Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2014, 22:03   #41
Odhaviing
Partijlid

Odhaviing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Daar komt het inderdaad op neer, Rusland verstoort de mondiale hegemonie van de VS. Dat de VS zich hiertegen weert als een duivel in een wijwatervat is niet meer dan logisch, dat de EU zich als nuttige idioot laat gebruiken is dan weer bijzonder zielig.
Ik vrees dat sommigen nog steeds een wij tegen zij gevoel prefereren boven een poging om los van ideologie samen te werken aan een wereldpolitiek die evenwichtig is.

Prof. Rik Coolsaet heeft hierover in 2008 al een boek geschreven: hoe de bipolaire (evenwichtige) wereld schifte naar een monopolaire wereld (enkel USA als grootmacht) en nu verder schuift naar een multipolaire wereld. De geschiedenis heeft al getoond dat dit recept aanleiding geeft tot machtsconflicten (zie maar eens naar WOI) De oude macht wil niet wijken, de nieuwe niet inbinden. Een beetje zoals te veel holbewoners in een krappe grot...

Ik hoop dat we er toch ooit eens in slagen verstand te bouwen om zo'n historisch duidelijke stupiditeiten te vermijden.
Odhaviing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 22:04   #42
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar komt het inderdaad op neer, Rusland verstoort de mondiale hegemonie van de VS. Dat de VS zich hiertegen weert als een duivel in een wijwatervat is niet meer dan logisch, dat de EU zich als nuttige idioot laat gebruiken is dan weer bijzonder zielig.
De manier waarop rusland dat doet is pas zielig : als een verongelijkt regionaal machtje dat zich opblaast van pretentie en droomt van een imperiaal verleden, ze zetten zichzelf gewoon buitenspel en het zal hun duur te staan komen op termijn.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 22:47   #43
Odhaviing
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De manier waarop rusland dat doet is pas zielig : als een verongelijkt regionaal machtje dat zich opblaast van pretentie en droomt van een imperiaal verleden, ze zetten zichzelf gewoon buitenspel en het zal hun duur te staan komen op termijn.

Dus Rusland moet gewoon zwijgen en slikken wat de VS aanbrengt??
Ik ben geen Rus, maar geen gezond verstand kan dat slikken.
Kijk eens goed naar de volgorde van gebeurtenissen en oordeel dan nog eens wie agressor daar is.
Ongetwijfeld is er in Rusland veel propaganda over de huidige crisis, maar je neemt zelf al kritiekloos de Amerikaanse propaganda op, af te leiden uit de voorgestelde covers !?
Natuurlijk is Putin de "Bad guy", hij wil niet plooien.
Oud 31 juli 2014, 23:19   #44
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odhaviing Bekijk bericht
Dus Rusland moet gewoon zwijgen en slikken wat de VS aanbrengt??
Wat brengt de VS aan?

Ze moeten in elk geval stoppen met hun belachelijke leugens en liefst ook met hun invasie in oost-oekraiene, Dat zou echt leuk zijn en voor nogal wat mensen in Donetsk en lugansk zou het het verschil betekenen tussen leven en dood.

Of zeg je nu dat men een invasie door een vijandig buurland passief moet ondergaan?

Citaat:
Kijk eens goed naar de volgorde van gebeurtenissen en oordeel dan nog eens wie agressor daar is.
Ik ken de volgorde.van gebeurtenissen zeer goed, te beginnen in 2006 bij de oranje revolutie, er is maar 1 agressor : Putin en zijn maffia-kliek waaronder Yanukovitch, de maffia-man die het wingewest Oekraine exploiteerde in dienst van Putin sinds 2010, maar die al sinds de jaren '90 Oost-oekraine controleerde.

Citaat:
Ongetwijfeld is er in Rusland veel propaganda over de huidige crisis, maar je neemt zelf al kritiekloos de Amerikaanse propaganda op, af te leiden uit de voorgestelde covers !?
Der spiegel is duits.
Citaat:
Natuurlijk is Putin de "Bad guy", hij wil niet plooien.
Hitler wilde ook niet plooien, en stalin ook niet.
Kijk naar zijn daden en naar de tragedies die hij aanrichtte in tsjetsjenie, georgie en nu oekraiene, en dan vergeet ik nog een paar regio's.

Dit,is een man die zonder verpinken miljoenen mensen de dood,injaagt als het hem goed uitkomt.
Wat.denk je dat nodig is om in een extreem gevaarlijke en regelloze maatschappij als rusland een persoonlijk kapitaal van 70 miljard dollar te vergaren?

Laatst gewijzigd door parcifal : 31 juli 2014 om 23:22.
Oud 31 juli 2014, 23:47   #45
Odhaviing
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wat brengt de VS aan?

Ze moeten in elk geval stoppen met hun belachelijke leugens en liefst ook met hun invasie in oost-oekraiene, Dat zou echt leuk zijn en voor nogal wat mensen in Donetsk en lugansk zou het het verschil betekenen tussen leven en dood.

Of zeg je nu dat men een invasie door een vijandig buurland passief moet ondergaan?

Ik ken de volgorde.van gebeurtenissen zeer goed, te beginnen in 2006 bij de oranje revolutie, er is maar 1 agressor : Putin en zijn maffia-kliek waaronder Yanukovitch, de maffia-man die het wingewest Oekraine exploiteerde in dienst van Putin sinds 2010, maar die al sinds de jaren '90 Oost-oekraine controleerde.

Der spiegel is duits.

Hitler wilde ook niet plooien, en stalin ook niet.
Kijk naar zijn daden en naar de tragedies die hij aanrichtte in tsjetsjenie, georgie en nu oekraiene, en dan vergeet ik nog een paar regio's.

Dit,is een man die zonder verpinken miljoenen mensen de dood,injaagt als het hem goed uitkomt.
Wat.denk je dat nodig is om in een extreem gevaarlijke en regelloze maatschappij als rusland een persoonlijk kapitaal van 70 miljard dollar te vergaren?
Ben je dan al vergeten hoeveel doden de VS jongstleden op zijn geweten heeft?

Der spiegel wel en de andere?

Ook de VS mag stoppen met zijn spelletjes "F** the EU" is een uitspraak die ik niet licht zal vergeten
Oud 1 augustus 2014, 10:17   #46
cor
Minister

Standaard

Een interview met Dr. Paul Graig Roberts ( http://www.kingworldnews.com/kingwor...g_Roberts.html )
Met volledige nederlandse vertaling na de video.

http://marketupdate.nl/nieuws/geopol...chting-oorlog/
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 11:21   #47
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Een interview met Dr. Paul Graig Roberts ( http://www.kingworldnews.com/kingwor...g_Roberts.html )
Met volledige nederlandse vertaling na de video.

http://marketupdate.nl/nieuws/geopol...chting-oorlog/
Nagel op de kop.

IVM de media bv.

"De media heeft haar onafhankelijkheid verloren. Dat gebeurde tijdens het Clinton regime, toen de zeer breed verspreide media in het land werd samengesmolten tot vijf grote mediabedrijven. De waarde van deze bedrijven zit in de licenties die ze hebben om uit te mogen zenden. Dat betekent dat, zodra ze zich tegen de agenda van de regering keren, ze hun licenties kunnen verliezen. En dat betekent dat de waarde van het bedrijf naar nul gaat!

Daar komt nog eens bij dat deze grote mediabedrijven niet langer beheerd worden door journalisten. Ze worden gerund door mensen uit de PR-afdelingen van grote bedrijven en door voormalige overheidsfunctionarissen. En deze mensen hebben hun focus gelegd op het binnenhalen van advertentie-inkomsten en het onderhouden van een goede band met Washington. Dat betekent dat de Amerikaanse mainstream media fungeert als een Ministerie van Propaganda voor de overheid en voor grote bedrijven."

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 12:08   #48
cor
Minister

Standaard

Een artikel dat helder en duidelijk de achtergrond schetst van de huidige geopolitieke intriges. Waarom het water Amerika stilaan naar de lippen stijgt. Monetaire elementen duidelijk uitgelegd, ook verstaanbaar voor niet-economen.

Hoe Amerika hierop reageert lees je alle dagen in de kranten.

http://www.gold-eagle.com/article/ch...lege-us-dollar

Enkele frappante zinnetjes uit genoemd artikel:
Citaat:
The privilege of the dollar as the dominant reserve currency provides cheap finance to the United States so that the citizens can enjoy a very high standard of living while the poor countries of the world subsidize the military spending of the US to enable the military management of the international system.
Citaat:
In reality, the competitive devaluations strengthened the predator class of speculators so that the very same forces that caused the financial crisis were benefiting from the crisis. Austerity measures in the capitalist countries transferred wealth to the top one per cent while the poor countries suffered from the neo-liberal policies that benefited Washington.
Citaat:
Along with the state owned oil companies such as Gazprom (Russia) and Petrobras (Brazil) the BRICS formation already have an interest in new financial arrangements for energy to break from the control of the link between oil and the dollar. In future, the BRICS energy alliance will have the capability to bring in state owned oil companies such the National Iranian Oil Co., Petróleos de Venezuela, Sonatrach of Algeria, and Petronas (Malaysia).
Citaat:
It was the Russians, however, who were the most forceful in pressing for a new multipolar currency regime.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 12:20   #49
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zo'n gevoel dat parcifal ook zo'n slaafs volgelingetje van Obama is.

Bah!

Eerlijk? Mij ziet Rusland er properder uit dan Amerika. En daar heb ik redenen voor. Redenen waarvan al bijna alles is gemeld in deze voorlopige discussie!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 16:40   #50
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Niet zoveel bonen met ajuin eten, dan krijg je zo'n fout gevoel minder snel.
Als je denkt in termen als 'volgeling' ( ik voel me allerminst aangesproken in feite maar bon), dan ben jij in vergelijking een hielenlikkende, stofkruipende slaaf van de -niet zo grote maar wel almachtige- neotsaar putin, genie van rostov tot vladivostok, opperste olieboormeester en potent aardgas affakkelaar. Heil putin.

Citaat:
Bah!
Zeg dat wel, er is vast wel een paleisgang die vandaag nog niet schoongelikt is.
Aktie, slaaf.

Citaat:
Eerlijk? Mij ziet Rusland er properder uit dan Amerika. En daar heb ik redenen voor. Redenen waarvan al bijna alles is gemeld in deze voorlopige discussie!
vanuit uw perspectief moet rusland er wel properder uitzien dan amerika nietwaar? Is het rode plein recent al afgelikt overigens? Nee?
Dat worden dan overuren, onbetaald uiteraard.

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 augustus 2014 om 16:43.
Oud 1 augustus 2014, 17:15   #51
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
2
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 17:31   #52
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
2

Gaap, en moest noord-korea de ramp toeschrijven aan de pro-russische separatisten op basis van hun stateliet-data, dan was ik wellicht een volgeling van kim jong un, nietwaar?

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 augustus 2014 om 17:32.
Oud 1 augustus 2014, 18:28   #53
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

De Russen blijven vrolijk...

Russian deputy PM mocks Obama by tweeting ‘unmanly’ photo of president
Days after announcement of US sanctions on Russia, the country's deputy prime minister challenges US president's masculinty by tweeting picture of Putin with a leopard and Obama with a poodle
http://t.co/WCH98Zxutu

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...president.html
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 18:40   #54
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Een artikel dat helder en duidelijk de achtergrond schetst van de huidige geopolitieke intriges. Waarom het water Amerika stilaan naar de lippen stijgt. Monetaire elementen duidelijk uitgelegd, ook verstaanbaar voor niet-economen.

Hoe Amerika hierop reageert lees je alle dagen in de kranten.

http://www.gold-eagle.com/article/ch...lege-us-dollar

Enkele frappante zinnetjes uit genoemd artikel:

It was the Russians, however, who were the most forceful in pressing for a new multipolar currency regime

Ik open natuurlijk dat soort linken niet die 0,0 informatie waarde hebben. Maar dat laatste dat u placeert is wel grappig. Ondertussen heeft de roebel bijna 8% van zijn waarde verloren, Brazilie doet het ook slecht en de enigen die een belangrijk economisch gewicht hebben, China, gaat zichzelf niet in de voet schieten want Amerika is hun grootste klant (of tweede na Europa). Bovendien zijn ze grootste buitenlandse houders van waarden in dollars.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 18:45   #55
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe langer hoe zieliger de EU in dit steekspel tussen de VS en Rusland lijkt (is).

Rusland maakt elke dag opnieuw duidelijk wie het probleem is, de VS. De fletse EU-vazalstaatjes worden door Rusland 'gespaard'.

Zielige Amerikaanse reet likkende EU. Dat is niet mijn EU. OK yats Nuland, fuck deze EU met haar minderwaardigheidscomplex. ZK!

Vond dat het nu wel eens gezegd mag worden.

De ganse wereld kijkt toe en deze EU slaat een mal figuur. Natte dweil-style...
HIER
Oud 1 augustus 2014, 18:50   #56
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
It was the Russians, however, who were the most forceful in pressing for a new multipolar currency regime

Ik open natuurlijk dat soort linken niet die 0,0 informatie waarde hebben. Maar dat laatste dat u placeert is wel grappig. Ondertussen heeft de roebel bijna 8% van zijn waarde verloren, Brazilie doet het ook slecht en de enigen die een belangrijk economisch gewicht hebben, China, gaat zichzelf niet in de voet schieten want Amerika is hun grootste klant (of tweede na Europa). Bovendien zijn ze grootste buitenlandse houders van waarden in dollars.
Hoe dan ook, de actuele hegemonie zal doorbroken worden. Liefst met een nog voor leven vatbare aarde. De petrodollar is done, dat is een feit. Countdown...
HIER
Oud 1 augustus 2014, 18:53   #57
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terzijde: Ik vraag me trouwens af in welke mate de ECB met de FED in bed zit. Ik vrees het ergste...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 augustus 2014 om 18:53.
Oud 1 augustus 2014, 19:07   #58
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hoe dan ook, de actuele hegemonie zal doorbroken worden. Liefst met een nog voor leven vatbare aarde. De petrodollar is done, dat is een feit. Countdown...
Dat het economisch zwaarte gewicht ging opschuiven naar Zuid Oost Azie weten de economisten al ruim 35 jaar. En zoals ik reeds gezegd heb het is niet omdat een regio rijker wordt dat een andere armer wordt integendeel. Het is ook verkeerd van alles conflictueel te stellen. Dat het in Azië beter gaat komt ook het Westen ten goede.
Zuid Amerika zit in de problemen met Argentinië die op de rand van het failliet staat. Brazilië die het slecht doet en Venezuela idem.

Rusland is onder Putin vervallen onder een tsaar syteem waar hij zichzelf verrijkt (hij zou de rijkste man ter wereld zijn) met een groep hovelingen miljardairs rond hem. Hij teert en neert op petrolium en gas maar heeft geen enkele industriële doorzicht of economische planning. Daardoor blijft Rusland economisch een tweederangs land.

Het verhaal van de BRICS (dat blijkbaar nu populair is bij de anti-Westerse bloggers en forums) moet dus naar zijn echte proporties terug gebracht worden.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 augustus 2014 om 19:15.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 20:31   #59
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaap, en moest noord-korea de ramp toeschrijven aan de pro-russische separatisten op basis van hun stateliet-data, dan was ik wellicht een volgeling van kim jong un, nietwaar?
Informatie afkomstig van Noord-Koreaanse satellieten zou ik inderdaad niet zomaar vertrouwen, dat lijkt mij evident?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 20:43   #60
Odhaviing
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De Russen blijven vrolijk...

Russian deputy PM mocks Obama by tweeting ‘unmanly’ photo of president
Days after announcement of US sanctions on Russia, the country's deputy prime minister challenges US president's masculinty by tweeting picture of Putin with a leopard and Obama with a poodle
http://t.co/WCH98Zxutu

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...president.html
je moet ze het wel toegeven: de ene is een kat mens, de andere een hond mens

Natuurlijk dat daar vroeg of laat ongelukken van komen.

Moeder! zet de deur open, dan kunnen ze het buiten uitvechten !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be