Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2014, 10:32   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het moslim zijn op zich( bij geboorte) is al een verplichting .... met de doodstraf bij afvalligheid. Dat op zich zou eigenlijk de islam buiten de wet moeten stellen. Al de rest is krankzinnige politieke correctheid die ons onze manier van leven zal kosten.
Och kom. De ouderen onder ons hebben allemaal nog de hoogdagen van het katholicisme meegemaakt. Abstractie gemaakt van het feit dat de migranten die men grote getalle naar hier heeft gehaald, en nog steeds haalt, zeker niet degenen zijn die we wensen, en er zich in den islam ne hoop fanatiekelingen/extremisten bewegen,vraag ik mij toch af of er werkelijk zoveel verschil is tussen het katholicisme van pakweg 60 jaar terug, en den islam van tegenwoordig.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:39   #42
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Gaan we regels instellen op kledij ? Kunnen we nog veel regels maken.
De moslimboefjes doen dat toch ook bij onze Vlaamse meisjes?
Oud 6 april 2014, 10:47   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is het de school zelf die eventueel, al of niet, een kledingscode oplegt. Wat heeft de nva daarmee te maken ? Zoals het de gemeente... is die al of niet een kledingscode voor hun loketbedienden zal opleggen.
kwestie van scheiding tussen kerk en staat, vrijheid van onderwijs e.d.

Als men aan thuis lesgevende ouders een soort van geloofsbrieven laat ondertekenen waarin ze beloven de kinderen volgens een bepaald van bovenop opgelegde levensvisie op te voeden, dan kan diezelfde staat ook opleggen dat kinderen die school lopen dat doen zonder uiterlijke kentekenen van onderdanigheid van de vrouw te gaan propageren.

Blijkbaar is het eenvoudiger om het dragen van een kruisje aan het kettinkje te verbieden dan om van in het begin die verplichting tot het bedekken van de hoofdharen te verbieden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:50   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De moslimboefjes doen dat toch ook bij onze Vlaamse meisjes?
Kan het ook niet helpen als de hormonen van onze Vlaamse meisjes van tijd tot tijd op hol slagen. Gaat gij dit wettelijk verbieden, in een tijdperk waar alles moet kunnnen en mogen ?
Oud 6 april 2014, 10:53   #45
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan het ook niet helpen als de hormonen van onze Vlaamse meisjes van tijd tot tijd op hol slagen. Gaat gij dit wettelijk verbieden, in een tijdperk waar alles moet kunnnen en mogen ?
Steek het wat op die meisjes...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:02   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kwestie van scheiding tussen kerk en staat, vrijheid van onderwijs e.d.

Als men aan thuis lesgevende ouders een soort van geloofsbrieven laat ondertekenen waarin ze beloven de kinderen volgens een bepaald van bovenop opgelegde levensvisie op te voeden, dan kan diezelfde staat ook opleggen dat kinderen die school lopen dat doen zonder uiterlijke kentekenen van onderdanigheid van de vrouw te gaan propageren.

Blijkbaar is het eenvoudiger om het dragen van een kruisje aan het kettinkje te verbieden dan om van in het begin die verplichting tot het bedekken van de hoofdharen te verbieden.
Dacht wel niet dat er gevallen zijn waar men uiterlijke kenmerken van het ene geloof toelaat, en tegelijkertijd deze van een ander geloof verbied.
En uiteraard zou de staat bevoorbeeld kunnen opleggen dat alle scholen een bepaalde kledingcode in hun reglement plaatsen. Nu laat men de keuze om dit te doen over aan de scholen zelf.
Oud 6 april 2014, 11:11   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Steek het wat op die meisjes...
Kom, verkrachtingen bestaan, maar denk niet dat we hier over spreken. We kunnen voor of tegen een, op sexueel gebied, totaal losgeslagen maatschappij zijn, maar we zitten er wel mee. En die meisjes die hierin mee willen spelen, spelen mee. En degenen die niet mee willen spelen, spelen niet mee.
Oud 6 april 2014, 11:13   #48
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom, verkrachtingen bestaan, maar denk niet dat we hier over spreken. We kunnen voor of tegen een, op sexueel gebied, totaal losgeslagen maatschappij zijn, maar we zitten er wel mee. En die meisjes die hierin mee willen spelen, spelen mee. En degenen die niet mee willen spelen, spelen niet mee.
Meisjes die ze bedreigen en zelfs meppen geven om ze onder druk te zetten om zo'n ding op te zetten bestaan in uw oogklepvisie ook niet zeker?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:18   #49
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Och kom. De ouderen onder ons hebben allemaal nog de hoogdagen van het katholicisme meegemaakt. Abstractie gemaakt van het feit dat de migranten die men grote getalle naar hier heeft gehaald, en nog steeds haalt, zeker niet degenen zijn die we wensen, en er zich in den islam ne hoop fanatiekelingen/extremisten bewegen,vraag ik mij toch af of er werkelijk zoveel verschil is tussen het katholicisme van pakweg 60 jaar terug, en den islam van tegenwoordig.
Voor zover ik weet hebben extreem gelovige katholieken tot nu toe nog geen vliegtuigen in het World Trade Centre gevlogen. De recente slachtpartijen in Centraal-Afrika zijn ook niet de schuld van wat achterlijke moslims, zeker?

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 6 april 2014 om 11:19.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:19   #50
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
De manier waarop u zo luchtig over verkrachtingen praat zegt voor mij al genoeg.
Oud 6 april 2014, 11:37   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u bent de keizer zonder kleren.

a) in dit land is verkrachting verboden, in tegenstelling tot uw zo gerespecteerde moslimlanden waar de vrouwen worden gestenigd als ze verkracht worden

b) volgens hun koran (min of meer geinterpreteerd door de vertaler) moeten ze zich herkenbaar maken zodat hun mannelijke geloofsbroeder ANDERE, niet moslimvrouwen, gaan lastigvallen. Dit op zich, en deze interpretatie zeker zou al een reden moeten zijn om het zich herkenbaar maken als moslims TOTAAL TE VERBIEDEN. Net zoals het verboden is om in SS uniformpjes door de straten te marsjeren. Raar genoeg is er in dat tweede geval geen sprake van de VvM of de vrijheid van kledingkeuze.

c)Door alvast een verbod op het dragen van de hoofddoek aan puberkinderen in de scholen, helpt men net die kinderen die géén hoofddoek willen dragen. Zij zijn de slachtoffers die door hun vaders, broers, imams en de kenissenkringen worden verplicht om zich in te pakken, zelfs al willen zij dat zèlf niet. Velen zullen dan ook enkel een inpakdoek dragen als ze weten dat andere moslims (die elkaar dikwijls héél goed kennen en waarbij de tamtam sneller is dan de I-phone) NIET in de buurt zijn. Degenen die tégen zo'n verbod zijn, steunen de vaders en andere discrimineerders die de moslimvrouwen in hun ondergeschikte positie willen blijven duwen.

En daar bent U deel van!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:44   #52
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ook leuk om er eens op na te lezen ...

Godsdienst

Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen wat moslims in katholieke scholen gingen zoeken of is dat een manier om hun eigen scholen af te dwingen?

p.s. Mocht u in extremis een pop-up venster krijgen met de vraag om Java (<- ik gebruik dat niet) gewoon wegklikken in de rechter bovenhoek.
Oud 6 april 2014, 11:45   #53
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
u bent de keizer zonder kleren.

a) in dit land is verkrachting verboden, in tegenstelling tot uw zo gerespecteerde moslimlanden waar de vrouwen worden gestenigd als ze verkracht worden

b) volgens hun koran (min of meer geinterpreteerd door de vertaler) moeten ze zich herkenbaar maken zodat hun mannelijke geloofsbroeder ANDERE, niet moslimvrouwen, gaan lastigvallen. Dit op zich, en deze interpretatie zeker zou al een reden moeten zijn om het zich herkenbaar maken als moslims TOTAAL TE VERBIEDEN. Net zoals het verboden is om in SS uniformpjes door de straten te marsjeren. Raar genoeg is er in dat tweede geval geen sprake van de VvM of de vrijheid van kledingkeuze.

c)Door alvast een verbod op het dragen van de hoofddoek aan puberkinderen in de scholen, helpt men net die kinderen die géén hoofddoek willen dragen. Zij zijn de slachtoffers die door hun vaders, broers, imams en de kenissenkringen worden verplicht om zich in te pakken, zelfs al willen zij dat zèlf niet. Velen zullen dan ook enkel een inpakdoek dragen als ze weten dat andere moslims (die elkaar dikwijls héél goed kennen en waarbij de tamtam sneller is dan de I-phone) NIET in de buurt zijn. Degenen die tégen zo'n verbod zijn, steunen de vaders en andere discrimineerders die de moslimvrouwen in hun ondergeschikte positie willen blijven duwen.

En daar bent U deel van!
Inderdaad! Vooral met dat derde puntje ben ik het volledig eens! Maar het zijn ook de meisjes die denken dat de hoofddoek bij hun cultuur hoort, die deel van het probleem uitmaken. Zij zien de hoofddoek als iets dat hen verbindt met hun afkomst en zien deze dus niet als onderdrukkend, terwijl de hoofddoek dat eigenlijk wél is. Ze zijn er zich gewoon niet bewust van. Want een vrij meisje zou eigenlijk helemaal geen vod nodig moeten hebben om zich 'veilig' te voelen op straat. Als ik zo van die kopvodden op de tram zie, vraag ik mij vaak af waarom zij dit doen, en wat zij denken als zij naar een vrouw kijken die westers gekleed is en geen doek draagt. Denken zij dan werkelijk dat zo'n vrouw 'naakt' en 'onbeschoft' is of zo? Een duivelin die op de eerste de beste man springt? Dat lijkt me toch al te gek. Het is werkelijk een denkwijze waar ik ongelofelijk veel moeite mee heb om er enig begrip voor op te brengen.
Oud 6 april 2014, 12:01   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dan krijg je een boete ...
Neen hoor.
Oud 6 april 2014, 12:10   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat is dusdanig evident dat als u het daarmee oneens bent, u dat beter uitlegt als u serieus wilt overkomen.

Natuurlijk is het dragen van kledij naar eigen keuze een onderdeel van vrijheid van meningsuiting. Ik vind de ideologie en betekenis die achter een hoofddoek schuilgaat compleet verwerpelijk, maar dat betekent niet dat iemand anders dat niet mag dragen. Net zoals ik mijn t-shirt met het opschrift "The only good Che is a dead Che" mag dragen, ook al vinden sommigen dat idee verwerpelijk.
Dat klopt, ik denk ook vanuit dezelfde toleratie, ik vind hoofddoeken de guillotine van vrouwenrechten, maar vind ook dat vrouwen het recht hebben daarvoor te kiezen".

Maar scholen hebben wel een bepaalde functie, waaronder jongeren zoveel basis meegeven zodat zij hun plaats kunnen vinden in de samenleving.
Daarom vind ik dat je hoofddoeken gerust kunt verbieden, omdat zij, anders dan dat Tshirt waar u naar verwijst, staan voor een ideologie die in strijd is met alle grondbeginsels van onze wetgeving.

Hoofddoeken staan namelijk voor de verantwoordelijkheid van vrouwen voor het seksueel gedrag van mannen, voor uitsluiting en bedreiging van holebi's, voor apartheid tussen gelovigen en ongelovigen,voor ongelijkheid tussen man en vrouw, voor Allah boven door mensen gemaakte wetten dus ook boven democratie.

Net zoals een moslima de vrijheid heeft haar guillotine te dragen, heb ik de vrijheid om van deze samenleving te mogen verwachten om niet vanuit tolerantie, een intolerante ideologie als gelijkwaardig te beschouwen tegenover de moeizaam verworven culturele rechten van vrouwen, holebi's en burgers in een democratisch stelsel.
Die ontwikkeling is zorgwekkend, en iedere partij die daar in meeholt hoeft niet meer te rekenen op mijn stem.
Want ik vind die verworvenheden belangrijker dan waar hoofddoeken voor staan, ze niet toelaten in onderwijs of de werkvloer, indien een school of werkgever dit besluit is de grens van onze tolerantie tegenover intolerante vormen van ideologie. Daarbuiten zet iedereen op het hoofd wat men wil.

Dus nee, met uw
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:10   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dusdanig evident dat als u het daarmee oneens bent, u dat beter uitlegt als u serieus wilt overkomen.

Natuurlijk is het dragen van kledij naar eigen keuze een onderdeel van vrijheid van meningsuiting. Ik vind de ideologie en betekenis die achter een hoofddoek schuilgaat compleet verwerpelijk, maar dat betekent niet dat iemand anders dat niet mag dragen. Net zoals ik mijn t-shirt met het opschrift "The only good Che is a dead Che" mag dragen, ook al vinden sommigen dat idee verwerpelijk.
Dat klopt, ik denk ook vanuit dezelfde toleratie, ik vind hoofddoeken de guillotine van vrouwenrechten, maar vind ook dat vrouwen het recht hebben daarvoor te kiezen".

Maar scholen hebben wel een bepaalde functie, waaronder jongeren zoveel basis meegeven zodat zij hun plaats kunnen vinden in de samenleving.
Daarom vind ik dat je hoofddoeken gerust kunt verbieden, omdat zij, anders dan dat Tshirt waar u naar verwijst, staan voor een ideologie die in strijd is met alle grondbeginsels van onze wetgeving.

Hoofddoeken staan namelijk voor de verantwoordelijkheid van vrouwen voor het seksueel gedrag van mannen, voor uitsluiting en bedreiging van holebi's, voor apartheid tussen gelovigen en ongelovigen,voor ongelijkheid tussen man en vrouw, voor Allah boven door mensen gemaakte wetten dus ook boven democratie.

Net zoals een moslima de vrijheid heeft haar guillotine te dragen, heb ik de vrijheid om van deze samenleving te mogen verwachten om niet vanuit tolerantie, een intolerante ideologie als gelijkwaardig te beschouwen tegenover de moeizaam verworven culturele rechten van vrouwen, holebi's en burgers in een democratisch stelsel.
Die ontwikkeling is zorgwekkend, en iedere partij die daar in meeholt hoeft niet meer te rekenen op mijn stem.
Want ik vind die verworvenheden belangrijker dan waar hoofddoeken voor staan, ze niet toelaten in onderwijs of de werkvloer, indien een school of werkgever dit besluit is de grens van onze tolerantie tegenover intolerante vormen van ideologie. Daarbuiten zet iedereen op het hoofd wat men wil.

Dus nee, met uw t shirt zit u fout, er is namelijk een hemelsbreed verschil tussen een persoonlijke mening van een individu, of het aanhangen van een ideologie die alle culturele verworvenheden van burgers hier verwerpt.Dat hoort op scholen niet thuis, dat verkondigen doe je best buiten de school.

Laatst gewijzigd door alice : 6 april 2014 om 12:14.
Oud 6 april 2014, 12:10   #57
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dubbel

Laatst gewijzigd door alice : 6 april 2014 om 12:11.
Oud 6 april 2014, 12:17   #58
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus u bedoelt dat onze meisjes ook hoofddoeken moeten gaan dragen. Dat is toch hetgeen de moslimboefjes willen. Bobke, toch. Bent u ook weer zo'n atheïst die zich geroepen voelt om de islam door dik en dun te verdedigen?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 6 april 2014 om 12:20.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:18   #59
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Inderdaad! Vooral met dat derde puntje ben ik het volledig eens! Maar het zijn ook de meisjes die denken dat de hoofddoek bij hun cultuur hoort, die deel van het probleem uitmaken. Zij zien de hoofddoek als iets dat hen verbindt met hun afkomst en zien deze dus niet als onderdrukkend, terwijl de hoofddoek dat eigenlijk wél is. Ze zijn er zich gewoon niet bewust van. Want een vrij meisje zou eigenlijk helemaal geen vod nodig moeten hebben om zich 'veilig' te voelen op straat. Als ik zo van die kopvodden op de tram zie, vraag ik mij vaak af waarom zij dit doen, en wat zij denken als zij naar een vrouw kijken die westers gekleed is en geen doek draagt. Denken zij dan werkelijk dat zo'n vrouw 'naakt' en 'onbeschoft' is of zo? Een duivelin die op de eerste de beste man springt? Dat lijkt me toch al te gek. Het is werkelijk een denkwijze waar ik ongelofelijk veel moeite mee heb om er enig begrip voor op te brengen.
U niet alleen en het wordt tijd dat vrouwen hun stem laten horen, ongeacht de reden die moslima's opgeven voor het dragen van hun hoofddoek.
Die hoofddoek hoeft niet volledig verboden te worden, maar de samenleving hoeft daarom nog niet steeds en overal de uiting van het gedachtengoed waarvoor het staat te accepteren.
Oud 6 april 2014, 12:29   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waarom is de N-VA tegen het hoofddoekenverbod?

Wie kan mij dit uitleggen?

Heeft de vetzucht van Dewever permanente schade aangericht?

Of is de N-VA de partij van het ordinair boerenbedrog?
Waar heb jij het vandaan dat de N-VA tegen het hoofddoekenverbod is?
Ik vind namelijk alleen artikels waaruit het tegenovergestelde blijkt.

Citaat:
30/03/'08
CD&V en N-VA tegen voorstel voor hoofddoek bij OCMW Gent

CD&V en N-VA betreuren het voorstel van OCMW-raadslid Dirk Holemans (Groen!) om het dragen van levensbeschouwelijke en religieuze symbolen expliciet toe te laten in het Gentse OCMW. Dat melden beide partijen zondag in een persbericht.
http://www.hbvl.be/arch/cd-v-en-n-va...ocmw-gent.aspx
Citaat:
09/03/2011
De N-VA wil het dragen van een hoofddoek verbieden in het parlement. Dat schrijft De Morgen. De partij zal een voorstel van de Franstalige liberalen daarover steunen.

De N-VA is nu van plan om een hoofddoekenverbod dat de Franstalige liberalen van de MR willen invoeren, te steunen, "zowel voor parlementsleden als hun medewerkers". "We zullen daar ook zelf een voorstel over schrijven en indienen.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.978391

Citaat:
27/05/13
De N-VA wil uiterlijke symbolen van religieuze, politieke of levensbeschouwelijke aard verbieden voor alle ambtenaren met een loketfunctie, ongeacht het bestuursniveau. De Vlaams-nationalistische partij vindt dat zo'n algemeen geldend neutraliteitsprincipe op tafel moet komen bij de Vlaamse en federale regeringsonderhandelingen na de verkiezingen van volgend jaar. Dat maken ondervoorzitter Ben Weyts en Kamerlid Siegfried Bracke bekend na het partijbestuur.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...enverbod.dhtml
Citaat:
N-VA wil nergens nog hoofddoeken achter loketten
27/05/'13
"Alle lokale, Vlaamse en federale ambtenaren moeten neutraal zijn". Dat wil de N-VA, die zich verzet tegen hoofddoeken achter overheidsloketten. De N-VA wil dat over die neutraliteit op alle niveaus onderhandeld wordt bij de vorming van de nieuwe regeringen in 2014.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-loketten.aspx
Citaat:
N-VA verbiedt hoofddoek op gemeenteraad
22/04/13
De gemeenteraad van Boom heeft afgelopen week een hoofddoekenverbod opgenomen in zijn deontologische code. Gevolg: raadslid Nihad Taouil mag haar sluier niet meer dragen. De oppositie overweegt een klacht bij de provincieraad.

De deontologische code in Boom vereist voortaan dat de gemeentelijke mandatarissen geen kentekens van religieuze aard meer dragen als ze in functie zijn. N-VA-burgemeester Jeroen Baert vindt geen graten in de beslissing. "Voor het gemeentepersoneel geldt dezelfde regel. Ik zie niet in waarom dit principe niet zou gelden voor een raadslid", zegt Baert.

Opvallend: Baert, advocaat van beroep, geeft zelf toe dat de regel niet juridisch afdwingbaar is.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...enteraad.dhtml
Citaat:
GENT - De Gentse gemeenteraad heeft maandagavond na een debat van vier en half uur en onder grote belangstelling over het hoofddoekverbod voor stadspersoneel weggestemd met 29 tegen 21 stemmen. Sp.a, Groen en drie CD&V'ers stemden het verbod weg. Open Vld, N-VA en Vlaams Belang stemden voor het behoud.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20130527_045
Citaat:
ACV wil hoofddoekenverbod voor ambtenaren

19/09/2013
Brussel
De Brusselse afdeling van het ACV Openbare Diensten pleit voor een hoofddoekenverbod voor de ambtenaren bij het Gewest. "Schandalig dat net het ACV zo'n maatregel wil", reageert staatssecretaris Bruno De Lille (Groen). Ook Bert Anciaux reageert verontwaardigd. N-VA daarentegen steunt het initiatief.

N-VA steunt vakbond
Het ACV Openbare Diensten krijgt met haar demarche wel de steun van de N-VA. "Het ACV heeft overschot van gelijk wanneer het van de overheid duidelijkheid verwacht", zegt Paul De Ridder, Brussels Volksvertegenwoordiger. "De overheid moet consequent het neutraliteitsprincipe hanteren op alle niveaus. Dit geldt zeker voor haar ambtenaren.!
http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...oor-ambtenaren
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be