![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik heb t geluk van dicht bij de NL grens te wonen en ga dus heeeel veel in NL fietsen. ik zie de dagelijkse problemen door slechte weginfrastructuur daar veel minder. deze week nog een topic over gevaar v fietsers op stoep bij werken in t stad 'ik dacht weer nationalestraat? te zien ... en terecht, dat is gevaarlijk. maar dan zie je ook 1 metertje doorgang voor voetgangers en fietsers langs de werken ... ik kan me in NL zoiets niet voorstellen ... in zulk geval wordt er daar gekozen om die 1m voor te behouden voor voetgangers, fietsers er te verbieden ... MAAR er wordt wel een wegomlegging voor fietser (straatje rond of zo) aangeduid ... fietsers vinden een straat om immers veel minder erg dan afstappen. PS over de voetgangerstunnel...heb daar zelf niet al te veel slechte ervaringen (maar merk ook dat ik de traagste fietser ben, wanneer ik er toch eens doorkom) ... maar kennissen vertellen me dat de problemen in se veroorzaakt worden door de fouten in de fietserstunnel (die 2km verderop ligt) ... roltrappen werden daar vervangen door een absoluut slecht liftensysteem (werkt heel dikwijls niet-zelfs website opgestart om aan te geven wanneer ze weer eens stuk of in onderhoud zijn)... absoluut onbetrouwbare route geworden dus ... terwijl voetgangers en fietstunnel er eigenlijk al zijn, en dit verkeer absoluut gescheiden zou kunnen worden (als de roltrappen terug geplaatst zouden worden in de fietstunnel) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() ben jij altijd zo agressief Prof ? of is dat alleen je alter ego achter de PC ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het gevaarlijke hieraan is niet 5 - 20 kmu verschil ... da's geen probleem idd maar vermits die wandelaars absoluut niet beseffen dat ze op een fietspad staan, zijn die ook niet gewoon aan t wandelen maar aan t kuieren en (gelukkig) onze stad aan t bewonderen, en maken die geregeld een bocht van 90° of staan ze onvoorzien plots stil enzo ... allemaal niet in te schatten en niet te voorziene bewegingen ... da's gevaarlijk, ook als je daar slecht tegen 15 kmu langsfietst. opnieuw : niet schuld van voetganger én niet schuld van fietser ... slechte en onduidelijke infrastructuur. wie bedacht het ook om het fietspad voor de kaaimuur (kant stad) en het voetpad achter de kaaimuur (kant scheldekaai) te voorzien ??? een kind kan bedenken dat het net andersom al meteen veel veiliger zou zijn ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() 1m doorgang voor voetgangers en fietsers ? Sorry, daar is niets voorzien voor de fietsers. Maar toch rijden die daar op het voetpad dat alleen voor voetgangers dus is. Het is de dame die mijn weg als voetganger kruisste weer gelukt om mij te ontwijken. Ik ga dus niet opzij, en de volgende heeft het vlaggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Zie je ? Je bedoelt dus weer dat de voetganger maar opzij moet springen als er zo'n fietser aangereden komt. Heeft weinig met agressiviteit te maken. Bij jullie fietsers is het altijd de ander die maar opzij moet gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
moet je eens iemand kruisen zo op 1 m |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en ik vroeg echt naar jouw agressie ... 'mensen tegen de grond kwakken enzo' ... jij kan dat gewoon vinden, ik vind dat een agressieve houding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de beste oplossing is m.i. een (liefst korte) wegomlegging aanduiden voor fietsers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Wat trouwens de voetgangerstunnel betreft: daar wordt al zo lang als ik weet in gefietst en ik heb nog nooit van (zware) accidenten gehoord in de voetgangerstunnel. Dat gevaar zal dus wel meevallen. Het is nu ook niet dat die tunnel bepaald smal is... Ge moet daar natuurlijk niet in gaan racen, maar traag fietsen is echt geen enkel probleem.
En de fietserstunnel is afhankelijk van waar je komt en waar je heen moet echt wel een hele omweg. Het is nu niet dat die vlakbij elkaar liggen. Bovendien is de fietstunnel helemaal niet zo fietsvriendelijk. De lift is veel kleiner dan die in de voetgangerstunnel, er zijn geen roltrappen en met de trap is echt niet voor iedereen weggelegd, ondanks de aa aanwezige fietsgoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en ook die in- en uitgangen (smalle 90°hoek gangen) zijn totaal onaangepast voor fietsers ... wie heeft zoiets verzonnen ???? en waarom wordt die niet aangepast ?? met de fiets valt die afstand echt wel mee... maar idd een fietsbrug over t Scheld ter hoogte van de voetgangerstunnel zou een reuze aanwinst zijn voor t Stad |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Natuurlijk valt die afstand mee, maar toch wel een serieus tijdverschil voor - ik zeg maar wat - een havenarbeider die in de buurt van de voetgangerstunnel woont en met de fiets gaat werken of iemand die op het eilandje woont en wil gaan wandelen in het Sint-Annabos. Ik zie echt niet in waarom je dan die omweg zou moeten maken. Bij mijn weten is de voetgangerstunnel - ondanks zijn naam - van meet af aan bedoelt geweest voor voetgangers én fietsen.
Laatst gewijzigd door Edina : 22 augustus 2014 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En met een volgeladen fiets kunt ge stapvoets naast de fiets stappen ja, dat is alles. Trouwens is voor U blijkbaar "aan de hand passeren" al juist hetzelfde als "stapvoets fietsen". Geeft duidelijk te kennen dat jullie er niets van snappen dat jullie ook plichten hebben en zich aan de verkeersregels moeten aanpassen, als ge die tenminste al snapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Als er maar een meter plaats is, dan zal je mij niet kunnen passeren wanneer ik met mijn volgeladen fiets (lees: fietszakken aan beide zijden gevuld met boodschappen, waaronder uitstekende soepgroenten en stokbrood) volledig reglementair aan de hand over het voetpad loop. U zal dan moeten stoppen en opzij gaan staan om mij te laten passeren wanneer je niet tegen mijn handvat of trapper wil opbotsen. Wanneer ik echter stapvoets met de fiets rij, kunnen wij elkaar zonder enige hinder passeren. Probeer het eens uit, zou ik zo zeggen... Maar iets zegt mij dat jij al heel lang niet meer op een fiets hebt gereden. Laat staan ermee gewinkeld heb! En het zal je ongetwijfeld verbazen, maar in de Nationalestraat wonen ook mensen. En het is bovendien een winkelstraat. Er zijn dus echt wel een pak mensen die daar moeten zijn met de fiets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Waar haal je dat vandaan? In de voetgangerstunnel mag wel degelijk gefietst worden hoor. Weliswaar tegen aangepaste snelheid. Wat daarentegen niet mag, is fietsers opzettelijk laten vallen. Dat is niet alleen agressief, maar getuigt bovendien van een zeer slechte inborst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |