![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Intussen hebben de Britten en de Amerikanen (die tonnen wapens leverden aan Saddam terwijl hij zijn beestachtigheden uitvoerde) wel duizenden onschuldige Irakezen gebombardeerd en ligt heel het land vol cluster bombs, verarmd uranium munitie (radioactief...) en zitten de meeste mensen daar zonder werk. Er is 20 miljard wederopbouwgeld spoorloos. Dat wederopbouwgeld komt van de petroleum van Irak! De Irakezen hebben NIET gevraagd dat de Amerikanen het land zouden verwoesten, bezetten en leegplunderen wat olie betreft. Ze zouden graag zelf beslissen hoe ze de brokken aan elkaar lijmen. Wat nu gebeurt is dat Dick Cheney en zijn ex-bedrijf (oh, ja hij heeft er niks meer mee te maken...) de petroleum verkoopt en de inkomsten die zullen... heel misschien ... in de toekomst ... wanneer het past... gaan naar... sommige ... dingen... in Irak of elders ... als het goed uitkomt. Slot van de redenering: Irakezen zijn geen bal waard, want we tellen de doden niet eens, bouwen hun land niet op maar braken het wel af zonder hun toestemming en hielden jarenlang Saddam aan de macht ook nadat hij Kuwait binnenviel en honderdduizenden mensen vermoordde. En dan misschien nog even vertellen dat de Nick Berg onthoofding opgezet spel was en niet uitgevoerd door Al Qaeda (of wie weet nog voor onzinnige terreurorganisatie). Een van de daders had een gouden ring aan. Nick Berg zat in Abu Ghraib en de timing was zo gekozen dat het net kwam nadat de folteringen van Abu Ghraib aan het licht gekomen waren. Terreur wordt dus gesponsord door mensen die oorlog willen voeren. Dat zijn mensen die leven van oorlog en er heel veel geld mee verdienen. De aanslagen van de 11de september waren opgezet door Amerikanen. Bekijk de video van In Plane Site. Er is een andere topic die daarover gaat.
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Legal system: ![]() ![]() based on communist legal theory and French civil law system Suffrage: ![]() ![]() 18 years of age; universal Executive branch: ![]() ![]() chief of state: President Tran Duc Luong (since 24 September 1997) head of government: Prime Minister Phan Van Khai (since 25 September 1997); First Deputy Prime Minister Nguyen Tan Dung (since 29 September 1997); Deputy Prime Ministers Vu Khoan (8 August 2002) and Pham Gia Khiem (since 29 September 1997) cabinet: Cabinet appointed by the president on the proposal of the prime minister and ratification of the National Assembly elections: president elected by the National Assembly from among its members for a five-year term; election last held 25 July 2002 (next to be held when National Assembly meets following legislative elections in 2007); prime minister appointed by the president from among the members of the National Assembly; deputy prime ministers appointed by the prime minister election results: Tran Duc Luong elected president; percent of National Assembly vote - NA Legislative branch: ![]() ![]() unicameral National Assembly or Quoc-Hoi (498 seats; members elected by popular vote to serve five-year terms) elections: last held 19 May 2002 (next to be held 2007) election results: percent of vote by party - CPV 90%, other 10% (the 10% are not CPV members but are approved by the CPV to stand for election); seats by party - CPV 447, CPV-approved 51 Judicial branch: ![]() ![]() Supreme People's Court (chief justice is elected for a five-year term by the National Assembly on the recommendation of the president) Political parties and leaders: ![]() ![]() only party - Communist Party of Vietnam or CPV [Nong Duc Manh, general secretary] Political pressure groups and leaders: ![]() ![]() none
![]() |
![]() |
#43 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wanneer Julles Van Op Den Hoek zich verschanst in Brugge met een groepje volgelingen en schiet op alles wat Iraans is, dan zegt de Iraanse pers dat Julles een bloedige fundamentalistische duivel is die keiveel varkensvlees eet en vrouwen haast in hun blootje over de straat laat lopen. Om opstandige Belgen op te sporen worden sommigen willekeurig opgepakt en gemarteld. Natuurlijk zijn de Iraniërs niet zo blij wanneer dit uitlekt. Er wordt daarna een bloedige video op het internet gezet van de bende van Julles waarin een Iraanse reporter onthoofd wordt. De mannen die dit uitvoeren dragen maskers en hebben een Iraans accent. Intussen is al 20 miljard Euro Belgische suiker verkocht door een Iraans bedrijf en zijn 75% van de Belgen zonder werk. Er zijn wel hopen wapens en bommen die nog overblijven van het regime van de gemene Koning Albert. Alsof de Belgen niets beters de doen hadden, beginnen ze aan een wanhopige strijd tegen de Iraanse juggernaught. De Iraanse regering houdt zich echter niet aan de belofte iets degelijks op te bouwen, omdat er Franse terroristen aanslagen plegen in de straten van het kapotte België, waarbij helaas ook veel Belgen sneuvelen. De wederopbouw is heel erg moeilijk. Gelukkig kan er veel Belgische suiker verscheept worden om de kosten van de oorlog te dekken, hoewel vooral belastingsgeld gebruikt wordt van de bange Iraniërs. Ze vrezen immers de varkensvleeseterij van de Belgen en de sluwe streken van Koning Albert (alsook al de wapens die ze hem hebben toegestopt).
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tis één groot komplod bij die amerikaners. één groot komplod zeg ik u! u gaan ze nied hebben hé fuhngis. ik laat mij ook neit fangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Toch één vraagske: de persoon die als Nick Berg gekend is, leeft die dan nog?
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat nog iets anders wil zeggen dat ik voor de vietnam oorlog was ofzo hoor, kzou niet eens weten waarom die oorlog eigenlijk begonnen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een van de gasten had een gouden ring aan en dat is geen moslim gewoonte. Het zou mij vrij onwaarschijnlijk lijken dat ze voor de gelegenheid toch een gouden juweel zouden aandoen en extra Russisch willen klinken.
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken een Amerikaan die ginds een winkel opgestart is en in de praktijk (ook volgens hem) is er geen verschil tussen Vietnam en -laat ons zeggen- Thailand. Daarom gebruikte ik ook het woordje 'effectief'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"1 dode van ons voor 100 van jullie, dus wij zullen winnen" Kill-ratio (aantal doden van de andere kant per 1 dode van u) van de States in Vietnam lag idd zo hoog, maar toch hebben ze dat conflict verloren. Om maar te zeggen dat in een bevrijdingsoorlog (onderscheid burgers en soldaten is er amper) er veel meer meespeelt dan wie het meeste volk verliest. Irakezen (terroristen of vrijheidsstrijders naargelang de bron) zitten ginds en weten perfect wat ze willen: zorgen dat de Amerikanen vertrekken. Amerikanen worden ver van huis gestuurd, met alle gevolgen van dien, en zitten daar euh... tja, omdat het een goed idee leek volgens hun regering?
