Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2014, 21:56   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik meen dat als je zo iemand met uw kind betrapt hij van geluk mag spreken als hij het overleefd.

De kans is groot dat je die in een reflex in een enkele slag doodslaat.

Er is geen enkele rechter in West-Europa die je daar gaat voor veroordelen.
Oud 27 juli 2014, 22:12   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meen dat als je zo iemand met uw kind betrapt hij van geluk mag spreken als hij het overleefd.

Nope, freespirit gaat die arme pedofiel vriendelijk vragen te stoppen , en gaat er dan de nodige eieren onder leggen, want die arme ziel is ziek.

Ik heb wel slecht nieuws voor Freespirit.
Moeder natuur heeft weinig compassie met afwijkende modellekes. Het moet al een succesvolle afwijking zijn wil die kunnen voortbestaan. Het misbruiken van niet geslachtrijpe exemplaren is geen procreatief succes.
Oud 28 juli 2014, 00:06   #43
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus een vader die ziet hoe zijn kind aangerand wordt, is in uw ogen niet "bevoegde om te reageren??
Mij lijkt van wel en ik geef die vader groot gelijk dat hij die kerel bewusteloos sloeg, dat mag namelijk in een rechtsstraat, je kind beschermen tegen seksuele agressors in je huis
Ik weet niet hoe het gesteld is in de States maar ik heb een flauw vermoeden dat men daar onder wettelijke zelfverdediging zowat plus-minus hetzelfde verstaat als wat wij daaronder verstaan.
Conclusie is dus : het 'mag' dus niet maar is wel perfect te begrijpen zoals door de politie ook ergens werd beaamd.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 00:13   #44
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In praktijk zal het daarop neerkomen...
Daar waar hij over de grenzen van proportioneel geweld ging teneinde een wettelijke zelfverdediging te verantwoorden, gaat de verdediging dat gemakkelijk verkocht kunnen krijgen onder artikel 71 of iets dergelijks
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 00:51   #45
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad toch eens benieuwd wanneer iemand letterlijk
een kindermisbruiker betrapt in volle actie , en het is uw kind ?!?!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 01:15   #46
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik bewonder de man die zijn kalmte bewaard heeft, effe een paar tikjes heeft uitgedeeld, en dan netjes de politie heeft gebeld. Ik vrees dat ikzelf niet zo kalm zou zijn, en dat ik enkel het lijk zou opruimen. Uiteraard zonder ooit de politie te spreken. Wijze en kalme man, zeer zeker. Bewonderingswaardig.
Of de dader een leuke tijd gaat krijgen in de gevangenis is een andere vraag.
Het zit daar vol vaders die dat soort kinderverkrachters niet goed kunnen verdragen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 01:25   #47
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Of de dader een leuke tijd gaat krijgen in de gevangenis is een andere vraag.
Tja , zijn/haar probleem !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 02:54   #48
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

't Enige dat die vader kan verweten worden is dat hij 3 jaar lang niet gemerkt heeft wat er met z'n kind gebeurde, dat hij 3 jaar lang blijkbaar niet in staat was z'n kind te beschermen.

Maar hij heeft tenminste zelf de politie opgebeld na de mep( pen?).
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 06:35   #49
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dit heeft hier niets te maken met mogelijke tolerantie tov pedofilie, ik keur zulke handelingen ook resoluut af ! Het gaat hem mij hierom (en ook in de vorige thread over dit thema) dat het geen goede zaak is dat niet-bevoegde mensen zomaar het recht in eigen handen nemen en dat op die manier onze rechtstaat ondermijnd wordt. En dat vele mensen dat nog lijken te tolereren ook.
Moet je mij als vader maar eens vertellen dat ik niet-bevoegd ben voor het welzijn van mijn kinderen. Wie of wat ook op zo'n manier een vinger uitsteekt naar mijn kinderen die gaat er niet goed van zijn, dat is mijn rol als vader, mijn kinderen beschermen. Of moet je in zo'n geval de politie bellen en wachten tot die er zijn?
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 07:44   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik dat voorbeeld aanhaalde van die man die enkele dagen geleden bijna gelyncht werd door een joelende menigte ouders, omdat hij vriendelijk was voor hun kinderen en hen een ijsje wilde trakteren.
...
Die (wellicht) brave man gedraagt zich excentriek.
Dat mag.
Maar dan mag je ook verwachten van andere mensen, dat er al eens een misverstand ontstaat.
Hij kan zijn belevenis optekenen in zijn cv van excentrisme.

Maar wie hem geslagen heeft, moet een ernstige verwittiging krijgen.
Als ge de stoere wilt uithangen, moet ge maar zorgen dat ge het in de juiste omstandigheden doet, en niet anders.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 08:21   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Betrapte die vader de dader dan terwijl hij zulke handelingen aan het uitoefenen was bij de zoon ? Staat volgens mij niet in het artikel. En wettige zelfverdediging kan normaal gezien alleen bij betrapping op heterdaad van een strafbaar feit.

Die vader had zijn verstand moeten gebruiken en die viezerik gewoon gaan aangeven bij de politie.
Gij hebt geen kinderen he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 08:23   #52
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Vigilantisme mag nooit worden getolereerd.

Wie zegt dat die vader de situatie juist interpreteerde? Waarom heeft hij de vermeende dader niet gewoon weggejaagd? Hij kende de identiteit van de dader, politie was eenvoudig te verwittigen.

Het 'beest' in dit verhaal is de vader.
De dader stond met zijn broek af zijn zoon te molesteren. Luister eens naar het 911 fragment.

Wat zou jij dan doen ? Vragen of hij wilt ophouden en rustig de flikken bellen ?

Hij mag blij zijn dat hij er levend uitkomt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 08:57   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoewel ik die vader kan begrijpen (en misschien in zijn plaats hetzelfde zou doen), kan ik dit absoluut niet goedkeuren. Laten we dit toe, dan is het hek echt wel van de dam ! Om zulke lieden te bestraffen hebben we rechtspraak en gevangenissen. Laten we ons aub niet verlagen tot het dierlijke niveau.

Alweer een arme pedofiel hier waar jij automatisch het slachtoffer van maakt, niet? Het verbaast me nauwelijks nog, zelfs hardnekkige pedo's die over de 55 kinderen misbruiken of hun eigen kleinkinderen verzuipen vind jij slachtoffers. Hopelijk krijgt deze kerel er nog van langs in de gevangenis. Een paar jaar geleden zag ik een interview met een cipier die getuigde hoe ooit zo'n type onder handen was genomen en een mes in zijn kont had gekregen. Lijkt mij alleszins een effectief preventiemiddel
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 15:07   #54
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus een vader die ziet hoe zijn kind aangerand wordt, is in uw ogen niet "bevoegde om te reageren??
Mij lijkt van wel en ik geef die vader groot gelijk dat hij die kerel bewusteloos sloeg, dat mag namelijk in een rechtsstraat, je kind beschermen tegen seksuele agressors in je huis
Dat vind ik ook. De grens die niet mag overschreden worden is natuurlijk de dader zelf een lesje leren en hem/haar helemaal murw slaan. Ik denk dat het heel moeilijk is voor mensen die geconfronteerd worden met iemand die zijn of haar kind aan het misbruiken is, in te grijpen en zichzelf op een bepaald moment in te tomen.
Daarom zeg ik 'chapeau' voor die vader.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 15:11   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het gesteld is in de States maar ik heb een flauw vermoeden dat men daar onder wettelijke zelfverdediging zowat plus-minus hetzelfde verstaat als wat wij daaronder verstaan.
Conclusie is dus : het 'mag' dus niet maar is wel perfect te begrijpen zoals door de politie ook ergens werd beaamd.
De politie zag geen enkele reden de man aan te houden dus mag het wel.
Je mag in een rechtsstaat je kind verdedigen en dat lijkt me wat de man deed.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 15:16   #56
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Op de rechtstaat moet je hier niet rekenen hoor. In Nederland mocht onlangs een pedofiel zo vrijkomen nadat hij 55 mentaal gehandicapte kinderen misbruikt heeft. Hier in België is Michel Martin ook weer vrij alsof er niets gebeurd is. Die farce die wij ons gerecht noemen neemt deze misdaad nauwelijks serieus.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:33   #57
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die (wellicht) brave man gedraagt zich excentriek.
Dat mag.
Maar dan mag je ook verwachten van andere mensen, dat er al eens een misverstand ontstaat.
Hij kan zijn belevenis optekenen in zijn cv van excentrisme.

Maar wie hem geslagen heeft, moet een ernstige verwittiging krijgen.
Als ge de stoere wilt uithangen, moet ge maar zorgen dat ge het in de juiste omstandigheden doet, en niet anders.

.
Die 'ijsjesman' deed niets verkeerd (uiteraard in tegenstelling tot die Amerikaan die wel degelijk dat kind misbruikte), hij zou inderdaad wat excentriek zijn, maar bij mijn weten is het niet verboden van de 'geldende norm' af te wijken.

Dit voorval is voor mij vooral een teken dat het Amerikaans puritanisme hier steeds meer zijn intrede doet. Ik wil echt niet in een samenleving terecht komen waarin men panikeert als er eens op televisie in prime time een blote borst wordt getoond of een krachtterm wordt gebruikt, maar die wel toestaat dat kinderen van 6 jaar met geweren mogen spelen en hun broertjes en zusjes per ongeluk afknallen. Maar misschien denken jullie daar gans anders over.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:35   #58
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corrado Cattani Bekijk bericht
Welke rechtstaat? Onze rechtstaat, is in elk geval zo krom als maar zijn kan. Moet ik daar dan op vertrouwen? Ik, als vader, zou net hetzelfde doen. Ik zou een domme kloot zijn, te geloven dat onze rechtstaat haar werk zou doen. En dan houd ik nog geen rekening met de kans op één of andere domme procedurefout, waarvan ik de gevolgen niet nader hoef toe te lichten.
Vele mensen lijken te vergeten dat die rechtstaat hen ook beschermd wanneer het nodig is en dat ze er ook voordeel van kunnen halen. Zonder die 'rechtstaat' leefden we nu in een ieder voor zich samenleving waar het recht van de sterkste geldt en vele onschuldigen zouden doodgeslagen worden.
Oud 28 juli 2014, 17:36   #59
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ouders zijn bevoegd om hun kinderen te beschermen. U denkt van niet, maar ik denk van wel. Onze rechtstaat is een lachertje, incompetent en veel te soft.
Uw beschermende houding tegenover kindermisbruikers maakt u nogal verdacht. Best uit de buurt van kinderen houden dus.
Ouders zijn nochtans niet bevoegd om geweld te gebruiken !

Voor het overige: zwakke argumentatie en vooral op de man spelen. Dat zijn we helaas van u gewend.
Oud 28 juli 2014, 17:38   #60
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik heb ook nergens beweerd dat ik het niet begrijp, maar goedkeuren is wel iets totaal anders. Laat staan mensen gaan aanmoedigen om de wet te overtreden en geweld te gaan gebruiken tegen elke vermeende pedo (de natte droom van sommige forummers hier, als ik het zo lees).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be