Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2003, 10:16   #41
Reno Mechant (VlaamsBlok)
Vreemdeling

Reno Mechant (VlaamsBlok)'s schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar zitten sommigen onder jullie nog vast in die vicieuze cirkel van positieve discriminatie die tot gevolg heeft dat IEDERE opmerking ten opzichte van allochtonen per definitie een discriminerende opmerking is.

Het wil niet zeggen omdat je ze wil beschermen tegen de ‘grote boze blanke man’ dat je feitelijke zaken met betrekking tot hun niet bij naam mag noemen.
Dit is verkeerd en helpt hun zeker en vast ook niet verder!
En ik kan er van meespreken, ik heb zelf vijf jaar in het buitenland gewoond, in Oostenrijk met name, en daar zijn ze alles behalve tolerant voor buitenlanders, ongeacht hun herkomst. Maar wat heb ik daar gemerkt, als je jezelf aanpast aan hun mentaliteit, als je erin slaagt om hun taal te leren, als je hun respecteert voor hun menszijn met al hun gebreken… Je wordt één van hen! En ze respecteren je daarvoor!

Wij hebben niets tegen een moskee, niets tegen het islamgeloof, niets tegen de moslimgemeenschap. Het zijn mensen zoals jij en ik, met hun positieve kanten EN negatieve kanten. En je moet de negatieve kanten bij naam durven noemen, en het bespreekbaar durven maken zodat wij allen samen, als één gemeenschap, als één volk, als één Vlaams Volk onderdeel van een Wereld Volk kunnen samenleven.

Het probleem dat wij hebben met de komst van deze moskee vindt zijn oorsprong in twee elementaire zaken:
Men had hiervan eerst de buurtbewoners op de hoogte moeten brengen en hun vragen wat hun opmerkingen, vragen en bedenkingen daar bij zijn. Niet de weg die zij nu gekozen hebben, met name de ‘hou-het-stil’ manier.
Ten tweede hebben wij begrip voor het feit dat zij op dit moment in een onveilig gebouw zitten en daardoor een nieuwe moskee wensen. Dat zij dit echter zo mededelen aan het schepencollege, en dat deze laatste niets in het werk stelt om dit te controleren, en dat men dan maar opteert voor de grootste moskee in omstreken, lijkt ons buurtbewoners een rare opeenvolging van feiten en geeft ons zelfs een wrang gevoel.

Dus hebben wij iets tegen een moskee, nee! Hebben wij iets tegen deze specifieke moskee met zijn TE grote capaciteit voor de Vilvoordse moslimgemeenschap en vooral het kader waarin het geheel zich afspeelt, ja!

Dus mijn stelling: Doorbreek de vicieuze cirkel van positieve discriminatie en laat ons SAMEN als één VOLK werken aan een betere toekomst waar ieder individu trots is op zijn volk en het volk trots kan zijn op ieder individu.
Oud 18 februari 2003, 13:24   #42
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

mensen laat je niet vangen door deze Reinout Mechant ,want hij heeft persoonlijke motieven die hij wil bereiken met dit protest.
Reinout Mechant is een zaakvoerder die het niet kan verkroppen dat jean Luc De haene zoveel mensen van vilvoorde achter zich heeft.
daarom dat hij proteststemmen buiten vilvoorde gaat ronselen om De Haene een hak te zetten. hij is namelijk uit op zijn plaats in vilvoorde.
die reinout mechant heeft ook een website
http://www.renoproductions.com/Default.htm

als je het mij vraagt ook een louche zaak
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 14:03   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wel nomad, of die reinout nu persoonlijke motieven heeft of niet! Ik heb niets met Vilvoorde te maken, maar ik zou wel wat meer mensen op die manier willen horen praten.
Deze houding kan enkel ten goede komen aan IEDEREEN!

En zoals ik in een vorige posting al schreef: voor elke KMO moet er een onderzoek komen, waarbij de buurt inspraak krijgt en hun tegenargumenten mag indienen.

