Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2014, 20:12   #41
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is toch de bedoeling van dit forum, niet? Ik weet wel dat het niet verboden is. Dat is niet mijn verwijt. Ge kunt ook 's nachts gaan zonnen in uwen hof. Het is niet verboden. Maar ge zult niet bruin worden.
Het subforum 'Godsdienst en levensovertuiging' gaat over precies dat, waar staat geschreven dat er per se een link met politiek moet zijn? Moet er in het subforum Sport ook een link met politiek zijn?

Citaat:
Maar als Eli dit politiek forum gebruikt enkel voor pure religieuze doeleinden, dan kunt ge u vragen stellen. En zeker als hij opzettelijk verkeerde informatie geeft. Hij heeft hier al veel opmerkingen gekregen over het feit dat hij mensen mis-quote, en hij blijft dat doen. Ik weet ook in een thread over de 'zondvloed', dat hij opzettelijk een verkeerde vertaling van een chinees woord gebruikt. Hij begint echt veel mensen op de zenuwen te werken. Maar dat raakt zijn kouwe kleren niet. Misschien gelooft u dat hij nobele bedoelingen heeft, maar ik niet.
Geen idee waar je allemaal over spreekt; het gaat mij ook helemaal niet over Eliyahu
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 20:17   #42
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
bron?
Als atheïsten niet zouden opkomen voor rechten zoals abortus en euthanasie, wie zou het dan wel doen? En indien niemand het doet, hoe zouden deze rechten dan verkregen worden?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 20:40   #43
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit heeft er in principe niets mee te maken. Bij gebrek aan democratie is er sowieso geen vrijheid. Er zijn ook totalitaire staten waar het geloof de rechten beperkt.

Het atheïsme is dus een nodige maar geen voldoende voorwaarde.
Uw stelling is dikke zever. 'Het geloof' beperkt juist niks. Het zijn slechts staten en mensen die anderen hun rechten ontnemen. De grootste massamoordenaar van de vorige eeuw was de staat. De meest notoire slachters van de vorige eeuw waren atheïsten, die uitgesproken antireligieus waren.
Oud 1 oktober 2014, 20:43   #44
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als atheïsten niet zouden opkomen voor rechten zoals abortus en euthanasie, wie zou het dan wel doen? En indien niemand het doet, hoe zouden deze rechten dan verkregen worden?
Wat een zwaktebod. Je weet goed genoeg dat het in die gevallen gaat over het beschermen van menselijk leven, niet om het afnemen van rechten. En nu kan weer gans de discussie beginnen over wanneer het menselijk leven begint, maar die hebben we juist gevoerd en ga ik hier nu niet onmiddellijk overdoen.
Oud 1 oktober 2014, 20:45   #45
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat een zwaktebod. Je weet goed genoeg dat het in die gevallen gaat over het beschermen van menselijk leven, niet om het afnemen van rechten. En nu kan weer gans de discussie beginnen over wanneer het menselijk leven begint, maar die hebben we juist gevoerd en ga ik hier nu niet onmiddellijk overdoen.
Inderdaad, zo bevestig je exact wat ik bedoel.
Oud 1 oktober 2014, 20:47   #46
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het atheïsme is dus een nodige maar geen voldoende voorwaarde.
Waarmee je ook zegt dat de VS in de jaren 70' - 80' niet vrij was, terwijl de Sovjet Unie toch al over een nodige voorwaarde beschikte.
Oud 1 oktober 2014, 20:47   #47
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw stelling is dikke zever. 'Het geloof' beperkt juist niks. Het zijn slechts staten en mensen die anderen hun rechten ontnemen. De grootste massamoordenaar van de vorige eeuw was de staat. De meest notoire slachters van de vorige eeuw waren atheïsten, die uitgesproken antireligieus waren.
Ik zou toch niet graag in Saudie Arabië willen leven, of nog erger, in de door IS bezette gebieden. Maar met het geloof heeft het niets maken zeker?
Oud 1 oktober 2014, 20:48   #48
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarmee je ook zegt dat de VS in de jaren 70' - 80' niet vrij was, terwijl de Sovjet Unie toch al over een nodige voorwaarde beschikte.
De VS is nog altijd niet vrij. Er is nog veel werk aan de winkel.
Oud 1 oktober 2014, 20:54   #49
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het subforum 'Godsdienst en levensovertuiging' gaat over precies dat, waar staat geschreven dat er per se een link met politiek moet zijn? Moet er in het subforum Sport ook een link met politiek zijn?

