![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga niemand in zijn hangmat schoppen, maar eruit. Fundamenteel verschil. Werken nondedju! Iedere kiezer een gelijk gewicht is gewoon fundamentele eerlijke democratie of wil u terug naar het cijns systeem. Of hoe sostalistischer je bent hoe meer stemmen je krijgt. Laatst gewijzigd door stuyckp : 28 mei 2014 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() N-VA is tegen een federale kieskring.
Vlaams Belang is ook tegen. Hoeveel nationalistische partijen ken je nog? Laatst gewijzigd door Robinus V : 28 mei 2014 om 21:24. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je een provincie met iets meer dan gemiddeld stemgerechtigden per zetel een zetel bijgeeft, dan is het plots een provincie met verhoudingsgewijs weinig stemgerechtigden per zetel. Een zetel minder bij weinig stemgerechtigden per zetel geeft dan weer te veel stemgerechtigden per zetel. Het zal nooit helemaal kloppen. Het kan alleen kloppen bij een federale kieskring. |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() N-VA is duidelijk bij monde van BDW niet tegen een allesoverkoepelende federale kieskring als iedere stem even zwaar weegt (gelijkwaardig is) en allerlei ondemocratische grendels of vooraf bepaalde quota opgeruimd worden. Helaas onze franstalige medelandgenoten willen hiervan niet weten en wensen hun huidig privilege behouden. Dit laatste is trouwens reeds een eeuw hun politiek. Zij hebben zich steeds verzet tegen de aanpassing van de zetelaantallen, die demografisch volgens de Grondwet de Nederlandstaligen in dit land toekwamen.
|
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Omdat het geen gelijkwaardige kieskring zou worden, de kieskringen zelf zouden ook aangepast moeten worden naar gelijke inwoneraantallen. Nu zijn die verdeeld naar grondgebied wat eigenlijk volledig achterhaald is.
|
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik heb die uitspraak van De Wever daarover nooit gezien. Enkel uitspraken van N-VA'ers die ertegen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() In mijn voorstel gaat het om een federale kieskring voor alle 150 zetels, he. Er zijn dan geen andere kieskringen meer.
|
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België dus toch maar best 'splitsen' de beste optie?
Of ik heb het weer niet goed begrepen dat kan ook best. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de tabel niet zelf gemaakt, maar ik weet wel dat hij gemaakt is op het ogenblik dat er voor de laatste tellingen nog troubles waren met de informatica.
Voor de rest klopt het algemene plaatje wel degelijk. Ik post hier trouwens met de regelmaat van een klok het cijfertabelletje van de vorige verkiezingen, dus van 2010:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Thuis blijven, of blanco stemmen was de boodschap. Wie niet wil luisteren moet de gevolgen maar zelf dragen. Laatst gewijzigd door pajoske : 30 mei 2014 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk "In den Volkschmond"
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Ik heb er nochtans nog al historische onzin op gelezen ...
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() U gebruikt wel heel erg graag de . toets, nietwaar ?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |