Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2014, 14:48   #41
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Bedoel je nu dat je telkens moet verhuizen als je van job veranderd?
Dat je aan geen gezin mag denken?
Ja Johan, hou er rekening mee dat de economie enkel kan draaien als jij je aanpast aan je werk.
Jij denkt nog steeds dat je leeft om te werken, je mag zelfs niet meer denken dat je werkt om te leven.

Wie zo denkt is een loser. Zeer lang geleden ging men jagen of vissen als men honger had en alles werd gedeeld in de clan.
Toen kreeg iemand het lumineuze idee dat als hij iemand 5 schelpen gaf voor een geschoten dier of gevangen vis en die verkocht voor 10 schelpen hijzelf lekker op zijn gat kon blijven zitten. De moderne economie was geboren.
Daarna trouwde hij met de dochter van een andere clan en schakelde die ook in, in hetzelfde proces.
Eenmaal de clan groot genoeg bracht hij nieuwe clans aan door geweld en wetten te maken, die de jacht en de visvangst enkel onder zijn supervisie en mits betaling mocht gebeuren.

En nu hebben we dus het IMF, OESO en WTO die zorgen dat je het vlees mag vangen, maar die je enkel de knoken gunnen en zelf het vlees opvreten.

Europa was geboren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 14:59   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat ze eens km heffing eisen op die mensen die veel vliegen voor hun werk.

Ze zullen nogal verschieten.
Oud 7 februari 2014, 15:53   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja Johan, hou er rekening mee dat de economie enkel kan draaien als jij je aanpast aan je werk.
Jij denkt nog steeds dat je leeft om te werken, je mag zelfs niet meer denken dat je werkt om te leven.

Wie zo denkt is een loser. Zeer lang geleden ging men jagen of vissen als men honger had en alles werd gedeeld in de clan.
Toen kreeg iemand het lumineuze idee dat als hij iemand 5 schelpen gaf voor een geschoten dier of gevangen vis en die verkocht voor 10 schelpen hijzelf lekker op zijn gat kon blijven zitten. De moderne economie was geboren.
Daarna trouwde hij met de dochter van een andere clan en schakelde die ook in, in hetzelfde proces.
Eenmaal de clan groot genoeg bracht hij nieuwe clans aan door geweld en wetten te maken, die de jacht en de visvangst enkel onder zijn supervisie en mits betaling mocht gebeuren.

En nu hebben we dus het IMF, OESO en WTO die zorgen dat je het vlees mag vangen, maar die je enkel de knoken gunnen en zelf het vlees opvreten.

Europa was geboren.
Je leeft niet om te werken. Je werkt niet om te leven.

Je werkt wel om te kunnen leven.

Behalve in het communisme: daar werkt niemand; maar daar hebben ze dan ook geen leven.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 16:19   #44
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik wou het enkel even dik laten onderlijnen door een ander.

Voor mezelf staat het buiten kijf dat de woonplaats wordt bepaald door de job.
Nu is het probleem dat niemand dit lijkt te snappen.
Huizen staan redelijk vast op hun funderingen, verhuizen betekent dus verkoop en nieuwe aankoop of blijven huren. In het eerste geval drukt de overheid zoveel centen achterover dat het zinloos is. In het tweede geval ontbreekt de zweep om onze 30-jarige tweeverdieners aan het werk te houden, namelijk de prachtige baksteen waar iedereen vol bewondering kan naar staren als bewijs van uw superioriteit.

Welk 'woon-model' beantwoord aan verhuiscultuur die we tegemoet gaan?
Tentenkampen? Woonwagens? Iedereen huren?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 17:07   #45
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wou het enkel even dik laten onderlijnen door een ander.

Voor mezelf staat het buiten kijf dat de woonplaats wordt bepaald door de job.
Nu is het probleem dat niemand dit lijkt te snappen.
Huizen staan redelijk vast op hun funderingen, verhuizen betekent dus verkoop en nieuwe aankoop of blijven huren. In het eerste geval drukt de overheid zoveel centen achterover dat het zinloos is. In het tweede geval ontbreekt de zweep om onze 30-jarige tweeverdieners aan het werk te houden, namelijk de prachtige baksteen waar iedereen vol bewondering kan naar staren als bewijs van uw superioriteit.

Welk 'woon-model' beantwoord aan verhuiscultuur die we tegemoet gaan?
Tentenkampen? Woonwagens? Iedereen huren?
De goelach archipel
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 17:49   #46
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet dat het moeilijk is voor sommigen om twee dingen tegelijk te combineren of te coördineren.

Maar het is dus: minder belasten, èn verschuiven van die verminderde belastingen.

