![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Moesten het alleen die voetballers zijn zou het mij ook geen hol interesseren, ik gaf echter aan dat het een uitwas van het algemene probleem in België is.
|
|
|
|
#42 |
|
Europees Commissaris
|
Ze weten dat het een voedingsbodem is voor Vlaams-Nationalisme, daarom schuiven ze het probleem liever onder de mat of doen ze alsof het niet bestaat.
Als ze echter het Vlaams-Nationalisme een halt willen toeroepen zouden ze beter de problemen onderkennen en er iets aan proberen doen. Ik zou bijvoorbeeld niet anti-België zijn als het taalrespect van twee kanten kwam. De andere mogelijkheid is natuurlijk dat ze denken 'open-minded' te zijn door braaf Frans te spreken.
|
|
|
#43 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
Zouden we dat anders niet beter aan die groep overlaten om te beslissen in welke taal ze met elkaar spreken en ons voor de rest alleen maar wat bemoeien met dingen die wel onze zaken zijn? Zou dat eigenlijk geen topidee zijn?!
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Europees Commissaris
|
Doe jij gerust, ik bemoei me graag.
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens, zelfs al zou men officieel de twee talen laten meespelen (enkel Nederlands is natuurlijk uitgesloten in dit land) dan verplaatsen de echte onderhandelingen zich gewoon naar de Franstalige achterkamertjes is te verwachten. Wat dat gaat zoveel 'vlotter' weet je wel. Eigenlijk zou men niet moeten voorstellen de onderhandelingen in de twee talen te laten verlopen, maar voor de afwisseling uitsluitend in het Nederlands, zoals dat tot nu toe uitsluitend in het Frans gebeurde. Eens zien hoe daar op gereageerd zou worden. De hypocrisie zou vlug ontmaskerd worden schat ik. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 april 2014 om 12:58. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zal iets anders veronderstellen: Franstalige voetballers die jarenlang in Vlaanderen en/of Nerderland hebben gespeeld, zoals Chadli of Poccognoli, zullen meer dan waarschijnlijk een mondje Nederlands kunnen. Vlaamse voetballers die jarenlang in Wallonië hebben gespeeld, zoals Defour, zullen meer dan waarschijnlijk een mondje Frans kunnen. Franstalige voetballers die met moeite in België/Nederland hebben gespeeld, zoals Hazard of Mirallas zullen waarschijnlijk geen Nederlands kunnen. Vlaamse voetballers die met moeite in België hebben gespeeld, zoals Vermaelen of Alderweireld, zullen waarschijnlijk geen Frans kunnen. De rest zal voor een deel eentalig zijn, en voor een deel tweetalig zijn. Dus herhaal ik mijn vraag: hoe weet jij welke taal er op welk ogenblik gesproken wordt bij de Rode Duivels?
|
|
|
|
#48 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geloof jij echt dat er veel Franstaligen de moeite doen om Nederlands te spreken? Zelfs een intelligent en 'open-minded' man als Di Rupo kon er niks van voordat hij premier werd. Ik veronderstel inderdaad dat het taalgebruik niet opeens overschakelt naar Nederlands als de camera's weg zijn. Dat zou maar raar zijn.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 23 april 2014 om 12:58. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Engels zou een goed compromis zijn voor het voetbal in België. Zeker aangezien dat ondertussen de tweede taal is in het zuiden, uit vrije keuze, zouden ze daar geen probleem mee mogen hebben. De overheid zou een initiatief in die richting kunnen nemen in het kader van een antidiscriminatie maatregel of bijvoorbeeld in het kader van een initiatief om 'de eenheid in het land te bevorderen' door een gelijke behandeling van de twee landstalen in de sport.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zolang ik leef en niet begin te dementeren, blijf ik zo verschrikkelijk onuitstaanbaar & hardnekkig arrogant dat ik de héle planeet Aarde en alles - werkelijk ALLES - wat daar gebeurt wil (kunnen) beschouwen als een 'ding dat wél mijn zaak' is.
Bovendien ben ik zo verschrikkelijk onuitstaanbaar & hardnekkig arrogant dat het mij geen zak - GEEN ZAK - kan schelen wat u of om het even wie anders daarover meent te (moeten) denken. En nu gij weer
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Euh, is dat géén contradiction in terminis met uw vorige stoere quote? |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
't Is niet omdat ik mij veroorloof mij met ALLES te bemoeien dat niemand anders dat ook mag doen, hé. Ik zou zelfs zeggen: hoe méér mensen zich met ALLES bemoeien, hoe beter. Wie kan daar nu iets tegen hebben?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als diegenen die nog niet gepensioneerd zijn - en dat is voor zover ik er iets van begrepen heb nog altijd 'de meerderheid' - zich niet met ALLES willen bemoeien, ziet het er al bij al nog véél slechter uit dan wat mijn somberste toekomstvisioenen mij tot nu toe voor ogen toverden.
|
|
|
|
|
#56 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Marginale topic
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Nee denk dat de meesten hier geen Frans spreken laat staan schrijven
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#59 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik geef gewoon mijn mening. Indien Franstaligen belgie willen, horen zij de taal van de meerderheid te leren. Voor alle duidelijkheid, als het aan mij ligt wordt belgie morgen onmiddellijk opgedoekt. M.a.w. zij mogen hun eigen zaakjes regelen als dat betekent dat ze hun eigen weg gaan. Zolang we in een belgische constructie blijven, hoeven Vlamingen niet aanvaarden dat Walen uit superioriteitsgevoel geen Nederlands willen leren. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Minister-President
|
Citaat: