Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2014, 22:43   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
De laatste keer dat zo'n particraat de stekker uit de beademingsmachine trok, lag de patiënt voor meer dan 500 dagen in coma. Een wereldrecord overigens. En dat was niet in de laatste 100, maar in de laatste 5 jaar.
Oud 28 februari 2014, 22:46   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik ben gelukkig helemaal geen Vlaming.
We weten dat jij een francofone Brusseleir bent.
Oud 28 februari 2014, 23:02   #43
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Uw mening doet dus niets terzake.
De mijne wel.
Ik zal zélf wel oordelen wiens mening voor mij terzake is. Toch bedankt voor de hulpvaardigheid.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 23:12   #44
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat tegen mij ?

Nee, eerlijk waar niet. Iedereen heeft het recht op een mening. De mening van Baetens terzake doet er ook compleet niet toe. Zij is geen politica, en ik ben er tamelijk gerust in dat de politieke visie van een actrice omzeggens geen impact heeft op het electoraat.

Baetens is overigens een van mijn favoriete Vlaamse actrices. Ondanks alles.

Haar rollen in Sarah en Code 37 zie ik er hier te lande niet veel nadoen.
Tutut, Abramis dinges: als niet-politicus moet je ook consequent zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 23:30   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Nog een paar van die krankjorum voorstellen van een serie van achternamen per nieuw geborenen en ze gaan klappen tegen hun koppen krijgen met de verkiezingen zoals ze er nog nooit eerder gehad hebben denk ik.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 23:35   #46
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tutut, Abramis dinges: als niet-politicus moet je ook consequent zijn.
Hoe dat zo ben ik niet consequent ? Heb ik ergens beweerd dat mijn mening van belang is ? Nee toch ?

De enige mening die er voor mij persoonlijk echt toe doet, is de mening van diegenen waarop ik een stem kan uitbrengen. Zij vormen mijn enige mogelijke route om mijn persoonlijke mening zo goed mogelijk naar de praktijk vertaald te zien worden. Logisch toch ?

Leg nu eens netjes uit wat daar niet consequent aan is.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 28 februari 2014, 23:40   #47
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet het, je hoort het, je voelt het... dat er binnen het besloten groepje van belgofielen dezer dagen een soort hoopvol gevoel leeft. Een belgitude, zeg maar, ontsproten aan een aantal "kansen" die de betrokkenen menen te zien op een soort nationaal gevoel van trots.

Bredero zei het echter al : het kan nogal eens verkeren.

Vanaf komende zondag zullen we met zijn allen getuige mogen zijn van de ene mokerslag na de andere voor de vertegenwoordigers van dat uitstervende ras. Zondag grijpen "we" (jaja, met het gebruik van het woordje "we" wordt dezer dagen naarstig getracht een kunstmatig gevoel van nationale verbondenheid te creëren) namelijk naast een oscar. Even later worden de Vlaamsnationalisten van N-VA op alle niveaus de grootste partij van het land. En nog wat later gaan de Rode Duivels roemloos ten onder in Brazilië.

Het worden harde tijden voor belgofielen.
Verwacht je nu echt dat je op je andere posts een ernstige reactie zal krijgen.
Je vraagt er wel om hé.........provocateur ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 09:21   #48
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Verwacht je nu echt dat je op je andere posts een ernstige reactie zal krijgen.
Natuurlijk verwacht ik dat niet. Zwijgen is instemmen, he. Hoe minder reactie, hoe beter.
Oud 1 maart 2014, 11:47   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe dat zo ben ik niet consequent ? Heb ik ergens beweerd dat mijn mening van belang is ? Nee toch ?

De enige mening die er voor mij persoonlijk echt toe doet, is de mening van diegenen waarop ik een stem kan uitbrengen. Zij vormen mijn enige mogelijke route om mijn persoonlijke mening zo goed mogelijk naar de praktijk vertaald te zien worden. Logisch toch ?

Leg nu eens netjes uit wat daar niet consequent aan is.
Aangezien uw mening van geen belang is, steek ik daar geen tijd in.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 maart 2014 om 11:47.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 12:59   #50
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou het niet een beetje kunnen zijn dat je de film niet lust door het enkele feit dat Veerle Baetens een mening heeft die jij niet deelt?
En als het Urbanus dan doet op een congres doen alle Belgicisten alsof artiesten geen politieke statements mogen maken, Baetens mag wel eens meer duiding geven waarom ze België wil behouden zoals ze is en waarom dat op een prijsuitreiking moest gebeuren.

Citaat:
Baetens. 'Voor alle duidelijkheid, mijn statement was niet politiek bedoeld, want ik ken niets van politiek. Het was puur emotioneel.'
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 13:35   #51
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik heb 'The Broken Circle Breakdown' gezien en vond het eigenlijk geen goede film.

De film begint met een scène waarin beide protagonisten als beesten zitten te copuleren. Dat is voor mij al een grote turn-off. Dat gaat zo een tijdje door totdat, oeps, madam ineens zwanger blijkt te zijn. Madam had blijkbaar nog nooit van contraceptie zoals de pil of het condoom gehoord, want nee meneer, het 'zonder doen' is toch zoveel lekkerder. Mooie boodschap die er in die film wordt gebracht: neuk er maar op los, maar wees verdorie niet verrast dat ge achteraf ne kleine krijgt. En dan al dat zwammerige pseudo-folk gedoe. Mooie liedjes, dat wel, maar ik vond dat beide protagonisten toch wel enige zin voor verantwoordelijkheidsgevoel misten. Vooral die mannelijke protagonist (ben z'n naam kwijt) hing heel de film mijn keel uit, vooral toen hij achteraf eens op dat podium zijn pseudo-religieuze betoogje ging afsteken. God toch, wordt aub eens volwassen.

Ik vond dat de film eigenlijk eerder een beeld gaf van de kleingeestige onderbuik van Vlaanderen dan dat hij mij iets van meerwaarde meegaf. Of is de boodschap uit die film dat je er op los moet neuken en je geen zier van de maatschappij moet aantrekken? Kweenie hoor, ik ken tal van betere films.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 1 maart 2014 om 13:36.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 13:47   #52
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

De belgicistiche euforie zal wel niet te meten zijn als de Rode Duivels volgende woensdag hun oefenmatch tegen Ivoorkust winnen....
Hoera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 13:51   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik heb 'The Broken Circle Breakdown' gezien en vond het eigenlijk geen goede film.

De film begint met een scène waarin beide protagonisten als beesten zitten te copuleren. Dat is voor mij al een grote turn-off. Dat gaat zo een tijdje door totdat, oeps, madam ineens zwanger blijkt te zijn. Madam had blijkbaar nog nooit van contraceptie zoals de pil of het condoom gehoord, want nee meneer, het 'zonder doen' is toch zoveel lekkerder. Mooie boodschap die er in die film wordt gebracht: neuk er maar op los, maar wees verdorie niet verrast dat ge achteraf ne kleine krijgt. En dan al dat zwammerige pseudo-folk gedoe. Mooie liedjes, dat wel, maar ik vond dat beide protagonisten toch wel enige zin voor verantwoordelijkheidsgevoel misten. Vooral die mannelijke protagonist (ben z'n naam kwijt) hing heel de film mijn keel uit, vooral toen hij achteraf eens op dat podium zijn pseudo-religieuze betoogje ging afsteken. God toch, wordt aub eens volwassen.

Ik vond dat de film eigenlijk eerder een beeld gaf van de kleingeestige onderbuik van Vlaanderen dan dat hij mij iets van meerwaarde meegaf. Of is de boodschap uit die film dat je er op los moet neuken en je geen zier van de maatschappij moet aantrekken? Kweenie hoor, ik ken tal van betere films.
Ik vraag mij af of er in werkelijkheid in Vlaanderen werkelijk zó veel pipo's rondlopen die het liefst van al zich voordoen als Amerikanen uit de Mid-West, met cowboyhoed en gitaar rond de nek. Het doet zo een beetje denken aan bepaalde oenen die graag rondlopen in Elvis Presley kledij.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 14:22   #54
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Aangezien uw mening van geen belang is, steek ik daar geen tijd in.
Vergeet de Chicken-modus niet uit te zetten wanneer je de topic verlaat.
Oud 1 maart 2014, 14:37   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vraag mij af of er in werkelijkheid in Vlaanderen werkelijk zó veel pipo's rondlopen die het liefst van al zich voordoen als Amerikanen uit de Mid-West, met cowboyhoed en gitaar rond de nek. Het doet zo een beetje denken aan bepaalde oenen die graag rondlopen in Elvis Presley kledij.
Pfffffffffffttt.... Ook d�*t nog. En de beschrijving van Dutch_Strawberry over de inhoud was ook al gene vette.
En daarmee hoopten ze een ossekar te winnen?
Oud 1 maart 2014, 16:26   #56
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk verwacht ik dat niet. Zwijgen is instemmen, he. Hoe minder reactie, hoe beter.
Tja......trollen dus ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 16:32   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja......trollen dus ?
Wat jij doet, bedoel je?
Oud 1 maart 2014, 16:34   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je ziet het, je hoort het, je voelt het... dat er binnen het besloten groepje van belgofielen dezer dagen een soort hoopvol gevoel leeft. Een belgitude, zeg maar, ontsproten aan een aantal "kansen" die de betrokkenen menen te zien op een soort nationaal gevoel van trots.

Bredero zei het echter al : het kan nogal eens verkeren.

Vanaf komende zondag zullen we met zijn allen getuige mogen zijn van de ene mokerslag na de andere voor de vertegenwoordigers van dat uitstervende ras. Zondag grijpen "we" (jaja, met het gebruik van het woordje "we" wordt dezer dagen naarstig getracht een kunstmatig gevoel van nationale verbondenheid te creëren) namelijk naast een oscar. Even later worden de Vlaamsnationalisten van N-VA op alle niveaus de grootste partij van het land. En nog wat later gaan de Rode Duivels roemloos ten onder in Brazilië.

Het worden harde tijden voor belgofielen.
En dat is er nu al aan te merken.
Oud 1 maart 2014, 16:37   #59
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tja......trollen dus ?
Als je er op staat, waarom niet ? Maar verwacht geen voederbeurt, he.
Oud 1 maart 2014, 16:38   #60
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
De film is volledig gesubsidieerd met Vlaams geld en Vlaamse inzet en werkingsmiddelen. Daar heeft België eigenlijk geen fluit verdienste aan
Zeg dat tegen Abramis de topicstarter: die legt de Belgicisten in de mond dat ze The Broken Circelbreakdown een Belgische film heten, waarop we met trots zitten te wachten om de Belgische glorie die hij misschien gaat verwerven te recupereren en daarmee het zelfstandige Koninkrijk België uit te roepen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be