![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het KI (kadastraal inkomen - schatting inkomsten door verhuring) is één ding, en de opcentiemen van de provincies en vooral gemeenten zijn dan weer een ander verhaal. Maar als deze laatste de pan uitswingen kan het inderdaad zijn dat het verband tussen de huur en de te betalen onroerende voorheffing, ver te zoeken is. Maar als deze laatste zodanig zijn, dat ze groter worden dan de inkomsten door verhuring, wie gaat er dan nog verhuren ? (en in uitbreiding nog eigenaar willen zijn, dan kan men beter huren).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet gewoon belastingen hebben ongeacht waarop om dat alles te kunnen betalen. Een belasting moet je niet heffen op bepaalde dingen op basis van wat je ermee wilt betalen. Een belasting moet je heffen op bepaalde dingen op basis van welke belasting het minst schadelijk is om daarna de meest nuttige zaken ermee te kunnen betalen. Focus op de effecten in plaats van focus op traditie en de traditionele drogargumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Die mensen in villa's mogen een pak meer belast worden op hun meerwaarden op aandelen, onder andere. Maar de opcentiemen op de roerende verheffing op gebouwen (en de roerende voorheffing op gebouwen op zich) dient wat mij betreft volledig te verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Een rijke dient percentueel even veel te betalen als een andere. Als dat bereikt kan worden, dan aanzie ik dat al als een zeer grote verwezenlijking. Als iemand die tien keer meer verdient maar dubbel zoveel onroerende voorheffing betaalt, dan betalen zij veel minder als percentage van hun inkomsten. Van de armen een groter percentage afpakken aanzie ik niet als gezonde financiën.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, in uw systeem, komt elke zoveel jaar "de ambtenaar" eens kijken of uw woning niet verbeterd is. En beslist dan hoeveel de verhuurwaarde zou moeten zijn, naar gelang lokatie en staat van de woning. Ik denk dat zeer goedkoop behangpapier met schimmelpatroon een goeie investering zal zijn.
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u die opcentiemen wegneemt, zullen de andere belastingen en retributies ferm omhoog moeten. Die zijn - zeker de retributies - ook degressief.
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat die kwispels gewoon wegblijven, een bekwaam ambtenaar die niet in mijn zakken gaat zitten, nog nooit tegengekomen. Onbekwame ambtenaren die wel in mijn zakken zitten, maar al te dikwijls.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 juni 2014 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeie advokaat blijkbaar, of een onbekwame tegenpartij. Hier heb ik andere ervaringen.
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk had ik geen gelijk, ik ben te autochtoon.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weer wat maanden later, kreeg ik mijn herziening en werd mijn verzoek ingewilligd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha, dat geeft dus alleen weer dat de eerste herschatting uit de duim gezogen was.
Bekwaam?
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nadat ik mijn huis gekocht had kreeg ik de brief van het kadaster die duidelijk fout was omdat volgens hen onze gevel een meter breder was dan de realiteit. Dat kwam overeen met het huis naast ons dat in opbouw was.
Geschreven, en ze gaven toe dat ze zich vergist hadden maar dat dat geen verschil maakte in KI. Nu maakt 6 of 7 meter gevelbreedte volgens mij toch wel een flink verschil in oppervlakte voor een bel-etage rijhuis. Niet zo volgens de exoterische en niet-euclidische geometrie van het kadaster.