![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, dat zou te pedagogisch verantwoord zijn zeker hé? Jongens, toch. Stuur je kinderen naar een school waar onderwijzers met dat soort mentaliteit rondlopen. Dat lijkt meer op een concentratiekamp, dan op een plek waar ze iets deftigs kunnen bijleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Hier ook recent eentje in de bus gehad van €110. Ik was een sms'je aan het lezen. Weliswaar 50m achter een camion en met de cruise op 90, maar bon, ik heb mij laten pakken e.
€110 is trouwens ook de boete die je krijgt als je vandaag 120 in de 90 rijdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U kan het niet verkroppen dat men u bubbel van zelfvoldaanheid en perfectie doorprikt heeft. En waarschijnlijk zal het niet de eerste keer zijn. Mag het u een troost zijn u bent duidelijk niet alleen daarin. Heb persoonlijk ook zo'n mensen in mijn kringen gekend en heb die telkens vriendelijk ontslagen uit mijn kennissen en vriendenkring.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ben ik nog geneigd om de hoogte van de boete te accepteren. Je rijdt op een 70 per uur baan, je merkt niet op dat je een 50 zone binnenkomt .... paaaf. Maar je gordel omdoen, is zo'n automatisme, als je iets of wat ernstig bezig bent ... (trouwens, in recente auto's hoor je een uiterst vervelende piep ..) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
meeste mensen hebben maar 5 bestemmingen (werk, school, delhaize en cafe) en zouden o den duur moeten weten waar ge hoeveel moogt rijden, als ge 70 rijdt op den buiten en ge ziet ineens huizen, scholen ed opduiken dan zouden intuïtief moeten weten dat 70 te rap is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu hijzelf wordt betrapt en daarvoor een boete krijgt aangerekend, barst het gehuil los. Of hoe het ene en het andere als een tang op een varken past. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Was tot voor enkele jaren nog niet verplicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Nuancering: hoe langer ik op dit forum actief ben hoe meer ik snap dat er mensen zijn die tegen alle bewijzen in toch het tegendeel geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Hoeveel is het eigenlijk bij het gebruik van GSM achter het stuur?
Als de gordel €110 is, dan moet niet-handvrij bellen minstens het dubbel zijn. Want die brengen, buiten zichzelf, ook anderen in gevaar. En hier kan ook geen sprake zijn van 'vergeten'. Laatst gewijzigd door DewareJakob : 14 maart 2014 om 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, van wat de overheid (al dan niet arbitrair) beslist strafbaar te maken.
![]() |
#54 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 1984: zetels achteraan algemeen in Duitsland (ook kinderen natuurlijk). Citaat:
* http://www.gesetze-im-internet.de/stvo_2013/__21.html - In # "Be-stilstand" pas 1 september 2006 (na jarenlang klagen van bepaalde politiekers en onder druk van de EU) als ik me goed herinner voor kleine kinderen, in elk geval was het toen pas echt verplicht met die kinderzitjes, vóór 2006 was die gordelwet voor kinderen quasi waardeloos. De wetgeving (nu Art 35) is toen grondig aangepast en al die rare achterpoortjes weggelaten. # bron: Citaat:
![]() Besluit: D 1 april 1993 aangepaste wet kinderen/kinderzitjes in detail BE 1 september 2006 aangepaste wet kinderen/kinderzitjes in detail Kijk die 13 jaar en 5 maanden VERSCHIL dat is een klein vb hoe de overheid van een bepaald land zich met verkeersveiligheid bezig houdt... Art 35. : http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...code/205-art35
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2014 om 13:00. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Beetje pietluttig dat ze zich daar mee bezighouden , hebben ze geen ernstiger werk te doen ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand in gevaar brengen door de gordel niet te dragen? Geloof je dat zelf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De straffen kunnen niet zwaar genoeg zijn, net zoals de straffen op GSMen en dergelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |