Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2014, 15:35   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Mensen met kleine kinderen weten dat creches en scholen haarden van ziektekiemen zijn Het verbaast me niks dat die dames meer ziek zijn.

Wij bij ons thuis merken dat ook dat we moeten opletten als de kleine weer eens ziek is in de winter. Perfect normaal. Maar zo kweken ze weerstand.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 15:35   #42
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik ben het hier eens met Edina (een van de weinige keren) en met manta. Mensen mogen tegenwoordig ook al niet meer ziek zijn van de NV-A, naar het schijnt.

Wat denkt de NV-A? Dat mensen robotjes zijn of zo? Mogen we binnenkort ook al niet meer eten of slapen zonder daarvoor geschoffeerd te worden?

Ik heb zelf al altijd een zwakke constitutie gehad, was veel ziek gedurende mijn kindertijd. Ik heb daar zeker niet om gevraagd, hoor.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 15:38   #43
Tavek
Banneling

Standaard

En het is me meer en meer duidelijk aan het worden dat de nva de spreekbuis van het patronaat is aan het worden.

Levenservaring missen die mensen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 15:39   #44
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Lees meer

Goed bezig daar in Antwerpen. Ze willen kinderververzorgster blijkbaar snel terug op de lijst met knelpuntberoepen. Misschien moet ze zich eens afvragen waar het hoge ziekteverzuim vandaan komt. Het zal door deze motiverende woorden zeker niet dalen.

Zijn er eigenlijk nog beroepsgroepen over die ze nog niet hebben geschoffeerd? Binnenkort kunnen ze weer verontwaardigd zijn als er acties komen van het personeel.
8%

Voor kleinere bedrijven<100 ligt bediende ziekteverzuim ergens rond 2% .

Misschien idd eens kijken waarom ziekteverzuim veel hoger ligt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 15:42   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Klopt.

Maar ik zou toch ook wel eens de gemiddelde leeftijd willen kennen. Als er een hele ploeg "vruchtbare" kinderverzorgsters zijn, die ieder een paar kinderen maken (of meer, in geval het allochtone kweekpoezen zijn), dan ligt het ziekteverzuim uiteraard een pak hoger dan in een team met meer diverse samenstelling.

Ik heb nooit geweten dat "oudere" (wat dat ook moge betekenen) werkneemsters meer ziek zijn dan zwangere werkneemsters.

Als men daarbij dan nog de vrije dagen neemt wegens ouderschapsverlof en men heeft om het jaar een zwangerschap, dan schiet er van "werken" praktisch niks meer over, maar de cijfers tellen je wel mee in het totaalpakket.

Ik hoorde het verhaal van poetsvrouwen die zo gemakkelijk meer dan een jaar thuis kunnen blijven door het opeenstapelen van bevallingsverlof, ouderschapsverlof, vakantiedagen en dan terug zwanger zijn en opnieuw beginnen.
Zwangerschapsverlof wordt niet tot ziekteverzuim gerekend en ouderschapsverlof al evenmin (dat laatste wordt trouwens gewoon door de RVA betaald én niet door ziekenkas). Dus daar heeft het helemaal niets mee te maken. Overigens zijn beiden gewoon een recht, maar blijkbaar zou jij dat graag inperken. Nochtans kost dat de werkgever niets hoor. Dus dat kan ook geen reden zijn om daarvoor geen vervanging te voorzien.

En verder is het gewoon een feit dat er bij oudere werknemers (50+) meer ziekteverzuim is. Dat is ook niet onlogisch.

Oudere werknemers

Citaat:
De stijging van het lange verzuim is vooral toe te schrijven aan de werknemers ouder dan 50 jaar. Tussen 2008 en 2012 nam het lange verzuim toe met 35 en 45 procent voor de 50 tot 54-jarigen, met 45 procent voor de 55 tot 59-jarigen en met een indrukwekkende 85 procent voor de 60-plussers. “We moeten erop letten dat met zijn allen langer werken niet betekent dat we met zijn allen langer ziek zijn”, lezen we in het SD Worx-rapport.

Koen De Valck wijst op de ‘citroenloopbaan’, die een werknemer uitperst. Aan het einde van de rit zitten we door onze krachten. “Belgen treden van alle Europeanen het laatst toe op de arbeidsmarkt en stappen er het vroegst weer uit. Alle arbeid moet gebeuren in die dertig actieve jaren, waarin je ook voor opgroeiende kinderen moet zorgen. Dat laat niet de ruimte om een pauze in te lassen of het kalmer aan te doen tussendoor.”
Bron
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 15:42   #46
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
8%

Voor kleinere bedrijven<100 ligt bediende ziekteverzuim ergens rond 2% .

Misschien idd eens kijken waarom ziekteverzuim veel hoger ligt.
Oei oei, je wil de waarheid? Een uitstervende soort in de wereld vol hypocrisie die in Antwerpen heerst.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 15:48   #47
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Is dat zo? Dan heeft de stad sinds vorig jaar puik werk geleverd, gezien het geen knelpuntberoep meer is.
Jij krijgt alvast de prijs voor de stomste reactie. Aangezien je een opleiding moet volgen voor kinderverzorgster en het in juni 2013 werd geschrapt als knelpuntberoep, kan het huidige bestuur van de stad daar onmogelijk verantwoordelijk voor zijn. Als de stad daar al verantwoordelijk voor kon zijn. De stad organiseert immers geen opleidingen en het is de RVA die door oa vrijstellingen zorgt voor een stimulans voor het volgen van die opleiding.
Oud 28 maart 2014, 15:49   #48
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik ben het hier eens met Edina (een van de weinige keren) en met manta. Mensen mogen tegenwoordig ook al niet meer ziek zijn van de NV-A, naar het schijnt.

Wat denkt de NV-A? Dat mensen robotjes zijn of zo? Mogen we binnenkort ook al niet meer eten of slapen zonder daarvoor geschoffeerd te worden?

Ik heb zelf al altijd een zwakke constitutie gehad, was veel ziek gedurende mijn kindertijd. Ik heb daar zeker niet om gevraagd, hoor.
Waar staat dat "mensen niet meer ziek mogen zijn"?

Dat er weldgelijk een probleem is ivm ziekteverzuim moet dus ook maar verzwegen worden?

Ik vraag me af of al die hysterici ook zo hadden gereageerd indien deze uitspraak van Babytobback of Termont De Romahater kwam.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 15:55   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Grappig ook hoe de zaken worden omgedraaid. De schepen heeft niet gewoon het probleem met ziekteverzuim aangekaart, de schepen heeft dat ziekteverzuim (naast zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof en gewoon vakantie) gebruikt om het personeelstekort dat door de kinderverzorgsters werd aangeklaagd, weg te vegen. Meer zelfs, ze heeft hen daarbovenop ook nog fijntjes gezegd dat ze maar een andere job moeten gaan zoeken als het hen niet aanstaat.
Oud 28 maart 2014, 15:56   #50
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Maar ik begrijp ondertussen dat N-VA'er zijn het moeilijk maakt om nog helder na te denken. Je zou haast gaan denken dat we met een sekte te maken hebben.
Oud 28 maart 2014, 15:57   #51
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het ziekteverzuim loopt uit de hand met groeiende cijfers, jaar na jaar. Dat moet verminderen.
dat ze dan een controle-arts sturen, dan weten ze direct of de ziekte geveinsd is, ipv lompe uitspraken te doen voor een camera.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 15:58   #52
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat ze dan een controle-arts sturen, dan weten ze direct of de ziekte geveinsd is, ipv lompe uitspraken te doen voor een camera.
Maar antwoord eens op de vraag die ik u stelde, gast.
Oud 28 maart 2014, 16:02   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent de enige in deze draad die het wijt aan haar allochtone achtergrond hoor (maar o wee als iemand jou beschuldigd van racisme). Ik wijt het eerder aan de partij waartoe ze behoort én aan het feit dat haar partij iemand zonder de nodige kennis van zaken op die plek zet.
haaa... Waar is Yasmientje als je haar nodig hebt hé.

PS. aasje uithangen, en HAP! zegt Edina! dit was een schot voor open doel, kon ik niet laten liggen. Als bestuurslid van NVA kèn ik die mevrouw in feite persoonlijk snoes!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:02   #54
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Waar staat dat "mensen niet meer ziek mogen zijn"?

Dat er weldgelijk een probleem is ivm ziekteverzuim moet dus ook maar verzwegen worden?

Ik vraag me af of al die hysterici ook zo hadden gereageerd indien deze uitspraak van Babytobback of Termont De Romahater kwam.
Jij hebt blijkbaar de openingspost niet gelezen of zo?

Als de kinderverzorgsters minder ziek zouden zijn, dan zou er helemaal geen probleem meer zijn.” Met deze opmerkelijke uitspraak weerlegt Antwerps schepen van Kinderopvang Nabilla Ait Daoud (N-VA, foto) de kritiek van enkele kinderverzorgsters over het personeelstekort. De schepen heeft ook een duidelijke boodschap voor de klagende kinderverzorgsters. “Als sommige kinderverzorgsters zo kortzichtig zijn, moeten ze misschien overwegen om van job te veranderen.”

Het maakt mij geen hol uit van welke partij diegene is die deze uitspraak heeft gedaan. Het feit is dat deze uitspraak gewoon lomp en kortzichtig is. Mensen worden nu eenmaal ziek, en die schepen ridiculiseert dat in haar uitspraak. Natuurlijk zijn er onder die zieken mensen die het misschien niet allemaal zo nauw nemen met naar het werk te komen, maar die schepen doet alsof ALLE kinderverzorgsters zo zijn, veralgemenen, dus, en DAT kan ik gewoon niet uitstaan.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 28 maart 2014 om 16:04.
Oud 28 maart 2014, 16:06   #55
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
2! Maar ja, dat zal weeral teveel geld en moeite kosten, zeker?
Oud 28 maart 2014, 16:08   #56
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En het is me meer en meer duidelijk aan het worden dat de nva de spreekbuis van het patronaat is aan het worden.

Levenservaring missen die mensen.....
En dan nog wel het patronaat van voor WO2. Te veel ziek? Buiten! Klachten? Buiten!
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:09   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwangerschapsverlof wordt niet tot ziekteverzuim gerekend en ouderschapsverlof al evenmin (dat laatste wordt trouwens gewoon door de RVA betaald én niet door ziekenkas). Dus daar heeft het helemaal niets mee te maken. Overigens zijn beiden gewoon een recht, maar blijkbaar zou jij dat graag inperken. Nochtans kost dat de werkgever niets hoor. Dus dat kan ook geen reden zijn om daarvoor geen vervanging te voorzien.
Geen twee dingen met elkaar verwarren Edina. Het gaat hier over het tekort aan kinderverzorgsters waar 8% ziekteverzuim zou zijn. Ik veronderstel dat daar ook zwangerschap en alle andere sociale afwezigheidsrechten ook inzitten. Voor mijn part worden die mensen betaald door Zwarte Piet, maar dat maakt nog steeds dat indien men een ploeg van 10 kinderverzorgsters heeft er constant slechts 9 aanwezig zijn (zeker als men er nog het verlof bijrekent zou het wel eens kunnen dat er gemiddeld minder dan 9 personen werkzaam zijn en geen 10).

Citaat:
En verder is het gewoon een feit dat er bij oudere werknemers (50+) meer ziekteverzuim is. Dat is ook niet onlogisch.
nooit geweten waar ik werkte.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:12   #58
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat doet madame de schepen als ze ziek is ?? Gewoon zeggen dat ze niet ziek is ??
Van job veranderen blijkbaar
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:13   #59
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Geen twee dingen met elkaar verwarren Edina. Het gaat hier over het tekort aan kinderverzorgsters waar 8% ziekteverzuim zou zijn. Ik veronderstel dat daar ook zwangerschap en alle andere sociale afwezigheidsrechten ook inzitten. Voor mijn part worden die mensen betaald door Zwarte Piet, maar dat maakt nog steeds dat indien men een ploeg van 10 kinderverzorgsters heeft er constant slechts 9 aanwezig zijn (zeker als men er nog het verlof bijrekent zou het wel eens kunnen dat er gemiddeld minder dan 9 personen werkzaam zijn en geen 10).

nooit geweten waar ik werkte.
Die kinderverzorgsters mogen van u dan niet meer zwanger worden? Ze mogen ook niet ziek meer zijn? Mogen ze nog ademen, Circe?
Oud 28 maart 2014, 16:13   #60
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Die kinderverzorgsters mogen van u dan niet meer zwanger worden? Ze mogen ook niet ziek meer zijn? Mogen ze nog ademen, Circe?
Maar wie heeft dat letterlijk zo gezegd, Hollandse Aardbei?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be