![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik herinner me geen wrijvingen met Nederland vanwege de kleine sanctie die ING 2 jaar geleden van de VS kreeg, maar de veel grotere sanctie voor BNP-Paribas, gedeeltelijk een staatsbank, is de Fransen idd zuur opgebroken. Overigens zijn de Duitsers de VS even beu als de Fransen, maar ze durven nog niet zoveel. Hun goud "is in goede handen" ![]() Het Westen dat bang is, zijn wij dat? Ja, Antoon misschien. Voor de rest zijn dat een aantal bankiers. Achter Janet Yellen en zelfs Obama staan niet eens veel Amerikanen. De buitenlandse politiek van Poetin is verstandig; het gewone geval van "wie niet sterk is, moet slim zijn". Of eigenlijk andersom: wie de machtigste is, hoeft niet redelijk te zijn. Lang zullen ze echter geen dollars meer kunnen bijdrukken om dit alles te blijven betalen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VS heeft geen historische claim op Irak, daarom dat de VS Irak ook helemaal niet claimt. Nu, begrijp me niet verkeerd: ik keur veel daden van de VS af (waaronder de inval van Irak). Maar Rusland gedraagt zich nog steeds heel wat imperialistischer. Je spreekt over een meerderheid etnische Russen die daar woont... Ik heb het hierboven ook al eens gevraagd, maar waarom zouden zij wel zelfbeschikkingsrecht mogen krijgen, maar Russische minderheden zoals de Tsjetsjenen niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze erkennen zo en zo geen democratische rechten |
|
![]() |
![]() |