Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2014, 07:58   #41
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als je terugkijkt, zie je die in de toekomst verdwijnen.
Sociale zekerheid waar onze voorouders zo voor gestreden hebben is naar de vaantjes door ... oorlog.
De massale wereldzorgen die we tegelijk aan het creëren zijn slorpen onze menselijkheid en al onze rechten op.
U beste, U zingt goed mee in het koor van de duivel. Of U dat nu door heeft of niet.
We moeten niets, we moeten gewoon eens leren nadenken voor onszelf in plaats van alles met open armen af te geven.
Bekijk een Syrisch of Palestijns kind in de ogen, en zie hoe Christelijk je dan bent.
Bekijk een dier in de ogen en erken de ziel, erken je broederschap, en zie hoe Christelijk je dan bent.

Vooral met uw mond...
1) Moderne sociale zekerheid is er gekomen in de jaren 60. Dankzij WOII is de mens moderner beginnen denken. De EU zou nooit bestaan zonder WOII (hoewel ik mij nu toch hevig tegen de EU keer omwille van open grenzen en regelneverij). Ik snap ook niet echt wat jouw foute stelling met de zaak te maken heeft.

2) Wat hebben onze rechten hier nu mee te maken???

3) Dus u kijkt naar een Syriër zoals u naar een aap kijkt? Ik ben al voor minder racist genoemd!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 12:00   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Bah, ik snap niet hoe die onderzoekers aan zo'n praktijken kunnen mee doen. Ik zou het in ieder geval niet kunnen.
Weten we wel waarover dit gaat? Wat het doel is van deze experimenten en hoe de resultaten het welzijn van de mensen beogen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 13:30   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

In naam van wetenschap wordt geduld wat in naam van religie bestreden wordt. Vergelijk met onverdoofd slachten.

En laten we dit ook niet vergeten:

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...houderij.dhtml

Het gebrek aan massaal protest tegen de dierenmishandeling bij wetenschappelijk onderzoek en in de industriële landbouw, in vergelijking met het protest tegen onverdoofd slachten, ontmaskerd een hypocresie in de maatschappij waarbij dierenleed misbruikt wordt om antimoslim gevoelens te ventileren, eerder dan dat een oprechte verontwaardiging over het lot van dieren aan de oorsprong ligt aan de protesten tegen onverdoofd slachten.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 september 2014 om 13:44.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 14:07   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ontmaskert
sorry

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 14:45   #45
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
1) rituele slachtingen zijn barbaars en horen niet thuis in België anno 2000.
Niet meer barbaars als dit soort dierproeven.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 14:46   #46
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het gebrek aan massaal protest tegen de dierenmishandeling bij wetenschappelijk onderzoek en in de industriële landbouw, in vergelijking met het protest tegen onverdoofd slachten, ontmaskerd een hypocresie in de maatschappij waarbij dierenleed misbruikt wordt om antimoslim gevoelens te ventileren, eerder dan dat een oprechte verontwaardiging over het lot van dieren aan de oorsprong ligt aan de protesten tegen onverdoofd slachten.
Dit is helaas de keiharde waarheid.
Oud 18 september 2014, 15:03   #47
FlyDown
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk is dit bericht naar mij gericht...

Ik wil het nog eens duidelijk uitleggen :

1) rituele slachtingen zijn barbaars en horen niet thuis in België anno 2000.
2) Er moet zo dringend mogelijk intensief naar alternatieven worden gezocht.
3) Zolang de alternatieven niet gevonden zijn, moeten de proeven doorgaan.
4) Kent u het verhaal van Louis Pasteur? Die ook zulke organisaties over de vloer kreeg? Zonder zijn dierenoffers was het vaccin niet uitgevonden!
In elk geval een gemiste kans om het 'beestmensen' ras op een aanvaardbare hoeveelheid te behouden.

Met hoeveel lopen we hier nu al, met zijn allen de planeet deze mooie planeet kapot te vervuilen. De ecologische planetaire voetafdruk, wijst er ieder jaar op aan, dat wij vanaf augustus en voor de rest van het jaar, op krediet teren. Alle jaren 5 maanden krediet en: er word nooit het minst afbetaald. Ze noemen dit dat: beheren zoals een goede huisvader???

Iets anders: al meerdere jaren probeer ik een zinnig antwoord te krijgen op volgende vraag: Waarom (in god's of iemand anders naam) moeten we nu perse met zijn 7.OOO.OOO.OOO zijn. Zeggen dat de demografie in handen ligt van de. . . jonge gezinnen, die vrij en zonder belemmering (regels) instaan voor de voortplanting. Daar ze er dan nog eens voor betaald worden, laat voorspellen dat het om het meest gaat, zonder beperking.

Een samenleving waar er oa. 25.000 olifanten per jaar VERMOORD worden, louter om de slagtanden en de teeltballen. Hetgeen andere debielen eens per jaar met de dolfijnen aanrichten is ook niet zo delicaat en zo verder, het houd niet meer op.
FlyDown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 15:10   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Eigenlijk, daar deze proeven slechts beschouwd als een bepaalde stap. Dit hoort uiteindelijk niet verder gezet worden, daar waar ritueel slachten, bij goedkeuring, zal doorgaan. Daarnaast zien mensen een bepaald reëel doel bij proeven met dieren, iets wat niet aangevoeld door wie buiten die religie gaat als het om ritueel slachten gaat. Dit gaat heus niet zomaar om wat u schrijft.
Oud 18 september 2014, 15:41   #49
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FlyDown Bekijk bericht
In elk geval een gemiste kans om het 'beestmensen' ras op een aanvaardbare hoeveelheid te behouden.

Met hoeveel lopen we hier nu al, met zijn allen de planeet deze mooie planeet kapot te vervuilen. De ecologische planetaire voetafdruk, wijst er ieder jaar op aan, dat wij vanaf augustus en voor de rest van het jaar, op krediet noemen dit dat: beheren zoals een goede huisvader???teren. Alle jaren 5 maanden krediet en: er word nooit het minst afbetaald. Ze

Iets anders: al meerdere jaren probeer ik een zinnig antwoord te krijgen op volgende vraag: Waarom (in god's of iemand anders naam) moeten we nu perse met zijn 7.OOO.OOO.OOO zijn. Zeggen dat de demografie in handen ligt van de. . . jonge gezinnen, die vrij en zonder belemmering (regels) instaan voor de voortplanting. Daar ze er dan nog eens voor betaald worden, laat voorspellen dat het om het meest gaat, zonder beperking.

Een samenleving waar er oa. 25.000 olifanten per jaar VERMOORD worden, louter om de slagtanden en de teeltballen. Hetgeen andere debielen eens per jaar met de dolfijnen aanrichten is ook niet zo delicaat en zo verder, het houd niet meer op.
Ik heb enkele voorstellen :

U weigert vanaf nu elk vaccin dat u en uw gezin aangeboden wordt.

We schrappen de sociale zekerheid, dan weten de mensen ten minste hoeveel kinderen ze zich op eigen houtje kunnen permitteren.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 22:20   #50
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
We schrappen de sociale zekerheid, dan weten de mensen ten minste hoeveel kinderen ze zich op eigen houtje kunnen permitteren.
Prima voorstel!
Oud 18 september 2014, 22:24   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Prima voorstel!
Laten we daar maar heel de SZ schrappen. Ook uw pensioen dus. Solidariteit is immers u onbekend.
Oud 19 september 2014, 06:54   #52
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Moderne sociale zekerheid is er gekomen in de jaren 60. Dankzij WOII is de mens moderner beginnen denken. De EU zou nooit bestaan zonder WOII (hoewel ik mij nu toch hevig tegen de EU keer omwille van open grenzen en regelneverij). Ik snap ook niet echt wat jouw foute stelling met de zaak te maken heeft.

2) Wat hebben onze rechten hier nu mee te maken???

3) Dus u kijkt naar een Syriër zoals u naar een aap kijkt? Ik ben al voor minder racist genoemd!
1. De moderne migratiestroom kan de moderne sociale zekerheid niet verder dragen. Waaraan ligt het dat het Oosten massaal naar hier migreert? Oorlog he. En wie kraamt hier oorlog uit de mond?
2. Ik vroeg hoe U christelijk U was. Ik neem aan van niet.
3. Zonder schroom, ik heb meer compassie met die aap. There I said it.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be