Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2014, 18:26   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Waarom heeft een inspecteur vd politie of een kleuterleidster die statutair benoemd is een pensioen dat bijna 3 keer groter is dan zijn collega inspecteur vd politie of kleuterleidster die contractueel is, dezelfde funktie had, dezelfde anciënniteit, en hetzelfde werk deed?
Waarom?
Waarom krijgt een arbeider uit een groot bedrijf een mooi brugpensioen tot zijn 65 en dezelfde arbeider uit een toeleveringsbedrijfje met dezelfde anciënniteit en hetzelfde werk en functie dat niet ?
Waarom krijgt bediende Fons een bedrijfswagen en bediende Frans zelfs geen fiets ?
Waarom ? Waarom ? Zijn de bananen krom ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 18:28   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom heeft een inspecteur vd politie of een kleuterleidster die statutair benoemd is een pensioen dat bijna 3 keer groter is dan zijn collega inspecteur vd politie of kleuterleidster die contractueel is, dezelfde funktie had, dezelfde anciënniteit, en hetzelfde werk deed?
Waarom?
Opdat de ene statutair is en de andere niet...U geeft het antwoord toch zelf !
Het kost al eens wat moeite om statutair te worden....zoals bv vergelijkend examen meedoen..de juiste kwalificaties hebben om maar iets te zeggen...En ja niet iedereen doet graag wat moeite of heeft de ambitie om zijn situatie te verbeteren !
Oud 17 maart 2014, 18:42   #43
westdiep
Gouverneur

Standaard

Ik ben het beu dat die SWT'ers zoals Demonen door middel van hun vakbond vervroegd pensioen gaan aanzien als een recht en op hun 56 aanschuiven aan de bedrijskassa en dan 9 jaar op hun reet gaan zitten terwijl de grote arbeidsintensieve bedrijven door de druk van de staking en prikacties van de vakbonden op kosten gejaagd worden en dus naar het buitenland trekken.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 18:43   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Willen wij het hebben over het feit dat U nooit belastingen betaalt maar netto-ontvanger bent?
Willen wij het hebben over leraars die 13 jaar meer betaald verlof krijgen dan mensen uit de privé?
Willen wij het hebben over perikwatie?
Willen wij het hebben over gratis vervoer trein/bus/tram naar het werk?
Willen wij het hebben over levenslang vast werk EN DAAR BOVENOP een pensioen dat bijna 3 keer hoger is dan voor werknemers INCLUSIEF UW COLLEGA'S CONTRACTUELEN DIE HETZELFDE WERK DOEN (discriminatie en niet wettelijk noch volgens Belgisch recht noch volgens Europees recht)?
Willen wij het hebben over de discriminatie bij het pensioen als beide echtlieden ambtenaar zijn (hun pensioen is 4 keer hoger dan een gezinspensioen van werknemers)?
Willen wij het hebben over de opgespaarde ziektedagen waardoor ambtenaren 5 jaar vroeger met een vol pensioen kunnen gaan rusten.
Willen wij het hebben over uw 3 extra betaalde feestdagen?
Willen wij het hebben over uw 36 extra betaalde verlofdagen?
Willen wij het hebben over uw gelijkgestelde dagen betreffende studieperiode?
Willen wij het hebben over uw gratis bedrijfsrestaurants?
Willen wij het hebben over ambtenaren die wel een dienstvoertuig, gsm, laptop, ... hebben en dat GEEN deel uitmaakt van de verloning maar supplementair?
Willen wij het hebben over het laag plafond voor de werknemers en het zeer hoog plafond voor statutairen?
Willen wij het hebben over de uiterst gunstige loopbaanberekening voor ambtenaren ten opzichte van werknemers?
Willen wij het hebben over ziektedagen voor ambtenaren waarvoor geen doktersattest vereist is?
Willen wij het hebben over politiek benoemde outlullen, nepotisme, ...?
Willen wij het hebben over 100 Euro extra/maand voor elke gevolgde opleiding?
etc
Nogmaals : jullie zijn met veel te veel, veel te duur en onbetaalbaar.
Ja, begin daar eens over.
Ik betaal als ambtenaar wel degelijk belastingen.
Ik heb als ambtenaar geen 13 jaar (!) meer verlof dan werknemers.
Ik heb als ambtenaar geen gratis vervoer trein/bus/tram naar het werk.
Ik heb als ambtenaar geen levenslang vast werk. Geen enkele ambtenaar heeft dat.
Ik heb als ambtenaar geen pensioen dat 3 keer hoger is dan dat van een werknemer.
Ik kan als ambtenaar geen 5 jaar voreger "ziektedagen" opnemen, tenzij ik ziek ben.
Ik heb als ambtenaar geen 3 extra betaalde feestdagen.
Ik heb als ambtenaar geen 36 extra betaalde verlofdagen.
Ik heb als ambtenaar geen gelijkgestelde dagen betreffende studieperiode.
Ik heb als ambtenaar geen gratis bedrijfsrestaurants.
Ik heb als ambtenaar geen dienstvoertuig, gsm, laptop, ... Supplementair of anderszins.
Ik heb als ambtenaar geen uiterst gunstige loopbaanberekening ten opzichte van werknemers.
Ik heb als ambtenaar geen ziektedagen waarvoor geen doktersattest vereist is.
Ik heb als ambtenaar geen politieke benoeming gekregen en ik heb niemand die mij kan nepoteren.
Ik heb als ambtenaar geen 100 Euro extra/maand voor elke gevolgde opleiding.

