Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2014, 11:46   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met het openbaar vervoer?

Hangt volledig van de willekeur van de behandelende ambtenaar af.
Hangt gewoon van de geboden mogelijkheid af.

Vroeger was er geen openbaar vervoer als dusdanig en gingen de mensen uit Ieper vaak gaan werken in Frankrijk,...MET DE FIETS. En voor hen waar de afstand te groot was bleven ze de ganse week daar.

Nu hoor ik u al zeggen, " vroeger vroeger...." Maar ook vandaag zijn er mensen die voor hun werk grote afstanden overbruggen en wiens leven grotendeels in hotels afspeelt vanwege de afstand.

Daar is werk voor u en ge kunt zien dat ge er geraakt anders verhuis je maar naar een regio waar er werk is. Wil je de luxe van zelf te bepalen waar je gaat wonen ook al is dat mijlen ver van werkgelegenheden verwijderd, zie dan dat ge u die luxe kunt permitteren.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 maart 2014 om 11:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 11:46   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hmm, een A2 technieker met een rits extra opleidingen, en geen werk vinden. Dat combineren met de lange reistijd naar Brussel, U zit in de Limburg...

Tja, dan is het lastiger nietwaar.
Maar niet getreurd, onze welwillende abtenaren zullen Uw uitkering op tijd en stond bezorgen, en als het even kan, uw tijd nog wat verschijten met onmogelijk in uw beeld te plannen werkaanbiedingen.
Oud 13 maart 2014, 11:51   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hangt gewoon van de geboden mogelijkheid af.
Dan moet je al geluk hebben hier in Blegië.

Citaat:
Vroeger was er geen openbaar vervoer als dusdanig en gingen de mensen uit Ieper vaak gaan werken in Frankrijk,...MET DE FIETS. En voor hen waar de afstand te groot was bleven ze de ganse week daar.
dan moet de mogelijkheid maar geboden zijn nietwaar. Ik kan niet camperen op't grasveldje achter 't werk hoor.

Citaat:
Nu hoor ik u al zeggen, " vroeger vroeger...." Maar ook vandaag zijn er mensen die voor hun werk grote afstanden overbruggen en wiens leven grotendeels in hotels afspeelt vanwege de afstand.
Er zijn er die met 10 in een goedkoop huurhuisje kruipen...
Citaat:
Daar is werk voor u en ge kunt zien dat ge er geraakt anders verhuis je maar naar een regio waar er werk is.
Zoals die 10 die samen in een krotteke kruipen...
Citaat:
Wil je de luxe van zelf te bepalen waar je gaat wonen ook al is dat mijlen ver van werkgelegenheden verwijderd, zie dan dat ge u die luxe kunt permitteren.
Tja, onze overheid zal er wel een mouw aan passen.
Oud 13 maart 2014, 11:55   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Toevallig (niet echt) ken ik de barema's van werkloosheidsvergoedingen en in mijn geval blijf ik na een jaar permanent de som van €894 bruto permaand ontvangen omdat ik +20 jaar gewerkt heb,andere (samenwonenden) zakken dan door naar een kleine €400 per mnd.
Dat wil zeggen dat werken ALTIJD lucratiever is voor een langdurige werkloze, tenzij die helemaal niet meer wil gaan werken.
400€ zakgeld iedere maand voor een thuisblijvende vrouw waar andere mogen voor gaan werken, dat mag niet kunnen.

Ik heb het al eerder aangehaald. Ik ken een vrouw die al gans haar leven stempelgeld ontvangt als alleenstaande moeder terwijl de man ingeschreven is ergens in Wallonië. Dat rijd met een nieuwe Mercedes, voordien een vier maal vier, woonde al die tijd in een villa met binnenzwembad en een dikke 10 hectaren grond met paarden piste en stallen en..... Slapen ze bij de RVA of wat?
Oud 13 maart 2014, 11:56   #45
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij u zelf werkdagen hebt van 12-13 u waarvan 25% reistijd is of 2 mnd op een offshore platform werkt, verstoken van vrouw en kind klasseer ik dit onder zever en prietpraat..
Goed idee, zet de ambtenaren op een offshore platform.
Oud 13 maart 2014, 11:58   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij u zelf werkdagen hebt van 12-13 u waarvan 25% reistijd is of 2 mnd op een offshore platform werkt, verstoken van vrouw en kind klasseer ik dit onder zever en prietpraat..
Ik ben jaren zelfstandige geweest en daarnaast reed ik voor mijn werk dagelijks van de Kust naar Brasschaat (voorbij Antwerpen). Het was mijn keuze om aan de kust te wonen niet die van de maatschappij. Dus is het niet meer dan normaal dat ik er de nadelen van ondervond, niet de maatschappij.
Oud 13 maart 2014, 12:02   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu hebben ze al kliklijnen voor dit soort zaken hoor..
Het is niet aan de burgers om dit te gaan klikken. We zitten in een computertijdperk waar de verschillende instanties met een druk op de knop met elkaar gegevens kunnen uitwisselen. Ik denk daarbij aan de RVA, de belastingen en de gemeenten van woonst.

Waarom moeten wij die slaapkoppen hun werk gaan doen.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 maart 2014 om 12:02.
Oud 13 maart 2014, 12:03   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach komt wel in orde...ik vind wel wat..ik ben bereid van veel in te leveren zolang het maar geen vrije tijd is
Niets dus.
Oud 13 maart 2014, 12:05   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het is mijn keuze om als 50-jarige om dit soort regelingen over te laten aan anderen...per slot van rekening heb ik niet gekozen voor de werkloosheid...
Inderdaad is dat uw keuze, maar zie dan ook dat ge u die keuze kunt permitteren.
Oud 13 maart 2014, 12:07   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zitten in een computertijdperk, de ambtenarij helaas nog niet echt...daar weet de linkerhand nog steeds niet wat de rechter doet...
Jawel, het is niet zo zeer de hand want die doet daar niets maar eerder het hoofd dat zit te slapen
Oud 13 maart 2014, 12:12   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
loon-verlofdagen-brugpensioen-status

Voor een selfmade zelfstandige is dat waarschijnlijk allemaal niets...alleen zij hebben natuurlijk ooit iets gepresteerd..
Nee dat werk deed ik nog naast mijn zelfstandige activiteit.
Oud 13 maart 2014, 12:14   #52
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Dit is toch niets nieuw? Er is wel degelijk werk, voor wie bereidt is te werken. De grootste oorzaken voor wat fout loopt in het bestaande systeem zijn laksheid en non-communicatie tussen betrokken diensten.

Het kan anders. Het kan beter.

Elke steuntrekkende werkloze, die nog niet pensioengerechtigd is, dient 'minstens' één keer per week een afspraak te maken met een interrimkantoor. Als deze besluit om een vacature toe te kennen aan de betrokken persoon, dan is hij/zij (indien reeds 3 maanden werkloos en/of reeds x-aantal vacatures geweigerd) 'verplicht' deze vacature te 'aanvaarden'.

Hij/zij dient deze job ernstig te nemen. Als hij/zij dat niet doet; en aldus aan de deur wordt gezet op basis van duidelijke onwil, dan komt hij/zij niet langer in aanmerking voor een uitkering bij werkloosheid ten gevolge van werkonwil.

Hij/zij, heeft steeds de mogelijkheid, om bij het uitoefenen van die vacature te blijven zoeken naar betere opportuniteiten. Indien hij/zij, alsog aan de deur wordt gezet; maar de evaluatie is positief, dan kan hij/zij nog steeds rekenen op een uitkering. Weliswaar, start de beschreven procedure opnieuw. ...
exact
Oud 13 maart 2014, 12:17   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een interimkantoor die verplichte vacatures kan opleggen...juist wakker geworden ofzo ?
En de werkgevers hebben dan ook geen keuze meer ?

prachtig initiatief moet ik zeggen...
VDAB vergeten? Dat moet geen interimkantoor zijn maar een samenwerking is niet uitgesloten. In ieder geval, aanpakken wat ge kunt krijgen en waarvan het loon meer of gelijk staat aan uw uitkering
Oud 13 maart 2014, 12:25   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge weet niet waar ge over praat...werkpaarden zonder EQ..die kennen niets anders dan hun eigen leefwereld..
Jonge ge weet niet wat ge zegt. Ik heb ooit in een noodgeval de directeur van een kliniek mee aan het werk gezet bij het vervangen van een groot ventiel in de waterleiding dat op een moeilijke plaats zat tegen het plafond en omdat het andere personeel reeds weg was. Door omstandigheden kon dat werk niet verricht worden tijdens de daguren omdat alle kamers zouden zonder water zitten tijden de duur van dat werk.

Wel, ook die was niet te schoon om zijn mouwen op te stropen en er mee zijn schouder onder te zetten hoor, ook al stond hij gepakt en gezakt klaar om naar huis te gaan op het moment dat ik hem aanklampte.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 maart 2014 om 12:30.
Oud 13 maart 2014, 12:30   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als iemand die efforts niet meer doet, zie ik niet in waarom ik de efforts zou moeten blijven doen om zijn dop mee te betalen.
Hoeveel €-cent zou jij per jaar bijdragen ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 12:32   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het rapport staat gepubliceerd op de website van de RVA. Moeilijk hé ...
En ik heb hier en nu eens geen goesting om te checken of dit het volledige rapport is, dan wel een opgekuiste versie nadat het gepasseerd is op het kabinet.
(niet vergeten dat ik ambtenaar met pensioen ben: een oude aap moet ge geen smoelen leren trekken, zegt het Vlaamse spreekwoord.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 12:33   #57
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat niemand hier zonder werk valt. Er is werk, ja, maar niet iedereen die geen werk vindt, wil niet werken.

Men moet daarom pro-activer worden en zich focussen op zij die dat willen en daarvoor meer dan voldoende bewijzen op tafel kunnen leggen. Schrappen wie blijft weigeren is niet meer dan logisch, daar is niks neoliberaal of ultrablauws aan.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 12:33   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoeveel €-cent zou jij per jaar bijdragen ???
Ieder cent is er een teveel om een werkonwillige luiaard bij te dragen.
Oud 13 maart 2014, 12:33   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het is alleen maar goed voor de statistieken . De RVA laat je dag na dag , als 50= ers het land afreizen (wat geld kost) en als je toevallig geen techneut bent is de kans op tewerkstelling zo goed als 0.
Dat is zo.
Ik begrijp niet waarom zoveel ouders hun pubers geen techniek willen laten studeren ...

Oud 13 maart 2014, 12:35   #60
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik betaal nochtans evengoed mijn sociale bijdragen, hoor, en de Staat betaalt de patronale bijdrage. Uiteraard is het voor de overheid een vestzak-broekzak operatie, maar voor mij heeft dat wel degelijk gevolgen op mijn nettoloon.

Of ben ik zo verkeerd? (zeg het maar hoor, altijd bereid foute zaken af te leren en nieuwe zaken bij te leren ).
Ik, mijn, mij, mijn, ik,...in 6 lijntjes
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be