.
...door er een nieuwe bij te maken??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 21:45   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
...door er een nieuwe bij te maken??
Tuurlijk !
Als het globale resultaat maar beter is: totale lagere belastingsdruk en incentive politiek beleid.

Ik wist niet dat gij zo'n behoudsgezinde reactionaire z.k waart.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 22:02   #48
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tuurlijk !
Als het globale resultaat maar beter is: totale lagere belastingsdruk en incentive politiek beleid.

Ik wist niet dat gij zo'n behoudsgezinde reactionaire z.k waart.

.
Geloof je nu echt dat we minder gaan betalen met het rekeningrijden? Op basis van simulaties aan de hand van de tarieven die de Nederlanders dachten te heffen, betaal je sowieso meer belastingen op autorijden, zelfs als je je jaarlijks kilometeraantal halveert. En volgens mij is er ook sprake van een vast deel aan belastingen te behouden, bovenop het variabel deel. En je wordt continu in de gaten gehouden.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 7 februari 2014 om 22:03.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 22:33   #49
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als je wil werken heb je soms geen keus.
X2

Binnenkort moeten we nog bijleggen voor het "privilége" te gaan werken.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 22:41   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rekening rijden zal voor een kleine gebruiker met 15000 km (meeste doorsnee kleine gebruikers dus) zo ongeveer een 1050€ /j kosten.
Iemand met 25000 km zal al gauw aan 1750€/j uitkomen minimaal.
En mensen die 50'000km doen zoals onze politica of anderen zitten al rondom de 3500€/j
Komt daar nog de VAA bij van minimaal 1200€
De BIV naargelang model oplopend tot makkelijk 10'000€
Jaarlijkse taks (die ook behouden zal blijven)
De parkeermeter toestanden van soms wel 1€ per half uur.
En nog een hoop boeten onderweg maken de rekening wel af
Tel daar uw aankoop en waardevermindering van af.
En uw onderhoud en verzekering + tankbeurten.
Kortom een wagen zal stilletjes aan zo onbetaalbaar worden dat de inkomsten voor de staat zal halveren om den duur.
Tussendoor zitten we wel met de gebakken peren en een hoop miserie op komst.
Oud 7 februari 2014, 22:50   #51
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Rekening rijden zal voor een kleine gebruiker met 15000 km (meeste doorsnee kleine gebruikers dus) zo ongeveer een 1050€ /j kosten.
Iemand met 25000 km zal al gauw aan 1750€/j uitkomen minimaal.
En mensen die 50'000km doen zoals onze politica of anderen zitten al rondom de 3500€/j
Komt daar nog de VAA bij van minimaal 1200€
De BIV naargelang model oplopend tot makkelijk 10'000€
Jaarlijkse taks (die ook behouden zal blijven)
De parkeermeter toestanden van soms wel 1€ per half uur.
En nog een hoop boeten onderweg maken de rekening wel af
Tel daar uw aankoop en waardevermindering van af.
En uw onderhoud en verzekering + tankbeurten.
Kortom een wagen zal stilletjes aan zo onbetaalbaar worden dat de inkomsten voor de staat zal halveren om den duur.
Tussendoor zitten we wel met de gebakken peren en een hoop miserie op komst.
Het is misschien te overwegen om van een tweeverdienersgezin over te stappen op een éénverdienersgezin. Die auto kost binnenkort meer dan wat je kan verdienen met gaan werken.
Oud 7 februari 2014, 22:53   #52
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Het is misschien te overwegen om van een tweeverdienersgezin over te stappen op een éénverdienersgezin. Die auto kost binnenkort meer dan wat je kan verdienen met gaan werken.
"Mijn vrienden en kennissen uit de zakenwereld zijn maar met 1 zaak bezig nl met België te verlaten. Ik raad iedereen aan om België te verlaten want hier is geen toekomst." Uitspraak van Roland Duchatelet.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 22:56   #53
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
"Mijn vrienden en kennissen uit de zakenwereld zijn maar met 1 zaak bezig nl met België te verlaten. Ik raad iedereen aan om België te verlaten want hier is geen toekomst." Uitspraak van Roland Duchatelet.
Die gedachte speelt ook al langer door mijn hoofd.
Oud 7 februari 2014, 22:58   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
En waar naartoe?
Oud 7 februari 2014, 23:13   #55
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
En waar naartoe?
Dat hangt toch af van wat je wil doen?

Stel dat je in kleine aantallen wagens wil produceren. Goede kwaliteit zonder de huidige rommel die je er verplicht moet bijnemen. Dan is de UK een goede keuze.

Stel dat je iets wil doen in de lichte luchtvaart. Dan is Frankrijk de hemel op aarde.

Stel dat iets wil ontwikkelen om containertransporten over het water toegankelijk te maken voor kleine ondernemingen dan moet je in Centraal en Zuid Amerika zijn.

Stel dat je iets wil doen rond het storm-veiliger maken van houtstructuren dan zou je naar de VS kunnen.

Stel dat je iets wil doen rond mobiliteit in 3de-wereld landen dan kan ....
en ga zo maar verder.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 23:26   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hangt toch af van wat je wil doen?

Stel dat je in kleine aantallen wagens wil produceren. Goede kwaliteit zonder de huidige rommel die je er verplicht moet bijnemen. Dan is de UK een goede keuze.

Stel dat je iets wil doen in de lichte luchtvaart. Dan is Frankrijk de hemel op aarde.

Stel dat iets wil ontwikkelen om containertransporten over het water toegankelijk te maken voor kleine ondernemingen dan moet je in Centraal en Zuid Amerika zijn.

Stel dat je iets wil doen rond het storm-veiliger maken van houtstructuren dan zou je naar de VS kunnen.

Stel dat je iets wil doen rond mobiliteit in 3de-wereld landen dan kan ....
en ga zo maar verder.
uhuh.

En in Noorwegen als je iets met vis wilt doen waarschijnlijk?

Allemaal wat vaag vind ik.
Oud 7 februari 2014, 23:49   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar naartoe?
Wij twijfelen tussen Canada, het UK en eventueel Zweden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 00:18   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wij twijfelen tussen Canada, het UK en eventueel Zweden.
Voor Canada moet je dacht ik 6 milj bfr borg betalen.
Voor de VS en Zweden weet ik niet. Ik dacht Zweden toch ook 3 milj. Bfr.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 februari 2014 om 00:20.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 05:59   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Voor Canada moet je dacht ik 6 milj bfr borg betalen.
Voor de VS en Zweden weet ik niet. Ik dacht Zweden toch ook 3 milj. Bfr.
Noorwegen is zeker een optie. Technisch geschoolde personen krijgen de rode loper, als ze aan een paar kleinigheidjes voldoen. Slim genoeg zijn op op korte tijd Noors te kunnen spreken op een begrijpbaar niveau (Antwerps 3de generatie marokaantje dus), de geschiedenis van het land te kennen, en effectief te kunnen overleven zonder financiële steun.

En de borg, bof, welke normale, werklustige Vlaming boven de 35 heeft geen eigen woning?

Laatst gewijzigd door maddox : 8 februari 2014 om 06:00.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 08:50   #60
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het principe van kilometerheffing op zich, vind ik geen slechte zaak, alleen liggen de tarieven veel te hoog (http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...ilometer.dhtml). Met deze tarieven denk ik dat er wachtlijsten gaan komen bij de fabrikanten van elektrische fietsen. Zoals boven reeds aangegeven, kloppen er wel veel dingen nog niet. Het is ook zo dat de stadsbewoner hier gestraft wordt. Het kan natuurlijk ook wel positieve effecten met zich meebrengen, bv. mensen die teruggrijpen naar de handelskern in hun gemeente, satellietkantoren, ... .
in feite heft elke stad een stadstol... je zult het niet geloven, maar toch is dat zo. De stad heft belastingen via de parkeermeters... Je betaalt gemakkelijk10-25euro per dag, en je bent niet eens 5-10km op het grondgebied van de stad aan het rijden.

Brussel heeft iets typisch: er werken daar 1 miljoen mensen, en er zijn daar honderduizenden privé verkeersgarages, of ze kunnen geen tol heffen op die garage. Ze krijgen er ook geen inkomsten van via rijtaksen want die mensen wonen daar niet. En ze krijgen er wel al het lawaai, vervuiling en files van, of het negatieve...

Bijgevolg is de eenvoudigste oplossing een kilometerheffing. Je rijdt dus 20km door brussel of je betaalt 1.8euro. Wat in feit niet echt veel is, als je vergelijkt met het parkeergeld. Dus nee die heffing vind ik niet te hoog

Als dit bedrag uw belastingen moet vervangen, dan ga je uit van 20.000km per jaar x 0.09 = 1800euro. Wat volgens mij inderdaad hoger komt dan de heffing die je nu hebt via rijbelasting

Dus ik weet nu niet of het de bedoeling is om te moduleren, maar ik vermoed van wel, dus een plattelandsgebruik gratis, heffing op autostrades bvb, en de grote verkeers grotere wagen meer doen betalen , en een kleinere minder. En een grote verbruiker meer dan een kleine verbruiker... Volgens mij zal dit inderdaad verrekend worden. En ik vraag mij terzijde af hoe ze dan de bedrijfswagens gaan verrekenen... want zo'n camionetjes betalen typisch 50-100euro per jaar en bollen precies soms 100.000km per jaar... Of landen op 9000euro rijtaks...

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 februari 2014 om 08:57.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be