Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2014, 18:56   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Natuurlijk nu zijn er de miljardentransfers van de Vlamingen en die willen de Walen niet graag kwijt spelen.
In 1945 waren die er niet en dan was er van " Belgische vaderlandsliefde " dan ook niet veel te bespeuren bij de Walen.
De grote meerderheid wou toen los van Vlaanderen.

De (vaderlands)-liefde van de Waal gaat nu dus blijkbaar niet door de maag ,
maar door de geldbeugel
.
Ga dat zeggen tegen de meer dan 50.000 Walen die in Vlaanderen werken. In uw ogen moeten ze zeker "sado-masochisten" zijn.....................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 18:57   #42
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Niets is zo kinderachtig als "Vlaams"-nationalisme.
En waarom is "Belgisch"-nationalisme dan niet kinderachtig volgens U?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 19:01   #43
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U "vergeet" dat er twee Vlaamse vlaggen zijn : de officiële vlag die gewoon de vlag van Vlaanderen is, zoals er ook vlaggen voor Brussel en Wallonië zijn, en de separatistische vlag die u massaal in Vlaams-Nationalistische manifestaties zal vinden. Heldenbergh heeft het over die laatste vlag.
Voor zover ik weet heeft de Waalse Haan ook maar twee kleuren,geel en rood .
Nergens een spatje zwart en dus ook geen Belgische tricolore.

Waarom mag de Vlaamse Leeuw dan ook niet maar twee kleuren hebben ;geel en zwart zonder een spatje rood?
Oud 1 maart 2014, 19:05   #44
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga dat zeggen tegen de meer dan 50.000 Walen die in Vlaanderen werken. In uw ogen moeten ze zeker "sado-masochisten" zijn.....................
A volgens U komen die in Vlaanderen werken om geld te geven ipv geld te verdienen
Oud 1 maart 2014, 19:18   #45
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
A volgens U komen die in Vlaanderen werken om geld te geven ipv geld te verdienen
Vlaanderen heeft 200.000 werklozen, maar er komen wel 60 en niet 50 duizend Walen elke dag in Vlaanderen werken. En dan maar zagen dat alle Walen lui zijn.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 19:18   #46
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft 200.000 werklozen, maar er komen wel 60 en niet 50 duizend Walen elke dag in Vlaanderen werken. En dan maar zagen dat alle Walen lui zijn.
Oud 1 maart 2014, 19:18   #47
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oud 1 maart 2014, 19:18   #48
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oud 1 maart 2014, 19:19   #49
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oud 1 maart 2014, 19:19   #50
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oud 1 maart 2014, 19:19   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik vind wel dat kunstenaar zich niet mogen laten leiden door hun subsidies, maar de film is helemaal geen politiek statement over België. Ze misbruiken de randevenementen om aan politiek te doen, net dat is zo verwerpelijk en hypocriet.
ik ben dat ook zo beu geworden;

Ik WOU de dvd kopen, maar dankzij hun foei-nationalisme (nationalisme mag niet van Guy Konijn) koop ik die nu lekker niet. Ik zie niet in waarom mensen die al van mijn belastingen Vlaamse subsidies en allerlei ondersteuningen hebben gekregen en me dan zo in het gezicht spuwen, van mij nog extra geld moeten krijgen;

Verder heb ik ondertussen ook een loeiharde hekel aan -ik-ben-homo-Lannoye uit Zuid-Afrika, die nu ineens komt vertellen dat het in Oeganda alles peis ende vree is (politiek correct is lannoye natuurlijk pro-islam). Wel van mij mag deze slagerszoon met een brilletje zijn islamitische verering aan den lijve ondervinden. Ik ga me daar geen cm voor verzetten.

En dan hebben we nog die andere trees, de schrijfster met de verkeerde naam, het moet HemmeLINKS zijn natuurlijk; Ook hier moeten we haar linkse politieke overtuiging blijkbaar meeslikken als we een roman van haar hand willen kopen. ook hier liefst zoveel mogelijke Vlamingbashen, dat staat zo goed in de krant. Misschien kan ze ook even het graf van haar (overspelige) echtgenoot even onderhouden? Want al ligt die mens op het Antwerpse ereveld, vuiler kan zo'n graf niet worden. Bij een normale mens wordt het bij gebrek aan onderhoud dan weggehaald. Teveel voor kristientje.

Hebben we zo nog van die linkse voorvechters? Och ja, de muziek wereld, Barmanneke en de rest die wel moest volgen of ze waren ook hun subsidies kwijt of mochten net zomin als The Strangers nimmermeer denken aan een TVoptreden.

Wat leven we toch in een VRIJ land, met VRIJE meningsuiting nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 19:19   #52
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oud 1 maart 2014, 19:19   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik vind wel dat kunstenaar zich niet mogen laten leiden door hun subsidies, maar de film is helemaal geen politiek statement over België. Ze misbruiken de randevenementen om aan politiek te doen, net dat is zo verwerpelijk en hypocriet.
ik ben dat ook zo beu geworden;

Ik WOU de dvd kopen, maar dankzij hun foei-nationalisme (nationalisme mag niet van Guy Konijn) koop ik die nu lekker niet. Ik zie niet in waarom mensen die al van mijn belastingen Vlaamse subsidies en allerlei ondersteuningen hebben gekregen en me dan zo in het gezicht spuwen, van mij nog extra geld moeten krijgen;

Verder heb ik ondertussen ook een loeiharde hekel aan -ik-ben-homo-Lannoye uit Zuid-Afrika, die nu ineens komt vertellen dat het in Oeganda alles peis ende vree is (politiek correct is lannoye natuurlijk pro-islam). Wel van mij mag deze slagerszoon met een brilletje zijn islamitische verering aan den lijve ondervinden. Ik ga me daar geen cm voor verzetten.

En dan hebben we nog die andere trees, de schrijfster met de verkeerde naam, het moet HemmeLINKS zijn natuurlijk; Ook hier moeten we haar linkse politieke overtuiging blijkbaar meeslikken als we een roman van haar hand willen kopen. ook hier liefst zoveel mogelijke Vlamingbashen, dat staat zo goed in de krant. Misschien kan ze ook even het graf van haar (overspelige) echtgenoot even onderhouden? Want al ligt die mens op het Antwerpse ereveld, vuiler kan zo'n graf niet worden. Bij een normale mens wordt het bij gebrek aan onderhoud dan weggehaald. Teveel voor kristientje.

Hebben we zo nog van die linkse voorvechters? Och ja, de muziek wereld, Barmanneke en de rest die wel moest volgen of ze waren ook hun subsidies kwijt of mochten net zomin als The Strangers nimmermeer denken aan een TVoptreden.

Wat leven we toch in een VRIJ land, met VRIJE meningsuiting nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 19:42   #54
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom zou hij een Waalse vlag verbranden? Hij is aanhanger van België. Als hij de Vlaamse vlag verbrandt, bedoelt hij de separatistische vlag en niet de officiële vlag.
De officiële leeuwenvlag is alleen goed om openbare gebouwen te versieren. Bewuste Vlamingen kiezen voor de échte, de zwarte leeuw zonder de rode klauwen en tong.

Die volgens jou mag verbrand worden. Je bewering bewijst dat je een imperialistische fascist bent. Ik heb een afkeer voor je tricolore dweil, maar dit betekent nog niet dat ik ze ooit zou verbranden. Dat jij geen manieren hebt wisten we trouwens al langer dan vandaag.

Laatst gewijzigd door robert t : 1 maart 2014 om 19:44.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 19:46   #55
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
En Wallonië heeft nog een pak meer werklozen dan Vlaanderenen ook daar komen duizenden Vlamingen werken.
Ook in Nederland,Frankrijk ,Duitsland en het Groot Hertogdom Luxemburg werken er duizenden Vlamingen.

Het feit dat er Walen in Vlaanderen komen werken is dus zeker niet iets bijzonders..

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 maart 2014 om 19:49.
Oud 1 maart 2014, 19:47   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De officiële leeuwenvlag is alleen goed om openbare gebouwen te versieren. Bewuste Vlamingen kiezen voor de échte, de zwarte leeuw zonder de rode klauwen en tong.

Die volgens jou mag verbrand worden. Je bewering bewijst dat je een imperialistische fascist bent. Ik heb een afkeer voor je tricolore dweil, maar dit betekent nog niet dat ik ze ooit zou verbranden. Dat jij geen manieren hebt wisten we trouwens al langer dan vandaag.
Mij zal u nooit een vlag zien verbranden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 19:50   #57
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
D�*t heb ik niet beweerd, maar je verdedigt het wel. Je bent dus medeschuldig.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 19:51   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Bewuste Vlamingen,.... dat bekt het makkelijkst met veel tremolo in de stem na een 'kaakslag' of nadat 'met de dood in het hart' toegetreden wordt tot een regering die de naïeve flamingante politici stript tot op het ondergoed.

Citaat:
Niet alle flaminganten zijn even beleefd als robert t tegenover ons nationale symbool....

De IJzerwake begon met een eucharistieviering, nadat de aanwezigen de Belgische vlag als voetveeg hadden misbruikt.

Oud 1 maart 2014, 19:52   #59
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat siert U en zegt veel over onze " held", Heldenbergh.
Oud 1 maart 2014, 19:53   #60
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
En Wallonië heeft nog een pak meer werklozen dan Vlaanderenen ook daar komen duizenden Vlamingen werken.
Ook in Nederland,Frankrijk ,Duitsland en het Groot Hertogdom Luxemburg werken er duizenden Vlamingen.

Het feit dat er Walen in Vlaanderen komen werken is dus zeker niet iets bijzonders..
In Luxemburg werken er veel maar dan ook veel meer Walen dan Vlamingen. En maar zagen dat alle Walen lui zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be