![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook als u zulke aanpassingen moet uitvoeren, kunt u hierop beroep doen. Met deze discussie of de rol van de kerkfabriek heeft dat nu eenmaal niets te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;7217286]Maar valt het onderhoud van parochiekerken onder "monumentenzorg"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar een wil is, is een weg. Zodra de meerderheid in de politiek het er over eens is dat die relieken uit een donker verleden mogen verdwijnen, zullen ze ook verdwijnen, geklasseerd of niet. Het is slechts een kwestie van tijd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijheid van godsdienst... Ooit van gehoord? Voor het overige mag u ook denken wat u wilt over om het even welke godsdienst. Dus, waar ontwaart u nog een probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans wordt er flink wat gerestaureerd. Ik zie dus het omgekeerde van wat u beweert. Juist in het verleden ging er heel veel verloren, maar sedert de jaren zeventig zijn we ons in toenemende mate bewust geworden van de historische waarde van veel zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Er is geen enkele reden waarom de gemeente hier "voor de volledige kost" zou tussenkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloofsgeloof , een nutteloze verzinsel der mensheid !! Citaat:
![]() De hypokritsche & schijnheilige boodschappen tijdens een dienst !! Soms verandert die n ook in t !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 29 juni 2014 om 22:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij erkende monumenten kan dat het geval zijn. Meestal wordt dan een sleutel gehanteerd: zoveel voor de kerkfabriek, de gemeente en een andere subsidiërende overheid (gewest, provincie...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja hoor! Tenminste in het concrete geval dat ik hier net beschreef. Ik heb zelf het betreffende gemeenteraadsbesluit gelezen. En ik zou niet weten waarom dat in andere gemeentes anders zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen probleem dan wat mij betreft. Zoals ik al eerder zei: "De mooie en historisch waardevolle kerken, kathedralen en basilieken mogen gerust met overheidsgeld bewaard, onderhouden en zelfs gerestaureerd worden." En ik denk dat ik wel mag aannemen dat de meeste van dergelijke gebouwen wel degelijk als monument erkend zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja , maar waarom willen vele gelovige het anders ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag de naam van de gemeente. Ik wil dat immers even nagaan, daar ik zelf lid van een kerkfabriek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() christen unie in NL , sommige gelovige in de USA , en wat met Middle East ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |