Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2014, 21:37   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Als Marokkanen tot het blanke ras behoren, hoe kan een blanke dan racistisch zijn tegenover een andere blanke?
Ooit kreeg ik het aan de stok met een Hollander en die verweet mij ook van racist te zijn. Dus met andere woorden, die Hollander vond van zichzelf ook dat hij tot een ander ras behoorde.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 21:48   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Marokkanen en Turken zijn totaal andere volkeren. Ze verschillen meer dan West-Europeanen en Russen. Turken vinden het bijvoorbeeld helemaal niet leuk dat ze soms onder dezelfde noemer als Arabieren worden gebracht. Natuurlijk kan er dan sprake zijn van racisme.
Hoezo? U spreekt over culturele verschillen om dan naar het einde, in weerwil van uw eigen redenering, dan te stellen dat het "natuurlijk" om racisme gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 21:52   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Niet noodzakelijk, de dader van het racistische incident was immers zo goed als onmiddellijk bekend, men heeft dat enkel niet willen communiceren om oplopende spanningen te vermijden.
Inderdaad, zelf ook al meegemaakt jaren geleden.

Twee Marokkanen waren opgepakt door de rijkswacht van de Kortevlierstraat in Antwerpen. In minder dan geen tijd zag het zwart van de Marokkanen daar waar de Kortevlierstraat grenst aan de Kloosterstraat. Een korte tijd later kwam er een zwarte mooi blinkende BMW van het extra dure type aangereden met daarin twee netjes opgeklede Marokkaanse mannen welke zich naar de rijkswachtkazerne begaven. Geen tien minuten daarna kwamen de aangehouden Marokkanen onder luid gejubel en Victoria geschreeuw terug buiten uit de kazerne.

Wanneer er anders ergens in een van de vele drankgelegenheden aldaar een scheet verkeerd gelaten werd en, de politie moest interveniëren stond het de dag daarop zeker te lezen in de Frut. Nu dat heel de wijk zo wat op stelten stond, nergens iets van gezien in de pers.
Oud 10 juni 2014, 22:01   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Marokkanen en Turken zijn totaal andere volkeren. Ze verschillen meer dan West-Europeanen en Russen. Turken vinden het bijvoorbeeld helemaal niet leuk dat ze soms onder dezelfde noemer als Arabieren worden gebracht. Natuurlijk kan er dan sprake zijn van racisme.
Dat is waar. bv.
De Driekoningenstraat en Statiestraat te Bergem liep dwars door een woongebied. Langs de ene kant woonden voornamelijk Marokkanen en langs de ander kant waren het eerder Turken. Daar moest ge niet proberen een huis aan een Turk te verkopen dat gelegen was in de kant waar er Marokkanen woonden en omgekeerd, een huis te verkopen aan een Marokkaan in de buurt waar de Turken woonden, want dat ging gegarandeerd niet. Maar let op, wij moeten beide aanvaren alsof het Belgen zijn, en als je dat niet doet wordt je verweten een racist te zijn.

Hier is de definitie van een racist, wanneer je autochtoon bent en je durft een zwarte een neger noemen en als je durft te eten bij een Chinees restaurant uit een bord met mes en vork in plaats van uit een kommetje met chopsticks.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 juni 2014 om 22:07.
Oud 10 juni 2014, 23:42   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Het De Witte centrum zwijgt ook in alle talen.
Het zoveelste bewijs van de hypocrisie van dat spionnencentrum.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 23:54   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
In theorie, de veroordeling en benoeming van racisme is in de praktijk grotendeels afhankelijk van het profiel van de dader.
Het incident dateert al van vorige week donderdag, men wist toen al waar de dader moest gezocht worden, mocht het om een Vlaamse jongen gaan dat hadden weekendedities van kranten en nieuwsbulletins hier grootschalig mee uitgepakt.
Inderdaad !

Toen enkele jaren geleden een bende Turken een fysiek raciale aanval pleegden op een groep Joodse schoolkinderen stelden ze zich geen burgelijk partij.

Toen ik hen in een mail naar de reden vroeg waarom kreeg ik als antwoord dat het niet meer relevant was daar de zaak al in handen van het gerecht was.
Nochtans stelden ze zich wél burgelijk partij in zaken zoals Van Temshe,Belkacem e.a alhoewel die zaken ook in handen van het gerecht waren.

Van hypocrisie gesproken !

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 juni 2014 om 23:54.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 08:29   #47
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? U spreekt over culturele verschillen om dan naar het einde, in weerwil van uw eigen redenering, dan te stellen dat het "natuurlijk" om racisme gaat.
Ik spreek helemaal niet over culturele verschillen. Arabieren en Turken zijn totaal andere volkeren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 16:18   #48
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Twee Marokkanen waren opgepakt door de rijkswacht van de Kortevlierstraat in Antwerpen. In minder dan geen tijd zag het zwart van de Marokkanen daar waar de Kortevlierstraat grenst aan de Kloosterstraat. Een korte tijd later kwam er een zwarte mooi blinkende BMW van het extra dure type aangereden met daarin twee netjes opgeklede Marokkaanse mannen welke zich naar de rijkswachtkazerne begaven. Geen tien minuten daarna kwamen de aangehouden Marokkanen onder luid gejubel en Victoria geschreeuw terug buiten uit de kazerne.

Wanneer er anders ergens in een van de vele drankgelegenheden aldaar een scheet verkeerd gelaten werd en, de politie moest interveniëren stond het de dag daarop zeker te lezen in de Frut. Nu dat heel de wijk zo wat op stelten stond, nergens iets van gezien in de pers.
Ik meen mij dat incident te herinneren. Ging het niet om twee drugsdealers die zich tijdens de achtervolging door de rijkswacht hadden verstopt in een superette in de Provinciestraat? Kort daarop braken er relletjes uit in de Carnotstraat, en om escalatie te vermijden stuurde de burgemeester (Cools?) twee onderhandelaars vergezeld van een politie-agente naar de Korte Vlierstraat.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 11 juni 2014 om 16:19.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 16:56   #49
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Over de interactie van Turken met Marokkanen valt veel te zeggen.
Zo las ik in de krant dat een Turkse jongen ging met een Marokkaans meisje . Ja, leuk toch, multicul?
Hem werd de hersens ingeslagen door haar broertje met een ijzeren pijp.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...p-school.dhtml
"Haar broer kan niet aanvaarden dat we samen zijn. Turken en Marokkanen: in zijn hoofd is dat verboden. Marokkanen moeten met Marokkanen zijn, Turken met Turken. Dat soort van racisme komt nog heel veel voor tussen onze twee gemeenschappen."
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 17:39   #50
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Zo las ik in de krant dat een Turkse jongen ging met een Marokkaans meisje . Ja, leuk toch, multicul?
"Haar broer kan niet aanvaarden dat we samen zijn. Turken en Marokkanen: in zijn hoofd is dat verboden. Marokkanen moeten met Marokkanen zijn, Turken met Turken. Dat soort van racisme komt nog heel veel voor tussen onze twee gemeenschappen."
En alleen de blanke krijgt het CGKR achter hem / haar aan. Het CGKR discrimineert zelf!
Oud 11 juni 2014, 18:06   #51
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Twee Marokkanen waren opgepakt door de rijkswacht van de Kortevlierstraat in Antwerpen. In minder dan geen tijd zag het zwart van de Marokkanen daar waar de Kortevlierstraat grenst aan de Kloosterstraat.
Gezien het slachtoffer in de Kempen van Turkse komaf is, denk ik dat men een reactie uit die hoek heeft willen beheersen.

Een familielid van mij is ooit de dupe geweest van een gelijkaardig racistisch incident, van een relatie was zelfs niet eens sprake maar voor een neefje van het betrokken moslimmeisje bleek zelfs vriendschappelijke omgang al een brug te ver.
Gelukkig waren de gevolgen minder ernstig.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 18:16   #52
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Een turk word half-dood geklopt, omdat hij een Turk is, maar nergens wordt het R-woord gebruikt. Ra-ra hoe komt dat?

http://www.gva.be/regio-kempen/mol/j...-vriendin.aspx

Zolang er maar geen worstjes op het schoolfeest worden uitgedeeld...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 18:22   #53
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En alleen de blanke krijgt het CGKR achter hem / haar aan. Het CGKR discrimineert zelf!
Alleen de blanke? Het was anders wel het CGKR dat zich burgerlijke partij heeft gesteld tegen Belkacem. En ook tegen die pleger van de aanslag in het Joods Museum gaan ze zich burgerlijke partij stellen.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 19:20   #54
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Liesbeth Homans (N-VA) zegt :

"Racisme is een relatief begrip"

Ik geef haar mijn volledig gelijk! (ook al ben ik absoluut geen N-VA'er)

Vandaag de dag is Racist eerder een scheldwoord, zeker geen objectief begrip voor wat het eigenlijk zou moeten zijn.

Een immigrant gebruikt vandaag de dag iets te vaak dat 'R-woord' zonder die echt objectieve reden wat het echt zou moeten betekenen.
.
Dan denk ik bv. aan "Zwarte Piet" waar ik zelfs een discussie over gestart ben.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 20:17   #55
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Alleen de blanke? Het was anders wel het CGKR dat zich burgerlijke partij heeft gesteld tegen Belkacem. En ook tegen die pleger van de aanslag in het Joods Museum gaan ze zich burgerlijke partij stellen.
Het Cgkr verwijst in haar omschrijving “ wat is racisme” anders wel expliciet naar extreem-rechts.
Ik vind het niet kunnen dat dergelijke organisatie al bij voorbaat in een bepaalde richting wijst.
Het bevestigd ook wat zich in de media en politiek afspeelt, waar het benoemen en veroordelen van racisme vooral afhankelijk is van het profiel van de dader.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 20:24   #56
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook als het om individuele gevallen gaat en het slachtoffer geen klacht indient?
Ik weet dat ze zich bv. tegen Belkacem burgerlijke partij hebben gesteld, en ook in de zaak van de moordpartij in het Joods Museum overwegen ze zich burgerlijke partij te stellen, maar dat zijn zaken die wel het "individuele" overstijgen, omdat dat zaken van algemeen belang zijn.
Ik zie echt niet in waarom die toestand rond dat Joods Museum het algemeen belang dient.
Het is nog steeds individueel, alleen een iets grotere groep mensen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 20:26   #57
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Niks nieuws onder de zon.
Zo worden Marrokaanse meisjes wel eens naar de imam gebracht voor een duiveluitdrijving omdat ze een relatie hebben met een Vlaamse jongen.
Ik vind dat dit veel zegt over de manier waarop ze over ons denken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 22:39   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zolang er maar geen worstjes op het schoolfeest worden uitgedeeld...
Ik denk dat dat geen groot probleem is hoor.

Hier in Oostende in een school waar NT2 gegeven wordt geeft de school na afloop steeds een grote BQ, en geloof het of niet, hoofddoek of geen hoofddoek, ik zie ze daar allemaal goed hun kaske vol slaan. Als het al niet met varkensribbetjes of worstjes is, wat ze vreten heeft er in ieder geval bij gelegen en wordt op de zelfde gril gebakken.
Oud 11 juni 2014, 23:20   #59
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik zie echt niet in waarom die toestand rond dat Joods Museum het algemeen belang dient.
Het is nog steeds individueel, alleen een iets grotere groep mensen.
Als zou blijken dat het motief antisemitisme was, is het wel "van algemeen belang".
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 08:37   #60
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pro forma, meer niet. laat u toch niet vangen. Trouwens heeft u ondertussen nog iets vernomen van deze burgerlijke partijstellingen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be