![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We kunnen dat begrijpen van iemand die gewend is enkel Tourtellekes te drinken. Van alcohol in jouw bier zou jouw wartaal enkel nog verergeren. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens, t'is een publiek geheim, dat het Belgische bier, wereldwijd wordt geprezen, voor zijn kwaliteit.8)
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
EKU heeft bieren die gaan van ongeveer 2% tot 13,6% alcohol. Dat is inderdaad sterk en heel ongewoon voor bieren uit Duitsland. Heeft u al Warsteiner gedronken? Dat is een pils, maar van een veel betere kwaliteit dan Jupiler, Maes en Stella samen. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vlaanderen en Wallonië zijn ficties. Eigenlijk bestaan ze niet, behalve dan op TV en bij politici. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kölsch is een aparte biersoort. Niet echt lekker. Warsteiner is echter geen Kölsch. |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb je je bevindingen ook al eens aan je Waalse broeders proberen te verkopen, Hans? En lukte het?
|
|
|
|
#53 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#54 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#55 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
http://home2.scarlet.be/kmdschou/artikel%20blz%201.htm De VEV-ondervoorzitter wordt geinterviewd: [font=Times New Roman] Citaat:
Blijkbaar is het daar dikwijls ambras binnen het VEV. Het verdwijnen van het federale loket is dus wèl een nadeel, zo blijkt. En de volgende vraag is nog interessanter: Citaat:
Citaat:
Het antwoord van VEV-ondervoorzitter: [font=Times New Roman][size=3][font=Times New Roman] Citaat:
De meeste Belgen geraken niet wijs uit hun eigen staatsstructuur, laat staan dat de Amerikanen, Fransen, Engelsen... er aan uit kunnen.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 18 september 2004 om 23:28. |
|||||
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Me dunkt dat buitenlanders niet het criterium zijn om over een eigen staatsstructuur te oordelen. |
|
|
|
|
|
|
#57 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Een Fransman die een Duvel drinkt, weet dat hij een Belgisch bier drinkt. De Flaminganten proberen met hun nutteloze regionaliseringen het buitenland uit te leggen dat ze VLAAMS bier drinken. Maar dat blijkt ten eerste slecht voor de portefeuille van de producenten, en ten tweede averechts te werken. Kort gezegd: slecht voor de economie. De flaminganten willen ondanks alles hun VLAAMS etiket op alle producten plakken die uit Vlaanderen afkomstig zijn. Maar dat heeft gewoon geen zin! Voor de buitenlandse consument verandert er echter niets. Of dat een bier nu uit Vlaanderen of Wallonië komt, dat heeft niets te maken met het verschil van ondergrond, het verschil van klimaat, maar louter om politieke redenen. En dat is schandalig. Laat de buitenlandse consument gewoon met rust, en laat ze genieten van het door HEN gevraagde BELGISCH bier.
|
|
|
|
#59 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#60 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nog een goed voorbeeld is Witloof. Dat is ook in het buitenland gekend als een Belgisch product. Tegenwoordig vindt men in de warenhuizen al verpakkingen met het Vlaams Gewest logo op. Waarschijnlijk heeft ook dat iets te maken met die regionalisatie van de exportsteun. Ik vertik het dan ook om die flamingantische zooi te kopen. Ik koop het enkel als er een Belgische vlag op staat, zoals ik het steeds gekend heb. Ook dat heeft niets met Belgicisme te maken, maar met marketing. En daar zijn de flaminganten duidelijk héél slecht in.
Wat is het volgende? Flemish chocolates?
|