![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, waarom zou integratie gelijk moeten staan met een job krijgen, nooit meer met "vooroordelen" te maken krijgen ? Zoeken, zoeken en nog eens zoeken. Als de baas je niet wil omwille van je uiterlijk en hij daardoor een goede kracht mist, is dat zijn zaak. En ik heb haar niet gezegd dat ze best vertrekt, van mij doet ze wat ze wil, maar de werkgevers ook. Trouwens opletten met teveel indrukken, ze vertellen vaak meer over jezelf dan over de persoon waar jij een indruk over hebt. Al kent ze 50 talen, waarom zou ze dan een job moeten krijgen. Ik merk gewoon dat ze zelf zegt dat ze Arabisch kent, een goede opleiding heeft, van Marokkaanse origine is en hier geen werk vindt. Ik gaf haar gewoon een suggestie. Voor mijn part vertrekt ze naar Nederland of Australië of .....
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... Laatst gewijzigd door Alvader : 13 september 2004 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Jullie blokkers doen niets liever dan alle kranten uitpluizen en het minst wat naar terrorisme of criminaliteit bij vreemdelingen verschijnt wordt hier gepost. Als we jullie geloven zit dat in onze genen, en zijn alle Marokkanen criminelen en vandalen. Ik ben samen met nog vele anderen het perfecte bewijs van iemand die zich helemaal geïntegreerd heeft. Alhoewel integreren, ik leef al heel mijn leven zo. Er zijn er veel meer gelijk ik dan dat er criminelen marokkanen zijn. Trouwens om u met uw eigen wapens aan te vallen. Weet jij wel welk beeld de mensen in het buitenland over ons Belgenlandje hebben? De laatste keer dat ik op de BBC een reportage zag over België was tijdens het proces Dutroux, en toen er 1 miljoen mensen die op een racistische partij stemden(heb het ook op cnn gezien). Dat is ook niet echt positief voor een land dat voornamelijk van haar export leeft. Maar ik ben niet zoals u, je zult mij nooit horen zeggen dat alle belgen pedofielen of racisten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk, zo'n ideeën hebben is één ding, ze achteraf willen afzwakken of verdoezelen getuigt van je eigen twijfel over je gelijk. Dit heb je nl. gezegd, niets over Australië of Nederland maar wel... terug naar Marokko : Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() Mis Oriana, ik verwees haar naar Marokko daar ze zelf vertelde dat ze Marokkaanse was. Wat dit met vooroordelen te maken heeft weet ik niet. Als ze laat aanvoelen dat het Blijkbaar in Vlaanderen omwille van haar uiterlijk niet lukt, dan waarschijnlijk wel in een Noord-Afrikaans land, hier Marokko omdat ze er naar verwijst. Moest ik haar verwijzen naar Spanje of zo ? of Groenland ?
PS: vooral veel indrukken krijgen, vooral de indruk dat je indrukken juist zijn.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ik aan mijn leerlingen in Vilvoorde vraag met wie ze last hebben op straat, dan krijg ik als antwoord: ...(vul zelf maar in, wedden dat u juist zit.) En nu weten we allemaal wel dat dat maar een minderheid is, maar het is logisch dat het individu een generaliserende reflex gaat hebben om bij deze sujets op je hoede te zijn.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Als ik aan mijn leerlingen in Vilvoorde vraag met wie ze last hebben op straat, dan krijg ik als antwoord: ...(vul zelf maar in, wedden dat u juist zit.) En nu weten we allemaal wel dat dat maar een minderheid is, maar het is logisch dat het individu een generaliserende reflex gaat hebben om bij deze sujets op je hoede te zijn.[/quote]
Ik kan exact hetzelfde zeggen over moslims. Met wie hebben wij last? Juist ja met onverdraagzame Belgen. Wij krijgen telkens het verwijt van Blokkers dat we lui zijn en teren op de sociale zekerheid. Als we dan een job willen om tot die SZ bij te dragen, dan krijgen we het verwijt dat we de Belgen hun job afpakken. Terwijl we toch overal mensen horen klagen over het feit dat ze langer moeten werken, over de 40-urenweek enz... Trouwens u bent leraar in Vilvoorde??? Wie weet heb ik ooit les van u gehad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() dubbel
![]() Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 13 september 2004 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 13 september 2004 om 19:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Het is uiteraard een betreurnswaardige tendens dat men als afgestudeerde niet altijd direct aan een job geraakt. Maar omdat het in dit geval over een knelpuntberoep gaat is het natuurlijk iets eigenaardiger.
Ergens is het begrijpelijk dat iemand van Marokkaanse origini moeilijker aan een job geraakt dan een autochtone Belg. Het beeld dat de mensen vandaag de dag hebben over de Marokkaanse gemeenschap is ( terecht of niet?) niet zo positief. Toch heeft volgens mij iedere student/ werkzoekende wel hindernissen op zijn weg, hij/zij zal deze moeten overwinnen. Het is alvast verstandig om te studeren voor een knelpuntberoep, dit zou normaal de kans op een job toch ietsje moeten vergroten. Alvast succes
'Let the baby have is bottle.' - Homer Simpson Laatst gewijzigd door *M@g!C* : 13 september 2004 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat ik kan verstaan is dat men soms een gesprek zou kunnen weigeren op basis van een naam, alhoewel ontoelaatbaar. Wat nog minder aanvaardbaar en zeker niet te verstaan is dat wanneer men je kwaliteiten heeft gezien tijdens een gesprek je dan niet weerhouden wordt tov minder gekwalificeerde kandidaten. Dat is racistisch! En vooral nog dit. Terwijl moslimjongens veelal arrogant kunnen zijn is dat absoluut een uitzondering bij moslimmeisjes, zeker de ingeburgerde. Heb je al bij Katoennatie geprobeerd in Antwerpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Tja, ik hoop dat maddox op zijn fictieve bedrijfje vol mannelijke racisten heeeeeel gelukkig wordt...
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede, er leven vele vreemdelingen in België van verschillende nationaliteiten, maar het zijn wel altijd dezelfde waarover geklaagd wordt. Waar rook is, is vuur. En dan start idd na een tijd het generaliseren. Mensen worden immers niet als racisten geboren, noch is iedereen inherent islamofoob. Ten derde, groepsgevoel en verbondenheid vind je bij alle etnische groepen, zowel bij allochtonen als autochtonen. Waren het niet de Turken vorig jaar die met de slogan "ze pakken ons werk af" kloegen over de toevloed van oost-Europese inwijkelingen. Deze reacties zijn menselijk, niet goed te praten, kunnen kwetsen, maar zetten in eerste instantie mensen nog niet aan om echt "onverdraagzaam" ( lees "meer opkomen voor het eigen volk ) te worden.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... Laatst gewijzigd door Alvader : 16 september 2004 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De anti-racisme wetgeving moet erop toezien dat de multiculturele samenleving onder dwang kan plaatsvinden. Tja, als de meerderheid van het volk daar niet moet van weten moet ze maar gedwongen worden. De gedachte blijft natuurlijk vrij, daar kan geen enkele wet iets aan veranderen. Het CGKR is er alleen maar om de belangen van vreemdelingen te dienen, voor het vreemdelingenracisme waar autochtonen dagelijks het slachtoffer blijkt men doofstom te zijn. En dan maar zagen over anti-politiek wanneer het Vlaams Blok een nieuwe verkiezingsoverwinning behaald. ![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() Als je denkt dat grote bedrijven zich met zulke discriminaties zouden bezighouden ben je mis. Je eigen falen op rascisme schuiven is zielig. De uitvlucht van migranten dat ze door discriminatie geen werk vinden en zich daarom onbegrepen voelen en daarom maar in de criminaliteit stappen is wat het is: een uitvlucht om niet te moeten zoeken of om niet te moeten werken. Ik kan begrijpen dat je na een zoveelste sollicitatie die niks heeft opgeleverd wel eens ontmoedigt raakt en zoiets door je hoofd rondwaart.
Het omgekeerde dreigt wel te gebeuren, bedrijven worden verplicht migrinten aan te werven. Vlaams parlementslid Mieke Vogels pleit ervoor om werkgevers te verplichten een minimumaantal allochtonen in dienst te nemen. Op die manier wil ze de werkloosheid bij allochtonen verminderen. Dit is positieve discriminatie van migranten, bij twijfel zal men vlugger een vreemdeling aanwerven ook al zou die voor die job minder geschikt kunnen zijn. De kansen van de Vlaming worden hier de nek omgewrongen omdat er een minimum aantal allochtonen op dat bedrijf moeten zijn. Ik vind dat iedereen evenveel kansen moet krijgen, de best geschikte moet worden aan geworven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkje,
Mag ik als baas eisen dat een jonge vrouw niet zwanger word? Ik dacht het niet. Dus heb ik de keuze, een werknemer aannemen die binnen een redelijke termijn minstens een half jaar niet komt werken, en daarna niet volledig bij haar werk kan zijn, wegens een kleine te verzorgen. Of een andere persoon aan te nemen.Een vrouw voorbij haar vruchtbare periode bijvoorbeeld.Of een man. Als "werkgever" heb ik naar verschillende dingen te kijken.Waaronder de winst van het bedrijf, want da's waar ik van moet leven.Niet de vriendelijkheid of welwillendheid naar anderen toe. De belastingsdienst trekt zich er ook niks van aan dat je minder winst maakt omdat een gedeelte van je inkomen als bedrijf naar niet actieve werknemers gaat.
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() Kira, vooral niet opgeven.
Ooit had ik twee gelijkwaardige sollicitanten. De ene juffrouw was een vreemdelinge en de andere een Belg. Ik heb voor de Belgische gekozen omdat mijn klanten minder breeddenkend zijn als ik. Is dat discriminatie? Ergens wel, maar het economisch motief was hierbij doorslaggevend. Ik heb daar persoonlijk lang mee 'rond gelopen'. Ik vroeg mij steeds maar af of ik wel juist zat met het idee dat mijn klanten zo engdenkend waren. Ondertussen zijn we 15 jaar verder en ben ik ook in een andere sector actief. In de bouw zijn vreemdeling geen probleem. Wat ik dus wil zeggen is dat de keuze niet altijd de slechte inborst weergeeft van de werkgever. Mogelijks zijn er tal van redenen waarom net jij niet past in hun plaatje. Nog een tip: Als je nu eens op de man af zou vragen (na de afwijzing) wat zij positief en wat zij negatief vonden aan het sollicitatiegesprek. "Om te leren wat je beter zou moeten doen". Zou je hier geen reacties op kunnen krijgen wat je mogelijks vooruithelpt? 't Is maar een idee. Uit je antwoorden op dit forum heb ik een vrij positief beeld over jou. Dus niet opgeven. Bewijs dat de anderen fout zaten.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. Laatst gewijzigd door Marco : 26 september 2004 om 11:00. |
![]() |
![]() |