Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2004, 19:22   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wat heeft dat ermee te maken? Louis Michel is een échte Belg.
Wat moge dat wel zijn "een échte Belg"? Welke genetische kenmerken heeft zo iemand?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 19:27   #42
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat moge dat wel zijn "een échte Belg"? Welke genetische kenmerken heeft zo iemand?
1. Geen vermenging met Oostenrijks bloed

De rest zeg ik op een andere keer, als ik wat meer tijd heb.

Laatst gewijzigd door Yann : 6 september 2004 om 19:27.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 19:28   #43
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bloedverwantschap ontstaat door huwelijken. Tussen Vlamingen en Walen bestaan er huwelijken, net zoals er huwelijken bestaan tussen Vlamingen en Nederlanders, tussen Vlamingen en Duitsers, tussen Vlamingen en Fransen, tussen Vlamingen en Grieken (moet eens langs gaan in Limburg), enzovoort.
Bloedverwantschap onstaat NIET door huwelijken, maar door de eeuwenoude VOORTPLANTING.

Jan kent nog niet eens het verschil tussen bloedverwantschap en aanverwantschap. En dat voor iemand die het bestaan van een Vlaemsch volk aanhaalt als reden om België te splitsen.

Laatst gewijzigd door Yann : 6 september 2004 om 19:30.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 19:55   #44
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

En JVDB reageert niet meer.

Ahja, weet je wanneer men van bloedverwantschap vanaf het huwelijk kan spreken? Bij incest.
Oud 6 september 2004, 19:56   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bloedverwantschap onstaat NIET door huwelijken, maar door de eeuwenoude VOORTPLANTING.
Aha. En mensen planten elkaar voort in de lucht, zeker... In de oude tijden was het de regel dat mensen daarvoor eerst huwden.

In vroeger tijden werd er heel weinig buiten de streek gehuwd. Daarvoor hoeft men maar eens een telefoonboek open te slaan en dan merkt men hoe het aantal niet-Vlaams/Nederlandse namen op ons Vlaamse platteland nog heel laag is. Ik heb zopas even dat nagegaan bij een gemeente als Meulebeke. Slechts een heel klein aantal namen heeft een Romaanse inslag (en bij die moet men dan nog opletten daar onder Frans bestuur een aantal mensen hun Vlaamse naam lieten verfransen).
Oud 6 september 2004, 19:57   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan sluit u heel wat van de oude "Belgische" adel al uit. Om te beginnen de kinderen van prinses Astrid
Oud 6 september 2004, 20:11   #47
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Yann
En Louis Michel?
Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Rudy Demotte?

Oorspronkelijk bericht door janPieter
In de regel zijn ze uiterst verdraagzaam en als ze niet uitgelachen worden en op hun gemak zijn is het verbazingwekkend hoe goed de meeste walen (die naar school geweest zijn) een nagenoeg perfect nederlands spreken (op een klein accenje na)

Ja, dat zal wel. Daarom dat de Waalse ministers in de federale regering allemaal zo goed Nederlands kunnen. Onckelinx al ooit eens horen praten? Hoe dat mens erin slaagt ons Nederlands te radbraken... En dan spreken we nog niet over Flahaut die met moeite drie zinnen achter elkaar weet te zeggen, meestal dan nog op een niveau dat ergens grenst aan het derde studiejaar. Laruelle spreek altijd Frans.

De enige die er iets van maakt, is Reynders.

Als men dit even objectief en zonder bruine bril bekijkt dan moet men toch toegeven dat bovenstaande mensen een voortreffelijk nederlands spreken.
Natuurlijk weet ik dat ze een gruwelijk accentje hebben maar taaltechnisch gezien is hun nederlands veel beter te begrijpen dan het gewauwel van boerken Haas uit bachten de kuppe of het gezwets van Snul Janssens uit Djeppenbeek.
Spijtig genoeg worden alle inspanningen van de franstaligen massief onderkend en in alle talen verzwegen alhoewel hun jeugd massaal nederlandse lessen aan het volgen is.
Alles wat ze doen het wordt tegen hun gebruikt, bij mij op de gemengde werkvloer krijgen ze zelfs openlijk de schuld als het slecht weer is.
Vroeger kon mij dit allemaal niet schelen maar ik maak mij kwaad als ik onrechtvaardigheid en propaganda zie toenemen overal rondom mij.
Het lijkt hier Duitsland wel in de jaren dertig en de walen zijn het slachtoffer.
Weet je dat er in Duitsland al enkele jaren een charmeoffensief aan de hand is in de reclamewereld en het frans accentje in combinatie met correct duits echt als sexy wordt ervaren(door de duitsers dan)
Wij hier tegenstaande die al jaar en dag van de daken schreeuwen dat iedereen zich aan ons moet aanpassen zouden op zijn minste inspanningen moeten waarderen en aanmoedigen.

