Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 21 mei 2014, 18:13   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Weet ik veel, ik stem niet op de N-VA.
En waar stem je dan wel op, en vooral: waarom?
Misschien kun je anderen overtuigen!
andev is offline  
Oud 21 mei 2014, 18:16   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Projekt Bekijk bericht
Kakken en lullen over franstaligen is geen probeem hier. Integendeel.
Maar iets negatiefs over bartje zeggen ? Owee ! Schande !
Vertel jij eens iets positief over de Franstalige politici!
andev is offline  
Oud 21 mei 2014, 18:17   #43
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Daarnet in het nieuws.
Dewever is een racist waar hij niets mee te maken wil hebben.
Nu moet het toch voor iedereen duidelijk zijn dat de N-VA niet zal mogen meedoen. Of ze nu federaal 27 of 37 zetels halen, het zal niets uithalen.
Charles Michel maakt zichzelf compleet belachelijk met deze uitspraak en als ik Bart De Wever was ondernam ik ONMIDDELLIJK gerechtelijke stappen tegen deze laffe beschuldiging die nergens op steunt.
Een extreme vorm van verkiezingspraat. Ik hoop dat er een sanctie volgt
Eurosceptic is offline  
Oud 21 mei 2014, 18:20   #44
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Och ja de Vlaming is nog wat te braaf van inborst. Wat dat betreft kunnen we nog wel wat leren van die Hollanders met hunne groten bek.
Oud 21 mei 2014, 18:25   #45
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zoals het er nu voorstaat gaan dat leuke gesprekken worden tussen De Wever en de franstalige partijen.
Eigenlijk niet, de Franstalige partijen hebben niets zinnigs in te brengen.
andev is offline  
Oud 21 mei 2014, 18:26   #46
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Och ja de Vlaming is nog wat te braaf van inborst. Wat dat betreft kunnen we nog wel wat leren van die Hollanders met hunne groten bek.
vergis je niet in de kaaskoppen,een grote bek misschien maar daar blijft het ook bij
Kaaskoppie is offline  
Oud 21 mei 2014, 18:28   #47
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kort samengevat:

"L'Algérie aux Algériens!" : "Youpi! Hip Hip Hip Hourrah! Allons aux armes, citoyens!"

"Le Cuba aux Cubains!" : "Youpi! Hip Hip Hip Hourrah! Allons aux armes, citoyens!"

"Le Vietnam aux Vietnamiens!" : "Youpi! Hip Hip Hip Hourrah! Allons aux armes, citoyens!"

"Bruxelles aux Bruxellois!" : "Youpi! Hip Hip Hip Hourrah! Allons aux armes, citoyens!"

Etc...

"Le Congo aux Congolais!" : (après quelques instants d'hésitation) : "Youpi! Hip Hip Hip Hourrah! Allons aux armes, citoyens!"

...

"La Flandre aux Flamands!' : "Bouh! Racistes! Égoistes! Racistes! Fascistes! Nazis!"

Wel grappig dat je hier het Frans-imperialistische FN napraat:
http://www.debunkersdehoax.org/coluc...citation-bidon
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 21 mei 2014, 18:32   #48
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vergis je niet in de kaaskoppen,een grote bek misschien maar daar blijft het ook bij
Een cursus in assertiviteit zou zeker niet slecht zijn voor de gemiddelde Vlaming....
Oud 21 mei 2014, 18:32   #49
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
BDW een racist noemen is heel normaal in het zuiden van ons land en geen enkele van de Vlaamse onderkruipers die met dat zuiden in de boot willen gaan die er graten in zien dat tot 30%-40% van de Vlamingen zonder de minste reden in het zuiden worden afgeschreven als racisten en dan, onder het voorwendsel dat men niet met racisten praat, in een cordon worden gezet.
Democratie noemt men dat in la Belgique (voor mij begint het in tegendeel enorm veel op racisme te lijken)

Bravo

Spijtig genoeg komen de meeste Vlamingen zelden tot nooit dag in dag uit in rechtstreeks contact met hun Franstalige landgenoten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online  
Oud 21 mei 2014, 18:40   #50
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal mijn best doen.

Ik kan - gelukkig? helaas? - niet op De Heer Burgemeester Van Antwerpen De Wever Bart himself stemmen, maar ik kan - gelukkig? helaas? - wél 'klikken' op de naam van een kandidaat/kandidate van de N-VA-lijst die op 't scherm van de stemcomputer zal verschijnen.

Ik beloof op m'n plechtige-communie-zieltje dat ik er nog eens goed over na zal denken, maar hoe méér regelrechte onversneden 'zever' van de anti-N-VA-kliek ik kan & mag lezen/horen, hoe méér ik ertoe geneigd ben net dát te doen wat mij op vaker wél dan niét hysterische wijze wordt afgeraden.

Bovendien heb ik als ERF (Egoïstische Racistische Fascist) eigenlijk geen andere keuze.
Iedereen stemt voor wie hij of zij wil. Het zou jammer zijn van de geringe invloed die men als kiezer kan hebben op de politiek in zijn land dan nog eens af te staan door zich te laten leiden door wat anderen aan- of afraden of door identitaire spelletjes door politici.

Onze politici zijn er erg goed in om identitaire emoties te bespelen om het debat af te leiden van de programma's. En daar is de fundamentele keuze: wie gaat de crisis betalen? Het milieu? U en ik? Of de 1% grote fortuinen, bankiers en speculanten?

En daar is het eigenlijk heel eenvoudig: alle partijen buiten PVDA kiezen de kant van de 1%. Sp.a en Groen beweren de zwaksten te ontzien in hun voorstellen, maar tijdens hun regeerperiodes - toegegeven, voor de groenen is het heel lang geleden en toen waren ze ook nog heel groen achter de oren - hebben zij nooit een vuist gemaakt tegen banken en speculanten, integendeel.

Voor 99% van de bevolking bestaat er, identitaire emoties buiten beschouwing gelaten, dus slechts één rationele keuze: PVDA.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 mei 2014 om 18:41.
Kallikles is offline  
Oud 21 mei 2014, 18:42   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wel grappig dat je hier het Frans-imperialistische FN napraat ...

'Guilty by association'?

"Mirror, mirror hanging on the wall"?

djimi is nu online  
Oud 21 mei 2014, 18:49   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Guilty by association'?

"Mirror, mirror hanging on the wall"?

Ik associeerde je niet met die partij, ik had het alleen over die ene uitspraak. Zij zijn diegenen die die slogan voor het eerst hebben ingevoerd. Nu kan het natuurlijk ook zijn dat je die onafhankelijk van hen opnieuw hebt uitgevonden, zoals Newton en Leibniz onafhankelijk van elkaar dezelfde ontdekkingen deden (met een lang dispuut tussen Duitse en Engelse wetenschappers tot gevolg).

Echter, met de hedendaagse communicatietechnologie is het weinig waarschijnlijk dat je die slogan, die ik op dit forum meermaals heb kunnen lezen, ook in de originele Franse versie, nog niet bewust of onbewust hebt opgevangen. We zitten allemaal in hetzelfde web informatie, of je het wil of niet.

(Voor de fijnsten: tegenstribbelen heeft geen zin, je trekt er alleen maar nog meer de aandacht van l'universelle araignée mee; er bestaan andere technieken...)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 mei 2014 om 19:12.
Kallikles is offline  
Oud 21 mei 2014, 18:50   #53
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen glazen bol maar naar vermoeden zal er een Di Rupo 2 komen en zal NVA (en zodoende een groot deel van de Vlaamse kiezers) in een cordon geduwd worden. NVA mag en zal niet meedoen. Alleen ben ik nieuwsgierig wat ze op Vlaams Niveau gaan doen. Logisch lijk mij een rechtse coalitie maar ik gok dat er toch een grote kans bestaat dat ze allen samenhokken om een front te vormen tegen NVA om de partij zo in een Cordon te kunnen duwen. Een cordon is immers gerechtvaardigd want het zijn toch racisten bij NVA.
knip is offline  
Oud 21 mei 2014, 18:53   #54
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
8<

Onze politici zijn er erg goed in om identitaire emoties te bespelen om het debat af te leiden van de programma's. En daar is de fundamentele keuze: wie gaat de crisis betalen? Het milieu? U en ik? Of de 1% grote fortuinen, bankiers en speculanten?

En daar is het eigenlijk heel eenvoudig: alle partijen buiten PVDA kiezen de kant van de 1%. Sp.a en Groen beweren de zwaksten te ontzien in hun voorstellen, maar tijdens hun regeerperiodes - toegegeven, voor de groenen is het heel lang geleden en toen waren ze ook nog heel groen achter de oren - hebben zij nooit een vuist gemaakt tegen banken en speculanten, integendeel.

Voor 99% van de bevolking bestaat er, identitaire emoties buiten beschouwing gelaten, dus slechts één rationele keuze: PVDA.
Kan je aantonen dat die 1% hoogste vermogens belastingvrij vergaard werden?
hamac is offline  
Oud 21 mei 2014, 19:07   #55
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Spijtig genoeg komen de meeste Vlamingen zelden tot nooit dag in dag uit in rechtstreeks contact met hun Franstalige landgenoten.
Dat is ook niet nodig op dagdagelijkse wijze. Men neme kennis van hun media en gaat na wat hun politici zoal stellen t.a.v. hun Noordelijke landgenoten. Op RTL deze avond was Lutgen (CDH) in alle staten en vergeleek hij het YouTube videootje van De Wever waarbij deze laatste zich richtte tot de franstaligen met hetgeen elders voor WO2 plaats vond. Enz...
De andere franstalige politieke leiders ontliepen dit niet veel.
fcal is offline  
Oud 21 mei 2014, 19:11   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Charles Michel : Dewever is een racist
Een collecte doen via forum dezes om voor Charles Michel het één of andere woordenboek met te kunnen kopen, want ik kan mij niet van de al dan niet flauwe indruk ontmaken, dat die Charles Michel het verschil tussen racisme en realisme niet echt goed begrijpt.

Realisme in de zin van: Levensinstelling van iemand die zich laat leiden door de werkelijkheid ...

En uiteindelijk kweekt het systeem zelf de racisten, migratiebeleid dat op niets trekt, grenzen open idiotie, multiculturele samenleving dat op niets trekt, dat Verenigde Europa wat op niets trekt en zo kan je nog wel even doorgaan dacht ik ...

Misschien vergat ik diegenen wel, die daar grof geld met weten te verdienen dat er een zootje, al dan niet ongeregeld, van te maken weer even ...

FB reacties hebben die enige waarde laat staan inhoud??
Ik gebruik die rommel niet.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 mei 2014 om 19:13.
Universalia is offline  
Oud 21 mei 2014, 19:11   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Kan je aantonen dat die 1% hoogste vermogens belastingvrij vergaard werden?
Die vraag is irrelevant. Relevant is: hoor jij bij die 1% hoogste vermogens? Zo neen, is het irrationeel van hen te verdedigen. Zo ja, moet je denken aan wat de Bijbel zegt: "Een kameel komt gemakkelijker door het oog van een naald dan een rijke in het koninkrijk van God."

Het wordt dus moeilijk, maar wel mogelijk, b.v. door solidair te zijn en het belang van de mensheid boven het eigen belang te plaatsen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 21 mei 2014, 19:30   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik associeerde je niet met die partij, ik had het alleen over die ene uitspraak. Zij zijn diegenen die die slogan voor het eerst hebben ingevoerd. Nu kan het natuurlijk ook zijn dat je die onafhankelijk van hen opnieuw hebt uitgevonden, zoals Newton en Leibniz onafhankelijk van elkaar dezelfde ontdekkingen deden (met een lang dispuut tussen Duitse en Engelse wetenschappers tot gevolg).

Echter, met de hedendaagse communicatietechnologie is het weinig waarschijnlijk dat je die slogan, die ik op dit forum meermaals heb kunnen lezen, ook in de originele Franse versie, nog niet bewust of onbewust hebt opgevangen. We zitten allemaal in hetzelfde web informatie, of je het wil of niet.

(Voor de fijnsten: tegenstribbelen heeft geen zin, je trekt er alleen maar nog meer de aandacht van l'universelle araignée mee; er bestaan andere technieken...)

Beste "Kallikles",

het is allerminst uitgesloten dat mijn 'onderbewustzijn' mij parten heeft gespeeld.

Het staat u niettemin vrij al dan niet te geloven dat "djimi' enige aanspraak maakt op 'universaliteit'.

"djimi" smeekt véél liever duizend-en-één keer op z'n blote knieën:

"GELOOF "djimi" NOOIT! Controleer! Verifieer! Zoek zélf en voor uzelf uit waarmee (en/of door wie) u uzelf wenst te (laten) bedotten!"

Fundamenteel-vrolijke groet,

"djimi"

djimi is nu online  
Oud 21 mei 2014, 19:37   #59
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

............en wie het daar niet mee eens die leggen we wel het zwijgen op............

Zo gaat het meestal toch als er slechts één rationele keuze is.
Ulrik is offline  
Oud 21 mei 2014, 19:43   #60
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Eigenlijk niet, de Franstalige partijen hebben niets zinnigs in te brengen.
U kunt zich bijvoorbeeld met recht en reden gerust afvragen:
Heeft het zin om tijd te gaan verliezen met een partij wiens opperhoofd niet kan/mag/kan/durft ?
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be