![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 15 maart 2014 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom er steeds een of-of verhaal van willen maken, kennis en vaardigheden hoeven geen contradicties te zijn, maar net additionele elementen. Het onderwijs moet de beiden uitdragen als één cognitief geheel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Echter, welke geschiedenis van Vlaanderen? De vorming van een even artificiële politieke entiteit als België? Dat schijnen veel flaminganten te vergeten. Vlamingen wonen in het Westen, ik zie niet waarom die hun geschiedenis prioriteit moet krijgen in deze omstreken van het graafschap Loon en prinsbisdom Luik.
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu had ik graag wat meer geleerd over bv. Strasserisme in geschiedenis, maar hoe relevant dat is om hier te geven, gegeven dat het maar een 2-uurs vak is, is de vraag. Die vraag kan natuurlijk ook over andere onderwerpen gesteld worden.
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet noodzakelijk. Vaak heeft die neiging om alles "van buiten" te blokken en het dan weer te vergeten ook te maken met een attitudeprobleem: leerlingen worden vooral extrinsiek gemotiveerd (punten halen) i.p.v. instrinsiek (kennis willen opdoen, de wereld willen begrijpen). Die verschillen in motivatie hangen nauw samen met de sociale en culturele achtergrond: komen leerlingen thuis veel in aanraking met actualiteit, geschiedenis, kennis of hangt de schoolse kennis maar wat in het ijle? Denk alleen al aan verschillen in reisgedrag: sommige ouders slepen hun kinderen mee naar steden of plaatsen waar ze kennismaken met andere culturen, geschiedenissen, etc.; andere ouders gaan liever met hun kinderen op een strand liggen niksen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geschiedeniscurriculum voor het middelbaar zit de geschiedenis van de Nederlanden. Vlaanderen, Brabant, Luik, Henegouwen, Holland... Enzovoort. Ik heb bijgevolg het gevoel dat u niet goed weet wat er in onze scholen onderwezen wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, jij als conservatieve christen, wat zou jij doen als één van je kinderen je doodleuk komt vertellen dat God 'n verzinsel is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mannen en vrouwen zijn evenwaardig, maar niet gelijk. Ze benaderen zaken zoals opvoeding en onderwijs op een andere, maar complementaire manier. Als je de mannelijke component eruit snijdt, zoals nu het geval is in het onderwijs doe je vooral jongens geen plezier. Hoe komt het dat jongens slechter presteren, meer uitvallen, minder goed doorstromen naar het hoger onderwijs ? Dit terwijl er geen verschil kwa intelligentie is.... Ik hoop dat mijn zoon nog meesters zal mogen meemaken. Ik ben een zeer grote voorstander van gescheiden onderwijs. Ik heb er nog van mogen genieten, en het was echt beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kun je dat eens concreet maken? Ik heb zelf geen ervaring met gemengd lager/secundair onderwijs; ik kan derhalve moeilijk inschatten of en waarom dat zoveel slechter is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als onderwijzer kan ik dat beamen. Overal het algemeen hangt er in een jongensklas een grotere rust, ongeacht de grootte van het kwajongensgehalte. Er is ook sprake van een gezonde, ongecomplexeerde compititiedrang en er wordt onder elkaar veel meer gerelativeerd. Zodra er meisjes in een klas komen, verandert de sfeer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn opmerkingen gaan over de manier van lesgeven en de inhoud.
|
![]() |
![]() |