Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2014, 06:07   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
N-VA is de grootste partij van ons land. N-VA heeft meer zetels dan CD&V & Open VLD opgeteld.

Sinds 2007 is N-VA er enkel maar vooruit op gegaan bij de verkiezingen. Dat schept verwachtingen.
Dat schept inderdaad verwachtingen, maar wat heeft dat met dit te maken?

Op de gevel van VRT-journalist Peter Verlinden, getrouwd met een 'zwarte
Citaat:
vrouw' en vader van een 'bruine dochter', werd 'NEGERS!' gekalkt. Hij grijpt het voorval aan om N-VA, dat het Vlaams Belang leegzoog, op te roepen om duidelijk stelling in te nemen tegen racisme. 'Een term als 'verbruining' moet taboe blijven.'
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 06:08   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Neen hoor, kijk maar naar Terzake. Ze geven commentaar op de NVA niet omdat ze de grootste partij is op zich maar ook omdat ze zogezegd maar niet bewezen, het VB heeft leeg gezogen en dat de overgelopen stemmers zogezegd mensen zijn die dergelijke praat gewoon zijn. Moest het zijn omdat de NVA de grootste partij is, dan geen probleem. Als racisme slecht is, dan kots ik ook bij de houding die deze personen innemen. Zo hautain en vooringenomen, een journalist onwaardig.
Inderdaad, dat is het punt waar het om gaat.
Oud 3 juni 2014, 06:10   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier bestaat al een draad over.
Oud 3 juni 2014, 06:16   #44
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Terecht dat men hier de N-VA aanpakt want …
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knack.jpg‎
Bekeken: 285
Grootte:  22,3 KB
ID: 94388  

jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 06:20   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil eens zien op wie de EX VB stemmers stemden.
Er kunnen studies naar gedaan worden maar echt zeker zullen wij het nooit weten.

Stel dat een deel van de OVLD stemmers nu op de N-VA stemden wegens hun economisch programma.
Stel dat een deel van de CD&V stemmers nu op de N-VA stemden wegens hun houding i.v.m. het confederalisme.

Vanwaar komen dan de stemmen die ervoor zorgden dat dat deze partijen niet achteruit gingen?
Oud 3 juni 2014, 06:22   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Terecht dat men hier de N-VA aanpakt want …
Vandaar dat Peumans zoveel stemmen haalde (het meeste in Limburg).
Vandaar dat Homans zoveel stemmen haalde (het meeste in Antwerpen voor de Vlaamse verkiezingen).

Volgens mij is het gewone toogpraat, in procenten kan je veel uitleggen, in echte naamstemmen spant de N-VA natuurlijk de kroon.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 3 juni 2014 om 06:27.
Oud 3 juni 2014, 07:57   #47
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het kan U toch niet verwonderen dat uitgesproken de VRT, de met de kultuurverrijkers meeheulende bende, hier onmiddellijk gebruik van maakt om het zgn. racisme aan te kaak te stellen. Ik zeg zgn. racisme want dat racisme komt altijd van de blanke man naar een gekleurde toe. De mensen en feiten met naam noemen is geen racisme. Is hij met een negerin getrouwd of niet. Beschouwen wij het als een belediging indien men ons een blanke noemt ?

Laten we hopen dat Peter vlug verplicht zal zijn te verhuizen naar het land van zijn vrouw. Dat zullen dan toch al 2 cultuurverrijkers minder zijn.

Enfin, welkom in the place to be, waar we zulke rode kultuurratten nog in hun blootje kunnen zetten.
Ik vind "neger" ook geen scheldwoord, maar als het op je gevel geklad wordt, lijkt het me wel degelijk bedoeld als scheldwoord en als een uiting van racisme.
Erg dat sommigen dit proberen goed te praten.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:05   #48
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik vind "neger" ook geen scheldwoord, maar als het op je gevel geklad wordt, lijkt het me wel degelijk bedoeld als scheldwoord en als een uiting van racisme.
Je moet die kerel niet onderschatten.
De kans bestaat dat hij het zelf gedaan heeft om hem een alibi te geven om in een opiniestuk de N-VA wat te bekladden.
Zo een beetje dezelfde figuur als Hemmerechts , opkomen voor democratie en vrije mening maar ondertussen wel de verkiezingsaffiches van het VB van de muur scheuren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:10   #49
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik las in één van de artikels dat de 'graffiti' aangebracht werd met krijt...

Met KRIJT?!?

En dan mag een mens zich geen vragen stellen?

Ik zie hier in Brussel veel grafitti. Met verf, zuur, alcoolstiften, gekrast...
Maar met krijt?...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:13   #50
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat Verlinden doet is een onrecht dat hem is aangedaan politiek recupereren, mocht de SP A het succes van NVA hebben geboekt dan zou dit incident nooit op dergelijke manier de media gehaald hebben.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:22   #51
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Met KRIJT?!?

Maar met krijt?...
Misschien wel een leraar ?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:22   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Met dit drama in gedachten denk ik terug aan een gelijkaardig drama een kwart eeuw geleden.

Situatie: een nieuwgebouwde wijk, jonge mensen met kleine kinderen.

Eén van de bewoners is "de chinees" van het restaurant van het dorp.

Op een bepaald ogenblik komt de politie aan de deur want de chinees had klacht neergelegd. Waarover?

Wel, bij die jonge kinderen zaten twee meisjes, net in het eerste studiejaar. Het ene meisje was buurmeisje van "de chinees", het andere meisje was mijn dochter.

