![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De rest zeg ik op een andere keer, als ik wat meer tijd heb.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 6 september 2004 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jan kent nog niet eens het verschil tussen bloedverwantschap en aanverwantschap. En dat voor iemand die het bestaan van een Vlaemsch volk aanhaalt als reden om België te splitsen.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 6 september 2004 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En JVDB reageert niet meer.
Ahja, weet je wanneer men van bloedverwantschap vanaf het huwelijk kan spreken? Bij incest.
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In vroeger tijden werd er heel weinig buiten de streek gehuwd. Daarvoor hoeft men maar eens een telefoonboek open te slaan en dan merkt men hoe het aantal niet-Vlaams/Nederlandse namen op ons Vlaamse platteland nog heel laag is. Ik heb zopas even dat nagegaan bij een gemeente als Meulebeke. Slechts een heel klein aantal namen heeft een Romaanse inslag (en bij die moet men dan nog opletten daar onder Frans bestuur een aantal mensen hun Vlaamse naam lieten verfransen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Oorspronkelijk bericht door Yann
En Louis Michel? Oorspronkelijk bericht door Patriot! Rudy Demotte? Oorspronkelijk bericht door janPieter In de regel zijn ze uiterst verdraagzaam en als ze niet uitgelachen worden en op hun gemak zijn is het verbazingwekkend hoe goed de meeste walen (die naar school geweest zijn) een nagenoeg perfect nederlands spreken (op een klein accenje na) Ja, dat zal wel. Daarom dat de Waalse ministers in de federale regering allemaal zo goed Nederlands kunnen. Onckelinx al ooit eens horen praten? Hoe dat mens erin slaagt ons Nederlands te radbraken... En dan spreken we nog niet over Flahaut die met moeite drie zinnen achter elkaar weet te zeggen, meestal dan nog op een niveau dat ergens grenst aan het derde studiejaar. Laruelle spreek altijd Frans. De enige die er iets van maakt, is Reynders. Als men dit even objectief en zonder bruine bril bekijkt dan moet men toch toegeven dat bovenstaande mensen een voortreffelijk nederlands spreken. Natuurlijk weet ik dat ze een gruwelijk accentje hebben maar taaltechnisch gezien is hun nederlands veel beter te begrijpen dan het gewauwel van boerken Haas uit bachten de kuppe of het gezwets van Snul Janssens uit Djeppenbeek. Spijtig genoeg worden alle inspanningen van de franstaligen massief onderkend en in alle talen verzwegen alhoewel hun jeugd massaal nederlandse lessen aan het volgen is. Alles wat ze doen het wordt tegen hun gebruikt, bij mij op de gemengde werkvloer krijgen ze zelfs openlijk de schuld als het slecht weer is. Vroeger kon mij dit allemaal niet schelen maar ik maak mij kwaad als ik onrechtvaardigheid en propaganda zie toenemen overal rondom mij. Het lijkt hier Duitsland wel in de jaren dertig en de walen zijn het slachtoffer. Weet je dat er in Duitsland al enkele jaren een charmeoffensief aan de hand is in de reclamewereld en het frans accentje in combinatie met correct duits echt als sexy wordt ervaren(door de duitsers dan) Wij hier tegenstaande die al jaar en dag van de daken schreeuwen dat iedereen zich aan ons moet aanpassen zouden op zijn minste inspanningen moeten waarderen en aanmoedigen. Laatst gewijzigd door janPieter : 6 september 2004 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U draait enorm rond de pot. Dit heeft er totaal NIETS mee te maken. Ik ben bloedverwant van mijn zus, omdat we dezelfde ouders hebben. Mijn ouders daarentegen zijn géén bloedverwanten van elkaar. OK? Rudy Demotte heeft een Vlaamse grootmoeder, dus Rudy Demotte heeft zowel Vlaams als Waals bloed. Ongetwijfeld is hij niet het enigste voorbeeld, zoals u zelf aanhaalde dat Vlamingen ook met Fransen trouwen (en kinderen maken), met Spanjaarden trouwen (en kinderen maken)... Het bewijs van een BELGISCH VOLK heeft u dus zelf bewezen.
![]() |
![]() |
#49 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ![]() Oorspronkelijk bericht door Yann En Louis Michel? Oorspronkelijk bericht door Patriot! Rudy Demotte? Oorspronkelijk bericht door janPieter In de regel zijn ze uiterst verdraagzaam en als ze niet uitgelachen worden en op hun gemak zijn is het verbazingwekkend hoe goed de meeste walen (die naar school geweest zijn) een nagenoeg perfect nederlands spreken (op een klein accenje na) Ja, dat zal wel. Daarom dat de Waalse ministers in de federale regering allemaal zo goed Nederlands kunnen. Onckelinx al ooit eens horen praten? Hoe dat mens erin slaagt ons Nederlands te radbraken... En dan spreken we nog niet over Flahaut die met moeite drie zinnen achter elkaar weet te zeggen, meestal dan nog op een niveau dat ergens grenst aan het derde studiejaar. Laruelle spreek altijd Frans. De enige die er iets van maakt, is Reynders. Als men dit even objectief en zonder bruine bril bekijkt dan moet men toch toegeven dat bovenstaande mensen een voortreffelijk nederlands spreken. Natuurlijk weet ik dat ze een gruwelijk accentje hebben maar taaltechnisch gezien is hun nederlands veel beter te begrijpen dan het gewauwel van boerken Haas uit bachten de kuppe of het gezwets van Snul Janssens uit Djeppenbeek. Spijtig genoeg worden alle inspanningen van de franstaligen massief onderkend en in alle talen verzwegen alhoewel hun jeugd massaal nederlandse lessen aan het volgen is. Alles wat ze doen het wordt tegen hun gebruikt, bij mij op de gemengde werkvloer krijgen ze zelfs openlijk de schuld als het slecht weer is. Vroeger kon mij dit allemaal niet schelen maar ik maak mij kwaad als ik onrechtvaardigheid en propaganda zie toenemen overal rondom mij. Het lijkt hier Duitsland wel in de jaren dertig en de walen zijn het slachtoffer. Weet je dat er in Duitsland al enkele jaren een charmeoffensief aan de hand is in de reclamewereld en het frans accentje in combinatie met correct duits echt als sexy wordt ervaren(door de duitsers dan) Wij hier tegenstaande die al jaar en dag van de daken schreeuwen dat iedereen zich aan ons moet aanpassen zouden op zijn minste inspanningen moeten waarderen en aanmoedigen. Laatst gewijzigd door janPieter : 6 september 2004 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is u nog niet van bekomen, nietwaar?!
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() tien? het ging toch over de splitsing v d voetbalbond?
een beetje afgeweken mss ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |