![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij denkt nog steeds dat je leeft om te werken, je mag zelfs niet meer denken dat je werkt om te leven. Wie zo denkt is een loser. Zeer lang geleden ging men jagen of vissen als men honger had en alles werd gedeeld in de clan. Toen kreeg iemand het lumineuze idee dat als hij iemand 5 schelpen gaf voor een geschoten dier of gevangen vis en die verkocht voor 10 schelpen hijzelf lekker op zijn gat kon blijven zitten. De moderne economie was geboren. Daarna trouwde hij met de dochter van een andere clan en schakelde die ook in, in hetzelfde proces. Eenmaal de clan groot genoeg bracht hij nieuwe clans aan door geweld en wetten te maken, die de jacht en de visvangst enkel onder zijn supervisie en mits betaling mocht gebeuren. En nu hebben we dus het IMF, OESO en WTO die zorgen dat je het vlees mag vangen, maar die je enkel de knoken gunnen en zelf het vlees opvreten. Europa was geboren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze eens km heffing eisen op die mensen die veel vliegen voor hun werk.
Ze zullen nogal verschieten.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je werkt wel om te kunnen leven. Behalve in het communisme: daar werkt niemand; maar daar hebben ze dan ook geen leven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Voor mezelf staat het buiten kijf dat de woonplaats wordt bepaald door de job. Nu is het probleem dat niemand dit lijkt te snappen. Huizen staan redelijk vast op hun funderingen, verhuizen betekent dus verkoop en nieuwe aankoop of blijven huren. In het eerste geval drukt de overheid zoveel centen achterover dat het zinloos is. In het tweede geval ontbreekt de zweep om onze 30-jarige tweeverdieners aan het werk te houden, namelijk de prachtige baksteen waar iedereen vol bewondering kan naar staren als bewijs van uw superioriteit. Welk 'woon-model' beantwoord aan verhuiscultuur die we tegemoet gaan? Tentenkampen? Woonwagens? Iedereen huren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk !
Als het globale resultaat maar beter is: totale lagere belastingsdruk en incentive politiek beleid. Ik wist niet dat gij zo'n behoudsgezinde reactionaire z.k waart. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof je nu echt dat we minder gaan betalen met het rekeningrijden? Op basis van simulaties aan de hand van de tarieven die de Nederlanders dachten te heffen, betaal je sowieso meer belastingen op autorijden, zelfs als je je jaarlijks kilometeraantal halveert. En volgens mij is er ook sprake van een vast deel aan belastingen te behouden, bovenop het variabel deel. En je wordt continu in de gaten gehouden.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 7 februari 2014 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rekening rijden zal voor een kleine gebruiker met 15000 km (meeste doorsnee kleine gebruikers dus) zo ongeveer een 1050€ /j kosten.
Iemand met 25000 km zal al gauw aan 1750€/j uitkomen minimaal. En mensen die 50'000km doen zoals onze politica of anderen zitten al rondom de 3500€/j Komt daar nog de VAA bij van minimaal 1200€ De BIV naargelang model oplopend tot makkelijk 10'000€ Jaarlijkse taks (die ook behouden zal blijven) De parkeermeter toestanden van soms wel 1€ per half uur. En nog een hoop boeten onderweg maken de rekening wel af Tel daar uw aankoop en waardevermindering van af. En uw onderhoud en verzekering + tankbeurten. Kortom een wagen zal stilletjes aan zo onbetaalbaar worden dat de inkomsten voor de staat zal halveren om den duur. Tussendoor zitten we wel met de gebakken peren en een hoop miserie op komst.
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() "Mijn vrienden en kennissen uit de zakenwereld zijn maar met 1 zaak bezig nl met België te verlaten. Ik raad iedereen aan om België te verlaten want hier is geen toekomst." Uitspraak van Roland Duchatelet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Die gedachte speelt ook al langer door mijn hoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar naartoe?
![]() |
#55 |
|
![]() Dat hangt toch af van wat je wil doen?
Stel dat je in kleine aantallen wagens wil produceren. Goede kwaliteit zonder de huidige rommel die je er verplicht moet bijnemen. Dan is de UK een goede keuze. Stel dat je iets wil doen in de lichte luchtvaart. Dan is Frankrijk de hemel op aarde. Stel dat iets wil ontwikkelen om containertransporten over het water toegankelijk te maken voor kleine ondernemingen dan moet je in Centraal en Zuid Amerika zijn. Stel dat je iets wil doen rond het storm-veiliger maken van houtstructuren dan zou je naar de VS kunnen. Stel dat je iets wil doen rond mobiliteit in 3de-wereld landen dan kan .... en ga zo maar verder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in Noorwegen als je iets met vis wilt doen waarschijnlijk? Allemaal wat vaag vind ik.
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij twijfelen tussen Canada, het UK en eventueel Zweden.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de VS en Zweden weet ik niet. Ik dacht Zweden toch ook 3 milj. Bfr.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 februari 2014 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de borg, bof, welke normale, werklustige Vlaming boven de 35 heeft geen eigen woning?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 februari 2014 om 06:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel heeft iets typisch: er werken daar 1 miljoen mensen, en er zijn daar honderduizenden privé verkeersgarages, of ze kunnen geen tol heffen op die garage. Ze krijgen er ook geen inkomsten van via rijtaksen want die mensen wonen daar niet. En ze krijgen er wel al het lawaai, vervuiling en files van, of het negatieve... Bijgevolg is de eenvoudigste oplossing een kilometerheffing. Je rijdt dus 20km door brussel of je betaalt 1.8euro. Wat in feit niet echt veel is, als je vergelijkt met het parkeergeld. Dus nee die heffing vind ik niet te hoog Als dit bedrag uw belastingen moet vervangen, dan ga je uit van 20.000km per jaar x 0.09 = 1800euro. Wat volgens mij inderdaad hoger komt dan de heffing die je nu hebt via rijbelasting Dus ik weet nu niet of het de bedoeling is om te moduleren, maar ik vermoed van wel, dus een plattelandsgebruik gratis, heffing op autostrades bvb, en de grote verkeers grotere wagen meer doen betalen , en een kleinere minder. En een grote verbruiker meer dan een kleine verbruiker... Volgens mij zal dit inderdaad verrekend worden. En ik vraag mij terzijde af hoe ze dan de bedrijfswagens gaan verrekenen... want zo'n camionetjes betalen typisch 50-100euro per jaar en bollen precies soms 100.000km per jaar... Of landen op 9000euro rijtaks...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 februari 2014 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |