Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2014, 15:09   #41
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
a) de sperma-vraagster wil natuurlijk wel gezond sperma en geen genetische overdraagbare ziekte doorgeven aan het toekomstige kind.
b) bij een niet-anonieme vader kan men dit netjes uit vrije wil onderzoeken indien er twijfel zou zijn. Of heeft U liever dat U zich niet laat onderzoeken terwijl je bewust bent van het feit dat je veel kans maakt op het produceren van doodzieke kinderen?
c) de wet is ondertussen aangepast (net omwille van genetische overdraagbare ziektes) zodat de kinderen die informatie kunnen opvragen.
Dat kan allemaal wel waar zijn, maar nu zit men in feite met twee maten en twee gewichten. Misschien zijn er ook wel vrouwen (allicht een zeer kleine minderheid) die bewust naar de spermabank trekken om zeker een kind te hebben dat geen genetische ziektes in zich draagt. Ik begrijp dat men 'doodzieke' kinderen wil vermijden, maar wat als men straks ook 'beheersbare' aandoeningen gaat uitfilteren. Neigt dat niet naar het doelbewust creëeren van 'perfecte' kinderen ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 16:28   #42
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat kan allemaal wel waar zijn, maar nu zit men in feite met twee maten en twee gewichten. Misschien zijn er ook wel vrouwen (allicht een zeer kleine minderheid) die bewust naar de spermabank trekken om zeker een kind te hebben dat geen genetische ziektes in zich draagt. Ik begrijp dat men 'doodzieke' kinderen wil vermijden, maar wat als men straks ook 'beheersbare' aandoeningen gaat uitfilteren. Neigt dat niet naar het doelbewust creëeren van 'perfecte' kinderen ?
Zou jij dan graag een kind met het syndroom van Down willen hebben?

Ik vraag het maar, hoor.

Persoonlijk zou ikzelf liefst alle mogelijke risico's willen vermijden.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 16:36   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vrouwen moeten maar aan een vent zien te geraken en in natura ontvangen.

En als ze dat niet zien zitten dan krijgen ze niks.
Dat heeft de natuur zo voorzien.
Oud 18 augustus 2014, 16:39   #44
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
c) de wet is ondertussen aangepast (net omwille van genetische overdraagbare ziektes) zodat de kinderen die informatie kunnen opvragen.
En dit zorgt voor het tekort, veel mannen willen gewoon anoniem blijven en dit recht is verdwenen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 16:45   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is uw probleem met het creëren van gezonde kinderen? wilt U persé een paar miskleuntjes om "de diversiteit" te vergroten? doneer dan wat sperma aan uw nicht.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 16:46   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
En dit zorgt voor het tekort, veel mannen willen gewoon anoniem blijven en dit recht is verdwenen
dat zou best wel eens kunnen.

Maar ik geloof niet dat de kinderen ooit werkelijk contact kunnen hebben met hun biologische vader hoor, enkel informatie over gezondheid enzo. Ik ben daar in feite niet 100% van op de hoogte.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 augustus 2014, 16:46   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

dat "zien te geraken" is nooit ergens een probleem.

Het probleem zit hem erin dat het mannetje dan kan worden verplicht om voor zijn offspring te betalen..... dus wat kies je zelf?

Oud 18 augustus 2014, 17:04   #48
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nu juist de natuur, die zoekt naar een gezonde samenleving met enkel sterken.
Onze maatschappij vraagt voor alles, diploma's of attesten,
-Een bewijs van goed gedrag en zeden
- Een diploma
- Een rijbewijs
-Een vaarbewijs
-Een levensverzekering of een schudsaldoverzekering.
-enz....

Behalve voor kinderen te maken , dat mag je doen als je geen van bovenstaande hebt . Sterker nog , degenen die maar weinig uit het lijstje hebben maken meer kinderen.
Ergens is er iets mis , misschien een kweekbewijs invoeren rekening houdend
met overbevolking en levenskansen ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 22:18   #49
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dat is de wereld op zijn kop, de rechten van het kind dienen op de eerste plaats te komen ! En vroeg of laat gaan kinderen toch beginnen zoeken naar hun roots en daar vragen over stellen. Kinderen die één van hun ouders niet kennen raken daar vaak gefrustreerd door, met als gevolg gedrags- en andere problemen.

Het is nogal asociaal als toekomstige moeder om enkel aan het eigen plezier te denken en ervan uit te gaan dat er enkel maar een anoniem 'kwakje' moet binnenkomen om een kind te krijgen.

Vele landen zien al in dat de rechten van het kind (en niet van de wensouders) voortaan op de eerste plaats moeten komen. Nu nog wachten op België !
Oud 18 augustus 2014, 22:20   #50
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Dat is nu juist de natuur, die zoekt naar een gezonde samenleving met enkel sterken.
Onze maatschappij vraagt voor alles, diploma's of attesten,
-Een bewijs van goed gedrag en zeden
- Een diploma
- Een rijbewijs
-Een vaarbewijs
-Een levensverzekering of een schudsaldoverzekering.
-enz....

Behalve voor kinderen te maken , dat mag je doen als je geen van bovenstaande hebt . Sterker nog , degenen die maar weinig uit het lijstje hebben maken meer kinderen.
Ergens is er iets mis , misschien een kweekbewijs invoeren rekening houdend
met overbevolking en levenskansen ?
Ik ben het eens voor een keertje met je eens ... maar laten we er geen gewoonte van maken !
Oud 18 augustus 2014, 22:22   #51
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Zou jij dan graag een kind met het syndroom van Down willen hebben?

Ik vraag het maar, hoor.

Persoonlijk zou ikzelf liefst alle mogelijke risico's willen vermijden.
En een koppel die het dan op de 'gewone' manier doet die heeft dan wel meer 'recht' op een kind met Down ? Vele afwijkingen kan men nog opsporen tijdens de zwangerschap (daar zijn onderzoeken voor), dan kan men beslissen het kind al dan niet te laten wegnemen.
Oud 19 augustus 2014, 16:05   #52
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Of een van hun knappe vriendinnen vragen in natura te ontvangen

En daarna swappen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 23:03   #53
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
adoptie vind ik ook beter, maar ja, niet iedereen passeert de selectie daarvoor ... ik bvb. hoewel ik zelf geadopteerd ben, zal als semi-werkzoekende binnenkort waarschijnlijk parttime poetsvrouw niet in aanmerking komen hiervoor ... dus tja, als ik een kind wil dan zal ik wel beroep moeten doen op een spermabank, ik zie me namelijk geen one-night stand ofzo doen met alle risico's op std's dat dit met zich meebrengt ...
Om zwanger te geraken moet je normaal gezien ook meer dan één one-night stand doen...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 02:42   #54
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Om zwanger te geraken moet je normaal gezien ook meer dan één one-night stand doen...
daar heb je een punt
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 13:35   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een schrijnend tekort aan sperma! Wel enkel voor 50 euro onkosten, maar kom, een klein efforreke toch?
Met 10cc sperma kan een volledig continent worden bevrucht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:02   #56
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
adoptie vind ik ook beter, maar ja, niet iedereen passeert de selectie daarvoor ... ik bvb. hoewel ik zelf geadopteerd ben, zal als semi-werkzoekende binnenkort waarschijnlijk parttime poetsvrouw niet in aanmerking komen hiervoor ... dus tja, als ik een kind wil dan zal ik wel beroep moeten doen op een spermabank, ik zie me namelijk geen one-night stand ofzo doen met alle risico's op std's dat dit met zich meebrengt ...
Eigenlijk vreemd dat adoptie wordt verboden, maar dat de spermabank dan weer perfect ok is voor de wet. Het resultaat is nochtans in beide gevallen hetzelfde.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:07   #57
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
dat zou best wel eens kunnen.

Maar ik geloof niet dat de kinderen ooit werkelijk contact kunnen hebben met hun biologische vader hoor, enkel informatie over gezondheid enzo. Ik ben daar in feite niet 100% van op de hoogte.
Tot de wet retroactief wordt aangepast en die niet langer anonieme biologische vaders ook mogen meebetalen.
Oud 21 augustus 2014, 16:25   #58
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Eigenlijk vreemd dat adoptie wordt verboden, maar dat de spermabank dan weer perfect ok is voor de wet. Het resultaat is nochtans in beide gevallen hetzelfde.
Dat nu ook weer niet, bij adoptie kan men een kind een betere toekomst aanbieden. Bij de spermabank komt er een kind bij, terwijl het adoptiekind (vaak) toekomstloos is.
Oud 21 augustus 2014, 16:29   #59
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Dat nu ook weer niet, bij adoptie kan men een kind een betere toekomst aanbieden. Bij de spermabank komt er een kind bij, terwijl het adoptiekind (vaak) toekomstloos is.
Met hetzelfde resultaat bedoel ik: er komt een kind in het gezin.

Dus als je voor adoptie ongeschikt wordt geacht, kan je je gewoon gaan volspuiten in de spermabank en dan komt er alsnog een kind bij die ongeschikt geachte ouder(s) terecht. Logica?
Oud 21 augustus 2014, 17:08   #60
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Met hetzelfde resultaat bedoel ik: er komt een kind in het gezin.

Dus als je voor adoptie ongeschikt wordt geacht, kan je je gewoon gaan volspuiten in de spermabank en dan komt er alsnog een kind bij die ongeschikt geachte ouder(s) terecht. Logica?
Inderdaad niet erg logisch, maar als ze spermabanken ook zo streng gaan reguleren dan zoeken ze hun (onwetende) donor wel op café.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be