![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet niet goed waarom men roken wil verbieden?
Lijkt me zoiets als verbieden een scheet te laten. Alleen Belgen kunnen dergelijke onzin verzinnen.
|
|
|
#43 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze concentreert zich wat op Europa: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rookverbod#Overige_landen maar in vb. New York, Australië en vooral Nieuw Zeeland zal je nogal ogen open trekken ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Helaas zijn het aantal idioten onbeperkt.
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.jouwradio.be/muziek/36347...-te-dik-te-dun bing barlow te dik te dun te mager of te zat , als er een te voor staat , is er altijd wat
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Burger
|
Wees gerust jongen. Er komt een dag dat we om agressie door onverdraagzaamheid te vermijden even naar de maan moeten vliegen om er een scheet te mogen lossen!
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar vrees ik ook voor !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 4 oktober 2014 om 01:06. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het idee zelf dat hier in deze draad wordt geopperd is verschrikkelijk. Het geeft aan op welke barbaarse wijze wij helemaal vergeten zijn wat het concept "vrijheid" betekent.
Om even te stellen: ik herinner mij als kind hetzelfde ondergaan te hebben als in de openingspost stond, met mijn beide ouders paffend en ik hoestend op de achterbank. Het is voor mij een levenslange inenting tegen roken geweest, nooit is het maar 5 minuten in mij opgekomen om aan een cigaret of een ander rokend spul te komen, gezien al het leed van mijn kinderjaren. Maar dat is iets anders. "roken in een kleine ruimte waar minderjarigen zijn" (die dus onder een dwangmandaat zitten) is inderdaad een overweging tussen de vrijheid van de ene over de vrijheid en gezondheid van de andere (de minderjarige, in dit geval). Maar "rookverbod in de auto", hoe kunnen mensen daar nu voorstander van zijn ? Want ofwel gaat het om JIJ en JOUW AUTO, en als je daar niet wil roken, is dat jouw lieve recht ; oftewel gaat het om iemand anders en zijn/haar auto, en wat kan U dat nu schelen ??? In welke mate dient iemand die niets met uw auto of U erin te maken heeft, "democratisch beslissingsrecht" te hebben over wat jij daar nu doet (zoals roken bvb) ? Beseffen we wel de barbaarsheid van de daad om zelfs maar WILLEN mee te beslissen over wat iemand anders in een prive ruimte doet waar wij niks mee te maken hebben, en waar wij zelf niet de minste last van kunnen ondervinden ? Beseffen we wel op welke wijze het (reeds vervormde) concept "democratie" haaks staat op "vrijheid" ? Want als we daar dan toch zijn, waarom gaat men geen "draagvlak vinden" (ttz, een grotere groep die U wil dwingen dan de groep die U niet wil dwingen) om te beslissen welke muziek U nu wanneer gaat beluisteren in uw koptelefoon ? En om welk uur je nu moet opstaan en gaan slapen ? En of je 's morgens nu koffie, thee, of chocolade moet drinken ? En hoeveel keer per dag je naar de wc mag/moet gaan ? En om welk uur ? Hoe kan men het zelfs maar in zijn hoofd halen om het niet schandalig te vinden dat men daar zelfs maar zou KUNNEN over beslissen op "democratische" (ttz, grootte van de groepen afwegende) wijze ?
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het idee zelf dat een ongerelateerde volwassene het goed zou voorhebben met een andere ongerelateerde volwassene is het waanidee dat aan de basis ligt van het slagen van ongeveer elke georganiseerde barbaarsheid. Maar het is een verleidelijk idee waarvan het misverstand gemakkelijk te begrijpen is. De dominante relatie ouder-kind (die natuurlijk en "goed" is in de meeste gevallen) wordt blindelings op grotere maatschappijen geprojecteerd. De relatie "heerser - onderdaan" is echter niet van de zelfde natuur als de relatie ouder - kind. Die twee verwarren is aan de basis van heel veel georganiseerd leed. Axioma 1: ongerelateerde mensen hebben het niet goed voor met elkaar. Daaruit kan je 95% van de wantoestanden van onze huidige maatschappij afleiden.
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2014 om 08:25. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Voor mij is het inderdaad dat ik mijn auto proper wil houden. 99% van de tijd zit ik alleen in de auto.
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In een park kan je anderen storen, en kan je de fik aan het bos steken. Er is dus een argument om te stellen dat het anderen kan storen. Maar niet als je jezelf zit te vergassen in je eigen gesloten auto, he !
|
|
|
|
#58 |
|
Lokaal Raadslid
|
Eén of andere trol moest natuurlijk met De Scheet afkomen. Gebeurt altijd in discussie over roken.
Jammer genoeg is het natuurlijk geen argument: de scheet is inherent aan het menselijk (en zoogdierlijk) leven. Zelfs pas dood laat de mens nog een scheet. Nooit een vers lijk om een sigaret horen vragen. Hetzelfde geldt trouwens voor het non-argument "file". Wij, doorsnee burgers, zijn niet bij machte om iets wezenlijks aan het fileleed te verbeteren. Je rijdt naar je werk, naar je klant, naar de sportclub van je kinderen... En je zit in de file. Gesteld dat een alternatief als fiets of bus niet bij de hand is, kan je daar niets aan doen. Maar niets of niemand dwingt je om een saf aan te steken. Er is geen enkel argument pro een zelf toegediend gezondheidsrisico als een sigaret. En, heus, zo verslavend werkt nicotine niet... In tijden dat er wat minder over alles gezeverd en gejeremieerd werd sprak men trouwens in hoofde van de sigaret slechts over gewenning, nooit over verslaving. Dus, nogmaals, zanik niet en kap er gewoon mee, je doet er jezelf en iedereen om je heen een plezier mee. |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Soms ook al eens een sigaar..maar da's een ander verhaal Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2014 om 11:58. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
|
Citaat:
In de jaren 30 wist men trouwens al dat roken ongezond was. Soms zie je in een film uit de jaren 60 de acteurs iets zeggen in de zin van: 'ik moet stoppen met roken van de dokter'. |
|
|
|
|