Kort samengevat: uw onnozele zever slaat gewoon nergens op.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 18:44   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, begin daar eens over.
Ik betaal als ambtenaar wel degelijk belastingen.
Ik heb als ambtenaar geen 13 jaar (!) meer verlof dan werknemers.
Ik heb als ambtenaar geen gratis vervoer trein/bus/tram naar het werk.
Ik heb als ambtenaar geen levenslang vast werk. Geen enkele ambtenaar heeft dat.
Ik heb als ambtenaar geen pensioen dat 3 keer hoger is dan dat van een werknemer.
Ik kan als ambtenaar geen 5 jaar voreger "ziektedagen" opnemen, tenzij ik ziek ben.
Ik heb als ambtenaar geen 3 extra betaalde feestdagen.
Ik heb als ambtenaar geen 36 extra betaalde verlofdagen.
Ik heb als ambtenaar geen gelijkgestelde dagen betreffende studieperiode.
Ik heb als ambtenaar geen gratis bedrijfsrestaurants.
Ik heb als ambtenaar geen dienstvoertuig, gsm, laptop, ... Supplementair of anderszins.
Ik heb als ambtenaar geen uiterst gunstige loopbaanberekening ten opzichte van werknemers.
Ik heb als ambtenaar geen ziektedagen waarvoor geen doktersattest vereist is.
Ik heb als ambtenaar geen politieke benoeming gekregen en ik heb niemand die mij kan nepoteren.
Ik heb als ambtenaar geen 100 Euro extra/maand voor elke gevolgde opleiding.

Kort samengevat: uw onnozele zever slaat gewoon nergens op.
Je zou bijna zeggen dat je het zwaar hebt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 18:45   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je zou bijna zeggen dat je het zwaar hebt.
Niet meer dan een andere werknemer, maar ook niet minder.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 17 maart 2014, 18:46   #47
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het kost al eens wat moeite om statutair te worden....zoals bv vergelijkend examen meedoen..de juiste kwalificaties hebben om maar iets te zeggen...En ja niet iedereen doet graag wat moeite of heeft de ambitie om zijn situatie te verbeteren !
Klinklare onzin.
Tot 25 jaar geleden was zowat elke ambtenaar statutair.
Toen begon men met gesco en nog van die nepstatuten en dan heeft men een nieuw statuut gemaakt nl contractuelen.
Die statutairen van vroeger (die nu op pensioen gaan) zijn voor 99% via politiek nepotisme aan een job geraakt. De meesten hebben nooit een diploma hoger middelbaar gehaald. Op de gemeentes had je 2 statuten nl klerk en opsteller. De meesten waren klerk, zelfs de bureauchefs!
Veel laaggeschoolden en ongemotiveerden op een hoop.
In mijn gemeente had alleen de ontvanger een universitair diploma.
Het bedrijfsleven wist er geen raad mee.
De contractuelen hebben via Selor examens moeten afleggen en hebben een veel hoger diploma('s) en hun weg naar het dure statutair statuut is (bijna) volledig afgesloten.
Dit is de waarheid!

Laatst gewijzigd door demonen : 17 maart 2014 om 19:03.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 18:48   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinklare onzin
Dit vat jouw bijdragen op dit forum mooi samen. Jij hebt gewoon geen flauwe notie waar je over spreekt. Verblind door je haat voor ambtenaren, klets je maar wat uit je nek.

Citaat:
Oud 17 maart 2014, 18:52   #49
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Al die criticasters hebben hoogstwaarschijnlijk geen seconde in de overheid gewerkt. Het is gemakkelijk om populistisch uit de hoek te komen, maar zoals altijd weet je pas wat je hebt als je ht mist. Waar zou de maatschappij zijn als de overheid geen werknemers had.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 18:53   #50
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Demonen, het siert u te blijven vechten tegen de ambtenarenbierkaai.

Het is een uit de hand gelopen sossenspel, en wie niet meedoet is de zure.
Ik ben aan het leeglopen, zo een beetje gelijk al die drukke ambtenaren die hier de godganse dag tijdens het werk hier rondhangen..
Eind dit jaar op brugpensioen en nu ziekekas tot het einde vh jaar.
Oud 17 maart 2014, 18:59   #51
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Al die criticasters hebben hoogstwaarschijnlijk geen seconde in de overheid gewerkt. Het is gemakkelijk om populistisch uit de hoek te komen, maar zoals altijd weet je pas wat je hebt als je ht mist. Waar zou de maatschappij zijn als de overheid geen werknemers had.
Mijnheer, wat mij betreft hebben jullie allemaal een IQ van 150, zijn jullie onmisbaar en harde werkers, onderbetaald met weinig verlof en een te laag loon en pensioen.
Blijft het punt dat jullie met veel te veel zijn en geen enkele wiskundige ter wereld kan een model maken om jullie te financieren in een globaliserende wereld waar arbeid in België te duur is en onze schulden exuberant.
Laten we de discussie hierover voeren.
Hoeveel moeten er weg, wie, hoeveel wensen jullie in te leveren op loon en pensioen en verlofdagen, ...?
Of is er geen probleem wat betreft het overheidsbeslag (lees overheidsapparaat)?
Oud 17 maart 2014, 19:05   #52
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat jullie met 300.000 in aantal het chinese volksleger overtreffen en onbetaalbaar zijn voor een landje met een waanzinnige schuldenberg en waar industriële arbeid even schaars wordt als water in de Sahara.
Oud 17 maart 2014, 19:11   #53
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
een landje met een waanzinnige schuldenberg en waar industriële arbeid even schaars wordt als water in de Sahara.
Ja, ge moet nog meer de multinationals wegjagen door constant de boel plat te leggen om SWT te krijgen als voldongen recht. op 56 300000 euro meegraaien bij de grote multinational en dan klagen dat ze gaan lopen.
Hypocriet.
Oud 17 maart 2014, 19:15   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klinklare onzin.
Tot 25 jaar geleden was zowat elke ambtenaar statutair.
Toen begon men met gesco en nog van die nepstatuten en dan heeft men een nieuw statuut gemaakt nl contractuelen.
Die statutairen van vroeger (die nu op pensioen gaan) zijn voor 99% via politiek nepotisme aan een job geraakt. De meesten hebben nooit een diploma hoger middelbaar gehaald. Op de gemeentes had je 2 statuten nl klerk en opsteller. De meesten waren klerk, zelfs de bureauchefs!
Veel laaggeschoolden en ongemotiveerden op een hoop.
Het bedrijfsleven wist er geen raad mee.
De contractuelen hebben via Selor examens moeten afleggen en hebben een veel hoger diploma('s).
Je begon aan de gemeente als klerk zelfs al had je een diploma hoger middelbaar...Om benoemd te worden als opsteller moest je slagen in het eerste jaar administratief recht (avond of weekend onderwijs)

Bureauchef kon je enkel worden NA geslaagd te zijn in 3 jaar avondonderwijs administratief recht. Pas met dat diploma kon je meedingen voor het behalen van een administratief brevet dat toegang gaf tot niveau 1 Anders werd en bleef je onder bureauchef

De tijd dat een bureauchef geen diploma hoger middelbaar nodig had is van voor de tijd van Bobbejaan Schoepen....Nu kan men zelfs geen bureauchef meer worden zonder universitair diploma

De contractuelen zijn aangeworven geworden opdat vele gemeenten geen vergelijkende examens meer mochten organiseren wegens opgedrongen personeel stop

Het is pertinent een leugen dat contractuelen via selor examens moeten afleggen....Enkel statutairen leggen examens af

En ivm uw opinie over het bedrijfsleven....bent U volledig naast de kwestie. Alle jonge mensen die startten als ambtenaar kwamen (komen)uit het bedrijfsleven....Echter hadden ze hun zinnen gezet in een vaste betrekking en namen deel aan een vergelijkend examen waar ze met de nodige kennis en bekwaamheid konden in slagen.......De anderen minder gelukkigen bekwamen of hoe U ze ook wil noemen zijn dan maar in het bedrijfsleven blijven plakken !
Maar goed ...om U te plezieren ..In het bedrijfsleven werken enkel en alleen slimme bekwame ernstige gemotiveerde eerlijke en vriendelijke mensen.....Spijtig U te moeten teleurstellen maar aan mijn bouw aannemer en mijn laatste VW garage heb ik een heel andere herinnering overgehouden !
Oud 17 maart 2014, 19:22   #55
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
VW garage heb ik een heel andere herinnering overgehouden !
Euh,

Demonen doet dagelijks zo 3 a 4 van die posten hier hoor.
SWT op ziektekas die klaarstaat om een stukje van het BNP in het buitenland te gaan uitgeven.

Enige relevantie in het topic:

Koop een Volvo!
Oud 17 maart 2014, 19:27   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Euh,

Demonen doet dagelijks zo 3 a 4 van die posten hier hoor.
SWT op ziektekas die klaarstaat om een stukje van het BNP in het buitenland te gaan uitgeven.

Enige relevantie in het topic:

Koop een Volvo!
Oud 17 maart 2014, 19:33   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben aan het leeglopen, zo een beetje gelijk al die drukke ambtenaren die hier de godganse dag tijdens het werk hier rondhangen..
Laat u eens terug oppompen, man!

Denk aan Thailand!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 19:42   #58
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Plus ambtenaren hebben geen tweede of derde pensioenpijler die door hun werkgever wordt (mede) betaald hoor!
Ik zal/zou een eenmalig bedrag van 8000 euro krijgen,dat wil ik gerust inruilen voor 400 of 500 euro/maand extra pensioen.Naar het schijnt zijn veel van die 2de en 3de peilers lege dozen die binnen enkele jaren zullen moeten toegeven dat ze geen geld meer in kas hebben om iedereen zijn deel te geven.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 19:47   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopelijk ga je naar Thailand om te genieten en te ontdekken en niet om daar liggen te zeuren en te mekkeren hoe slecht die Thaise mensen wel allemaal zijn want enkel uit op hun geld.....Vooral in die Belgische barretjes in Pattaya zitten veel van die mopperende oude knarren die er maar niet in slagen zich te verplaatsen in een heel andere cultuur die heel anders is dan het verzuurde Vlaanderen....Hun beste maatje en enige soelaas worden dan meestal de Singha Biertjes !
Oud 17 maart 2014, 19:50   #60
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja het verschil tussen een statutaire kleuterleidster en een contractuele is echt wel te zien.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be