Geen idee waar je allemaal over spreekt; het gaat mij ook helemaal niet over Eliyahu
Laat mij uw geheugen nog eens opfrissen:
Ik had het over de bekeringsdrang van Eli en uw antwoord was:
Een uitnodiging tot kennismaking met een bepaalde religie is nu ook al 'bekeringsdrang'? Een beetje serieus blijven eh..
Die uitnodiging was toch van Eli, niet?
Het gaat voor u vanaf het begin toch over Eli.

En ik heb dan een antwoord gegeven op uw vraag, maar daar reageert u dan niet op ... tja ...

Want daarna begint u over Verhofstadt en Vermeersch, en dan was het forumreglement heel belangrijk voor u! Oei! Ik moet dat zeker nog eens lezen!
Dus laat mij het u nog eens vragen: wat is uw punt eigenlijk?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 20:55   #50
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou toch niet graag in Saudie Arabië willen leven, of nog erger, in de door IS bezette gebieden. Maar met het geloof heeft het niets maken zeker?
Ik zeg niet dat dat niks met geloof te maken heeft. Maar daar ging het niet over, jij zei dat atheïsme nodig was om vrijheden te waarborgen (hoe meer atheïsten hoe vrijer de samenleving), wat ongelofelijke bullshit is.
Oud 1 oktober 2014, 20:56   #51
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VS is nog altijd niet vrij. Er is nog veel werk aan de winkel.
Uiteraard. De vrijheden nemen de laatste jaren af in de VS, nochtans telt het land meer atheïsten dan ooit.
Oud 1 oktober 2014, 20:58   #52
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat mij uw geheugen nog eens opfrissen:
Ik had het over de bekeringsdrang van Eli en uw antwoord was:
Een uitnodiging tot kennismaking met een bepaalde religie is nu ook al 'bekeringsdrang'? Een beetje serieus blijven eh..
Die uitnodiging was toch van Eli, niet?
Het gaat voor u vanaf het begin toch over Eli.

En ik heb dan een antwoord gegeven op uw vraag, maar daar reageert u dan niet op ... tja ...

Want daarna begint u over Verhofstadt en Vermeersch, en dan was het forumreglement heel belangrijk voor u! Oei! Ik moet dat zeker nog eens lezen!
Dus laat mij het u nog eens vragen: wat is uw punt eigenlijk?
Het ging er mij over dat zijn OP (uitnodigen voor een kennismaking met orthodox jodendom) voor mij niet getuigd van ''bekeringsdrang''.
Oud 1 oktober 2014, 21:06   #53
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard. De vrijheden nemen de laatste jaren af in de VS, nochtans telt het land meer atheïsten dan ooit.
bron?
Oud 1 oktober 2014, 21:27   #54
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron?
'dan ooit' is natuurlijk moeilijk aan te tonen, vermits er maar vanaf een bepaald moment van zulke dingen cijfers worden bijgehouden. Maar dat de laatste jaren het aantal atheïsten en irreligieuzen stijgt is duidelijk. Dat de laatste jaren in de VS de individuele vrijheden zijn afgenomen is ook duidelijk.

Belangrijker, ook de beleidsmakers in de VS worden steeds meer atheïst

https://www.facebook.com/RepJohnFlem...72059616163730
http://www.politico.com/blogs/charli...418.html?hp=r4
Oud 1 oktober 2014, 21:52   #55
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het ging er mij over dat zijn OP (uitnodigen voor een kennismaking met orthodox jodendom) voor mij niet getuigd van ''bekeringsdrang''.
Wel, mijn antwoord is hetzelfde als ervoor:

Als een winkel een open deur dag houdt, wat denkt u dat het motief is? Om gratis informatie te geven, gratis drankjes, etc?
Of met de verwachting dat er gekocht zal worden?

Is bekeren niet de essentie van religie? hebt u ooit al van een kerk gehoord die blij was dat ze minder gelovigen had? Zijn ze niet allemaal dolblij als ze meer aanhangers hebben? Zijn ze blij voor zichzelf, of omdat ze denken dat hun opperwezen ook blij zal zijn? Een niet bestaand opperwezen, maar die kleine bedenking is natuurlijk onbelangrijk.

Wat denkt u dat het motief is van Eli om reclame te maken voor de Joodse kerk op dit politiek forum? Informatie verstrekken, of zieltjes winnen?

Komaan, niet te naïef, aub!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 22:05   #56
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, mijn antwoord is hetzelfde als ervoor:

Als een winkel een open deur dag houdt, wat denkt u dat het motief is? Om gratis informatie te geven, gratis drankjes, etc?
Of met de verwachting dat er gekocht zal worden?

Is bekeren niet de essentie van religie? hebt u ooit al van een kerk gehoord die blij was dat ze minder gelovigen had? Zijn ze niet allemaal dolblij als ze meer aanhangers hebben? Zijn ze blij voor zichzelf, of omdat ze denken dat hun opperwezen ook blij zal zijn? Een niet bestaand opperwezen, maar die kleine bedenking is natuurlijk onbelangrijk.

Wat denkt u dat het motief is van Eli om reclame te maken voor de Joodse kerk op dit politiek forum? Informatie verstrekken, of zieltjes winnen?

Komaan, niet te naïef, aub!
De essentiële vraag is hier waar de grens ligt tussen informeren en bekeren. Als mensen ergens mee laten kennismaken hetzelfde is als 'bekeren', dan valt er heel veel onder 'bekeren'.
Oud 1 oktober 2014, 22:13   #57
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De essentiële vraag is hier waar de grens ligt tussen informeren en bekeren. Als mensen ergens mee laten kennismaken hetzelfde is als 'bekeren', dan valt er heel veel onder 'bekeren'.
Na zes jaar en (bijna) 3000 posts, is er allang geen sprake meer van "laten kennismaken met".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 01:10   #58
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Uw stelling is dikke zever. 'Het geloof' beperkt juist niks.
Probeer eens tabak of drank te kopen in de Islamitische Staat of Saudi Arabië? (of condooms in Vaticaanstad)
Het is het resultaat van denken!

Laatst gewijzigd door microwezen : 2 oktober 2014 om 01:15.
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 08:39   #59
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als Eli dit politiek forum gebruikt enkel voor pure religieuze doeleinden, dan kunt ge u vragen stellen.
Bs'd

Als je problemen hebt met gesprekken over religie, blijf dan uit " Godsdienst en levensovertuiging" vandaan.

Citaat:
En zeker als hij opzettelijk verkeerde informatie geeft. Hij heeft hier al veel opmerkingen gekregen over het feit dat hij mensen mis-quote, en hij blijft dat doen.
Nee hoor, ik mis-quote geen mens. Maar beschuldingen van misquoten zijn gewoon de laatste argumenten van iemand die geen argumenten meer heeft. Niemand heeft me op ook maar één verkeerde quote kunnen betrappen.

Citaat:
Ik weet ook in een thread over de 'zondvloed', dat hij opzettelijk een verkeerde vertaling van een chinees woord gebruikt.
Zoals ik al zei, het is gecontroleerd door een geboren en getogen chinees, en het is correct.

Citaat:
Hij begint echt veel mensen op de zenuwen te werken. Maar dat raakt zijn kouwe kleren niet.
Nee, inderdaad niet. Jouw geestesgesteldheid is de minste van mijn problemen.

Maar als jij zo veel problemen met mij hebt, wel, daar is de negeerlijst voor. Ik maak er veel en dankbaar gebruik van, velen zitten er al in, en komen er niet meer uit.

Ik zou zeggen: Doe hetzelfde.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 08:41   #60
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Je vindt dat een ongeboren baby het "recht" moet hebben om door de abortustang aan stukken getrokken te worden?

Je vindt dat ouderen het "recht" hebben om doodgespoten te worden?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be