Wat was er gebeurd? Het buurmeisje van de chinees had thuis blijkbaar dikwijls de Antwerpse uitdrukking gehoord "met alle chinezen maar niet met den deze"
.... en mijn dochter kon dat al helemaal schrijven.... op de muur van de garage van "de chinees".

Gelukkig dat het toen niet in de krant is gekomen. Beide schuldige racisten hebben een reprimande gekregen, zowel van de ouders als de politie. (ik moet er wij bijzeggen dat zowel de ouders �*ls de politie écht wel hun best deden om niet in lachen uit te barsten.)
Zoon van "de chinees" (trouwens een goede vriend van me) kon er ook mee lachen, probleem was dat zijn ouders geen Nederlands begrepen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 juni 2014 om 08:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:49   #53
giserke
Banneling

Standaard

Burger vraagt VRT journalisten niet aan politieke recuperatie te doen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:51   #54
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

N-VA is inderdaad niet racistisch, maar het kan misschien geen kwaad dat ze hun van het VB overgekomen kiezers daar nog eens extra op wijzen.

Wat ik dan weer "zum kotzen" vind, is deze racistische actie.
Waarom zou N-VA een uitspraak moeten doen waarvoor geen motief of reden voor is?
Wat heeft N-VA nu te maken met het bekladden van zijn huis?

Dat ventje is kwaadaardig van de grauwste soort.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:57   #55
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je moet die kerel niet onderschatten.
De kans bestaat dat hij het zelf gedaan heeft om hem een alibi te geven om in een opiniestuk de N-VA wat te bekladden.
Precies. Mij deed het denken aan Jan Fabre, die beweerde in elkaar geslagen te zijn door zeven man met knuppels, maar niet de moeite nam om aangifte te doen bij de politie. En dit om de aandacht af te leiden van zijn voorgeschiedenis als dierenbeul.

Het islamo-fascisme neemt de laatste jaren in onze contreien zo'n drieste vormen aan dat niemand er nog naast kan kijken. Dus is het alle hens aan dek om dit vervelende fait-divers te maskeren. Desnoods door wat prutswerk in krijt op te blazen tot nationaal nieuws, en de Vlaming nogmaals de schuld te geven van alles wat er misloopt op vlak van integratie.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 09:03   #56
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord staat toch in het artikel zelf:
"om een oproep te doen aan N-VA om aan haar nieuwe aanhangers, die volgens hem grotendeels van het Vlaams Belang overkomen, duidelijk te maken 'dat een term als 'verbruining' taboe moet zijn en blijven, dat de indeling van de Vlaamse (!) bevolking op grond van een huidskleur absoluut onaanvaardbaar is.'"
"Ik kijk nu uit naar hoe de grootste partij van Vlaanderen zal omgaan met die nieuwe aanhangers, die van hun vroegere boegbeelden, zoals Filip Dewinter, geleerd hadden dat een flinke dosis racisme in de politiek helemaal geen kwaad kan, wel integendeel."

N-VA is inderdaad niet racistisch, maar het kan misschien geen kwaad dat ze hun van het VB overgekomen kiezers daar nog eens extra op wijzen.

Wat ik dan weer "zum kotzen" vind, is deze racistische actie.
1. Hier pretendeert u te weten dat heel wat kiezers van VB overgelopen zijn naar N-VA en niet naar de andere partijen. Graag had ik daar een bron voor gehad. Naar mijn weten is de stemming nog steeds geheim

2. Hier gaat u er ook vanuit dat ex VB kiezers een aura van racisme met zich meedragen. U stigmatiseert hiermee een aanzienlijk deel van de Vlaamse bevolking en u gaat dan een beetje zeggen dat stigmatisering "zum kotsen" is. Blijkbaar is stigmatisering geen probleem als het vanuit links politiek correcte hoek komt nietwaar.

3. NVA heeft geen bal te maken met het bekladden van het huis van deze "journalist". Wat dus echt "zum kotsen" is, is de politieke recuperatie van een journalist die objectief zou moeten blijven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 juni 2014 om 09:04.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 09:05   #57
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Burger vraagt VRT journalisten niet aan politieke recuperatie te doen.
En dan te bedenken dat enkele weken geleden een journalist de islam in SA niet de meest achterlijke variant mocht noemen.
Een politieke partij in het midden van de coalitie onderhandelingen af branden mag blijkbaar wel.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 09:07   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2. Hier gaat u er ook vanuit dat ex VB kiezers een aura van racisme met zich meedragen. U stigmatiseert hiermee een aanzienlijk deel van de Vlaamse bevolking en u gaat dan een beetje zeggen dat stigmatisering "zum kotsen" is. Blijkbaar is stigmatisering geen probleem als het vanuit links politiek correcte hoek komt nietwaar.
een mestkever blijft een mestkever zullen ze op de Reyerslaan denken. (dat mag wèl, is niet racistisch en volkomen toelaatbaar, vraag het aan superbelastingbetaler De Gucht).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 juni 2014, 09:10   #59
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Met KRIJT?!?

Maar met krijt?...
Misschien snotapen die stoer wilden doen maar niet aan verfbussen geraken? De KKK-versie van belleke-trek?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 09:14   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Misschien snotapen die stoer wilden doen maar niet aan verfbussen geraken? De KKK-versie van belleke-trek?
nagel op de kop waarschijnlijk:

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=45

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be