![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Uw stelling is dikke zever. 'Het geloof' beperkt juist niks. Het zijn slechts staten en mensen die anderen hun rechten ontnemen. De grootste massamoordenaar van de vorige eeuw was de staat. De meest notoire slachters van de vorige eeuw waren atheïsten, die uitgesproken antireligieus waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Wat een zwaktebod. Je weet goed genoeg dat het in die gevallen gaat over het beschermen van menselijk leven, niet om het afnemen van rechten. En nu kan weer gans de discussie beginnen over wanneer het menselijk leven begint, maar die hebben we juist gevoerd en ga ik hier nu niet onmiddellijk overdoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik had het over de bekeringsdrang van Eli en uw antwoord was: Een uitnodiging tot kennismaking met een bepaalde religie is nu ook al 'bekeringsdrang'? Een beetje serieus blijven eh.. Die uitnodiging was toch van Eli, niet? Het gaat voor u vanaf het begin toch over Eli. En ik heb dan een antwoord gegeven op uw vraag, maar daar reageert u dan niet op ... tja ... Want daarna begint u over Verhofstadt en Vermeersch, en dan was het forumreglement heel belangrijk voor u! Oei! Ik moet dat zeker nog eens lezen! Dus laat mij het u nog eens vragen: wat is uw punt eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Ik zeg niet dat dat niks met geloof te maken heeft. Maar daar ging het niet over, jij zei dat atheïsme nodig was om vrijheden te waarborgen (hoe meer atheïsten hoe vrijer de samenleving), wat ongelofelijke bullshit is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() 'dan ooit' is natuurlijk moeilijk aan te tonen, vermits er maar vanaf een bepaald moment van zulke dingen cijfers worden bijgehouden. Maar dat de laatste jaren het aantal atheïsten en irreligieuzen stijgt is duidelijk. Dat de laatste jaren in de VS de individuele vrijheden zijn afgenomen is ook duidelijk.
![]() Belangrijker, ook de beleidsmakers in de VS worden steeds meer atheïst https://www.facebook.com/RepJohnFlem...72059616163730 http://www.politico.com/blogs/charli...418.html?hp=r4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een winkel een open deur dag houdt, wat denkt u dat het motief is? Om gratis informatie te geven, gratis drankjes, etc? Of met de verwachting dat er gekocht zal worden? Is bekeren niet de essentie van religie? hebt u ooit al van een kerk gehoord die blij was dat ze minder gelovigen had? Zijn ze niet allemaal dolblij als ze meer aanhangers hebben? Zijn ze blij voor zichzelf, of omdat ze denken dat hun opperwezen ook blij zal zijn? Een niet bestaand opperwezen, maar die kleine bedenking is natuurlijk onbelangrijk. Wat denkt u dat het motief is van Eli om reclame te maken voor de Joodse kerk op dit politiek forum? Informatie verstrekken, of zieltjes winnen? Komaan, niet te naïef, aub! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na zes jaar en (bijna) 3000 posts, is er allang geen sprake meer van "laten kennismaken met".
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Probeer eens tabak of drank te kopen in de Islamitische Staat of Saudi Arabië? (of condooms in Vaticaanstad)
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 2 oktober 2014 om 01:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je problemen hebt met gesprekken over religie, blijf dan uit " Godsdienst en levensovertuiging" vandaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als jij zo veel problemen met mij hebt, wel, daar is de negeerlijst voor. Ik maak er veel en dankbaar gebruik van, velen zitten er al in, en komen er niet meer uit. Ik zou zeggen: Doe hetzelfde. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je vindt dat een ongeboren baby het "recht" moet hebben om door de abortustang aan stukken getrokken te worden? Je vindt dat ouderen het "recht" hebben om doodgespoten te worden? |
|
![]() |
![]() |