 18:13   #43
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, heeft zoon Tobback, ja die met zijn boot in "Dag Allemaal", gezegd dat hij het statutair ambtenarenstatuut gaat veranderen?
Neen Mijnheer, dat heeft hij NIET gezegd.
U hebt gelijk. Maar die laatste zin over het behoud van gelijkgestelde jaren had ik niet meer gehoord omdat ik van mijn stoel lag van het verschieten. Maar dat houdt ook in dat jaren van werkloosheid mee blijven tellen als 'gewerkte jaren'. En kom nu niet af met die arme werknemer die jaren werkloos bleef: iedereen heeft de kans gehad om een zelfstandige activiteit te beginnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
diplomajaren ???
ik val van mijne stoel.
Citaat:
Hoe wordt het rustpensioen in de overheidssector berekend?

Onderstaande regeling geldt enkel voor wie uiterlijk in 2012 de leeftijd van 60 jaar bereikt. Hoe de regeling voor het onderwijspersoneel nadien zal worden, is momenteel niet bekend.

Het rustpensioen in de overheidssector worden berekend volgens de formule:
aanneembare diensttijd vermenigvuldigd met de referentiewedde gedeeld door de toepasbare pensioenbreuk.

Een rustpensioen in de overheidssector wordt verhoogd indien het personeelslid in dienst blijft na de leeftijd van 60 jaar. Het kan een bepaald maximum echter nooit overstijgen.

1. Aanneembare diensttijd

Tot de aanneembare diensttijd worden de dienstjaren als tijdelijk of vastbenoemd gesubsidieerd personeelslid gerekend, doch in verhouding tot hun relatieve duur. Een volledig jaar halftijdse prestaties bv. wordt in aanmerking genomen voor 6 maanden diensttijd.

Ook de pensioenvoordelige verlofstelsels worden meegerekend als dienstjaren. Een jaar volledige aanstelling met halftijds verlof voor verminderde prestaties bv. wordt meegerekend als een volledig jaar diensttijd. Zie echter ook de vraag “Pensioenvoordelig / pensioennadelig” in de rubriek Verlofstelsels, alsook het begrip “Loopbaankrediet” dat daarin wordt toegelicht.

Ook militaire dienst en diensten in andere overheidssectoren komen in aanmerking als dienstjaren, doch hiervoor geldt een andere pensioenbreuk dan voor het onderwijs. Diensten als gesubsidieerde contractuele (gesco) tellen mee; die in het bijzonder tijdelijk kader (BTK) of in het derde arbeidscircuit (DAC) echter niet.

Bij de dienstjaren wordt ook de diplomabonificatie gevoegd, dit is het aantal jaar dat theoretisch nodig was voor het verwerven van het diploma in het universitair of niet-universitair hoger onderwijs dat beschouwd werd als een vereist of voldoende geacht bekwaamheidsbewijs voor het ambt. De diplomabonificatie kan 1 tot 4 jaar bedragen. Indien het personeelslid echter minder dan 20 jaren dienst telt, wordt de diplomabonificatie verhoudingsgewijs verminderd.
bron: http://ond.vsko.be/pls/portal/PORTAL...textid=2461020

Of begrijp ik dat verkeerd?

Alles samengevat probeert Tobback de mensen blaaskes wijs te maken. Wat hij voorstelt als een eerlijke regeling is helemaal niet eerlijk. De jongeren die een zware inspanning leverden om een goed diploma te halen, en die daardoor minder afhankelijk waren van de maatschappij gaat hij straffen. Maar de jongeren die op16 of 18 geen goesting meer hadden om in een school inspanningen te leveren, en liever met een brommerke rondreden (kent ge ze nog de rode flandria-kes) en 's avond voor de TV lagen gaat hij belonen.
Slecht gedacht mijn inziens.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 18:29   #44
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel het is moeilijk: hoe kunnen we de PS dictatuur tegenhouden ?

als je NVA stemt is dat al een goeie stap. Zeker niet voor splinterpartijen ala blok en LDD want dat is gewoonuw stem weggooien. Een Vld stem is in principe rechts genoeg en een stem die vrijdenkend genoeg is om buiten de lijntjes te kleuren

maar we moeten vooral voorkomen dat er teveel CDV gestemd wordt omdat dit een centrumlinkse partij is, die typisch nu aangevallen wordt dankzij haar Arcoactiepartij probleem. Die partij is verknecht aan zijn zuilen, dus een zuilloze partij is altijd beter dan een verzuilde. Maar die partij zit altijd in het bootje en kan de PS dictatuur niet tegenhouden. Ze geven de indruk aan de kiezer dat ze willen meedoen met NVA om niet teveel stemmen te verliezen aan NVA, maar in principe is dit gewoon fake, zelfbehoud noem het zoals je wilt

Maar we moeten in de eerste plaats voorkomen dat de Spa sterker wordt, zelfs groen is niet opportuun want zal altijd dwepen met gelijk welke coalitie om aan de pot te zitten. Dus ja volgens mij moeten we zo rechts mogelijk stemmen.

De ideale uitslag heeft 30% NVA, 15% VLD, 10% groen en vormen we een economische ecologische regering aan vlaamse zijde, en heb je 20% CDH 20% liberalen en 10% ecolo aan waalse zijde en dan zou je pas een regering krijgen die eens tabula rasa kan redeneren en een change kan betekenen.
Hu,je wil SPA en PS verzwakken door groen te stemmen?Dat is juist een versterking.
Je wil een ecologische regering?Terwijl het grootste probleem overbevolking is?Dat er 10 percent meer inwoners zijn is net te danken aan de groenen en sossen.
Zonder die vrienden in het bestuur,de laatste 20 jaar,waren er géén 10 miljoen Belgen.
Reken eens;10 percent minder woonruimte,energie,autos plus 20 percent minder overlast,gevangenis,OCMW uitgaven.
Geraak je er aan uit?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 19:00   #45
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om een statuut te krijgen moet je via de politieke dienstbetoonpoort passeren!
ik weet niet of ik moet lachen of huilen...
Oud 9 januari 2014, 20:11   #46
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijnheer, heeft zoon Tobback, ja die met zijn boot in "Dag Allemaal", gezegd dat hij het statutair ambtenarenstatuut gaat veranderen?
Neen Mijnheer, dat heeft hij NIET gezegd.
Mijnheer, in België wordt je pensioen bepaald, NIET door wat je hebt bijgedragen of gewerkt, MAAR OM WIE JE BENT.
Indien je een statuut hebt dan tellen enkel de laatste 5 jaren mee om uw pensioen te bepalen. Mensen met een statuut zijn benoemd voor het leven, worden NOOIT afgedankt en hebben dus ALTIJD een VOLLE LOOPBAAN.
Om een statuut te krijgen moet je via de politieke dienstbetoonpoort passeren!
Wie zijn de niet-statuuthouders?
Alle anderen nl collega's van statutairen die hetzelfde werk doen maar een pensioen krijgen dat minstens de helft is, zelfstandigen,vrije beroepen en mensen die werken in de privésector.
Mensen die via politiek dienstbetoon aan hun statuut komen behoren tot het kiespubliek of dacht je dat zoon Tobback (een poltieker heeft ook een statuut nl elitair statuut want hij heeft reeds na 20 jaar een vol en dik pensioen) zich in zijn voet gaat schieten?
Indien men de contractuelen wegzuiverd (krijgen pensioen volgens privésector) dan behoud men enkel de statutairen. Zij krijgen gemiddeld bijna 3 keer meer pensioen dan het uitschot.
In 2012 spendeerde België 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt. Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel!
Doordat (gedeeltelijk) gelijkgestelde dagen wegvallen EN mensen steeds langer moeten gaan werken (lees artikel van zoon Tobback) zullen de werknemers (en contractuelen) veel meer werkloosheidsdagen tellen tov mensen die door hun statuut van Ubermensch steeds een volle loopbaan hebben.
Het gevolg is dus dat statutaire ambtenaren niet 3 keer meer pensioen gaan trekken maar minstens 4 keer.
Waarom zou je van uw stoel afvallen bij 4 keer hoger pensioen en niet bij 3 keer hoger pensioen zoals dat vandaag al is.
Echt hallucinant wordt het pas als beide echtlieden ambtenaar zijn! Hun maandpensioen zal dan 8 keer hoger zijn tov die 2 sukkelaars die dat statuut niet hebben.
Beste Demonen,ik kan je frustratie wel begrijpen.Kben ook zelfstandig geweest.Kwas ook gefrustreerd.
Maar,als het gras groener is aan de overkant,dan moet je de rivier oversteken hé.
Das wat ik gedaan heb.Dus nu ben ik geen gefrustreerde zelfstandige meer,kben een ambtenaar geworden.Kheb toelatingsexamens gepasseerd.
Als je ontevreden bent over de gang van zaken,doe er dan wat aan.
Om eerlijk te zijn,vroeger verdiende ik véél meer dan nu.Maar nu kan ik elke dag lachen.Ik doe mn werk wel ernstig en goed.
Maar de positie waar ik als zelfstandige in werd gedwongen,wil ik nooit meer.
Het botst met mn persoonlijkheid.Kheb een broertje dood aan papierwerk,kwil wel prestatiedruk op mensen zetten,maar dan moeten die mensen ook méér verdienen.Kwas trots om de zwarte envelop te geven.
Dat maakt van mij een zwartwerker,fraudeur en slavendrijver.
Kvrees dat iedere zelfstandige in die positie gedwongen wordt.Nogmaals,klach nu elke dag,das meer waard dan geld.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 23:25   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit jaar moet België aan Europa bewijzen hoe ze hun pensioenen de komende decennia gaan betalen.
.
Ze kunnen dat toch gemakkelijk bewijzen met de immigratiecijfers en het zilverfonds.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 23:39   #48
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geef eens wat cijfers als uitleg aub.

Ik ben wel eens benieuwd of je verwachtte van een privé pensioenfonds dat als je nu in 2013 begon te storten, en vb. 2000 euro gestort hebt voor dat jaar, samen met je werkgever, dat dit voldoende zou zijn om vanaf je 65° maandelijks 500 euro aanvullend pensioen te krijgen.

.
Een groepsverzekering voor een normale bediende bij een multinational gaat u een goei 60000 euro opleveren op uw 65'ste. Als ge chance hebt en een oud contract hebt (4 % ipv 2.5 % van nu) kunt ge over de 100 000 gaan.

Echter het is allemaal verre van voldoende om de pensioenkloof te dichten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 07:50   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een groepsverzekering voor een normale bediende bij een multinational gaat u een goei 60000 euro opleveren op uw 65'ste. Als ge chance hebt en een oud contract hebt (4 % ipv 2.5 % van nu) kunt ge over de 100 000 gaan.

Echter het is allemaal verre van voldoende om de pensioenkloof te dichten.
Dat is niet bepaald een antwoord op mijn vraag, die ging over de verhouding van wat bijgedragen wordt, tegenover wat men zal krijgen.

Verder gaan we nu natuurlijk die normale bediende vergelijken met een prof aan de univ, de baas van het FAVV, een jachtpiloot bij het leger ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be