Laatst gewijzigd door janPieter : 6 september 2004 om 20:12.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 20:12   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha. En mensen planten elkaar voort in de lucht, zeker... In de oude tijden was het de regel dat mensen daarvoor eerst huwden.

In vroeger tijden werd er heel weinig buiten de streek gehuwd. Daarvoor hoeft men maar eens een telefoonboek open te slaan en dan merkt men hoe het aantal niet-Vlaams/Nederlandse namen op ons Vlaamse platteland nog heel laag is. Ik heb zopas even dat nagegaan bij een gemeente als Meulebeke. Slechts een heel klein aantal namen heeft een Romaanse inslag (en bij die moet men dan nog opletten daar onder Frans bestuur een aantal mensen hun Vlaamse naam lieten verfransen).

U draait enorm rond de pot. Dit heeft er totaal NIETS mee te maken.

Ik ben bloedverwant van mijn zus, omdat we dezelfde ouders hebben. Mijn ouders daarentegen zijn géén bloedverwanten van elkaar. OK?

Rudy Demotte heeft een Vlaamse grootmoeder, dus Rudy Demotte heeft zowel Vlaams als Waals bloed. Ongetwijfeld is hij niet het enigste voorbeeld, zoals u zelf aanhaalde dat Vlamingen ook met Fransen trouwen (en kinderen maken), met Spanjaarden trouwen (en kinderen maken)... Het bewijs van een BELGISCH VOLK heeft u dus zelf bewezen.
Oud 6 september 2004, 20:13   #49
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

En Louis Michel?
Rudy Demotte?

In de regel zijn ze uiterst verdraagzaam en als ze niet uitgelachen worden en op hun gemak zijn is het verbazingwekkend hoe goed de meeste walen (die naar school geweest zijn) een nagenoeg perfect nederlands spreken (op een klein accenje na)

Ja, dat zal wel. Daarom dat de Waalse ministers in de federale regering allemaal zo goed Nederlands kunnen. Onckelinx al ooit eens horen praten? Hoe dat mens erin slaagt ons Nederlands te radbraken... En dan spreken we nog niet over Flahaut die met moeite drie zinnen achter elkaar weet te zeggen, meestal dan nog op een niveau dat ergens grenst aan het derde studiejaar. Laruelle spreek altijd Frans.

Als men dit even objectief en zonder bruine bril bekijkt dan moet men toch toegeven dat bovenstaande mensen een voortreffelijk nederlands spreken.
Natuurlijk weet ik dat ze een gruwelijk accentje hebben maar taaltechnisch gezien is hun nederlands veel beter te begrijpen dan het gewauwel van boerken Haas uit bachten de kuppe of het gezwets van Snul Janssens uit Djeppenbeek.
Spijtig genoeg worden alle inspanningen van de franstaligen massief onderkend en in alle talen verzwegen alhoewel hun jeugd massaal nederlandse lessen aan het volgen is.
Alles wat ze doen het wordt tegen hun gebruikt, bij mij op de gemengde werkvloer krijgen ze zelfs openlijk de schuld als het slecht weer is.
Vroeger kon mij dit allemaal niet schelen maar ik maak mij kwaad als ik onrechtvaardigheid en propaganda zie toenemen overal rondom mij.
Het lijkt hier Duitsland wel in de jaren dertig en de walen zijn het slachtoffer.
Weet je dat er in Duitsland al enkele jaren een charmeoffensief aan de hand is in de reclamewereld en het frans accentje in combinatie met correct duits echt als sexy wordt ervaren(door de duitsers dan)
Wij hier tegenstaande die al jaar en dag van de daken schreeuwen dat iedereen zich aan ons moet aanpassen zouden op zijn minste inspanningen moeten waarderen en aanmoedigen.

Laatst gewijzigd door janPieter : 6 september 2004 om 20:15.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 20:17   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rudy Demotte heeft een Vlaamse grootmoeder, dus Rudy Demotte heeft zowel Vlaams als Waals bloed. Ongetwijfeld is hij niet het enigste voorbeeld, zoals u zelf aanhaalde dat Vlamingen ook met Fransen trouwen (en kinderen maken), met Spanjaarden trouwen (en kinderen maken)... Het bewijs van een BELGISCH VOLK heeft u dus zelf bewezen.
Bewijs? Ik zie helemaal geen bewijs. Indien dit voor u een bewijs is, dan vormen we samen met de Fransen ook eenzelfde volk. En ook met de Spanjaarden. En door mijn bloedverwantschap zijn we ook hetzelfde volk met de Oostenrijkers!
Oud 6 september 2004, 20:17   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar is u nog niet van bekomen, nietwaar?!

Citaat:
Dan sluit u heel wat van de oude "Belgische" adel al uit. Om te beginnen de kinderen van prinses Astrid
Oud 6 september 2004, 21:01   #52
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

tien? het ging toch over de splitsing v d voetbalbond?

een beetje afgeweken mss
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 21:05   #53
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De rest zeg ik op een andere keer, als ik wat meer tijd heb.
De Oostenrijkers zijn hier in onze contreien toevallig wel een tijdlang de baas geweest in de 18de eeuw, dus het "criterium" van "geen Oostenrijks bloed" zou ik maar snel laten vallen als ik jou was.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 21:21   #54
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
De Oostenrijkers zijn hier in onze contreien toevallig wel een tijdlang de baas geweest in de 18de eeuw, dus het "criterium" van "geen Oostenrijks bloed" zou ik maar snel laten vallen als ik jou was.
normaal gezien stop ik een vb citaat in een kotteke in de grond en begin er met shite op te smijten tot het gat gevuld is, maar in dit geval moet ik het met u eens zijn: deze discussie over al dan niet oostenrijks bloed is zinloos en draagt nergens tot bij
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 21:44   #55
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs? Ik zie helemaal geen bewijs. Indien dit voor u een bewijs is, dan vormen we samen met de Fransen ook eenzelfde volk. En ook met de Spanjaarden. En door mijn bloedverwantschap zijn we ook hetzelfde volk met de Oostenrijkers!
Uiteraard is het logisch dat Vlamingen meer banden hebben met Walen, dan Vlamingen met Spanjaarden of Zuid-Koreanen. D�*t heeft u zelf bewezen. Als we Waalse ministers opnoemen die het Nederlands goed machtig zijn, dan geeft u daar als verklaring voor dat ze Vlaams bloed hebben. Vlaams + Waals bloed = Belgisch bloed. Snappie?
Oud 6 september 2004, 21:45   #56
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter

En Louis Michel?
Rudy Demotte?

U moet dringend een cursus quoten volgen.
Oud 6 september 2004, 21:47   #57
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die beschuldiging kunt natuurlijk aantonen, nietwaar?!
Wat moet er aangetoond worden? Dat de aarde rond is?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 21:47   #58
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
tien? het ging toch over de splitsing v d voetbalbond?

een beetje afgeweken mss
We zijn momenteel aan het hoofdstuk "huwelijken" en "bloedverwantschap". Het hoofdstuk "Echtscheidingen" komt daarna pas.
Oud 6 september 2004, 21:47   #59
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
normaal gezien stop ik een vb citaat in een kotteke in de grond en begin er met shite op te smijten tot het gat gevuld is, maar {...}
Werkelijk onvoorstelbaar wat voor mentaliteit sommigen er op nahouden, niet in het minst in het belgicistengroepje.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 21:48   #60
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is u nog niet van bekomen, nietwaar?!
Niet van bekomen? Denkt u nu echt dat ik zo redeneer?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be