![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, mijn oudste bleef op school maar in de eerste groep hangen, terwijl ik wist dat ze gewoon een waterrat was, van de springplank in het diep dook etc... Dus heb ik na een aantal maanden toch de juf eens gevraagd hoe het zat: bleek dat ze haar nooit hadden opgemerkt omdat madam..... steeds onder water aan het zwemmen was. Misschien grappig om achteraf te vertellen, maar qua veiligheid laat dat toch serieus te wensen over.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zoals ik gisterenavond al schreef gruwt de dochter van het schoolse systeem van de lessen LO en weet ik zeker dat ze daarin niet alleen staat. Veel kinderen zouden simpelweg beter af zijn als ze deze tijd en middelen samen met de ouders zelf konden besteden. Het is te gek voor woorden om iemand die twee maal daags 40 min fietst en in de vrije tijd ook nog een sport beoefent op de school te verplichten deel te nemen aan een activiteit met een hoog “FC de kampioenen” gehalte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Schoof heeft vb (met veel geluk) toch universitair kampioen geweest in de 2°lic voor een individuele sportdiscipline. Schoolzwemmen en andere schoolsporten vonden wij maar marginaal. Maar niet marginaal genoeg om ons te superieur te vinden om er niet op een sociale manier aan deel te nemen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 september 2014 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben tegen dat zwemmen op school, niet zozeer om het zwemmen zelf, maar......
Mijn dochter heeft dit jaar het eerste uur van een dag zwemmen, ze heeft heel lang haar en moet nu een hele dag met natte kleren rondlopen door dat haar staart op haar kleding hangt. Met dit weer gaat het nog maar wat als het vriest? Ver der heeft ze hier bij een zwemclub leren zwemmen van haar vier jaar af, bij die clubs die zwemlessen geven aan kinderen gaan de inschrijvingen via interent om 20 uur open en om 20.05 is alles volzet. Zwemmen op school in het lessenpakket opnemen was een heel slecht idee, vooral als die meisjes daarna nog heel de dag op school moeten doorbrengen. Iedereen behalve ........ kan zwemmen op school dus zwemles is totaal overbodig, tijdens de vakantie brengen de meeste kinderen op 1 dag meer tijd in het water door dan tijdens een heel jaar op school, behalve de kinderen van die mensen die met hun kinderen in de woestijn op verlof gaan natuurlijk. Laatst gewijzigd door Hoomer : 18 september 2014 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In zes jaar middelbaar hadden we om de twee weken een uur zwem"les", maar ik kan nog altijd niet zwemmen. Het enige resultaat van die lessen is een zodanige dégout van zwemmen dat ik sinds het einde van het middelbaar nooit meer een voet in een zwembad gezet heb. En ik woon op wandelafstand van zo'n ding, dus geen busje nodig.
In feite hield de leraar zich alleen maar bezig met zij die goed konden zwemmen. Wie niet meekon werd aan zijn lot overgelaten of mocht straf schrijven omdat hij uit afkeer zijn zwemgerief "expres" had vergeten. Ik zou mijn kinderen ook niet op school willen leren zwemmen.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo erg zal 't wel niet zijn zeker:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik kan wel geloven dat zwemlessen enorm verschillen van school tot school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik verwees naar de kampioenen omdat de leerkracht LO van de dochter regelmatig de jongens en meisjes samen laat voetballen. Nu is mijn dochter vrij tenger, als daar een of andere testeron kolos komt op afgestormd dan zet ze gewoon een stapje opzij en laat ze deze passeren. Veel leerkrachten verknoeien het gewoon en veroorzaken een dégout (het woordje is al een paar maal gevallen) voor heel wat sporten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Mijn kinderen leren zwemmen via de zwemclub. 150 euro per kind per jaar. De tijd die ze verliezen met dat schoolzwemmen (bus naar zwembad, omkleden, "zwemles", afdrogen en terug omkleden, terug naar school) is het niet waard. Die tijd kan beter nuttig besteed worden
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() En toch zou zwem"les " verplicht moeten gegeven worden door zwemleraars die voldoende kennis hebben. Dat moet toch te organiseren zijn hé, de kracht van de verandering weet je wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal het even uitleggen voor u, die haren hangen op hun rug en maken alle kleren nat vanachter, die haren worden ook niet droog onder die haardroger in het zwembad op die vijf minuten gezamenlijke tijd dat 40 kinderen daarvoor krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze jongste was ook zo'n "numero". Veiligheid: ze is er toch heelhuids uit gekomen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Vlaamse ouders gaan op de ene of andere manier zorgen dat hun kinderen kunnen zwemmen .
Ik zou niet graag naar een zwembad trekken met een multicul-klasje . Dat lijkt me extreem moeilijk . Nochthans zijn de helden van het strand of open-lucht-zwembad gekend . Hun zusjes zijn daar niet bij . WAAROM NIET ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand kan een valabele reden bedenken waarom je moet kunnen zwemmen, en waarom het verwerven van die overbodige kunde door de gemeenschap moet betaald worden.
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |