![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Prijs voor panelen is nu zeer laag. Ik ga er ook zetten binnenkort.
Subsidies overbodig. 4.5k euro voor 2.7 kWp en 6k voor 4 kWp offertes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan ik laten leggen met wat ik terugkrijg van de belastingen. Done.
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Zelfs al heb ge het niet, vervangt ge uw electricitetsfactuur door een financiering van uw panelen. Na 4-5 jaar afbetalen zijn ze er uit, zeker aangezien wordt voorspeld dat de stroomprijs gaat exploderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als de voorspelde blackouts en stijging van de electriciteitsprijs bewaarheid worden zijn we snel aan't omschakelpunt.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavek, kun je een richting geven welke merken momenteel de beste zonnepanelen naar opbrengst toe en naar betrouwbaarheid toe zijn ? Of omgekeerd, waar men beter kan afblijven ? Zelfde vraag voor de omvormers, want daar doen nogal wat horror stories over de ronde. En nog een vraagje : wat denk jij van een solar tracker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() En de stadsmens kan weer voor alles opdraaien. Antwerpen moet zich onafhankelijk verklaren van de egoïstische verkavelingsvlamen en in Doel een nieuwe kerncentrale plaatsen. Leve De Wever en leve de stadsstaat Antwerpen. Weg met de romantici en homesteaders die het hele land verkloten met hun verkavelingen en lintbebouwing vol faustische onnatuurlijk grote huizen en hun fileleed. Heil het gemeenschapsdenken.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 18 oktober 2014 om 06:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De kosten voor het operationeel houden van een centrale, de afschrijvingen ervan worden verdeeld over het aantal verbruikers. De kostprijs per eenheid geproduceerde stroom wat betreft aankoop energiebronnen zal ook stijgen, omdat een centrale niet altijd gemakkelijk op een lager pitje gezet kan worden (bijvoorbeeld de kerncentrales). Dus mijn beste, als al die zonnepaneeleigenaars van het net gaan, en dat zijn er ondertussen al een paar 100.000 gaat de rest meer moeten betalen en meer moeten blijven betalen. Vooral de bedrijven, die van krachtige centrales voor hun grote stroomverbruik afhankelijk zijn, krijgen daardoor zware rekeningen. Het bewijs van hetgeen ik hier schrijf zit al voor een deel in het feit dat de stroomfactuur voor de niet-zonnepaneeleigenaars de afgelopen jaren gestegen is en nog zal stijgen. M.a.w. je bent er gewoonweg aan voor de moeite. Mja, droom maar gerust verder. Laatst gewijzigd door non-conformist : 18 oktober 2014 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je er de optie aan toe voegt of we ze onafhankelijk mogen verklaren zelfs indien ze dat zelf niet zouden willen voorspel ik ook een gigantische meerderheid. Plus tolhuisjes aan de kennedytunnel voor zij die naar vlaanderen willen komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eerst Antwerpen, dan Limburg, dan Oost-Vlaanderen.... En als dat allemaal onafhankelijke staatjes zijn, kunnen ze nadien een confederatie aangaan. Het voordeel van die aanpak is dan ook dat wat er overblijft van Belgikske met zijn integrale staatschuld blijft opgesolferd ![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ik betaal op jaarbasis toch een 50 euro voor de huur van de meter en zo,maar krijg wel tussen de 700 en 1050 stroomcertificaten.Ik betaal 10 jaar 1300 euro af voor het leggen van de panelen.Voorheen betaalde ik op jaarbasis 600 euro voor elektriciteit.Met de enkele duizenden euros premie en de belastingsaftrek van de hypoticaire lening zijn mijn kosten na nog geen 5 jaar al volledig gedekt.Welke oen moet je zijn om dit uit te vinden?Een investering van 13000 euro die na 20 jaar mij 35000 euro opbrengt.2200 euro per jaar in de pocket,dank u dwaze politiekers!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of denk je dat Electrabel zijn vaste kosten, variabele kosten allemaal zelf gaat betalen uit eigen zak en dat allemaal voor uw mooie ogen ? Laatst gewijzigd door non-conformist : 18 oktober 2014 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie, zoals ge zelf schreef, draait nog altijd hier rond : "Dus mijn beste, als al die zonnepaneeleigenaars van het net gaan, en dat zijn er ondertussen al een paar 100.000 gaat de rest meer moeten betalen en meer moeten blijven betalen." Toch wees maar zeker dat niet alleen de kosten per kwh van Electrabel, of eender welke andere producent (een flink stuk minder vaste kosten) zullen dalen, maar dat ook de netkosten zullen dalen, als de zonnepanelers van het net gaan (desondanks het feit dat het net de groene stroomcertificaten van de zonnepanelers zal moeten blijven betalen). Om het kort te maken, zowel het net, als de producenten zullen er niet rouwig om zijn als de zonnepanelers morgen allemaal beslissen om autonoom te werken. Trouwens waarom denkt ge dat ze het niet doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We betalen ons blauw aan opleidingen van o.a. ingenieurs, we privatiseren alles, zodat we volledig afhangen van prive-bedrijven voor energievoorziening en komen dan tot de conclusive dat men geen garantie meer heeft van voldoende electriciteit. De bevoegde ministers kennen wellicht de eenheden van energie en van vermogen niet. Belgie is een land dat niet bestuurd wordt. Het is daarom ook logisch dat men de economische competitive met landen die wel intelligent bestuurd worden verliest. |
|
![]() |
![]() |