![]() |
![]() |
#54 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan komen klagen dat de Amerikanen hardhandig optreden in het Midden-Oosten. Een eerlijke analyse van de toestand in Irak begint altijd met 9/11 beste Rund. Citaat:
Laatst gewijzigd door Kaal : 21 september 2004 om 16:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Schepen
|
![]() Illwill schreef:
Men kon niet weten hoe saddam zou worden na al die jaren é. Als jij een glazen bol hebt, zeg me dan eens wat Noord-Korea de volgende jaren gaat uitsteken? Men geeft dat land nm ook steun. Indien hier in Albertje zulk zelfde schurk en moordenaar zou zijn dan heb ik er inderdaad niets op tegen dat men hem probeert te verwijderen en weet ik ook dat er familieleden van mij kunnen sterven. Maar net zoals de irakezen hebben gezegt zijn ze toch beter af nu dan met saddam. Dus ja, nogmaals of jij het goed vond om saddam te verwijderen of niet doet niet terzake, de irakees heeft dit voor zichzelf uitgemaakt en wie zijn wij om ze een ander leven toe te wensen? Om te beginnen hadden ze Saddam moeten verdrijven tijdens de Golfoorlog en hadden ze vrije verkiezingen moeten organiseren. Wanneer jules van op den hoek onschuldige mensen ontvoert en ik zie hem s'avonds op tv dezelfde personen de nek over snijden samen met het feit dat jules op den hoek Bert van op den andere hoek opblaasd met een autobom omdat Bert een beter leven wil, dan zal ik er alles aan doen om de iraanse soldaten de hoek aan te wijzen. Wat hij eet zal mij een worst ![]() Ik denk dat je niet goed begrijpt dat de Amerikanen niet eens in Irak hadden moeten zitten. Nu ze daar wel zitten, ... moeten ze degelijk proberen te besturen en met hun eigen geld Irak opbouwen en de Irakezen verkiezingen laten houden. Natuurlijk doen ze dit niet omdat ze dan geen inspraak meer zouden hebben over de olie. Dat is iets wat inderdaad niet had mogen gebeuren maar ik zou niets liever willen dat deze soldaten een goeie straf krijgen. Maar ik zal nooit zeggen dat hierdoor de onthoofders een reden of iets dergelijks daardoor hebben om onschuldigen barbaars af te maken. Trouwens je doet alsof elke gevangene die de amerikanen hebben gemaakt onschuldig is. En dan nog iets de amerikanen hebben deze filmpjes niet gemaakt en het zijn niet de amerikanen die deze filmpjes op het net zetten é. Een Europeaans leider zou zijn afgetreden, Rumsfeld deed dat niet, anders zou hij de terroristen helpen! Wat hadden die Irakezen dan wel gedaan? Amerika aangevallen? Of zich verdedigd? Wie heeft die filmpjes dan gemaakt? Zou Al Qaeda een speciaal team Russen en valse moslims betaald hebben omdat ze zelf te tam zijn of niet weten hoe ze in Abu Ghraib geraken om daar een Amerikaans gevangene te bevrijden? Het zou goed kunnen dat het de Britse MI6 is die voor de video verantwoordelijk zijn. Dat is de Britse geheime dienst en die moet niet onderdoen voor de CIA. Je kunt toch moeilijk gaan pleiten voor heropbouw indien men nog alles kort en klein aan het schieten is zekers. Hoe kun je nu pleiten voor werk indien op elke rand van de straat een autobom kan staan. Beetje redelijk zijn é. Ivm de verkoop van die olie, geef eens bewijzen daarvan. Je wilt toch nm zeggen dat de amerikanen olie aan het oppompen zijn en die voor eigen portemonnai aan het gebruiken zijn é, of niet? Toch gek dat de olievoorraden in amerika nog nooit zo laag zijn geweest. Indien de Irakezen het gevoel kregen dat ze in Amerikaanse ogen een cent waard waren, zou het vechten staken. Het is echter niet in de Amerikaanse oliebelangen dat het vechten stopt. Hoe hoger de olieprijzen hoe beter voor de mensen die net een flinke kraan olie veroverd hebben. Dat is nochthans wel wat er gebeurt. De oliewinsten gaan naar Halliburton. De olievoorraden zijn niet zo laag als er beweerd wordt. Dat is gewoon een reden om opportunisten over de lijn te krijgen. ("als ik niet meer met mijn auto kan rijden... wat dan?")
Joyous distrust is a sign of health. Everything absolute belongs to pathology. - Nietzsche Laatst gewijzigd door Funghus : 21 september 2004 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Als je omringd wordt door een horde razende mensen die tot de tanden gewapend zijn, heb jij dan liever een soort troepenmacht rond je die je beschermd?
![]() |