![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In je zin zou ik de woorden : 'of zetten we jullie direct aan de kant ? ' vervangen door het meer in de lijn van vorige keer liggende : 'of gaan jullie liever aan de kant staan ? ' BDW zal dat laatste als een déja vu ervaring beleven, hij weet nu hoe het werkt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het eerste wil alleen maar op mocro's gaan jagen en het tweede zou zelfs bloot voor de duivel gaan dansen als dat nog één mandaat voor Jean-Marie zou opleveren. |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Het zal niet meer lukken, mannekes. Ze zullen N-VA aan de kant moeten zetten en gaan niet meer de kans krijgen om te zeggen dat N-VA het zelf is opgestapt.
Het alternatief voor een beleid zonder N-VA wordt een achtpartijenregering, want niemand van de traditio's zal zich opofferen om in de oppositie te gaan zitten als dank voor Di Rupo II. Maar zo een achtpartijenregering zie ik helemaal niet tot stand komen. De liberalen gaan niet voor vijf jaar de sloefkes van links willen zijn want dan bestaan ze in 2019 niet meer. Wil men toch een van de traditionelen of Groen uit het federale beleid laten, zet dit de deur open voor N-VA om die partij mee op haar kar te zetten voor de VR. Ze zijn allemaal immers botergeil belust op macht en geen enkele van de acht wil deze tram voor vijf jaar echt missen en zich laten slachten nu ze zo veel inspanningen met builen en blutsen gedaan hebben om Di Rupo I in het zadel te tillen en te houden. Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 22 februari 2014 om 13:51. |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zelfs dan klopt niet wat u zegt: het VB heeft Vlaams-nationale ( lees, niet het huidige federale België behoudende ) aspiraties, los van het vreemdelingenstandpunt. Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 22 februari 2014 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met "verbranden" trouwens ook. Ik kan het De Wever niet beletten als hij door een speciaal voor hem opgestookt vuur wil gaan. Zelf zou ik, zoals je weet, pyromanen uit de weg gaan. Hun bedoelingen kennend heeft het geen zin om zijn vleugels op het spel te zetten in een run door de hel.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 februari 2014 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de kant gaan staan of zich aan de kant laten schuiven, lijkt me niet veel verschil te maken. Iedereen ziet nu al op voorhand wat de mogelijke scenario's kunnen zijn. De Wever zou in principe moeten weten hoe hij zich vorige maal door Di Rupo en Beke aan de kant liet schuiven en wat zijn tegenmove kan zijn.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De houding indachtig van N-Va en VB naar mekaar toe, ondanks hun quasi parallelle programma, kan ik niet zeggen dat ze ageren als een politieke familie.
Misschien worden ze het mathematisch, maar of ze ook kunnen fungeren als familie, daar vrees ik voor. Duidelijk nu? Zeg anders zelf eens letterlijk wat je me graag wil horen zeggen. ![]()
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Echt verwonderlijk, dat een vlaams nationalist als jij dit soortje bij dezelfde strekking indeelt terwijl de voorzitter van n-va er alles aan doet om zoveel als maar mogelijk afstand te nemen. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of gaan de traditionele fans nu ook nog beslissen wie tot welke politieke familie mag horen zodat ze dat ook nog eens naar hun hand kunnen zetten? Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 22 februari 2014 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 22 februari 2014 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen ze door eenzelfde deur? Eten ze aan eenzelfde tafel? Trekken ze aan eenzelfde politieke zeel? Ik twijfel er aan. Citaat:
Daaruit blijkt dat ze geen politieke familie vormen.
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niemand natuurlijk. Van mij mag het vlaams blok in het parlement doen wat het wil. Of ze daar nu zijn, of niet zijn dat is uiteindelijk toch hetzelfde resultaat. Het stoort ook niemand, na +twintig jaar cordon weet zelfs een junior parlementslid dat ze daar maar zitten voor het decorum + hun parlementaire wedde.
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 22 februari 2014 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al die halve dreigementen door enkele n-va adepten dat als ze hun zin niet krijgen, dat ze dan wel eens samen zouden kunnen ageren met het blok werken gewoon op de lachspieren. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Onbelangrijk en toch sterk genoeg om een ex-VB lid de spa in Aalst te splitsen
Ge moet niet vragen wat voor een kaartenhuisje de spa is ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 22 februari 2014 om 15:43. |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik denk dat uin uw VB-blindheid en -haat niet kunt / wilt zien. Des te beter. Misschien wordt het u de 26ste mei duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop alvast dat de vorming van de Vlaamse Regering niet te lang aansleept, zodat de federale 'regering in lopende zaken' tijdig met een 'tegengewicht' rekening zal moeten houden.
Indien de stembusgang een resultaat oplevert dat min of meer overeenstemt met dat van de peilingen - wat nog lang niet gegarandeerd is: er zijn immers nog héél wat 'onbesliste' kiezers! - ziet het er niet zo goed uit: - een federale regering ZONDER de PS zal hoe dan ook - en wellicht al vanaf dag één - te maken krijgen met een op wráák belust 'links front'. De jongens en meisjes van FGTB en PTB-GO! staan nu al te trappelen van ongeduld. In Wallonië (en in mindere mate in Brussel) is alleszins voldoende potentieel aanwezig voor een Oekraïens scenario. Een 'Waalse lente' (en hete herfst) komt er dan in elk geval. - een federale regering mét de PS én met de N-VA lijkt mij zo goed als onmogelijk. Die krijgt de PS nooit aan haar achterban verkocht. De achterban van de N-VA staat m.i. ook niet te springen van enthousiasme voor dit scenario. - een regering Di Rupo II lijkt mij de 'veiligste' gok: de kans dat misnoegde Vlamingen daartegen op straat komen en de boel kort en klein beginnen te slaan is zo goed als onbestaande. Zal MR aan EDR-II willen meewerken? Het antwoord is: uiteraard, maar dan wel op voorwaarde dat ze ook in de Brusselse en Waalse regering wordt opgenomen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |