![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hangt er vanaf in welke mode hij rijdt, puur electrisch is 0 liter verbruik: (met 12 kW accu zal hij echter niet ver komen...) Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2014 om 01:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een rechter zal deze ganse klacht eenvoudig van tafel vegen gezien de betreffende persoon niet zal kunnen bewijzen dat hij gereden heeft overeenkomstig de testopstelling....
Uit reacties van de autosector mag echter blijken dat men ook daar graag een aanpassing wil zien van de "wettelijk ingekaderde" methodieken. Dit is uiteraard mondelinge lippendienst,want als men "realistischer" methoden zou moeten toepassen (stad/gemiddeld/autostrade) zou iedereen,inclusief de autosector, wel eens heel onaangenaam verrast kunnen worden omtrent de "vooruitgang" die zogezegd de laatste 5 jaar bekomen werd..... ![]() Maar kom,meetsystemen en afspraken mogen regelmatig eens onder het vergrootglas. Laatst gewijzigd door kelt : 23 maart 2014 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ja weeral, op papier lijkt het we alsof we goed bezig zijn maar in de praktijk is het toch nog altijd klein beetje ander verhaal. En mensen geven niet graag iets toe, zeker niet als ze met open voeten in een marketing val gelopen zijn of vaststellen dat ze in iets geloofd hebben dat nadien niet waar blijkt te zijn of niet helemaal zoals het voorgesteld was.. Daarom geloof ik ook niet in dat geblaas hier dat sommigen niet kijken naar het verbruik van hun wagen. Zeker die niet van een tankkaart 'du societe" kunnen genieten maar hun eigen brandstof moeten betalen. Tenslotte ondanks dat het verbruik licht of spectaculair gedaald is wordt de stijgende kostprijs van het bezit van een wagen voor de modale mens een steeds zwaarder wordende opgave daar de hap uit het budget groter en groter wordt. 800euro huur of aflossing lening woning 75euro HDTV en internet 150euro gas&elek 20euro water 25euro gsm abo 400euro lening auto 250euro aan brandstof auto sparen voor verzekeringen, taksen, onderhoud aan wagen en huis, voeding, extra luxe (restaurant cafe, bioscoop,..) en god, de kost van kinderen nog niet meegeteld: 1720euro aan vaste kosten per maand - 2 lonen van elk 1500euro netto noodzakelijk of niet rondkomen en zeker geen wagen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |||||||
Minister
|
![]() Ga dan ook uit van een minimum. Weet maar al te goed dat velen rond de 1000€ en hoger, veel hoger soms, zitten!
Citaat:
Citaat:
Ik woon momenteel groot, te groot, 115m² totaal oppervlakte met thermoglas en voldoende andere isolatie. Mijn gas en elektriciteits rekening is toch behoorlijk hoog ze. En zit dan nog bij de goedkoopste leverencier... Soit ik weet niet wat jij betaald in de maand en wat uw afrekening is dan maar kom, heel veel mensen kunnen die hoge rekening niet betalen en dat zijn lang niet alleen die in een slecht geïsoleerd pand wonen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ging dan ook vanuit dat het een afbetaling is voor een degelijke en jonge okazie. En zelfs al kon je da wagen cash betalen zonder lening; het bedrag moet ook teruggespaard. Citaat:
Citaat:
1.089,82 € netto per maand voor een persoon die samenwoont met een gezin te zijnen laste. 544,91 € netto per maand voor een samenwonende 817,36 € netto per maand voor een alleenstaande kinderbijslag: als werknemer voor 4 kinderen zo pakweg 966 € Dus dat geeft netto 2600€. ja daar kun je idd van redelijk van overleven. Maar kinderen kosten geld, veel geld. En dat zou jij beter moeten weten als ik me dunkt; Kledij, schoolgelden, school-materrialen, eten en drinken, zakgelden, (als het dan toch moet GSM of ander bling bling). En dan mag er niemand ernstig ziek worden. Conclusie is hetzelfde. Zolang je voldoende cashflow kunt genereren kun je basis overleven en hoe meer luxe of zogenaamde moderne levensstandaard je wil hebben hoe meer cashflow of loon je moet hebben. Voor getrouwde mensen met of zonder kinderen is het in theorie nog doenbaar maar dan spreken we over optimale omstandigheden. Toch ook is de kost van het leven ook daar vaker merkbaar, enkel de grootverdieners kunnen zich nog 2 auto's en bijkomende luxe veroorloven. Voor alleenstaanden is dat ondertussen totaal onmogelijk geworden en dus een constante strijd.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om die reden, en om de reden dat ze bijna niks verbruiken worden ze gekocht. Weliswaar door mensen die deze belasting voordeel feitelijk niet nodig hebben, maar ja speelgoed is altijd voor de rijken. En voor die maken ze die regeltjes.
![]() |
![]() |
#48 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat met mijn werkplaats erbij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En lange afstanden in Blegië, waar moet je die vinden? Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als jij anders kent wil ik dat niet betwisten. Citaat:
de ene doet 60km per dag woon/werk verkeer de andere 130km. 650km per week; in beste geval slechts om de anderhalve week of 2 wekelijks tanken; 1.28€/liter - 650 km woon/werk; 50km prive - 5l/100km - 35l verbruikt met 50l tank... 128€ per maand. En dan zijn er nog de grote inkopen, de bezoeken aan de familie, kinderen wegvoeren en terughalen... en ok grotendeels kun je dat met OV opvangen maar niet altijd en het OV kost ook altijd geld, zelfs met een abo. Constant op de baan: maandag naar luxemburg; 480km dinsdag naar Oostende: 280km woensdag naar Ieper en Mons: 370km donderdag her en der regio Antwerpen en VL brabant: 180km vrijdag naar Turnhout en Hasselt: 220km totaal km van de week: 1530 - 2 tankbeurten op 1 week Dit en nog zottere verplaatsingen gedaan vroeger en toen stond de diesel zot goedkoop. Neem nu nog slechts de helft voor iemand die veel op de baan is... een volle bak per week is geen zottigheid voor echte baanvreters (field technicians, delivery services, werfleiders, bouwvakkers, vertegenwoordigers,...). 60l tank aan 6l/100km (vaak in file) is theoretisch 1000km met volle tank en we weten allemaal dat je dat niet altijd zal halen; rijstijl, files, verhoogde rijweerstand,... Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 24 maart 2014 om 08:17. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Wellicht zijn de cijfers voor schadelijke uitstoot even accuraat als de verbruiksgegevens van de constructeurs. Gaat iemand ook daarvoor naar de rechtbank stappen?
![]() |
#51 | |||||
Minister
|
![]() Om niet uit de sociale boot te vallen, dat is toch wat de mensen van elkaar verwachten, dat men heeft wat iedereen heeft en kan meeklappen over eurosong, wauters vs waes, familie,....
Dat je dat weer zelf niet kunt uitvissen... Citaat:
Maar hey.. als gij het zegt... Citaat:
Citaat:
tweedehands astra - 12500 - 299€/m (48m looptijd) 400€ is voor hogere aankoop bedragen. Citaat:
In vergelijking met de USA, Afrika, Indië of zelfs Duitsland en Frankrijk stellen de afstanden hier niet veel voor nee. Maar zoals ik in ander voorbeeld al aangaf; rij maar eens regelmatig het landje door als zelfstandige, technieker, vertegenwoordiger of anders... zult de km zien aanvliegen en naftbakken leeglopen! Citaat:
Bah neen gij, ge kunt gerust rond komen met 2 leeflonen en kindergeld van 4 klein mannen. In mijn reply vermelde ik dan ook: hoop dat het sarcastisch bedoeld was en heb dan ook een voorbeeld opgesteld.
|||||
![]() |
![]() |