Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Mag een konklijk opdrachthouder het colloque singulier doorbreken ?
1. Ja. 19 63,33%
2. Neen. 10 33,33%
3. Ja, maar enkel achterbaks. 4 13,33%
4. Neen, ook niet achterbaks. 3 10,00%
5. Prins Laurent for president. 4 13,33%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 25 juni 2014, 11:40   #41
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://static.tijd.be/upload/notadewever-176949.pdf

Koninklijk informateur Bart De Wever doorbreekt het Koninklijk colloque singulier door zijn informateursnota gericht aan de Koning integraal in de pers te smijten nog voor de Koning er inzag van heeft gekregen.

Het gaat hier niet om een slordigheid. Het gaat om een digitale pdf-versie van de nota die klaargemaakt is voor publicatie. Het is dus niet een werktekst maar een finale versie. Deze versie is digitaal rondgestuurd en iedereen met internettoegang kan deze van het internet plukken.
'k Wil het nog wel eens herhalen, hoor :
""""Het colloque singulier is de zwijgplicht die van kracht is nadat men door de Koning der Belgen in audiëntie is ontvangen."""

Jij hebt dus de bewijzen dat BDW die nota gelekt heeft ?
Niemand anders was in het bezit van die tekst ? """Lees hier de integrale tekst van de nota die informateur Bart De Wever dinsdag aan CD&V, MR en CDH bezorgde. """ http://www.standaard.be/cnt/dmf20140625_01154511
Oud 25 juni 2014, 14:14   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@Klojo

De nota is niet geadresseerd aan CD&V, MR of cdH. De nota is geadresseerd aan de Koning. Het grote publiek krijgt de nota te zien nog voor Bart De Wever bij de Koning is langs geweest.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 juni 2014, 14:20   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Klojo

De nota is niet geadresseerd aan CD&V, MR of cdH. De nota is geadresseerd aan de Koning. Het grote publiek krijgt de nota te zien nog voor Bart De Wever bij de Koning is langs geweest.
Alsof de koning iemand kan schelen. 't Is al erg genoeg dat hij met die zaken gemoeid is. Lintjes knippen, op foto's van koekendozen staan en naar het publiek zwaaien, maar met de regeringsvorming bezig zijn? Kom, kom.
Oud 25 juni 2014, 14:28   #44
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Alsof de koning iemand kan schelen. 't Is al erg genoeg dat hij met die zaken gemoeid is. Lintjes knippen, op foto's van koekendozen staan en naar het publiek zwaaien, maar met de regeringsvorming bezig zijn? Kom, kom.
Naar de foetbal gaan kijken en het verschil niet weten tussen Lukaku en Origi

Nuja, 't was de koningin, but still ..
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 14:39   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Naar de foetbal gaan kijken en het verschil niet weten tussen Lukaku en Origi

Nuja, 't was de koningin, but still ..
ik vond het héél erg pijnlijk voor Lukaku.
Hopelijk mag hij nadien toch nog eens in alle discretie op de koffie bij de kwien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 25 juni 2014, 14:49   #46
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
@Klojo

Dus elke tekst die ik aan mijn chef (hier mede-onderhandelaars) voorleg ter goedkeuring, en die begint met de aanhef 'Sire' (en die in die periode gelekt wordt) is eigenlijk een tekst die ik eerst aan die 'Sire' had moeten laten lezen ?
Oud 25 juni 2014, 22:18   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dus elke tekst die ik aan mijn chef (hier mede-onderhandelaars) voorleg ter goedkeuring, en die begint met de aanhef 'Sire' (en die in die periode gelekt wordt) is eigenlijk een tekst die ik eerst aan die 'Sire' had moeten laten lezen ?
Ja.

Het is nogal van de pot gerukt om de "mede-onderhandelaars" van de politieke partijen te adresseren met "Sire".

Het was trouwens niet in het kader van de Koninklijke opdracht dat er een nota publiek werd gemaakt. Dat is het initiatief van Bart De Wever zelf. Het zou inderdaad kunnen dat Bart De Wever andere informatie aan de Koning heeft doorgegeven.

Zoals hij zelf aangeeft is politiek een toneelspel met overbetaalde acteurs die slechte acteerprestaties neerzetten. Bart De Wever heeft sinds zijn Koninklijke opdracht als clarificateur nog nooit zo'n minachting voor het colloque singulier aan de dag gelegd als nu.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 25 juni 2014, 22:22   #48
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik vond het héél erg pijnlijk voor Lukaku.
Hopelijk mag hij nadien toch nog eens in alle discretie op de koffie bij de kwien.
Sebiet heb ik nog medelijden met Lukaku
Eerst 2 brolmatchen spelen, en dan denkt er zo een geparachuteerde blauwbloed dat je een winning goal gemaakt hebt, maar het is concurrende collega die dat deed.

Ik hoop dat die jongen daar nog over komt ...
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 22:39   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.

Het is nogal van de pot gerukt om de "mede-onderhandelaars" van de politieke partijen te adresseren met "Sire".

Het was trouwens niet in het kader van de Koninklijke opdracht dat er een nota publiek werd gemaakt. Dat is het initiatief van Bart De Wever zelf. Het zou inderdaad kunnen dat Bart De Wever andere informatie aan de Koning heeft doorgegeven.

Zoals hij zelf aangeeft is politiek een toneelspel met overbetaalde acteurs die slechte acteerprestaties neerzetten. Bart De Wever heeft sinds zijn Koninklijke opdracht als clarificateur nog nooit zo'n minachting voor het colloque singulier aan de dag gelegd als nu.
belgiekske, de tijden veranderen...
"De tijd verslindt de steden, geen torens blijven staan"...
Boduo is offline  
Oud 25 juni 2014, 22:41   #50
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
We weten dat je graag frans spreekt, maar kan je u op dit forum uitdrukken in een taal die iedereen begrijpt ?

Pour les Flamands, la meme chose.
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 22:44   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten dat je graag frans spreekt,
Bron ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 juni 2014 om 22:45.
Oud 25 juni 2014, 22:45   #52
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
We weten dat je graag frans spreekt,
Bron ?
Uw login naam
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 23:01   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw login naam
Dat was een lichtzinnige ingeving op moment van registratie maar ik blijf koppig weigeren om een andere nick aan te maken.

Oud 25 juni 2014, 23:05   #54
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat was een lichtzinnige ingeving op moment van registratie maar ik blijf koppig weigeren om een andere nick aan te maken.
Ben je soms Jean-Pierre Van Rossem ?

Uw login naam is niet in synch met uw taalgebruik/avatar/onderschrift

Enkel oud VLD is pro-Belgie

Ben je Decroo ?

Laatst gewijzigd door Niko457 : 25 juni 2014 om 23:07.
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 23:48   #55
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
""""Het colloque singulier is de zwijgplicht die van kracht is nadat men door de Koning der Belgen in audiëntie is ontvangen."""
Jezus, wat een obscure zever uit een andere tijd.

De politicus die zich hier nog wenst aan te houden, is een antidemocraat.
Oud 25 juni 2014, 23:52   #56
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Jezus, wat een obscure zever uit een andere tijd.

De politicus die zich hier nog wenst aan te houden, is een antidemocraat.
Neen, er valt iets voor te zeggen. In andere context noemt dat gewoon beroepsgeheim. Politiekers hebben niet de plicht om alles te komen vertellen, en ik reken de koning hiermee ook even in bij politiekers.
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 23:55   #57
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het grote publiek krijgt de nota te zien nog voor Bart De Wever bij de Koning is langs geweest.
En volledig terecht. Het "grote publiek" betaalt ook voor die nota en is de opdrachtgever en chef van de informateur.
Oud 25 juni 2014, 23:57   #58
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, er valt iets voor te zeggen. In andere context noemt dat gewoon beroepsgeheim. Politiekers hebben niet de plicht om alles te komen vertellen, en ik reken de koning hiermee ook even in bij politiekers.
Het is Middeleeuwse onzin die in geen enkel beschaafd land nog bestaat.
Oud 26 juni 2014, 00:00   #59
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het is Middeleeuwse onzin die in geen enkel beschaafd land nog bestaat.
Ik vind ook dat de koning zich hiermee niet zou moeten moeien, yep.

Maar, er zijn nog koninkrijken (spijtig genoeg), 1tje ten Noorden van ons
Niko457 is offline  
Oud 26 juni 2014, 07:22   #60
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ja.

Ik doe de moeite niet meer om hier nog mijn tijd aan te verspillen......
Iemand die én niet begrijpt wat er in een tekst staat én nog altijd de definitie van een begrip niet kent, maar er wel blijft over doorzagen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be