Het vervelende aan islam ideologie is dat het alle zaken in zich verenigt: religie, politiek en zelfs economische belangen!

Dat alles steeds onder het matje van godsdiensvrijheid blijven schuiven is een GROVE FOUT! Die fout moet men beginnen rechtzetten of er komen serieuze vodden van! geloof me!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 14:40   #44
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
mensen laat je niet vangen door deze Reinout Mechant ,want hij heeft persoonlijke motieven die hij wil bereiken met dit protest.
Reinout Mechant is een zaakvoerder die het niet kan verkroppen dat jean Luc De haene zoveel mensen van vilvoorde achter zich heeft.
daarom dat hij proteststemmen buiten vilvoorde gaat ronselen om De Haene een hak te zetten. hij is namelijk uit op zijn plaats in vilvoorde.
die reinout mechant heeft ook een website
http://www.renoproductions.com/Default.htm

als je het mij vraagt ook een louche zaak
Nomad,

Heb jij een probleem met het feit dat ik een zelfstandige ben en opkom voor andere mensen?

Wat kan het mij schelen dat Dehaene zoveel mensen achter zich heeft, goed voor hem. Maar hij moet het eerlijk spelen en niet achter de mensen hun rug om iets proberen te bekomen waar vele buurtbewoners tegen zijn.

En waarom denk jij dat ik uit zou zijn op Dehaene zijn plaats, ik heb zelfs nog geen politieke ambities, laat staan om burgemeester te zijn.

Het feit dat je mijn firma een louche zaak noemt is een rechtstreekse aanval op mijn persoon. Vandaar dat ik je uitnodig om mij te contacteren op het nummer 0477/583.791

Of ben je te laf om je bekend te maken?
Oud 18 februari 2003, 15:04   #45
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Heb jij een probleem met het feit dat ik een zelfstandige ben en opkom voor andere mensen
zoals ik al zei de mensen kunnen je niets schelen, je hebt persoonlijke motieven. of ben jij de robin hood van vilvoorde?

Citaat:
En waarom denk jij dat ik uit zou zijn op Dehaene zijn plaats, ik heb zelfs nog geen politieke ambities, laat staan om burgemeester te zijn
vergeet je niet te liegen?

Citaat:
Het feit dat je mijn firma een louche zaak noemt is een rechtstreekse aanval op mijn persoon. Vandaar dat ik je uitnodig om mij te contacteren op het nummer 0477/583.791

Of ben je te laf om je bekend te maken?
ik nodig jou uit om mij zelfs een bezoekje te brengen
op het adres dat ik je privé zal sturen
Oud 18 februari 2003, 16:02   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vergeet niet ons op de hoogte te houden heren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 17:44   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nomad. De besproken Megamoskee heeft genoeg capaciteit om alle "muzelmannen" uit een wijde omgeving te herbergen.Geen probleem daarmee
Er staan nu eenmaal ook Kathedralen in de wereld.

Problemen van deze hele zaak:
Het feit dat dit gepland is in een KMO zone, waar "culturele" instellingen niet thuishoren.

Er geen rapporten of bouwaanvragen publiekelijk zijn gemaakt(althans, waarschijnlijk wel, tegen de deur van 3de toilet links, waar ook het bordje buiten gebruik opstaat-lees "the hitchikers guide to the galaxy"van douglas Adams)

Het feit dat het zonevreemdprobleem van een hoop mensen in die buurt nog niet eens bekeken word, maar wel veel over belooft werd.. dat is ook niet relevant?

Een persoonlijk tintje.
Die olievette Bruggesupporter dan een DebroekwindHaene, die kazakkendraaien, die FDF binnenhaler,beloftebreker avant la lettre,postenverzamelaar woont maar lekker in in Koningslo, waar het migrantenprobleem uit de markt geprijst is.

En Nomad, een zaak die zich richt op inter- en intranetgebruikers, wat is daar louche aan?
Ik zou je voor het gerecht dagen wegens laster en eerroof,als ik het geld zou hebben om het te starten(als arbeider.. hahahaha, nog zo eentje).maar de anonimiteit van het net is een gemakkelijke bescherming.
Oud 18 februari 2003, 18:53   #48
DE KALME
Vreemdeling

Standaard

GEACHTE HEER NOMAD
ZO TE HOREN HEBT U WEL EEN GROTE MOND OP DIT FORUM.
WAAROM KOMT U UW ARGUMENTEN DAN NIET RECHTSTREEKS TEN OPZICHTE VAN AL DEZE BEWONERS VERKONDIGEN IN VILVOORDE
WANT TE LAF VOOR DIT EN TE LAF VOOR DAT.... VINDT IK MAAR MAGER BIJ DEZE BENT U UITGENODIGD OP DE INFORMATIEAVOND OP VRIJDAG 21 FEBRUARI 2003 OM 20HOO IN DE ZAAL VAN CAFE AMI MECHELSESTEENWEG 103 TE VILVOORDE (gewoon ter informatie Alain Van Hende, Monique Van Santvoort en Hans Bonte alsook Filip De Man hebben hun aanwezigheid bevestigd).
Na het woord van de politici zullen wij een open debat voeren waarbij de
buurtbewoners zelf vragen kunnen stellen aan hen en misschien aan U.

Bedoeling is dat we de kloof tussen politiek en burgers eventjes dichten en
op menselijk vlak, van mens tot mens ons gedacht kunnen zeggen.

HOPELIJK TOT VRIJDAG
DE KALME is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 19:22   #49
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

het lijkt er op dat de heer Reinout Mechant ondergedoken is onder een andere naam (van laf gesproken) .
hoe ben je daar op gekomen reinoutje?
ga toch spelen man.
en op cafe gaan om de hele avond naar jou zever te luisteren
heb ik ook geen zin in.
doe zo voort mischien ga je heel bekend worden in vilvoorde.
Oud 18 februari 2003, 20:06   #50
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lotusje
Is de wereld geen dorp aan het worden? wordt alles geen mengelmoes? waarom kan de bange blanke man niet openstaan voor andere gewoontes? waarom mogen deze moslimmensen geen plek waar ze zich aanvaard en veilig kunnen voelen? onder onze huidskleur en gewoontes zijn we allemaal hetzelfde!!! met dezelfde verlangens, pijnen, dromen,..
vorig jaar ben ik met een vriendin naar Jordanië (twee meisjes alleen) getrokken en t was zalig, zoveel gastvrijheid maar ook zoveel pijn en verdriet voor al wat er nog komen gaat. ik heb me er geen ogenblik onveilig gevoeld. en wat dan nog dat er een grote moskee in Vilvoorde komt

WEG MET ONVERDRAAGZAME BEKROMPEN MENINGEN!!!!!

het leven is te kort om ruzie te maken. geniet ervan, leef het leven!!
Dus je bent voor een moskee? Een moskee waar blijkbaar de omwoners geen nood aan hebben? Die helemaal niet thuishoort in die wijk? ....
Oud 18 februari 2003, 20:10   #51
DE KALME
Vreemdeling

Standaard

WAAAAW DUS ECHT WEL EEN GROTE MOND
MR NOMAD TOCH ALS HET IS OM ALLEEN NOG ZEVER TE VERKOPEN VIA DIT FORUM LAAT VALLEN JOCHIE.
NOGMAALS U BENT UITGENODIGD KOM NAAR DE INFOAVOND EN LAAT DAAR UW STEM HOREN IPV HIER ONNOZEL TE DOEN (ge hebt mijn adres..je ziet maar ...) jongens toch .
PROBEER EENS EEN KLEIN BEETJE NIVEAU TE HANDHAVEN
EN BYE THE WAY IK HEB NIETS TE MAKEN MET MR REINOUT MECHANT
DEZE PERSOON DURFT ZELFS ZIJN EIGEN NAAM TE GEBRUIKEN
(over laf gesproken)
BIJ DEZE SLUIT IK DIT ONDERWERP AF
TOT VRIJDAG ?????????????????????????????????,
DE KALME is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 20:14   #52
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

kalm, kalm kalm,

wie ben jij om dit onderwerp stop te mogen zetten
Oud 18 februari 2003, 20:17   #53
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
kalm, kalm kalm,

wie ben jij om dit onderwerp stop te mogen zetten
Hij sluit het onderwerp enkel voor zichzelf af!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 21:58   #54
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Het vervelende aan islam ideologie is dat het alle zaken in zich verenigt: religie, politiek en zelfs economische belangen!

Dat alles steeds onder het matje van godsdiensvrijheid blijven schuiven is een GROVE FOUT! Die fout moet men beginnen rechtzetten of er komen serieuze vodden van! geloof me!
Dit lijkt mij eerder iets voor het topic "Nederlandse benamingen voor arabische kledingstukken" op het forum "Vreemdelingenbeleid & Integratie".

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 23:43   #55
Vreemdeling

Standaard

Nomad,

Als jij werkelijk denkt dat ik tot in Lier kom gereden omwille van het feit dat jij mijn naam zit slecht te maken... Don't think so!

En zoals de Kalme al zei, als je me wil aanvallen recht in mijn gezicht, doe dit dan telefonisch of vrijdagavond, maar niet via een forum.

En ik ben de Kalme niet, ik hoef me niet onder een nick te verschuilen!
PS: Dit is geen verwijt naar anderen die wel een nick gebruiken!

Ik noem de dingen bij naam, heb jij daar een probleem mee, ... niet mijn probleem!
Oud 18 februari 2003, 23:48   #56
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reinout Mechant
Nomad,

Als jij werkelijk denkt dat ik tot in Lier kom gereden omwille van het feit dat jij mijn naam zit slecht te maken... Don't think so!

En zoals de Kalme al zei, als je me wil aanvallen recht in mijn gezicht, doe dit dan telefonisch of vrijdagavond, maar niet via een forum.

En ik ben de Kalme niet, ik hoef me niet onder een nick te verschuilen!
PS: Dit is geen verwijt naar anderen die wel een nick gebruiken!

Ik noem de dingen bij naam, heb jij daar een probleem mee, ... niet mijn probleem!
Is Nomad dan ook al van Lier?? Of kan ik deze twist hier niet goed volgen??
Oud 19 februari 2003, 01:08   #57
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Is Nomad dan ook al van Lier?? Of kan ik deze twist hier niet goed volgen??
ja ik ben van Lier jij ook ook of wa?

aan de heer
Reinout Mechant en de kalme.
ook al zijn jullie niet dezelfde persoon voor mij zijn jullie één pot nat met jullie ideeén .
ik ken jullie soort die geen vreemden in hun buurt dulden.
jullie soort die denken dat ze perfect zijn.
ik hoop dat die moskee er toch komt al is het maar om je dwars te liggen en ik hoop dat die moskee ook juist over je huis is gelegen.
hehe dat zou pas lol zijn.
Oud 19 februari 2003, 09:18   #58
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nomad
aan de heer
Reinout Mechant en de kalme.
ook al zijn jullie niet dezelfde persoon voor mij zijn jullie één pot nat met jullie ideeén .
ik ken jullie soort die geen vreemden in hun buurt dulden.
jullie soort die denken dat ze perfect zijn.
ik hoop dat die moskee er toch komt al is het maar om je dwars te liggen en ik hoop dat die moskee ook juist over je huis is gelegen.
hehe dat zou pas lol zijn.
Van je medeburger moet je 't hebben; blijkbaar kan jij deze ook niet luchten, over hypocrisie gesproken
Oud 19 februari 2003, 10:05   #59
Vreemdeling

Standaard

Nomad,

Stop ermee jong, je begint je werkelijk belachelijk te maken.

Ik heb nog liever twintig allochtonen onder mijn dak, dan jou als buur
Oud 19 februari 2003, 10:17   #60
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Jep ik ben ook van Lier!
En LIER is ook van ..... Lier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be