Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2014, 15:54   #41
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Inderdaad, dat zijn ontwikkelingen die het Westen pas echt schrik aanjaagt.
Er wordt ook gedacht aan een alternatief voor het IMF, en aan alternatieven voor bvb. internationale betalingsmiddelen als visa, mastercard, etc. die nu als politiek wapen door de VS worden ingezet. Zelfs Frankrijk gaf al aan, nadat ING onterecht een megaboete moest betalen omdat het een Amerikaans embargo schond tegen landen die op de amerikaanse, maar niet Europese, zwarte lijst staan, zoals Cuba, dat het bij internationale transacties waar de VS niet bij betrokken is aan een alternatief voor de $ aan het denken is.
SWIFT, daar willen ze vanaf!

Ik herinner me geen wrijvingen met Nederland vanwege de kleine sanctie die ING 2 jaar geleden van de VS kreeg, maar de veel grotere sanctie voor BNP-Paribas, gedeeltelijk een staatsbank, is de Fransen idd zuur opgebroken. Overigens zijn de Duitsers de VS even beu als de Fransen, maar ze durven nog niet zoveel. Hun goud "is in goede handen" , maar de CIA-baas moet wel ff met vakantie en Putin is in Brazilië ff in de luwte van het voetbalstadion met Merkel gaan praten omdat haar mobieltje nog in reparatie is.

Het Westen dat bang is, zijn wij dat? Ja, Antoon misschien. Voor de rest zijn dat een aantal bankiers. Achter Janet Yellen en zelfs Obama staan niet eens veel Amerikanen.

De buitenlandse politiek van Poetin is verstandig; het gewone geval van "wie niet sterk is, moet slim zijn". Of eigenlijk andersom: wie de machtigste is, hoeft niet redelijk te zijn. Lang zullen ze echter geen dollars meer kunnen bijdrukken om dit alles te blijven betalen.
Oud 16 juli 2014, 18:27   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Krim behoorde eeuwenlang tot Rusland, tot de jaren 50, en de meerderheid zijn etnische Russen, en ook Oekraïne behoorde eeuwenlang tot Rusland. In 1991 werden landen als Oekraïne, Belarus, Kazachstan, etc. onafhankelijk zonder slag of stoot, hoewel daar veel etnische Russen woonden. Maar die etnische Russen voelden zich niet goed binnen Oekraïne, en toen de democratisch verkozen president door een gewapende revolte omver werd geworpen, was de maat vol, en vroegen ze de hulp van Rusland om zich los te scheuren.

En hoeveel van de Amerikaanse staten zijn vrijwillig uit de Verenigde Staten kunnen treden? Enkele hebben het geprobeerd, dat leidde tot massaal bloedvergieten. Hoeveel Amerikanen woonden er in Irak toen de VS het land binnenviel, welke historische claim kan de VS op Irak leggen?
Ik verwijt de VS hun imperialisme van 200 jaar geleden niet, net zoals ik het huidige Rusland het beleid van de Tsaren niet verwijt. Dat is me iets te ver in het verleden om de huidige machthebbers er voor verantwoordelijk te houden Rusland daarentegen gedraagt zich vandaag de dag heel wat imperialistischer. Tijdens de Koude Oorlog werden de Oostbloklanden dan ook veel meer onder de knoet gehouden van de Sovjet Unie dan dat de West-Europese landen slaafjes waren van de VS.

De VS heeft geen historische claim op Irak, daarom dat de VS Irak ook helemaal niet claimt. Nu, begrijp me niet verkeerd: ik keur veel daden van de VS af (waaronder de inval van Irak). Maar Rusland gedraagt zich nog steeds heel wat imperialistischer.

Je spreekt over een meerderheid etnische Russen die daar woont... Ik heb het hierboven ook al eens gevraagd, maar waarom zouden zij wel zelfbeschikkingsrecht mogen krijgen, maar Russische minderheden zoals de Tsjetsjenen niet?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2014, 05:19   #43
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik verwijt de VS hun imperialisme van 200 jaar geleden niet, net zoals ik het huidige Rusland het beleid van de Tsaren niet verwijt. Dat is me iets te ver in het verleden om de huidige machthebbers er voor verantwoordelijk te houden Rusland daarentegen gedraagt zich vandaag de dag heel wat imperialistischer. Tijdens de Koude Oorlog werden de Oostbloklanden dan ook veel meer onder de knoet gehouden van de Sovjet Unie dan dat de West-Europese landen slaafjes waren van de VS.

De VS heeft geen historische claim op Irak, daarom dat de VS Irak ook helemaal niet claimt. Nu, begrijp me niet verkeerd: ik keur veel daden van de VS af (waaronder de inval van Irak). Maar Rusland gedraagt zich nog steeds heel wat imperialistischer.

Je spreekt over een meerderheid etnische Russen die daar woont... Ik heb het hierboven ook al eens gevraagd, maar waarom zouden zij wel zelfbeschikkingsrecht mogen krijgen, maar Russische minderheden zoals de Tsjetsjenen niet?
Rusland kent geen zelfbeschikkingsrecht .
Ze erkennen zo en zo geen democratische rechten
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 21:20   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The standoff between Russia and the European Union is hurting the outlook for Germany. Europe’s biggest economy may have contracted for the first time since 2012 in the second quarter.
Uit de financiële pers vandaag.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be