Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2014, 19:37   #41
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik kan best begrijpen waarom jij bang bent van volkswoede.
Je arrogante praat en je verachting van gewone mensen zullen je vast niet populair maken.
Tja, als je het niet meer met argumentatie kan halen. Last van bloedarmoede, beste 'Vlaamsch Realist' ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 20:14   #42
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat is misschien in sommige gevallen zo, maar zeker niet voor de meerderheid. Net zoals ik last heb van de chique madammekes die hier in de buurt hun voiture op het fiets- en voetpad parkeren wanneer ze op zondag bij de bakker patékes komen kopen. Maar daarom voer ik nog geen kruistocht tegen die bewuste patisserie. Ik heb als buurtbewoner geen last van die nachtwinkeles en maak er af en toe nog gebruik van ook. En velen met mij.

U meent meteen een 'typologie' van de nachtwinkelganger te kunnen opmaken. Waarop baseert u zich in feite ? Ik ken het antwoord alvast: vooroordelen om daarmee nog maar eens de verzuringsgraad in onze samenleving de hoogte in te jagen ! Ik ga daar alvast niet in mee.

Nachtwinkels zijn 'flexibel' voor hardwerkende mensen die af en toe eens niet in de mogelijkheid verkeren om in de 'gewone' winkels hun boodschap te doen. De laatste jaren zijn sommige nachtwinkels overigens al een stuk goedkoper geworden en hebben ze hun aanbod gediverisfieerd. Als u zelf eens in een nachtwinkel zou komen, zou u dat ook beseffen. Meestal is die wel duurder dan een gewone supermarkt, maar dat heb je met kleine 'traditionele' kruidenierszaken ook.
Kruistocht tegen nachtwinkels?Hoe,waar?
Ikke,vooroordelen,Hoe,waar?
Hardwerkende mensen die zich niet aan gewone uren kunnen houden?Wie,jij?
Je hebt anders tijd genoeg om dagelijks op een forum te reageren.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 20:20   #43
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, als je het niet meer met argumentatie kan halen. Last van bloedarmoede, beste 'Vlaamsch Realist' ?
Tel eens de scheldwoorden en beledigingen in je eigen teksten, beste.
Progressief en sociaal de traditionele maatschappij afbreken lijkt wel je stokpaardje.
Oud 28 februari 2014, 10:39   #44
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Als de overheid zou toestaan, dat elke zaakvoerder/onderneming, zelf kan beslissen welke de openingsuren zijn, dan hoeft er al geen onderscheid te worden gemaakt tussen 'winkels' en 'nachtwinkels'.
Weliswaar, dienen arbeidsuren steeds te worden gerespecteerd.
Gelieve cola verkopers niet met vakmensen te vergelijken.
Oud 28 februari 2014, 13:55   #45
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe ik dat?

Als zaakvoerders zelf de beslissing mogen nemen om hun winkel (supermarkt) te openen, wanneer zij dat wensen, denkt u dan zelf niet dat op termijn de nachtwinkels van vandaag, de deuren moeten sluiten? Vergelijk de prijzen maar eens tussen supermarkten en nachtwinkels ...
Kheb de kleinhandel zien verdwijnen,kgeloof niet dat andere openingsuren daar iets aan doen.Dezelfde kleinhandel komt nu opzetten.Raar ,hé.
Oud 28 februari 2014, 23:42   #46
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Gelieve cola verkopers niet met vakmensen te vergelijken.
Uw misprijzen voor nachtwinkeluitbaters blijkt hier nog maar weer eens uit.
Oud 28 februari 2014, 23:49   #47
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doe ik dat?

Als zaakvoerders zelf de beslissing mogen nemen om hun winkel (supermarkt) te openen, wanneer zij dat wensen, denkt u dan zelf niet dat op termijn de nachtwinkels van vandaag, de deuren moeten sluiten? Vergelijk de prijzen maar eens tussen supermarkten en nachtwinkels ...
Ik pleit ook voor het loslaten van zoiets als 'openingsuren', 'zondagsrust' en verplichte sluitingsdagen. Iedere winkelier zou zelf de beslissing moeten kunnen nemen wanneer hij opengaat, hoelang hij open blijft en hoeveel rust hij neemt. Heel die winkelwetgeving is serieus verouderd en voorbijgestreefd, men kan beter de concurrentie gewoon laten spelen.

Winkeliers moeten maar de 'opoffering' maken om bijvoorbeeld op zondag open te zijn. Wie daguren wilt en enkel in de week van nine to five wil open zijn, die moet maar zijn santenboetiek sluiten en een bureaujobke gaan doen. Er is een groot maatschappelijk draagvlak om winkels op zondag open te houden. Ga maar eens kijken naar supermarkten die 's zondags open zijn of winkelwandelstraten in bijvoorbeeld Oostende en Brugge ('toeristische zones'). Het is daat echt over de koppen lopen !

Maar er zijn blijkbaar 'traditionele' winkeliers die blijkbaar geen geld meer willen verdienen. En dan is het natuurlijk voor hen makkelijk af te geven op nachtwinkels, want zij zien dat natuurlijk als een bedreiging voor hun eigen inkomsten en klandizie. Hun 'connecties' spreken ze aan om de reglementen te verstrengen en de nachtwinkels via allerlei pestmaatregelen het zwijgen op te leggen. Dat de meeste nachtwinkeluitbaters een 'kleurtje' hebben doet die 'Vlaamsche' winkeliers natuurlijk nog extra volharden in de boosheid.

Laatst gewijzigd door freespirit : 28 februari 2014 om 23:51.
Oud 1 maart 2014, 09:49   #48
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik pleit ook voor het loslaten van zoiets als 'openingsuren', 'zondagsrust' en verplichte sluitingsdagen. Iedere winkelier zou zelf de beslissing moeten kunnen nemen wanneer hij opengaat, hoelang hij open blijft en hoeveel rust hij neemt. Heel die winkelwetgeving is serieus verouderd en voorbijgestreefd, men kan beter de concurrentie gewoon laten spelen.

Winkeliers moeten maar de 'opoffering' maken om bijvoorbeeld op zondag open te zijn. Wie daguren wilt en enkel in de week van nine to five wil open zijn, die moet maar zijn santenboetiek sluiten en een bureaujobke gaan doen. Er is een groot maatschappelijk draagvlak om winkels op zondag open te houden. Ga maar eens kijken naar supermarkten die 's zondags open zijn of winkelwandelstraten in bijvoorbeeld Oostende en Brugge ('toeristische zones'). Het is daat echt over de koppen lopen !

Maar er zijn blijkbaar 'traditionele' winkeliers die blijkbaar geen geld meer willen verdienen. En dan is het natuurlijk voor hen makkelijk af te geven op nachtwinkels, want zij zien dat natuurlijk als een bedreiging voor hun eigen inkomsten en klandizie. Hun 'connecties' spreken ze aan om de reglementen te verstrengen en de nachtwinkels via allerlei pestmaatregelen het zwijgen op te leggen. Dat de meeste nachtwinkeluitbaters een 'kleurtje' hebben doet die 'Vlaamsche' winkeliers natuurlijk nog extra volharden in de boosheid.
Het verbaasd me dat je zo een liberale standpunten aanneemt.
Waarom stoppen bij winkeliers?Waarom de scholen geen 24 uur per dag openhouden?
Oud 1 maart 2014, 10:34   #49
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In de USA vindt je overal propere, grote, goedkope warenhuizen waar je 24 uur per dag terechtkunt, mocht je dringend iets nodig hebben.

In dit land hebben de vakbonden en allerlei andere "goedmenende" partijen nachtwerk praktisch onbetaalbaar gemaakt voor de werkgever, of gewoon botweg verboden. Want iemand 's nachts laten werken, of op zondag laten werken, dat is het einde der beschaving.

Het gevolg is dat je na 19 uur geen andere keuze hebt dan je te laten afzetten door een of andere onbeleefde Pakistaan, in een vuil krot. En vergeet niet te controleren of die chips geen 3 maanden over tijd zijn.

Ah de verdiensten van onze welvaartstaat!

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 1 maart 2014 om 10:40.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 14:33   #50
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
In de USA vindt je overal propere, grote, goedkope warenhuizen waar je 24 uur per dag terechtkunt, mocht je dringend iets nodig hebben.

In dit land hebben de vakbonden en allerlei andere "goedmenende" partijen nachtwerk praktisch onbetaalbaar gemaakt voor de werkgever, of gewoon botweg verboden. Want iemand 's nachts laten werken, of op zondag laten werken, dat is het einde der beschaving.

Het gevolg is dat je na 19 uur geen andere keuze hebt dan je te laten afzetten door een of andere onbeleefde Pakistaan, in een vuil krot. En vergeet niet te controleren of die chips geen 3 maanden over tijd zijn.

Ah de verdiensten van onze welvaartstaat!
De meeste van die Pakistanen zijn nochtans supervriendelijke mensen hoor ! Er kan eens een onbeleefde mens tussen zitten, maar ik ben ook al afgesnauwd door Vlaamse winkeluitbaters. Inderdaad altijd goed de vervaldatum op producten nakijken. Ik had eens chocolade die fameus over tijd was, gekocht bij ... een Vlaamse kruidenier, juist ja !

Het is wel een feit dat ze een broertje dood hebben aan de correcte affichering van de prijs of het uithangen van die prijs, dat is waar. En een kassaticketje is meestal onbestaande, zelfs niet op vraag. Soms kan je zelfs onderhandelen over de prijs ! Geef toe dat zulks ook wel zijn charme heeft.

Voor bepaalde producten betaal je minder in zo'n nachtwinkel dan in de supermarkt. Ik heb hier zo'n nachtwinkel in de buurt die verse olijven verkoopt, allerhande fruit en groenten, brood, mediterrane specialiteiten, ... en dat tot diep in nacht. En aan een zachte prijs ! Ze bestaan nog altijd, maar steeds meer nachtwinkels vallen niet meer te verengen tot cola-, sterke drank of sigarettenverkopers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be