![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier staat de reden. |
||
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoezo? Ik ben geen partijlid van de FN
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een liberaal pleit voor een planeconomie en zegt dat dit het beleid is van de VLD, dan zal de VLD zich daar van distantiëren als het niet waar is. Als een Vlaams Blokker zegt dat het Vlaams Blok in Brussel niet flamingant is, dan zal het Vlaams Blok zich daarvan distantiëren als het niet waar is. Het Vlaams Blok distantieert zich echter niet... Nochtans staat er op hun website: [font=MS Sans Serif]Het Vlaams Blok kiest resoluut voor Vlaamse onafhankelijkheid, omdat we daar recht op hebben, omdat we daar allemaal beter van worden en omdat we democraten zijn. [/font] [font=MS Sans Serif][/font] [font=MS Sans Serif]Je zou denken dat dan de kern uitmaakt van het programma. Meer zelfs, dat dit de reden van bestaan van de partij is. Maar als het stemmen kan doen winnen bij de franstaligen, wordt dit vrolijk onder de mat geveegd.[/font] [font=MS Sans Serif][/font] [font=MS Sans Serif]Waarom stemmen franstaligen dan nog op het Vlaams Blok? Juist ja...[/font]
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zegt iemand die het Vlaams Blok de rug heeft toegekeerd en nadien een reden formuleert. Merkwaardig is dat een andere Franstalige - die ook naar het FN overstapte - juist vindt dat het Vlaams Blok in Brussel veel te flamingantisch is. Sessler, want over hem heb ik het, vindt dat Johan Demol zich veel te flamingantisch opstelt. Waarom zou het Vlaams Blok zich moeten distanciëren van wat een niet-Vlaams Blokker zegt? |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok heeft een rijk programma, waardoor heel wat mensen zich aangesproken voelen. Dat vertaalt zich ook hoe langer hoe meer in een stijgende stemmenwinst. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() Het grappige is dat Sessler bij zijn vertrek woedend uitriep dat Demol ook maar durfde zeggen dat Vlaanderen onafhankelijk moest worden. Een bewijs van het feit dat we goed bezig zijn vind ik.
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest heb ik Sessler altijd gerespecteerd. Meerdere keren heb ik naar een van de door hem georganiseerde vormingsessies geweest. Altijd heel leerrijk. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
U probeert u er tussen uit te bluffen!
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Even het absurde van deze situatie schetsen: Persoon X uit partij V zegt A, en A is niet vlijend voor partij V V distantieert zich niet van X. U zegt: persoon Y zegt ook A, en waarom moet V zich distantiëren van Y, want Y is geen lid van V. En wat heeft u te zeggen op Arckens, beste vriend?
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, maar Demol en het Vlaams Blok is zeker niet flamingantisch, wel nationalistisch. Indien het Vlaams Blok flamingantisch zou zijn, zouden ze bijvoorbeeld geen campagne in 2 talen voeren, en dat doen ze gelukkig wel. Men moet dom zijn om zich in Brussel enkel in het nerdelands en niet ernaast ook in het Frans te promoten! Partijpolitiek moet immers uitgaan van realiteit en niet van wenselijkheid! |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Mag ik dan eens een precieze omschrijving van nationalisme AUB?
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() * U verwart me met "Guderian"??? Jongen toch, net het slechte nieuws ontvangen dat u ontslagen bent of gebuisd in 2de zit misschien? ![]() * U vroeg al de definitie van identiteit, nu dus deze van natinalisme. Welnu, nationalisme kan op een aantal wijzen gedefinieerd worden, maar diegene die we nu gebruiken is niet langer de Jacobijnse versie die de Natie-staat voorop stelt maar wel die van de natie als etnische gemeenschap. Nationalisme is dan de politieke voorhoede van de verdediging van de volksbelangen over alle domeinen van het maatschappelijke leven: economie, ethiek, geopolitiek, cultuurbeleid, media en informatisering, enz. |
|
![]() |