Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2014, 20:53   #41
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Racisme is mensen in niet-westerse kledij herleiden tot ongeëvolueerde honden. Proficiat.

Racisme is mensen van een andere cultuur ontmenselijken.

Zijn een Heidi uit Tirol, een Nederlandse boerin in klompen of een man in Schots kostuum ook honden?
Daar maakt ge een denkfout. Want ik zie nl. geen verschil in het ras van de honden. Elke mens die Middeleeuwse trekjes vertoont, dus ook de autochtone, is voor mij een verwilderde hond die moet opgevoed worden.

Dus het woord racisme wil ik nooit meer horen. Ok?

O ja, en kledij heeft er niets mee te maken. Ik had het vooral over gedrag. Dus criminele activiteiten, dieren pijnigen met leedvermaak, enz...

Ik dacht dat we elkaar ondertussen toch al beter kenden dan dat, na die intieme nacht in dat Franse hotel?

Laatst gewijzigd door Lance : 18 oktober 2014 om 21:13.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 21:16   #42
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Daar maakt ge een denkfout. Want ik zie nl. geen verschil in het ras van de honden. Elke mens die Middeleeuwse trekjes vertoont, dus ook de autochtone, is voor mij een verwilderde hond die moet opgevoed worden.

Dus het woord racisme wil ik nooit meer horen. Ok?

O ja, en kledij heeft er niets mee te maken. Ik had het vooral over gedrag. Dus criminele activiteiten, dieren pijnigen met leedvermaak, enz...

Ik dacht dat we elkaar ondertussen toch al beter kenden dan dat?
Het woord "hond" om een mens aan te duiden, wil ik ook niet horen. Begrijp je dat?

Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt met het opvoeden van verwilderden. Mensen worden doorgaans al door hun ouders, school en omgevingsfacturen opgevoed.
Voor mensen die dan strafbare handelingen plegen, bestaat er justitie.
Voor mensen die compleet doordraaien, is er collocatie.
Voor mensen die ongeluk in het leven gehad hebben, bestaat revalidatie.
...

Wat wil je nog meer?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 21:34   #43
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vertel me nu maar gewoon wat ge vindt van de optie die ik hierboven heb beschreven, nl. positief opvoedkundige begeleiding naar onze tijd?
Eens grappen is leuk, maar soms moet ge ook discussiëren met argumenten, ander kan ik even goed op café gaan of thuis aan mijn piet trekken.
Veel helpt 't niet, je zal er altijd blijven hebben die zonder enige aanleiding lomp en onbeleefd, opzettelijk beledigend zijn, en 't daarna als grapje verpakken.

Wil je de wereld verbeteren, begin bij jezelf i.p.v. anderen op de vingers te tikken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 21:36   #44
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat denkt ge van de optie: Middeleeuwers begeleiden naar onze tijd? Niet met een pak slaag van de zweep, maar positief opvoedkundig, zoals een hond opvoeden, met af en toe een koekje van het OCMW?
Dat doen we nu al bijna 50 jaar en wat brengt het op? Steeds meer vijandigheid en onbegrip.
Oud 18 oktober 2014, 21:37   #45
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat doen we nu al bijna 50 jaar en wat brengt het op? Steeds meer vijandigheid en onbegrip.
Ah, ja? En dit is hoe jij liefde geeft? Dan begrijp ik de vijandigheid en onbegrip wel.
Oud 18 oktober 2014, 21:45   #46
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Het woord "hond" om een mens aan te duiden, wil ik ook niet horen. Begrijp je dat?

Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt met het opvoeden van verwilderden. Mensen worden doorgaans al door hun ouders, school en omgevingsfacturen opgevoed.
...

Wat wil je nog meer?
Een simpel voorbeeld: Voor mij, een typische Westerling, is een familie moslims die rond een gekeeld schaap staan met hun kinderen erbij die lachen en plezier hebben een soort van minder geëvolueerd gedrag. Dat het zo is of niet, gaan we hier nu niet over discussiëren. Het is in elk geval mijn perceptie als Westerling. Kunt ge daar in komen?

Vandaar de metafoor van de hond. Die staan ook in groep rond een schaap dat ze gaan opeten. Voor jou heeft 'de hond' duidelijk een negatieve connotatie, voor mij eerder een neutrale, maar goed.

Uw andere vragen/bemerkingen heb ik al beantwoord in vorige reacties al dan niet in een ander topic.
Oud 18 oktober 2014, 21:46   #47
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
50 jaar, you kiddin' me? Ge moet wel wat meer geduld hebben. Ik spreek in termen van eeuwen.
Mensen hebben zo weinig geduld dezer dagen, jeez!
Oud 18 oktober 2014, 21:48   #48
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Veel helpt 't niet, je zal er altijd blijven hebben die zonder enige aanleiding lomp en onbeleefd, opzettelijk beledigend zijn, en 't daarna als grapje verpakken.

Wil je de wereld verbeteren, begin bij jezelf i.p.v. anderen op de vingers te tikken.
Of mensen die zichzelf en de anderen zo serieus nemen dat ze een grapje als iets kwaadaardigs of beledigend zien?
Oud 18 oktober 2014, 21:54   #49
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan misschien belachelijk klinken, maar honden waren ook ooit wilde dieren die ons in groep aanvielen en het strot wouden over bijten.

Als toen iedereen zo avontuurlijk als u was geweest joegen we ze nog steeds met speren op omdat ze volgens uw filosofie toch niet te temmen zijn?

En toch, kijk ik (ik geef het toe, met een positieve bril), rondom me en zie ik meer en meer ingeburgerde mensen van vreemde origine die meer en meer verwesteren. De ene al wat sneller dan de andere, uiteraard.

Ik zie ook mensen zoals u die aanvallend reageren op de minder verwesterde types die daardoor een zeer defensieve houding aannemen en langer zullen vasthouden aan hun traditionele gebruiken, puur uit reactie.

Nogmaals: hoe domesticeert ge een hond het beste? Door hem elke dag te slaan en zonder eten te zetten of door hem met liefde te behandelen? Dat klinkt misschien ridicuul, maar in essentie is het hetzelfde.
We hebben hier niet met honden te maken maar met sekteleden die van kleins af aan worden ingeprent dat de islam perfect is, dat die superieur is aan onze waarden wetten en gebruiken, dat de islam hier vroeg of laat de baas gaat zijn. Dat is ook het doel van de islam, wat die onder 'vrede' verstaat. En dat je niet naar 'ongelovigen' dient te luisteren, de vijanden van allah.

Laatst gewijzigd door smiley : 18 oktober 2014 om 21:57.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 22:00   #50
smiley

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad wat het "progressieve" beleid al decennia tracht te doen, sommigen stellen vast dat de 'integratie' mislukt is. Bij anderen zijn de ogen nog niet open. Wie een krokodil tracht te paaien zal er vroeg of laat door worden opgegeten.

Laatst gewijzigd door smiley : 18 oktober 2014 om 22:00.
Oud 18 oktober 2014, 22:12   #51
smiley

Standaard

Citaat:
50 jaar, you kiddin' me? Ge moet wel wat meer geduld hebben. Ik spreek in termen van eeuwen.
Mensen hebben zo weinig geduld dezer dagen, jeez!
Eeuwen ? Met uw plan leven we in die tijd in een islamitische staat.

Citaat:
URBAIN VERMEULEN OVER DE ISLAMISERING VAN ONZE SAMENLEVING

De collaboratie van de multiculti's

"Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=179

Laatst gewijzigd door smiley : 18 oktober 2014 om 22:19.
Oud 18 oktober 2014, 22:25   #52
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Eeuwen ? Met uw plan leven we in die tijd in een islamitische staat.
Op een andere planeet dan toch, laat het ons Terra Nova noemen?

Gisteren kreeg ik van prof. Barabas nog de mogelijkheid om de teletijdmachine te gebruiken om een blik in de toekomst te werpen. En weet ge wat ik zag?

Mos limps. Een soort Gremlin, maar dan nog gemener.

Laatst gewijzigd door Lance : 18 oktober 2014 om 22:26.
Oud 18 oktober 2014, 22:28   #53
smiley

Standaard

Citaat:
Op een andere planeet dan toch, laat het ons Terra Nova noemen?

Gisteren kreeg ik van prof. Barabas nog de mogelijkheid om de teletijdmachine te gebruiken om een blik in de toekomst te werpen. En weet ge wat ik zag?

Mos limps. Een soort Gremlin, maar dan nog gemener.
Jij leeft blijkbaar al op een andere planeet.
Oud 19 oktober 2014, 08:17   #54
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

...

Wat wil je nog meer?
Nochtans zijn het uitgerekend alweer je moslimvrienden die marktleider zijn op het gebruik van het woord honden, ongelovige honden, christenhonden,.........
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 08:20   #55
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

...

Wat wil je nog meer?
Wat met kindhuwelijken?
Oud 19 oktober 2014, 15:42   #56
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Een simpel voorbeeld: Voor mij, een typische Westerling, is een familie moslims die rond een gekeeld schaap staan met hun kinderen erbij die lachen en plezier hebben een soort van minder geëvolueerd gedrag. Dat het zo is of niet, gaan we hier nu niet over discussiëren. Het is in elk geval mijn perceptie als Westerling. Kunt ge daar in komen?

Vandaar de metafoor van de hond. Die staan ook in groep rond een schaap dat ze gaan opeten. Voor jou heeft 'de hond' duidelijk een negatieve connotatie, voor mij eerder een neutrale, maar goed.

Uw andere vragen/bemerkingen heb ik al beantwoord in vorige reacties al dan niet in een ander topic.
Waarom heeft een Westerling zo'n uitgesproken mening over dingen die aan z'n fantasie ontspruiten?? Dat vraag ik me heel vaak af.

Ik heb niets tegen halal slachten. Als je kijkt naar de procedure, voorwaarden en regeltjes, getuigt het voor mij van een vorm van beschaving.
Zeker bij (slachten voor) een groot feest, mag er wel wat mensenvreugde aanwezig zijn.

De vergelijking met een hond of eender welk dier gaat niet op. Een hond valt z'n prooi aan en eten het vlees rauw ter plekke op. Jij mag jezelf wijs maken dat je connotatie "neutraal" is, maar in feite is ze mensonterend/-hatend en schuilt er islamofobie in.
Oud 19 oktober 2014, 15:46   #57
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AVV.VVK, ge blijft verdacht stil! Hebt ge in de bijbel gelezen dat ge beter kunt zwijgen als ge uw diepere beweegredenen niet wilt blootleggen?
Handig, maar beetje laf.

Om het te zeggen met een passend citaat uit de film 'There Will be Blood':
"When it comes to the showdown, they won't be there!"
sorry....

Ik was de discussie even uit het oog verloren

Eigen volk eerst is gewoon logisch omdat de autochtonen gewerkt hebben om een land als dit te bekomen.
En nee, die extra rechten eigen ik mij niet toe omdat IK, daar gebruik wil van maken, maar omdat de autochtoon liever ziet dat ZIJN KINDEREN meer rechten hebben dan een wildvreemde die hier van zijn arbeid komt profiteren.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 16:17   #58
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:

De vergelijking met een hond of eender welk dier gaat niet op. Een hond valt z'n prooi aan en eten het vlees rauw ter plekke op. Jij mag jezelf wijs maken dat je connotatie "neutraal" is, maar in feite is ze mensonterend/-hatend en schuilt er islamofobie in.
Dat is dan uw perceptie. Ik zal je nog een voorbeeldje geven. Een autochtone vrouw uit de buurt die ik redelijk goed ken leeft al twintig jaar van een OCMW loon. Nochtans zie ik haar dagelijks werken in haar tuin en is ze meer op stap dan thuis. Je zou denken dat ze dankbaar is voor de steun die ze van de staat krijgt. Vergeet het. Regelmatig zuipt ze zich een stuk in haar kraag en hangt ze vervolgens het krapulleke uit door bijv. een vuilbak in brand te steken of de muren van het politiekantoor te bekladden met graffiti. Zo heeft ze een aantal kleine delicten op haar strafblad staan waardoor ze ook door geen enkele werkgever in aanmerking wordt genomen voor een job en ze haar luilekkerleventje ongestoord kan voortzetten. Verder verdient ze nog een extra centje door strijkwerk te doen in het zwart, ze hoeft m.a.w. niet te krabben om rond te komen.
En dat haar gedrag goed/fout is daar wens ik me niet over uit te spreken. Het is de perceptie van haar gedrag die de meerderheid in dit land heeft.

Voor mij is zij dus ook een verwilderde hond die moet opgevoed worden en ze heeft in de verste verte niks te maken met de islam. Ik zou in haar geval opteren voor verplicht gemeenschapswerk zoals bijv. gehandicaptenzorg en positieve psychosociale ondersteuning.

Dus stop met in elke commentaar die iemand geeft islamofobie te zien, want het is voor jou enkel een gemakkelijke manier om de ware aard van de discussie te negeren: nl. het minder geëvolueerd gedrag, ongeacht ras, religie of cultuur. En dat jij een schaap kelen met leedvermaak niet wil bestempelen als 'minder geëvolueerd gedrag' daar gaat het mij niet om. Het gaat over de perceptie die de meerderheid in dit land heeft wanneer ze zulke taferelen zien en dus niet over wat nu juist/fout is, want in essentie kan niemand zich daarover uitspreken.
Oud 19 oktober 2014, 16:38   #59
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan uw perceptie. Ik zal je nog een voorbeeldje geven. Een autochtone vrouw uit de buurt die ik redelijk goed ken leeft al twintig jaar van een OCMW loon. Nochtans zie ik haar dagelijks werken in haar tuin en is ze meer op stap dan thuis. Je zou denken dat ze dankbaar is voor de steun die ze van de staat krijgt. Vergeet het. Regelmatig zuipt ze zich een stuk in haar kraag en hangt ze vervolgens het krapulleke uit door bijv. een vuilbak in brand te steken of de muren van het politiekantoor te bekladden met graffiti. Zo heeft ze een aantal kleine delicten op haar strafblad staan waardoor ze ook door geen enkele werkgever in aanmerking wordt genomen voor een job en ze haar luilekkerleventje ongestoord kan voortzetten. Verder verdient ze nog een extra centje door strijkwerk te doen in het zwart, ze hoeft m.a.w. niet te krabben om rond te komen.
En dat haar gedrag goed/fout is daar wens ik me niet over uit te spreken. Het is de perceptie van haar gedrag die de meerderheid in dit land heeft.

Voor mij is zij dus ook een verwilderde hond die moet opgevoed worden en ze heeft in de verste verte niks te maken met de islam. Ik zou in haar geval opteren voor verplicht gemeenschapswerk zoals bijv. gehandicaptenzorg en positieve psychosociale ondersteuning.

Dus stop met in elke commentaar die iemand geeft islamofobie te zien, want het is voor jou enkel een gemakkelijke manier om de ware aard van de discussie te negeren: nl. het minder geëvolueerd gedrag, ongeacht ras, religie of cultuur. En dat jij een schaap kelen met leedvermaak niet wil bestempelen als 'minder geëvolueerd gedrag' daar gaat het mij niet om. Het gaat over de perceptie die de meerderheid in dit land heeft wanneer ze zulke taferelen zien en dus niet over wat nu juist/fout is, want in essentie kan niemand zich daarover uitspreken.
Ik geef u gelijk dat het gedrag van die vrouw onaanvaardbaar is.

MAAR WEET U WEL WAAR HET GROTE VERSCHIL ZIT ????

DIE VROUW IS NIET SPECIAAL NAAR HIER GEREISD OM TE PORFITEREN VAN DE SOCIALE ZEKERHEID !!!

Laatst gewijzigd door AVV.VVK : 19 oktober 2014 om 16:39.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 16:39   #60
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ik geef u gelijk dat het gedrag van die vrouw onaanvaardbaar is.

MAAR WEET U WEL WAAR HET GROTE VERSCHIL ZIT ????

DIE VROUW IS NIET SPECIAAL NAAR HIER GEREISD OM TE PORFITEREN VAN DE SOCIALE ZEKERHEID !!!
Geen verschil. Ergens geboren worden is (volgens mij) puur geluk en geeft niet meer of minder recht om te profiteren.

Da's het voornaamste punt waarin wij twee duidelijk verschillen.

Laatst gewijzigd door Lance : 19 oktober 2014 om 16:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be