![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burger
|
![]() bijzitten was eerder een positieve ervaring
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wanneer gaan ze dat nu eens digitaliseren?
dan hebt ge nog maar 1 man nodig per kiesbureau (nu zit daar 5 man) gewoon uwe pas in da machine steken, stemmen, da papierke scannen en terug weg die computer kan dan ineens zien wie wel/niet gekomen is |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles ging redelijk goed, al vroegen wel veel stemmers voor assistentie. Maar na afsluiting van de stemming was er een ton aan administratief werk. Je zou denken dat alles opgeslagen is, maar dat volstaat niet. Alles moet ook nog eens manueel, met stylo gecopieerd worden op papieren formuleren. In tweevoud ! Ik heb vandaag meer handtekeningen moeten zetten dan in de afgelopen twee jaar. Het ergste was dat een printout met 3 checkshums en hashcodes van de resultaten ook twee keer manueel overgeschreven moesten worden. De checksum bestond uit 6 cijfers. (Gaat nog) maar de hash was een soort van MD5 code met 32 hexadecimale karakters. Schrijf dat maar eens 6 keer over zonder fouten. Ik ben ook al teller geweest en ook toen was de administratie na het afsluiten het zwaarste en moeilijkste deel, en een voorbeeld van inefficiëntie. Desondanks zou ik iedereen aanraden om minstens één keer eens bijzitter of teller te zijn. De sfeer binnen de groep was elke keer geweldig goed. 7 onbekenden die allemaal min of meer tegen hun zin een werk moeten doen dat hen onbekend is en er het beste van proberen te maken. De positieve vibes binnen het team zijn echt geweldig. En die honderden mensen die langskomen, of de stembiljetten die je bekijkt zijn echt wel boeiend. Je verveelt je absoluut niet en de tijd gaat snel. Tot alles afgehandeld is en je aan de administratie moet beginnen. Dat is erg vervelend. Voorzitter van een bureau zou ik nooit willen zijn. De stress is echt beduidend. Bovendien zijn de instructies onduidelijk, en elke keer moesten de voorzitters van de verschillende bureaus de koppen samen steken om te proberen uit te vinden wat ze met dit of dat gegeven of formulier moesten doen. Meestal was het dan wachten tot een ambtenaar langs kwam om uitleg te geven. Ondertussen tikte de tijd wel weg... Men zou ambtenaren moeten aanstellen als voorzitters, die opgeleid zijn voor het gebeuren en het jargon begrijpen. Ik vond mijn deelnames aan de verkiezingen positief en leerrijk, maar twee keer volstaat wel.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Burger
|
![]() De sfeer maak je zelf. Wij hadden dertigers van in de straat.
Wij hadden al enkele dingen getekend(enveloppen enzo) in de laatste rustige uren, dus 16u30 konden wij afsluiten. Elektronisch stemmen moet gedragen worden door een aantal verschillende personen en niet door 1. Ik ben ontsteld van het vertrouwen dat er is voor de bijzitters. Elektronisch stemmen is geen kinderspel. Het systeem is onvriendelijk. Het slaagt wel in enkele condities. De papierwinkel hoort erbij. Maar volmachten, ziekebriefjes, etc kan beter. Ik heb een paar keer moeten helpen en je ziet dat de lijst-stem ongewenst/ongezien een kopstem voor de eerste werd. De opvolger lijst weghalen, zal helpen. Er zijn ook veel mensen die graag stemmen, zij zijn niet gediend met de pc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Bovenstaande commentaren lijken me nu niet bepaald motiverend om anders naar het voor/bij-zitters gebeuren te kijken.
Inefficiëntie ten top I'd say... Soit, zoals ik al zei: nooit, jamais, never ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ikke op papier moeten stemmen, direct buiten ![]() Lief elektronisch, rij tot buiten aanschuiven. Dan komt ge binnen in zo'n sauna zonder airco. Ik had respect voor onze oudere generatie, zonder zeuren de rij in en hun plicht nog doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb compassie met die gewoonteslaven.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |