![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sport is iets wat ge doet, niet iets waar ge als een zwart geel en rood gekleurd kieken naar zit te kijken half zat gezopen met de zoveelste pint in uw hand
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen. Het zijn geen echte, autochtone Belgen, maar genaturaliseerde Belgen. Om mee te doen aan een voetbalwedstrijd is dat zeker genoeg, maar hun oorsprong ligt niet hier. Ik vel hiermee geen waardeoordeel, maar een onderscheid moet gemaakt worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 25 juni 2014 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Hoe veel generaties moet je Belgische voorouders hebben om echte Belg te zijn? Moet je in België geboren zijn om echte Belg te zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk maar hoor schat, als je er leut aan hebt, zolang als ik er maar niet moet op zitten kijken op die massahysterie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Als zij zelf niet genaturaliseerd zijn, dan zijn hun ouders het. Hun wortels gaan niet zover terug in de regio, zodat men kan zeggen dat het "echte Belgen" zijn. Dat maakt hen als mensen niet noodzakelijk slechter, maar als Belgen ook niet echter.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als jij een partijtje tennnis zou spelen, zijn de toeschouwers dan ook "half zat gezopen met de zoveelste pint in hun hand"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() In België geboren zijn, en nogal wat generaties voorouders hebben die in België geboren zijn, helpt zeker al veel, ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet omdat een hond zijn jongen in het mandje van de kat gelegd heeft dat het daarom kittens zijn hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb niet de neiging om eerst iemands stamboom uit te pluizen alvorens hem/haar als "echte Belg" te beschouwen. Wat trouwens met "blanke" nieuwe Belgen, aan wiens fysionomie je niet kan zien dat hun roots elders liggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normaal wordt de regel gehanteerd van de derde generatie dacht ik. Maar heel goed ben ik daar ook niet van op de hoogte. Nu maakt dat voor mij in deze ook geen moer uit. Zolang ze hier van geboorte Belg zijn vind ik dat ze als Belg moeten gerekend worden. Maar als het iemand is die god weet waar aangekocht werd en dan in spoed hier Belg gebombardeerd is vind ik het niet kunnen. Overigens nu wer het hebben over aangekocht. Ik dacht dat mensenhandel verboden was. Ook dat schijnt niet zo te zijn als het maar om voetbal gaat.
Laatst gewijzigd door Garry : 25 juni 2014 om 09:33. |
![]() |
![]() |